Kokeilkaa lapsen koliikkivaivoihin suppoa. Lapsen mahakivun voi lääkitä kipulääkkeellä. -A-L Härkönen
Kommentit (13)
Ja miksei mieluummin anna suun kautta? Suppo on epämiellyttävä lapselle!
KIPULÄÄKETTÄ EI SAA SUPPONA KÄYTTÄÄ PÄIVITTÄIN
koska:
a) se kuluttaa peräsuolen limakalvoja jolloin tulehduksen mahdollisuus kasvaa ja lapselle saattaa aiheutua turhaa kipua
b) kipulääke menettää vaikutustehoaan jos käyttää säännöllisesti
c) lapsen kipukynnys ei kehity niin hyvin
...Sanoi neuvolalääkärini.
T: kahden koliikkivauvan äiti
Kiitollisena olisin kyllä kokeillut tuota neuvoa, ei se ainakaan haittaa olisi tehnyt. Kerran olisin voinut kokeilla ja jos olis toiminut, olisin varmasti kysynyt jatkoa neuvolasta.
Meidän kolmonen huusi ja oli kannettava n.4 ensimmäistä elinkuukauttaan, joten jos siihen olisi saanut suposta avun, niin kiitos kyllä!
Enää en pääse testaamaan Härkösen neuvoa, sillä lisää lapsia meille ei tule. Sen verran uuvutti tuon kolmosen elämän alku.
todella vaikeaa määrittää, paljonko vaikuttavaa ainetta todellisuudessa on kulkeutunut elimistöön. Mieluiten aina normaalia reittiä lääke, eli suun kautta. Luonnollisestikin.
jos olen itse aivan uupunut ja tahtoisin levätä. Korvatulppienkin läpi huuto kuuluu :(
Ei tietenkään päivittäisessä käytössä, mutta kerran viikossa voisi olla kiva pitää huudoton ilta.
keitä. Vähän järki käteen ihmiset!
voisko koliikkivauvalle antaa Panadolia suun kautta?! Pitääpä testata.
Katsopa tuo ylläoleva mainos esim!
Aika rankalta tuntuisi antaa lapselle joka ikinen ilta lääkettä 2-viikkoisesta kolmen tai neljän kuukauden ikään. Suppo taas pitäisi osata vuolla oikean kokoiseksi.
Eihän muuten itkeviä vauvoja olisikaan!
Luin tän viestin pari päivää sitten ja kaks iltaa olen nyt laittanut meidän 3kk tytölle supon kun alkaa huutaa. Oikeesti rauhoittuu ja meidän perhe-elämä on ollut auvoista.
Kiitos Härkönen ja ap!