Ateistit, kuinka ehdottomia olette ettei lapsenne saa mennä
Kommentit (10)
olen sitä mieltä että yleissivistykseen kuuluu ymmärrys myös uskonnoista. Siksi lapset saavat itse valita menevätkö uskontotunneille ja koulun joulukirkkoon, sama juttu riparinkin kanssa. 3 vanhinta ei ole käyneet riparia, itse kyllä olen.
Eikö 15-vuotiaalla ole kuitenkin jo omat vahvat mielipiteet asioista ja lähes aikuinen hän onkin.
Mennään riparille kun muutkin jne. Harva 15-vuotias käy rippikoulun vakaumuksellisista syistä.
Katson, että 15v. ei siis ole vakiinnuttanut vakaumustaan tarpeeksi vahvalle pohjalle - etenkin kun kotikaan ei ole kristillinen. Ja vaikka vakaumus sattuisikin olemaan vahva, voi hän odottaa täysi-ikäisyyteen asti.
Minusta uskonnot ylipäätään eivät ole alaikäisen juttu (enkä tarkoita, että ymmärrys niiden suhteen kirkastuu välittömästi kun 18v. rapsahtaa mittariin). Kun hän on täysi-ikäinen, niin lupiani ei tarvita. Kunnioitan lapseni vakaumusta ja toivon, että hän kunnioittaa myös minun.
Jos ihminen on oikeasti jotain vakaumusta,niin väkisinki joutuu tekemään " rajoja" kouluun tai hoitoon ym-jos ei tee niitä rajoja, eikä täysin elä vakaumuksensa mukaan, ei voi sanoa sillon että olen ateisti .. musta se on tekopyhää sanoa olevansa ateisti ja istua uskontotunnilla tms
Pääpaino on kristinuskolla, koska se on Euroopassa (ja Suomessa) niin vallitseva uskonto.
ET ei tarkoita uskontojen sivuttamista todellakaan.
Täällä lisää ET:n sisällöstä http: //www. feto. fi/ops_et. htm
mutta lapset kuuluvat kirkkoon. Siinä on tietysti huonot puolensa, mutta en ole niin tiukkapipoinen, että se häiritsisi sinänsä. Ja syntyy hauskoja keskusteluja uskontoon liittyvistä asioista. Ainoa, mikä häiritsee, on kirkon vahva ote päiväkodeissa ja koulussa ala-asteella.
Tällastako se teidän kunnioitus siis on? Mielestäni suurinta kunnioitusta olis olla pitämättä niitä pippaloita kirkossa,jos käytäs on tollasta!
T; kirkosta eronnut,jonka lapsetkaan ei osallistu kirkollisiin juttuihin, mutta ei ateisti
Vierailija:
Mielestäni suurinta kunnioitusta olis olla pitämättä niitä pippaloita kirkossa,jos käytäs on tollasta!
No moukkia aina riittää, ei niistä kannata välittää.
Vierailija:
Tällastako se teidän kunnioitus siis on? Mielestäni suurinta kunnioitusta olis olla pitämättä niitä pippaloita kirkossa,jos käytäs on tollasta!T; kirkosta eronnut,jonka lapsetkaan ei osallistu kirkollisiin juttuihin, mutta ei ateisti
Häntä ei kasteta eikä konfirmoida. Lapseni voi tehdä sen tullessaan täysi-ikäiseksi.