Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut huvipuistossa kesätöissä?

Vierailija
11.08.2007 |

Tuli mieleen kun kävin lasten kanssa Särkänniemessä että jospa hankkiutuisin ensi kesänä huvipuistohommiin. Voisin hankkia samalla kouluikäisille lapsilleni kausikortit ja raahata heidät aina " työpaikalleni" huvittelemaan koko siksi ajaksi kun olen itse töissä. Varmaan olisi ikimuistoinen kesä ;)

Kaikki työntekijät vaan näyttivät olevan nuoria, opiskelijoita varmaankin. Kehtaisiko tällainen nelikymppinen hakea sinne ja huolittaisiinko minua?

Kuulisin mielelläni myös kokemuksia siitä millaista työ oli ja oliko palkka kohtuullinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana. Palkka oli silloin 5,05e/tunti. Kausikortteja ei saanut kuin ihan itselle vaan (siis henkilökuntakortti) ja yhden kaverin sai tuoda vapaa-ajalla mukanaan puistoon.

Työ oli tappavan raskasta, koko päivä seisomista ja kävelemistä auringonpaahteessa. Oli siis tosi kuuma kesä. Jalkoja kihelmöi vielä syyskuun lopulla, vaikka olevinaan oli ihan hyvät työkengät.

Vierailija
2/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai itse käy ilmaiseksi henkilökortilla laitteissa vapaa-ajalla ja lisäksi sai jotain 20? vapaalippua per kuukausi (1 lippu/laite), jotka sai käyttää itse tai antaa muille.

Palkka oli työn v-mäisyyteen ja pitkiin työaikoihin (klo 13-22) nähden huono, mutta en muista mitä oli. Olikohan jotain 30-35 mk/tunti. lauantaina + 30% ja ja sunnuntaina tuplapalkka. Kiireistä, että ei siellä ainakaan omia lapsia ehdi paapoa. Ja työkaverit kaikki tosi nuoria, itse olin vanhimmasta päästä (silloin 21 v.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kesän.

Valittivat että raskas työ, huonot työskentelyolosuhteet ja huono aplkka.

Vierailija
4/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ajatellut että saisin ilmaiset liput lapsille tai paapoisin heitä sen kummemmin. Kait siellä kuitenkin ruokatauot olisi ja silloin voisi eväslaukusta antaa myös lapsille? Muuten he kyllä hoitaisivat päivänsä itse.

Olen vaan niin laiska kuskaamaan heitä sinne, asia sujuisi paremmin jos minulle maksettaisiin sinne ajamisesta ;)

Huvipuistossa ei sitten ole 8 tunnin työaikaa, vaan töissä ollaan koko aukioloaika, vai? Siinä tapauksessa kuulostaa aika raskaalta. Mutta hautausmaalla olen ollut töissä, joten kuumassa ja sateessa seisomiseen olen kyllä tavallaan tottunut...

Vierailija
5/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntitolkulla

Vierailija
6/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit joko syödä tai käydä vessassa. Muistaakseni päivän pituudesta riippuen yksi 30 min tauko ja pari lyhyempää tai useampi 15 min tauko. Ja taukotiloihin ei saanut viedä ulkopuolisia.

Vierailija
7/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tauot olivat silloin kuin tauottaja tuli. Eli tiesi noin suurinpiiretein kellonajan milloin tauko on, mutta jos edellinen oli ollut myöhässä niin tauko viivästyi. Ja tauolle siis piti lähteä heti ja tulla ajallaan takaisin (ei ehkä toimi hyvin lasten kanssa..).

Vierailija
8/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauot on toki 8h työpäivinä pakko olla. Se oli meillä 30 minuuttia TASAN eikä yhtään yli, etkä etukäteen tiennyt, moneltako se on. Ei siinä kovin isoa katrasta ehdi saada ruokittua. Niin ja henkilökunnan tiloihin ei muilla ole asiaa, ei edes lapsilla. Meillä pääasiassa työaika oli 12-20. Pissatauolle pääsi sitten myöhemmin EHKÄ jos sattui näkemään tuuraajan kulkevan laitteen ohi.

Usko mua, se työ on tuskaa. Se ei ole hauskaa kuin ehkä viikon alussa. Ja siitä maksetaan ihan naurettavan vähän (juuri se minimi, mikä on pakko maksaa), eikä meillä kyllä saanut lauantaisin mitään muuta kuin tavallisen palkan, sunnuntaina on pakko maksaa tupla.

Työvuoroja et itse saa valita, vaan ne tulee mitä tulee.

En kyllä villeimmissä unissanikaan voisi kuvitella 40-vuotiaana haluavani siihen hommaan, mikä jo kaksikymppisenä pisti vituttamaan aika rankasti. Ja mä en normaalisti kiroile ;)

Vierailija
9/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kyllä villeimmissä unissanikaan voisi kuvitella 40-vuotiaana haluavani siihen hommaan, mikä jo kaksikymppisenä pisti vituttamaan aika rankasti. Ja mä en normaalisti kiroile ;)

Vierailija
10/10 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekkeiden lisäksi. Taukoja on ihan tarpeeksi, jos työpäivä yli 9 h, on ainakin 40 minsan ruokis, 30 minsan tauko ja sitten lyhyempi, 15-20 minsan tauko. Pisin työpäivä on 11 h, eli yhdestätoista aamulla kymmeneen saakka illalla. Ja palkka surkea. Siksi siellä onkin tosi nuorta porukkaa, suurin osa juuri kirjoittaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme