Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektioäidit, joilla 2-4-vuotias lapsi!! HOX!!!

Vierailija
11.08.2007 |

Oletteko huomanneet, että lapsenne olisivat normaalia vilkkaampia?? Meidän 3v. on välillä aivan mahdoton tapaus. Olen miettinyt, että miksi. Kuopus on paljon rauhallisempi, turvautuu syliin jne. Esikoinen ei taas millään rauhottuisi syliin, ei ole sellainen " hellyys!lapsi:).

Olen miettinyt, että voisikohan tämä johtua siitä sektiosta? Kuopus syntyi alateitse ja on täysin erimaata, TIETENKIN jokainen on YKSILÖ, mutta kuitenkin. Mieheni on myös syntynyt sektiolla ja oli lapsena ADHD-ORAVA;). Veljenpoika on syntynyt myös sektiolla ja oli uhmaiässä AIVAN MAHDOTON!!!

Oletteko huomanneet, että onko tällä mitään yhteyttä? Vaikka lapset ovat yhtä rakkaita, niin alateitse syntynyt lapsi on jotenkin " läheisempi" , syntymästä lähtien hänen kanssa on ollut selvä kontaksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista on se, että ko. aiheesta ei juuri ole tutkimustietoa. Sektiolla ei ole synnytty vielä kovin kauaa! Itse olen joskus miettinyt, että keksitäänköhän joskus vielä joku muu keino, miten auttaa iso lapsi pois kohdusta, kuin sektio? ;) Hassuja asioita, mutta saahan niitäkin miettiä tulematta silti tuomituksi.

Vierailija
22/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Siinähän vauva vain riuhtaistaan pois äitinsä kohdusta, eikä lapsi voi mitenkään valmistautua tulevaan. Kun taas normaalissa synnytyksessä lapsi joutuu yleensä tuntikausia valmistautumaan siihen, että poistuu kohdusta. Kyllä uskoisin, että ainakin jotenkin sektio on vaikuttanut lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi järkyttyy alateitsekin syntyessään, eihän lapsi suppareista huolimatta ymmärrä mitä tapahtuu. Vai muistaako joku vielä? ;)

Vierailija
24/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielenkiintoista on se, että ko. aiheesta ei juuri ole tutkimustietoa. Sektiolla ei ole synnytty vielä kovin kauaa! Itse olen joskus miettinyt, että keksitäänköhän joskus vielä joku muu keino, miten auttaa iso lapsi pois kohdusta, kuin sektio? ;) Hassuja asioita, mutta saahan niitäkin miettiä tulematta silti tuomituksi.

Sektiolla synnytty jo satoja vuosia!

Vierailija
25/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joo, mutta otapa selvää, kuinka niiden äitien oikein kävi? Vasta nukutusmenetelmien/anestesian kehityttyä kyettiin pitämään äitikin hengissä.

Vierailija
26/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tutustunut käsitteeseen temperamentti...?

Vierailija
27/27 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuntuu, että sektiolla syntyneet (terveet, täysiaikaiset) lapset ovat ensimmäisinä päivinään hieman " vilkkaampia" kuin alateitse syntyneet (terveet, täysiaikaiset). Ehkä parhaiten tämän huomaa siitä, että he tuntuvat nukkuvan vähemmän kuin säännöllisesti syntyneet vauvat.

Ja tämä siis tietysti täysin mutu-juttu, mitään tutkimuksia en ole aiheesta koskaan nähnyt:)

t. lapsivuodeosaston kätilö