Hematooma
Eli olin eilen käymässä lääkärillä, kun vuosin to verta, lääkäri totesi, että sikiö löytyi ja kaikki on hänellä hyvin, mutta kohdun yläpuolelta löytyi joku ihmeen verenpurkauma eli hematooma. Määräsi lepoa vain ja sanoi, että mitään ei voi tehdä, voi vain toivoa, ettei lähde painamaan sikiötä alaspäin.Nyt kuulemma tilanne näytttää hyvältä. Onko kenelläkään samanmoista tapausta? ja miten raskaus on edennyt? Kiitos.
Kommentit (3)
keskimmäistä tyttöä odottaessa joskus rv 8 hematooma. Sikiön syke löytyi myös ja lääkäri sanoi, että eletään kuin olisi normaali raskaus menossa. Jos menee kesken, menee. Ei voi mitään.
Rv 12 ultrassa hematoomaa ei sitten enää löytynytkään. Ja terve vauva syntyi ja tytsy nyt 1v5kk.
AIHA ja tytöt
Kolmannessa raskaudessa n. 10 vkolla tuli ihan pientä tuhru vuotoa, joka loppui oikeastaan ennenkuin ehdin lääkäriinkään.
Lääkäri totesi myös kohdussa hematooman, mulla se oli kohdussa alaosassa.
Silti lääkäri sanoi, että näitä ei voi ennustaa, 50/50%, tuleeko lapsi mukana jos alkaa kunnolla vuotaa, vai pysyykö sisällä jne.
Itselläni vuoto loppui siihen ja np ultrassa hematooma oli hävinnyt, vaikkei ulos vuotanutkaan sen koommin.
Oli muistaakseni n. 1-2cm kokoinen halkaisijaltaan.
Nyt poika menee eskariin=)
eli siis kun toista lastani odotin holahti viikolla 12+ veret ihan lorisemalla ja tietty kun kivut oli myös kovat ajttelin keskenmenon tulleen. noh lääkärissä löytyi elossa oleva sikiö ja lääkäri arveli sen olleen juuri hematooma joka tyhjentyi kerralla. raskaus jatkui normaalisti loppuun.
Nyt odotan kolmatta ja sama holahdus kävi viikoilla 11+ nyt en ollut enää niin paniikissa koska näin oli käynyt aiemminkin. vuotelua jatkui viikoista 11 viikkoihin 22 ja edelleen viikoilla 27 hematooma on kohdussa mutta ei vuoda. Meillä lääkäri sanoi myös että päivä kerrallaan on mentävä ja otettava iisisti. ja tulehdusriski myös oli silloin kun kohdusta jotain vuotaa. Nyt toki olen jo turvallisilla mielin mutta aika pelon sävyttämä alkuraskaus oli ja on hieman edelleen. mutta kesken raskaus ei mennyt
Ota siis hissukseen uskon että kaikki varmasti menee hyvin sinullakin =)
Terveisin liinu-liisa