Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmisille on tullut käsitys, että raskaana ollessa tai imettäessä ei saa harrastaa liikuntaa?

Vierailija
10.08.2007 |

Siis tottakai järkeä saa käyttää, jos on riskiraskaus, tukala olo tai supisteluja niin ei kannata huhkia jne. Mutta en tiedä montaakaan naista, jotka harrastavat liikuntaa raskaana ollessaan, edes ne jotka omien sanojensakin mukaan voivat loistavasti. Onko se joku periaate, että nyt sitten lepäillään oikein kunnolla?

Toinen juttu tämä imetys. Kuvitellaan, että maidontuotanto loppuu kuin seinään jos käy vähän kävelemässä. Höpön löpön, omasta tuttavapiiristäni juuri ne sporttisimmat ovat imettäneet pisimpään (liikunta lisää jaksamistakin, nääs).

Synnytyskin voisi olla siedettävämpi kokemus ja toipuminen nopeampaa kun ei lekottelisi sohvalla yhdeksää kuukautta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun niitä supisteluita tuli. Ei edes pahaa tekeviä oikeasti, mutta kipeitä, ja myös liikkuessa piti rajoittaa koko aika menemistä. Liikunta jäi rauhalliseksi kävelylenkkeilyksi. Vähän eri, kun on tottunut käymään pitkillä vauhdikkailla lenkeillä ja juoksemassa ja uimassa, ja sitten uiminenkin piti lopettaa, tuli koko aika tulehduksia alapäähän uimavedestä. Kuntosalilla ei ollut järkeä enää treenata kun ei voinut täysillä ja kaikkia juttuja, sattui niin paljon, tuli verenvuotojakin.

Vierailija
2/4 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihto jäällä ( ei mäkiä eikä supistelekaan niin paljon kuin reipas kävely) ja rauhallinen kävely.

Täytyy kyllä sanoa, että opin olemaan arvostelematta muita, kun huomasin kolmannessa ja neljännessä raskaudessa että kyllä ne liitoskivutkin ja lantiokivut voivat yllättävän ankeita olla. Eli vaikka kahdessa ekassa raskaudessa alussa juoksin ja lopussa kävelin pitkiä reippaita lenkkejä, näissä myöhemmissä oli loppuraskaudessa 5 km kyllä maksimi, ja senkin jälkeen väsytti.

Imetysaikana olen liikkunut ja juossut ihan reippaasti, eikä maidontuloa ole vaivannut. Vuoden olen kaikkia imettänyt. Ja kiloja on riittävästi (valitettavasti) niin ei tarvitse kenenkään olla huolissaan ettei meille ravintoa olisi riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lopetin harrastukseni eli salibandyn heti alkuraskaudessa. Muuten olisin odottanut sinne jonnekin 15. viikolle saakka. Laji sinänsä raju, eli kaatumisia yms sattuu.

Vierailija
4/4 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti minulla on jnk verran supistuksia, liitoskipuja, hengästyn helposti, olen jatkuvasti väsynyt ja jos rasitun kovasti, on olo illalla tosi epämukava ja uupunut.

En jaksaa olla koko päivää jaloillani vaan kesken päivää on pakko päästä lepäämään sohvalle.

Kolmatta odotan ja kuten jo joku aiemmin mainitsi, kaikki raskaudet ovat erilaisia.