Briot vai emmaljungat - jelppiä pliis!
Kertokaas omia mielipiteitänne/kokemuksianne rattaista. Olen ajatellut hommata emmaljungan city crossit, joissa " nappisäätöinen aisa" tai sitten brion kärryt, joissa heittoaisa teleskooppisäädöllä. Kumpikahan aisa/kummat kärryt olisivat paremmat kaikkinensa. Itse olen lyhyt, mies pitkä. Käytettynä etsin, eli molemmissa on metalliset tavarakorit, mikä on ihan ehdoton edellytys. City crossissa ois kantokassi, brioja saa joko erillisellä koppa/ratasistuimella tai sitten kantokopalla (painavampi systeemi). Kärryt pitää mennä suht näppärään/kevyeen pakettiin, eli mitään isoja yhdistelmiä en halua.
Itselläni on monen rattaan kokemukset, niiden perusteella päädyinkin näihin kahteen merkkiin. Mutta nyt kaipailisin apua. Kerotilkaahan kokemuksianne ja ehdotelkaa, jos joku muu tulee mieleen!
KIITOS KAUNIS!
Kommentit (12)
Meillä on kahdella lapsella käytetty Brio Nova -vaunuja, ja niistä on pelkästään positiivista sanottavaa!
Vierailija:
paljon olen muksujani työnnellyt rattaissa. Monta lasta taaprerosta
koululaiseksi kasvattanut. YHTÄ EN vaihtaisi, ne on Emmaljungat.Siis säällä kuin säällä, maastossa ja metsässä, maaseudulla ja kaupungissa niillä pääsee liikkumaan.
nim. konkari-äiti
molempi parempi
Mulla sekä Emmaljungat että Briot ja hyviä on molemmat. Mutta aisasta ottaisin ehdottomasti heittoaisan ja mielellään vielä teleskoopilla. Just koska mies ei pysty työntämään matalia vaunuja (minä kyllä niitä oikeastaan työnnän)
Ja koska iso sisarus mahtuu kivasti seisomaan ja itsellä vielä hyvä työntää kärryjä.
Ottaisin siis Briot=)
Ei mitään moitittavaa. Kova koppa ainakin kesällä ehdoton, koska ei ole kuuma. Compack (?) runko kätevä; menee pieneen tilaan. Tavarakori avonainen eli helppo laittaa kassi.
Nostan, jos löytyis nyt iltasella kommentteja.
Samalla lisään noista renkaista, city crosseissa käsittääkseni 28cm halkaisija, brioissa 30cm, onkohan tällä käytännön merkitystä? Lykitään asfaltilla ja soralla, lumessa ja sohjossa...
mutta itse olen lyhyenä (155cm) kokenut nappisäädöllisen aisan paremmaksi. Teleskooppi aisa meni turhan lähelle rattaita, eli jalat kolkkasivat kävellessä rattaisiin.
..valitsin City Crossien sijaan Ceroxit, sillä niissä on heittoaisa, ja myös pehmeä kantokoppa. Menevät myös vähän pienempään tilaan kuin City Crossit.
Käyttökokemusta ei siis vielä ole, mutta meillä ainakin ratkaisi tuo heittoaisa.
Jokos illantullen löytyis lisääkin kärrytelleitä äitejä ;))
paljon olen muksujani työnnellyt rattaissa. Monta lasta taaprerosta
koululaiseksi kasvattanut. YHTÄ EN vaihtaisi, ne on Emmaljungat.
Siis säällä kuin säällä, maastossa ja metsässä, maaseudulla ja kaupungissa niillä pääsee liikkumaan.
nim. konkari-äiti
Brioista en tiedä, mutta Teutonioihin en ainakaan vaihtaisi ikinä.