Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin 6-vuotias ei osaa uida (millään apuvälineellä), ajaa fillarilla (apupyörillä tai ilman) eikä

Vierailija
10.08.2007 |

kirjoittaa nimeään. Arvatkaapa miksi? Vihjeenä: lapsi on terve.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset osti joululahjaksi sukset ja luistimet, mutta siellä ne autotallin nurkassa.

Vierailija
42/45 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OO TOTTA!!!!???? Mä en vois olla missään, en siis MISSÄÄN tekemisissä tollaisten vanhempien kanssa, enkä antais lapseni leikkiä tollaisen pojan kanssa...Luoja! En uskalla edes ajatella, et mun tytär menis vielä joskus naimisiis tollaisen yksilön kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat vanhemmat makaa sohvalla ja katsoo leffaa tai istuu tietokoneen ääressä, kyllä ne lapset siinä sivussa kasvaa.

Ja kasvaahan ne.

Vierailija
44/45 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa pyörällä enkä luistella kun menin kouluun. Luistelemaan opin ekaluokalla ja pyöräilemään 8-vuotiaana. Taisin pelätä aivan sairaasti että kaadun ja käy kipeää

Vierailija
45/45 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatissani päivittäin tekemisissä lapsien ja heidän motoristen taitojensa/taidottomuutensa kanssa. Tämä keskustelu kielii juuri siitä välinpitämättömyydestä liikkumista, liikuntaa ja motoriikkaa kohtaan.

Olin mukana vetämässä projektia, jossa oli mukana 30 vähän liikkuvaa, motorisesti kömpelöä lasta (7-11v). Monet näistä lapsista olivat ylipainoisia ja eivät kovin suosittuja kaveripiireissään, oli ihana nähdä lasten riemu oman kehon kautta saaduista onnistumisista. En puhu nyt vain uinnista, pyöräilystä, hiihdosta ja luistelusta, mielestäni yhtä tärkeää on pallon käsittely, yleinen koordinaatio, tai vaikka voimistelu, en siis pauhaa oman lempilajini puolesta. Ihmiskeho tarvitsee liikuntaa ollakseen terve. On lukuisia tutkimuksia, jotka todentavat väitettä, jonka mukaan vähän liikkuvasta lapsesta tulee vähän liikkuva aikuinen (ei tietenkään aina näin).

Mielestäni kulttuurin ja liikunnan harrastaminen eivät sulje toisiaan pois, enkä ole huolestunut paljon liikkuvasta rannikkoseudulla asuvasta lapsesta joka ei hiihdä. Antakaa lapsillenne mahdollisuus kokea se liikunnan riemu, vaikka olisitte itse jääneetkin siitä paitsi, pääsette ehkä osallistumaan siihen itsekin! Samalla annatte lapsellenne todennäköisen mahdollisuuden viettää tervettä aikuiselämää.

Terveisin, se parjattu 24 (tai jotain sinne päin)