Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vuoden kriisinhallintajoukkoissa Kosovossa... Miten on teillä kotona sujunut?

Vierailija
16.10.2008 |

Mies olis lähdössä ensi vuonna Kosovoon kriisinhallintajoukkoihin. Kaipailisin kokemuksia miten "kotijoukoilla" on aika sujunut. Missä tuli suurimmat ongelmat? Kertokaahan hyviä ja huonoja juttuja ja minkä ikäiset lapset tuolloin teillä oli. Meillä 6 ja 8 vuotiaat.

Mies työnpuolesta ollut aika paljon pois kotoa että tilanne poissaolon suhteen ei ole outo minulle eikä lapsille, mutta aika vaan on pidempi kun aiemmin.

Kiitoksia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli Venäjällä, sitten 2x Italiassa. Ekan ja tokan reissun välissä oli 4vkoa kotona, Italian reissujen välissä 6 päivää.

Meillä on 1 lapsi, nyt 3-vuotias tyttö. Ekan reissun aikana tyttö täytti 2v,

Ikävä oli tietenki kova puolin ja toisin, mutta mitään isompia ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
2/6 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi mennä huonosti ja kun komennus loppui ei tullut kotiin lainkaan eikä vastannut puhelimeen, oli kotilomalla löytänyt jonkun toisen. Kiva kokemus kaikin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla riskinä missä hommissa vaan, jopa täällä kotisuomessa. Olemme asiasta puhuneet ja ajattelimme laittaa oma suhteemme kuntoon ennen lähtöä, ihan jo senkin vuoksi että kaikilla olisi helpompi olla.

Mutta uusissa suhteissa kun on aina niin monta tekijää, että eipä niihin pysty välttämättä valmistautumaan...

Harmi juttu kun teillä kävi noin!

ap

Vierailija
4/6 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen vuoden ulkomaankomennuksen aikana paikallisen naisen. Siihen loppui sitten yli 10 vuotinen suhteemme, jota luulin hyväksi...=(

Vierailija
5/6 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tiedä, onko tää nyt ihan verrannollista... Mutta mieheni on ollut kohta vuoden ulkomailla töissä (on muuten ennen ollut kaks keikkaa kosovossa, mutta tää tapahtu ennenkuin alettiin seurustelemaan), ja voin sanoa että on tosi vaikeaa välillä. On hirveä ikävä ja ärsyttää esimerkiksi mesessä juttelu. Toisaalta, olen itsekin asunut ulkomailla ja olemme molemmat sellaisia ihmisiä, jotka on niin sanotusti luotu kulkemaan, eli ymmärrys toisen ratkaisuja kohtaan on kova. Olen itsekin varmaan lähdössä töihin ulkomaille keväällä, eri maahan tosin kuin mieheni.

En osaa sanoa, onko se millaista, riippuu niin ihmisestä. Toki hyviä puolia on ne ihanat romanttiset lomat Venetsiassa ja Milanossa=) No ei vaan, onhan se toki niinkin että se sitten se aika yhdessä on aivan ihanaa.

Vierailija
6/6 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi miehestäni erossa vuotta. ½ vuotta on maksimi, siinä ajassa tulee löytää jokin pysyvämpi ratkaisu. Ja tämäkään ajanjakso ei saa tulla yhtämittaisena, vaan on tavattava noin joka toinen viikonloppu.

Itse alan erakoitumaan pitkän eron jälkeen. Itse asiassa alan nauttimaan ysinolosta (tai lasten kanssa olemisesta) "liikaa", mikä ei tietenkään ole hyväksi suhteelle. Erojen jälkeen miehen levälleen jääneet sukat/alushousut harmittavat suhteettoman paljon, ja on iso työ taas tottua miehen aiheuttamaan työhön. Toki hän auttaaakin kotitöissä ja lastenhoidossa tms., mutta systeemit ovat hieman erilaiset miehen ollessa kotona, kun ei itse saa päättää kaikesta yksin.