Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekundäärinen lapsettomuus on toki suru, mutta mielestäni tuttava ampuu vähän yli

Vierailija
09.08.2007 |

Hän on lapsettomuudesta johtuvan masennuksen vuoksi sairaslomalla, hipelöi vain pieniä vaatteita ja huokailee, ettei kukaan niitä enää heillä käytä. Yhtään keskenmenoa hän ei ole kokenut. Tekisi mieli sanoa, että ryhdistäydy eläkä pilaa ainoa lapsesi elämää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallasi on kasvun paikka.

Vierailija
2/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha mennä, joku voi ottaa asiat raskaammin kuin toinen. Oot aika reilu kaveri...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja vaan, kun silti kuvittelet pystyväsi arvioimaan muiden surua. Hän kyllä " ryhdistäytyy" vielä, mutta onneksi on sen verran fiksu että tekee surutyön kunnolla. Muista jos vaikka lapsesi joskus kuolee, että ryhdistäydyt sitten pian!

Vierailija
4/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: primääristi selittämättömästi lapseton jo 5 vuotta

Vierailija
5/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi olenkin oppinut iloitsemaan siitä (joskus vähäisestäkin) hyvästä, mitä minulla jo on.

ap

Vierailija
6/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin myös tosi raskaasti sekundäärisen lapsettomuuden, mutta sehän olikin ensimmäinen varsinainen oma ongelma, heti huonon lapsuuden, koulukiusatuksi joutumisen, parin rakkaan läheisen menettäminen itsemurhan kautta jne.

Olen aina ollut tässämullehetinyt-tyyppiä. Kyllä se kyrsi, kun muut ympärillä vaan sikisivät ja jatkuvasti piikittelivät meitä, että " täytyyhän teidänkin useampi lapsi hankkia, ei yksi riitä, olette julmia..."

Raskasta on ollut ja nyt viimein olen raskaana ja nyt vasta raskaalta tuntuukin, kun joka kerta vessassa käydessäkin vilkaisen paperiin, ettei vain mitään veriviiruja ole ja yöt läpeensä näen painajaisia keskenmenosta.

Ei se onni ja autuus tule siitä lapsesta, mutta kyllä se ongelman kohdetta siirtää...

Vierailija
7/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpailulaji.

Vierailija
8/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jos sulla olis ollut ihan oikeita todellisia murskaavia surukokemuksia, sä olisit oppinut että jokainen suree tavallaan etkä naureskelisi toiselle. KYLLÄ, sä olet pumpulissa kasvanut pelle eikä mikään selittely sua pelasta tuon aloituksen jälkeen.

Vierailija
9/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puhuukin vain toisesta lapsesta. Joku viisas lääkäri on sitten nähnyt tämän läpi ja päättänyt, että on saikun paikka.

Vierailija
10/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa niin montaa lasta kuin toivoisi.

Etpä taida olla vielä kypsä vanhemmaksi, kun tuollaisia jankkaat.

Vierailija
11/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kiva päästä nälväisemään, etten lasta ansaitsekaan, kun olen niin epäkypsä. Sulla on nyt varmaan hyvä mieli ja kirkas otsa.

Vierailija
12/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä mestaroimaan toisen tunteilla ja väitellä siitä, ovatko ne tosia vai eivät. Jos kaveri tarvitsee tukeani ja avautuu minulle kipeästä asiasta, en todellakaan kehtaa arvostella. Ties vaikka tarvitsisin joskus itse olkapäätä...- jonkun muun mielestä pienessä asiassa. t.3nen

Vierailija
14/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli puhe sekundäärisestä lapsettomuudesta. Kukaan ei ole väittänytkään olevansa sekundäärisesti lapseton.

Vierailija:

Vierailija
15/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi kärsiä vaikka olisikin jo lapsi/lapsia. Minusta olet oikeasti tosi epäkypsä, lapsellinen ja tyhmä, kun jauhat ja saivartelet tällaisessa asiassa.

Eivät ole mitään hyviä ominaisuuksia vanhemmalle.

Vierailija
16/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lääkäri niin paljon sitä masennuksen syytä mieti saikkua määrätessään, vaan ihmisen työkykyä. Masennukseen ei kai useinkaan ole " järkevää" syytä. Tue masentunutta ystävääsi!

Vierailija
17/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä toista raskautta ei kuulunut, tilanne tuli päälle ja mieleni jyräsi kaikki ne asiat, mitä esim. lapsena jäin paitsi.

Se ahdisti kovasti ja suututti, että " enkö minä raasu nyt sitä haluamaani perheenjatketta tähän maailmaan saa, kaikki menee päin veetä ja pahasti!" .

Eli se lapsettomuus, oli se sekundääristä tai primääristä, voi olla siedettävää, mutta jos siinä on vuosien muita murheita kasattuna alla, kaikki menee pieleen ja ahdistuu ja masentuu.

Anteeksi sekava teksti, mutta yritän vain tulkita sanoiksi niitä tuntemuksia, mitä minulla on.

Terapiataivalta on vielä pitkälti käytävänä, jotta saan kaikki asiat selvitettyä itselleni.

Lääkitystä en käytä raskauden takia.

Terveisin sekopää seiska

Vierailija
18/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lopulliset syyt ovat liian monimutkaisia tässä selitettäväksi. Olen alkanut ymmärtää itseäni paremmin terapian avulla ja lääkkeet edistävät toipumistani. Toisen lapsen yrittämisessä on pidetty taukoa ja pidetään siihen saakka, kunnes olen kunnossa.

Vierailija
19/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25

Vierailija
20/41 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkinukkeja rakennellaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme