3 viikkoa vauvan syntymästä ja 20kg lähtenyt painoa pois, jee!
Kommentit (32)
Vierailija:
Ihmetyttää kyllä, miten sait noin paljon painoa kerättyä, vaikket ilmeisesti edes kerää niitä nesteitä?
Sehän on päivänselvää. Eri asia jos lähtee lähtöpainosta jotakin (kuten mulla).
oo niin että laihat lihoo paljo. olin 168/55 kun aloin odottaan, vähä yli 60kg ku menin synnyttään, laitokselta lähdin painoin 55 ja muutama viikko myöhemmin 51...
kaverille joka on oikeesti LAIHA (minä normaali) tuli vain 4 kg...
Joku kommentoi 21kiloa sillä, että taisi pulla maistua.
Minä olen se joka on kerännyt jo neljättä kertaa painoa yli 25kg. Ihan samalla tavalla minä syön kuin muutenkin, samaa kotiruokaa samoin tehtynä kuin muutenkin. Raskausaikana kiloja kuitenkin kertyy. Loppua kohden olen todella turpea ja nilkat... Niin, eivät tosiaan näytä nilkoilta!
Minun kroppani näyttää toimivan näin. Synnytyksen jälkeen kiloja ropisee urakalla pois ja imetys on vienyt viimeisetkin. Normaalipainoni ei ole kiloa kahta enempää muuttunut viimeisen 10v aikana.
Sen tässä ainakin on oppinut, että kilot ja raskaus ovat jokaisella erilainen juttu enkä edes kuvittele, että minun tapani kerätä kiloja olisi ainoa oikea tapa olla raskaana. Ettehän tee sitä myöskään te joille ei kerry nestettä ja turvotusta? Älkää erehtykö luulemaan, että koska teille ei kiloja tullut, että niitä ei sitten voisi muillekaan tulla.
Se mikä näkyy vaa´assa lisääntymisenä, ts. suurempana lukuna, ON painoa. Mitä muutakaan se on kuin PAINOA?!
Kyse ei ollut aloituksessa, mistä se PAINO koostuu, vaan siitä, että se PAINO on vähentynyt, ts. luku vaa´assa on synnytyksen jälkeen pienentynyt...
Mä en jaksa teitä! Pahinta tässä koko AV:ssa on se, että vittumaisuus tarttuu täällä niin helposti kaikkiin...
YÖK!
Joo, niin mustakin.
Mä menin jopa " miinukselle" ...
Enkä meuhkaa siitä...
Eli koska SINÄ et riemuinnut siitä, että nesteet olivat poistuneet kropastasi, ei kukaan muukaan saisi olla iloinen?
Kaikilla ei vaan ole mitään pudotettavaa lähtöpainosta, kuten minulla (nyt 172 cm ja 54 kg, ennen raskautta paino oli 52 kg). Kyllä minä ainakin olin iloinen siitä, että raskauden aikana kertyneet lähes 15 kg lähtivät suit sait sukkelaan jo synnytyssairaalassa.
Mutta seuraavan raskauden kohdalla muistan olla ihan hissukseen. Hys hys. Vasta sitten saa riemuita, kun saa jotain pudotettua lähtöpainostaan. Vaikkei olisi mitään pudotettavaakaan.
Vierailija:
Vierailija:
Ihmetyttää kyllä, miten sait noin paljon painoa kerättyä, vaikket ilmeisesti edes kerää niitä nesteitä?Sehän on päivänselvää. Eri asia jos lähtee lähtöpainosta jotakin (kuten mulla).
Vierailija:
Joo, niin mustakin.Mä menin jopa " miinukselle" ...
Enkä meuhkaa siitä...
Silti jotkut meuhkaa niistä asioista täällä ;)
Sekin on mulle itsestäänselvyys, että tulee raskaaksi. Siitäkin meuhkataan.
Mutta saa mun puolesta meuhkatakin ihan vapaasti. Kyllä tänne tekstiä mahtuu. Jos aihe ei kiinnosta, ei ole pakko lukea.
Kun jatkoin ketjun lukemista alkoi savu nousta korvista...Mistäköhän syystä. No siitä syystä, että täällä nussitaan pilkkua ja herjataan!!!
odottajista lisääntynyt paino on yhtä kuin
-vauva
-istukka
-lapsivesi
-turvotusnesteet
-rasvakerros (luontaisesti tulee raskausaikana monelle, esim. rintoihin ja lanteille, huolimatta ruokavaliosta!)
Keskimääräinen painonnousu on 12 kg. Ja ei siis LÄSKIÄ, vaan sellaista epämääräistä, mystistä PAINOA... :)
Mulle tuli raskaudessa n. 10 kg, joka lähti ekojen kuukausien aikana. Olin hyvin pettynyt, kun laitokselle jäi vain muutama kilo, hädin tuskin siis se vauvan paino! Onneksi imetys vei sitten loput aika nopeasti. Ja lähti vähän ylimääräistäkin :)
Hyvä ap!! Toivottavasti lähtee loputkin tulleet kilot!
Hoikille ja normaalipainoisille on tullut painoa enemmän.