Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO Helmet Ooo -loppuviikkoon-

09.08.2007 |

Alotanpa nyt uuden pinon sitte.

Ja häivy linjoilta pakkaamaan kamat reissuun...

Helteitä ja hyvää tuulta kaikille!

Luuk@

Kommentit (26)

Vierailija
2/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakäynti suoritettu tiistaina. Kaikki ok. Pää-perämitta 62mm. Edellisessä pinossa oli kirjottelua siitä, ett lapset mukaan vai ei ultraan. Meil oli mies pojan (1,5v) kanssa mukana ultrassa. Sitten kun pojalla alko mielenkiinto loppua siihen hommaan, niin mies meni pojan kanssa leikkihuoneeseen leikkimään. Mut ei meil ollu muuta vaihtoehtoo kun ottaa mukaan... Mut ihan hyvin meni, vaikka pojan päiväuniaika alkokin olla käsillä...

Moni kehu pahoinvoinnin hellittäneen jo. No, täällä ei voi kehua samaa! Tänä aamuna oksetti niin, että oksat pois=) Tosin muuten päivät menee ihan hyvin kun aamulla kertaalleen oksentaa ja sitten muistaa päivällä syyä vähän väliä. Viimekskin pahoinvointi kesti 20. viikolle, joten enpä viel ootakaan, ett hellittäs...

Joko muilla maha kasvanu? Mulla niin, että hirvittää=) Tuntuu, ett kaikki huomaa jo raskauden, vaik ihan mielelläni en sitä viel kaikille toitottaskaan... Kaikki alushousut kiristää, mut en kaupungista löytäny " kiristämättömiäkään" ...=( Eikä äitiysalkkareita kehtais viel alkaa pitään... Ja kaikki t-paidatkin tuntuu kauheen tiukoilta ja kireiltä, vaikka ois äippäpaitakin. Ihan ahistaa...

Noh, tässä tätä ruikutusta tarpeeks. Toivottavasti helteet helpottaa, kun eihän tätä hullukaan jaksa...

Millamalla ja rv 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen fiilis, että kaikki huomaisivat mahani jo, mutta todellisuudessa niin ei ole. Turvoksissa maha kyllä on ja niin pitääkin, mutta en usko että se vielä niin selvästi näkyisi että ihmiset tajuaisivat raskauteni. Olen tosin huomannut joidenkin housujen kohdalla, että vähän tekee tiukkaa, mutta vielä ainakin toistaiseksi ne menevät päälle.

Mua jo ihan jännittää, minkälaisia reaktioita ihmisiltä tulee sitten kun saavat kuulla tulevasta. =) Hyvillä mielin kuitenkin. Oon kyllä varautunut siihen, että jotkut saattavat päivitellä mun ikääni, mutta en jaksa siitä kuitenkaan kauheasti välittää. Lapsi on kauan toivottu ja varmasti rakastettu ja vain sillä on väliä.

Mutta nyt siivoilemaan.

Suan

13+1

Vierailija
4/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosiaan on..Vatsa on ison tuntuinen, siis ainakin itselle. En usko että muut sitä vielä huomaa, paitsi ehkä jos omien sukulaisten parissa olisin, voisi pari tarkkasilmäistä tätiä jo arvata tilanteen laadun. Appiukko tosin katsoi vähän vatsanseutua, kun illalla toi miehelle tikkaita lainaan, mutta ei tietenkään miehisen korrektiin tapaan mitään sanonut. Katsotaan.. Iltaisin vatsa nimittäin on iso, kuten varmaan monilla muillakin, kun turvotus on pahimmillaan.

Empatiaa pahoinvoiville! Nyt uskon jo, että olotilat tästä kohentuu, olo on vakaampi ja olen jopa uskaltanut pikkuhiljaa lähteä jatkamaan liikuntaharrastuksiani, jotka oli rajun huonovointisuuden takia ihan kaukana mielestä koko kesän. Kevyillä hölkkälenkeillä, joogatunneilla, suunnistamassa ja hydrobicissä - kevyt aloitus siis. Viime raskaudessa harrastin aktiivisesti ihan loppumetreille asti urheilua laidasta laitaan, nyt olo ei tunnu ihan yhtä vakuuttavalta, joten katsotaan mitä kaikkea sitä pystyy ja jaksaa tällä kertaa harrastaa. Nyt on tietenkin ajankäyttökin aika " erilaista" , kun on jo yksi pieni lapsi :)

Helteet ne jatkuu ja paljoa ei päivällä tee mieli oleskella auringossa. Onneksi töissä on hyvä ilmanvaihto. Töissä suunnitellaan yhtä ensi talven projektia, jossa minulla olisi taas vastuualueita: näyttää siis siltä, että joudun tai saan kertoa raskaudesta työpaikalla aika pian. Kääks, en yhtään haluaisi, tiedän, millaista myllerrystä se täällä aiheuttaa - yritän olla ottamatta paineita siitä. Siskoni sanoi työssään silloiselle nihkeälle pomolleen raskaudesta kertoessaan, että koko elämän näkökulmasta työsuhde on aina määräaikainen, kun taas elämän kanssa " sopimus" on toistaiseksi jatkuva, joten suunnitelmat tehdään sen pohjalta.. :)

Onko muut kertoneet töissä, mikä on ollut vastaanotto?

Iloa ja voimia kaikille!

Saran 13+2

Vierailija
5/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Taisin jo mainostaa, että olin yhden päivän tosi hyvävointinen. No, se olikin ohimenevää ja pahoinvointi palasi heti samana iltana. Jatkuva kuvotus on vähän helpottanut, mutta syödä täytyy muistaa ja hajut on edelleen ongelmallisia. Ai niin, inkiväärikapseleita en ole sen yhden hyvävointisen päivän jälkeen tarvinnut, joten ehkä tää tästä vähitellen menee ohi.

Maha tuntuu kyllä mullakin kasvaneen, ja kai tuo pieni kumpu tuossa alavatsalla onkin jo ihan oikeaa " vauvamahaa" , vaikka turvotustakin on. Itseasiassa musta tuntuu, että sormet ja jalatkin on näillä helteillä ollut ihan turvoksissa. Toivottavasti tämä syksyn ja viileiden ilmojen myötä helpottaa, eikä jatku ihan koko raskautta. Työskentelyni tässä koneella vaatii välillä aika tarkkaa hiirikättä, eikä se oikein onnistu näillä nakkisormilla.

Sarandiina: Myös mä olen pikkuhiljaa alkanut taas liikkua ja se tekee kyllä hyvää. Olen tosin vaihtanut spinningit ja muut rääkit rauhallisempiin tunteihin ja vähentänyt esim. body pumpissa painot minimiin. Kunnosta tekee kuitenkin mieli pitää huolta. Pilatestunneilla olen erityisesti yrittänyt käydä, kun se tekee niin hyvää. Vähän kyllä muakin huvittaa, että viime raskaudessa olin ihan loppuun saakka superhyvässä kunnossa ja tein melkeinpä mitä vain. Nyt olen kyllä jo alusta alkaen ottanut paljon rauhallisemmin. Uumoilen, ettei tää toinen raskaus ehkä muutenkaan ole niin vaivaton ja " huomaamaton" kuin eka.;)

Mä kerroin töissä raskausuutisen viime viikolla lomalta palattuani. Pomo ei ollut erityisen innostunut, mutta onnitteli nyt kuitenkin. Ongelmana on, että pestini on äitiyslomansijaisuus, jonka päättymisestä ei ollut tarkkaa tietoa. No, uuden sijaisen etsiminen ei kuitenkaan ole minun murheeni. Työelämä on ainakin omalla alallani sen verran raadollista, että olen päättänyt seisoa perheasioihin liittyvien päätösteni takana pystyssä päin. Jos teksin ratkaisut työtilanteiden ehdoilla, niin eipä olis tuota ensimmäistäkään lasta meillä vielä, eikä etenkään toista tulossa. Pakko yrittää luottaa omaan ammattitaitoon sen verran, että uskoo töitä löytyvän myös tämänkertaisen äitiysloman ja vanhempainvapaan jälkeen.

Väsymys painaa edelleen, mutta se taitaa johtua huonosti nukutuista öistä. Esikko on nukkunut vähän levottomasti ja itsekin olen valvoskellut jostain syystä ihan tyhjänpäiten. Oon kyllä ihan samaa mieltä kuin joku tuolla jossakin toisessa pinossa: Se väite, että raskausaikainen yöheräily ja -valvoskelu valmistaa äitiä vauva-aikaan, on ihan kukkua. Mitä hemmetin hyötyä siitä muka on, että on jo valmiiksi väsynyt. Näin ajattelen, ja nyt tokalla kertaa entistä painokkaammin.;)

Aurinkoista päivää toivottaen

Lumileopardi ja beibi rv 13+4

Vierailija
6/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ku kerroin töissä raskaudesta niin päällikkö vaan onnitteli mua.

Tänään oli eka lääkärineuvola vauvan sydämmen syke oli 154.Äänet kuului tosi voimakkaasti,kaikki oli ok.painoa oli tullut 124g viikossa.Lääkäri sanoi mulle tuosta niskaturvotuksesta et pieni riski minulla et lapsi olisi down.Jos multa olisi otettu pelkkä veriseula niin riski olisi 1:750 ja jos pelkän ultran mukaan niin sillonki olisi hyvin pieni riski,mutta ku kaikki kolme asiaa katotaan niin mulla se oli 1:200.

anna_liisa 14+1

Vierailija
7/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu uusi helmikuinen-08. Eli l.a. olisi 21.2. näillä näkymin, tänään takana eka neuvolakäynti ja ultraan pääsen ensi viikolla. Vielä ei sikiön sydänääniä kuulunut, vaikka esikoisella jo näillä viikoilla (rv 12) kuuluikin. Minulla on siis ennestään reilu 1-vuotias lapsi. Pahoinvointi on minullakin jo vähentynyt, mutta edelleen jos en muista syödä jotain säännöllisesti, niin alkaa yökötys ja närästys vaivata, varsinkin iltaa kohti.

Raskaudesta ei olla kerrottu vielä muille kuin vanhemmilleni, jospa sitten ultran jälkeen alamme enempi ilmoittelemaan uutistamme. Tosin masu on alkanut jo pullottaa kovasti siihen malliin, ettei se varmaan kauaa enää jää kenellekään arvailujen varaan, muuten kun olen aika hoikkarakenteinen. Vanhat äitiysvaatteet olen jo kaivanut esille, varsinkin housut kiristävät jo niin inhottavasti että on otettava pian äitiyshousut käyttöön. Onko muilla muuten kasvanut jo kuppikoko? Minulla ei vielä, eikä muutenkaan ole ollut rinnoissa mitään havaittavissa raskaudesta eli ei aristusta tai muutenkaan mitään " vaivoja" .

Luin että joku oli jo ollut tuntevinaan ensimmäisiä liikeitä (toista odottava?) Myös minulla on ollut jo n. viikon verran iltaisin kun rauhoitun sohvalle, niin aivan kuin sikiö liikkuisi masussa, eikä tosiaankaan ole mitään ilmaa (se tuntuu ihan toisenlaiselta) vaan ihan samanlaisia sivauksia on tuntunut kuin ekassa raskaudessani nuo ensimmäiset liikkeet. Sellaista kuplivaa/höyhenen kevyttä " kutitusta" . Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet rv 16 eikä niitä tuntemuksia hevin unohda. Neuvolassa en kyllä näistä tuntemuksista kehdannut mitään mainita, tuntuu etteivät uskoisi kuitenkaan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

T:Kassiopeia, rv 12+0

Vierailija
8/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: eihän tuo ole vielä mikään suuri todennäköisyys. nyt olet saanut lisää tietoa tilanteestasi, toivottavasti se rauhoittaa mieltä edes vähän.

Kassiopeia: tervetuloa mukaan! vai tunnet sinä jo liikkeitä, voi kunpa itsekin tuntisin edes jotain kovin pientä. menee varmasti vielä monta viikkoa ennen kuin minulle tuo onni suodaan.

Istukanpaikasta mulle sanottiin neuvolassa että sen ansiosta saatan tuntea liikkeitä normaalia aiemmin. Kuulemma sillä on niin paljon merkitystä. En pane pahakseni vaikka noita liikkeitä normaalia aiemmin tuntisinkin.

Tänään on ollut todella kuuma päivä. Sisälläkin meinaa välillä läkähtyä. Huh! Ei pidä kuitenkaan valittaa, kohta nuo aurinkoiset päivät kuitenkin loppuvat taas.

Suan

13+1

Vierailija
9/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve tuloa mukaan Kassiopeia!

Me otetaan esikoinen mukaan, ei oikein voi viedä hoitoon kertomatta, eikä haluta kertoa ennenkuin syke löytyy ultrassa. No, esitteessä luki että että toivotaan vain yhtä aikuista mukaan rauhallisen tutkimuksen takaamiseksi, mutta ei kuitenkaan kielletty. Saavat mennä isännän kanssa sitten ulkopuolelle jos tulee rauhattomaksi..

Nyt on pakko mennä suihkuun että voi esikoinen nukkumaan, on niin nihkeä olo. Vaikka tänään on satanut niin silti on niin kuuma ja tukala ilma..

Mrs.Marple rv 11+1

Vierailija
10/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukka hiljaiseloa tullut vietettyä kun on miehen vika lomaviikko niin sitä on nyt sit vaikka missä kuljettu. Rannalla kyllä on tullut oltua joka päivä ja ylipäänsä ulkona. Pystyn nimittäin ihan normaalisti nauttimaan auringosta ja helteistä. On sitten marjassa ja sienessäkin käyty ja jopa tulostakin on saatu :)

Nyt tässä ällistelin esikoisen kanssa mitä sitä kouluun oikein tarvitaan.. ja huomenna sitten aiotaan käydä kaupungilla jotain uutta pientä katsomassa reppuun. Selkeätä jännitystä havaittavissa esikoisessa ja äitissä ehkäpä vielä enempi :)

Aiemmin muuten oli puhetta siitä äitiyspakkauksesta. Mietityttää tosiaan, että kannattaako sitä ottaa kun tallessa on suurin osa edeltävästä pakkauksesta ja toisaalta olisihan se raha kiva apu niihin uusiin vaunuihinkin mutta toisaalta taas ihanahan se itse pakkauskin olisi ja vaatetta kyllä aina tarvitsee :) Pitäisi varmaan tutkia nuo varastot ja päivittää muisti, että mitä siellä todellisuudessa on tallessa ja sitten päättää, että tarvitaanko pakkausta.

Ah, ja huomenna on aikaisin aamulla se np-ultra. Aikaisemmin en ole sitä jännittänyt mutta viime yönä näin niin hirveää unta, että rupesi hirvittää ihan ettei enteile jotain!? Tai sitten vaan tosiaan huomaamattani olen kuitenkin jännännyt ja se siirtyy uniin. No, aamulla nähdään sitten pienen vointi.

Mahan turvotusta havaittavissa vaan kuvittelisin, että ei vielä niin valtavaa, että kukaan siitä mitään arvaisi..? Tai kukaan ei ainakaan ole kehdannut mitään sanoa. Vanhemmille kerrotaan huomenna raskaudesta jos ultrassa kaikki ok. Työnantajalle kerron sitten joskus kun enpä tässä muutenkaan ole töissä ja ovat varautuneet, etten ihan heti takaisin mene jos menen enää ollenkaan tuohon työpaikkaan.. tilallekkin ovat saaneet jo työntekijän joten sen puoleen ei paineita täällä päässä. Viimeksi kun tuota edeltävää odotin niin paineet oli kertomisesta valtavat!! Tiesin, että tosi huono hetki jäädä töistä pois ja ja sellainen kuva kyllä annettiinkin selvästi sen jälkeen kun raskaus tuli ilmi. Ihan älyttömiä hommiakin olin saada mutta se oli silloin se. Mutta hyvin se loppujen lopuksi kuitenkin meni sitten..

Jaa, vaan nyt iltapuuron laittoon ja sänkyyn. Väsy on valtava!

Vimpula_ rv 12

Vierailija
11/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epätoivoisesti naputtelen kännykällä viestiä.Hankalaa on.Mutta uutiset ultrasta pitää ilmottaa.Eli eilen monitorissa näkyi Nelkku heiluttamassa käsiään!Ultran mukaan tänään on rv 11+4.Terveisin Safiiri ja Nelkku

Vierailija
12/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epätoivoisesti naputtelen kännykällä viestiä.Hankalaa on.Mutta uutiset ultrasta pitää ilmottaa.Eli eilen monitorissa näkyi Nelkku heiluttamassa käsiään!Ultran mukaan tänään on rv 11+4.Terveisin Safiiri ja Nelkku

Vierailija
13/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Jopa sydänäänet saatiin kuulumaan:) Olin onnellinen! Jotenkin alkoi epäilyttämään, että onkohan tuolla masussa elämää laisinkaan. Edellisiltä ei ole kuulunut ekalla käynnillä, joten en edes odottanut et kuuluisi. Tosin edellisilla eka käynti aikaisemmin. Ensi viikolla sitten ultra..

Itse en ottaisi lapsia mukaan ultraan. Tiedän, että hoitajien saaminen voi olla kiven takana, mutta lapset saattavat häiritä ultraajaa ja ikävien uutisten kuuleminen voi olla kamalaa lasten ollessa mukana. Täällä tehdään np-ultra emättimestä, joten ei sekään ole lasten katsottavaa.

Töissä ajattelin pikkuhiljaa kertoa, kunhan ultra on takana. Saatan kyllä odotella lokakuulle, kun meidän pomo vaihtuu silloin:) Nykyinen pomo ei edes onnitellut viime raskaudesta.

Pahointointi jatkuu. Toivottavasti loppuu ensi viikolla, kun maaginen 12 viikkoa tulee täyteen.

t.Amanda & Touhu 11+3

Vierailija
14/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei suan:kyllä helpotti kun lääkärikin sanoi eilen etttä ei tilnne ole mikään vakava,eikä sitä saisi etes etukäteen murehtia mitään.Suree sitten jos siihen on aihetta oikeesti.

Meillä oli nuorimmainen mukana ultrassa.Eikä siittä ollut mitään haittaa.

Otan äitiyspakkauksen,koska onhan edellisen lapsen syntymästä jo 5v.tai sit jo melkeen kuusi.Sitä laatikkoa on aina yhtä ihana päästä tutkimaan.

Eilen ku kävin siellä lääkärineuvolassa niin se lääkäri oli jotenkín ihmeellinen,no ei se oo tehnyt äitiysneuvola hommia aivan äsken,meidän oma lääkäri on äitiyslomalla.No kuiteskin se teki alapäätutkimuksen ja sanoi et voit nousta ylös.Nousin istuun ja sanoin et etkö sä meinaa sydänääniä kuunnella,joo kuuntelen meneppä takasin.No se kuunteli ja ensinnäkin se kuunteli niitä ääniä liian ylhäältä eli navan kohalta.Aattelin et voi hyvänen aika että eihän ne niin ylhäältä vielä kuulu.sit se hoksasi itekki et eihän ne näin ylhäältä vielä voi kuulua ja kuunteli alempaa sieltähän ne kuului heti.Ett tämmönen lääkäri meil on.

anna_liisa 14+2

Vierailija
15/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä oikeastaan ihmeempiä. Paha olo pysyy nykyään kurissa kun syö kolmen tunnin välein. Jännä juttu, minä varsinainen herkkupeppu ja sipsien ystävä en syö noita herkkuja juuri ollenkaan, kun ei vaan maistu! Loistavaa! Toki töissä kahvipöydässä täytyy jotain maistaa ;)

Yövuorot kyllä näköjään sekottaa silti vielä koko kropan vielä niin, että viimesestä yöstä meni kolme päivää toipuessa ja silloin oli vain 1 yö, ja nyt on sitten viikon välein 2 yövuoroa kolmen vikon ajan. Stressaan jo ihan älyttömästi noita kun tiedän sen pahan olon määrän joka niistä tulee..

Miten muuten teillä muilla menee yöt (siis nukkumisen merkeissä) nykyään? Ite nukun hirmu kevyesti ja nään silti ihan kamalia ja todentuntusia unia.Paljon oon myös hereillä. On myös tosi vaikeaa löytää mahan kans hyvää asentoa, sillä maha on jotenkin öisin aina kipeen ja aran tuntuinen. Onko muilla samanlaisia oireita?

Ä-pakkauksesta oli tosiaan ollut pinoissa puhetta ja itse en kyllä takuuvarmasti sitä ota! Edellisestä pakkauksesta käytin ainoastaan makuupussia, kypärämyssyä, yhtä bodya ja yksiä potkareita.. Että silleen. Haalarikin on käyttämättömänä roikkunut kaapissa odotellen lähinnä kai sitä, että jos tämä seuraava olisi poika. Sanokaa vaan pinnalliseks, mutta kun sovitin sitä Tyllerölle aikanaan niin toinen näytti niin pojalta ja niin vieraalta niissä vehkeissä etten kokeilun jälkeen pukenut sitä päälle.. (vähän hävettää tunnustaa..) Oli niin sinivoittoiset ja poikamaiset värit ja kuosit.

Ultrasta: Ultran ajaksi saatiin onneksi kyllä hoitaja Tyllerölle, mutta lääkärineuvolassa oltiinkin sitten tytön (2v4kk) kans kahdestaan. Meni kyllä yllättävän hyvin vaikka oli sisätutkimus ja kaikkea. Siinä kun makasin pöydällä niin tyttö seisoi tuolilla mun pää puolella ja piti kädestä kiinni ja oli vaan rauhallisesti että " ei mitään hätää, ei mitään hätää äiti.." Sweet!

Mahasta ja sen koosta: Mulla kyllä ei oo enää mtään epäselvää ollaanko raskaana vai ei! Työvaatteiden alta masu ei näy, mutta muuten kyllä..

Luuk@lle toivotan omasta puolestani myös voimia ja jaksamista. Niin kauan kun on elämää, on toivoa..!

Kylläpä taas tuli pulistua, nyt on muiden vuoro!

-Nojanda ja Pulla 13+3

Vierailija
16/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnea mukavista uutisista kaikille!

Olen jo tuuletellut pahoinvoinnin loppua, mutta eilen iski illalla kamala olo, joka jatkuu. Nyt töissä taas " itkun ja oksentelun rajamailla" kuljetaan, onneksi viikonloppu edessä. Iltapäivällä pitäisi olla skarppina palaverissa, saa nähdä miten menee :)

Ä-pakkausta en taida ottaa, on vielä paljon vauvatavaraa tallessa kolmen vuoden takaa. Yöks, takaisin työn ääreen..

Kivaa perjantaita kaikille!

Saran

13-3

Vierailija
17/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikuu: kirjoittelin tos alkuviikon pinossa sulle siitä äitiyspäivärahasta vastausta.. mutta siihen oli tullut pieni ymmärtämisvirhe:

Jos/kun itse jään työttömäksi lokakuussa, ja laitan silloin äitiysrahahakemuksen, niin tuloni otetaan huomioon siitä lokakuusta taaksepäin (sen 6kk ajan).

Jos löydänkin jostain töitä myös loppuvuodeksi, niin äitiysrahahakemuksen voin laittaa jo lokakuussa (kun raskaus kestänyt 154 päivää), mutta palkkatodistukset toimitan kelaan vasta myöhemmin, kun tällöin otetaan huomioon 6kk:n tulot ennen etuuden maksun alkamista.

Mahdoinko selventää? Eli se 6kk hakemuksen jättöpäivästä koskee lähinnä työttömiä (jotka siis työttömänä äitiyspäivärahakauden alkuun asti).

Mut parhaiten oman henk. koht. etuuden saa selville tiedustelemalla kelasta..

Eipä tällä erää muuta. Viikonloppu kuluu töiden merkeissä. =/ nyt taas närästänyt koko päivän, näköjään kausiluonteista..

jonttu rv 14+3

Vierailija
18/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitti aamuinen ultra aika paljon. No, aloitettiin ultraus ja yllätys siellä on kaksoset. Oon aina toivonu kaksosia, (mut ei ole suvussa eikä meil oo hedelmöityshoitojakaan takana eli mahdollisuus kaksosraskauteen oli tosi pieni.) Mut sit onnellinen olo muutamien sekuntien päästä muuttui. Mul on kaksi sektiota takana ja tähän raskauteen sain luvan, mutta kaksosraskaus riski, että kohtu ei kestä. Vielä edellisenä päivänä, kun neuvolatäti tutki kohtua, niin hän epäili kaksosraskautta, mutta sai sydänäänet yhdelle ja puhuttiin siitä että se on mun tapauksessa tosi hyvä.

No , niskaturvotukset oli ok! Sikiöt liikkui mukavasti. Sit huomasin et toisen virtsarakko täynnä, suurentunut. No kätilö sanoi, et odotellaan et tyhjenee. Oltiin sit välis kahvil kaupungilla ja jotenkin aattelin et kyl se tyhjenee puolen tunnin kuluessa. Palattiin takas ja edelleen samankokoinen virtsarakko ja samalla uudemmilla laitteilla toinen munuainen erottu, et sielkin jotain. No sit tutki lääkäri, sil oli kiire ja oli tosi vähäpuheinen ja sanoi, et tekee lähetteen äitipolille ja voin mennä sinne heti. No sit hoitaja sanoi, että hänen täytyy soittaa sinne, että ne ei halua et sinne mennään ilman varattua aikaa ja sanoi, että lääkäri ei tiennyt uusia käytäntöjä. Mä yritin sanoa, et haluisin heti, ettei tarvitse yksin viikonloppua miettiä... Mä sain maanantaiksi klo13 ajan!!! Kyllä huimas ja oksennutti, jännitin niin paljon.

Tuntuu kyllä hirveältä, ja jännittää kaikki tuleva. Yritän miettiä vaan, et murehditaan sit kun jotain selviää, ja toivottavasti tää ei tarkoita mitään. Eniten murehdin tota rakkoa ja munuaista, ja kohdun kestävyys tuntuu pienemmältä riskiltä. Mut saas nähdä mitä luvassa on.

Ilonkin sekaan ajatukset vaan vierii...

Vierailija
19/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ensinnäkin oikein kovasti kahdesta ihanasta ihmeestä! =) Toivotaan että maanantaina selviää sitten enemmän ja toivon oikein paljon että kaikki menee hyvin ja että kohtusi kestää!! Tulethan heti maanantaina kertomaan minkälainen tilanne silloin on??

Itselleni ei kuulu mitään uutta. Odotan kovasti että maha kasvaisi lisää, on se jo hieman turvoksissa niin kuin olen aiemminkin sanonut jo, mutta kunpa se vain kasvaisi jo isommaksi. No, eiköhän se kohta ala näkyä selvemmin.

Suan

13+2

Tänään on ollut kyllä kuollettavan kuuma päivä. Huh!

Vierailija
20/26 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin edes pikaisesti jotain naputella. Hätäisesti olen käynyt pari kertaa kuluneella viikolla lukemassa teidän muiden kuulumisia mutta iaka on ollut todella rajallista niin ettei ole kirjoittelemaan ehtinyt.

Iituliille ja kahdella pikkuiselle enkeleitä matkaan että kaikki olisi ja menisi hyvin!! Tsemppiä kovasti maanantain ultraan!

Meillä siis pari päivää tehtiin viime viikolla heiniä, eilen olin sisaren pojan hautajaiset, torstaina kävin niskapoimu-ultrassa, joten vilinää on piisannut.

Tähän viikkoon siis mahtuu paljon surua, siunaus- ja muistotilaisuudet olivat kauniit vaikkaikin suru nuoren ihmisen kuolemasta on suuri. Vanhemipien ja sisarusten suru ja ikävä rajatonta eikä siihen auta muu kuin aika.

Np-ultrasta tuli sen sijaan hyviä uutisia, kaikki oli pikkuisella hyvin ja siellä ihanat kädet veuhtoi. Riski jäi pieneksi joten iso kivi vierähti sydämeltä ja nyt vaan innolla odotellaan ensimmäisiä liikkeitä ja rakenneultraa.

Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet ultrasta hyviä uutisia!!

Laskettu aika pysyy neuvolan mukaisena eli se aikaistui alkuraskauden ultrasta parilla päivällä mutta eipä sillä isoa merkitystä ole, vauva tulee sitten kun on valmis=)

p02p06 ja pikkuinen 13+0