¤¤¤Helteiseen Loppuviikkoon SyyS-04¤¤¤
Aloitetaanpa uusi pino, niin pysytään kärryillä:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10957425&p=1&tmo…
Kommentit (33)
Elän paitsi väärää päivää niin myös väärää vuotta:) Huomasin just, että olen tilityksiäkin tehdessä kirjannut pankkisiirtolomakkeisiin 080808. No joo, ehkä pitäs terästäytyä.
Olemme koko päivän olleet lasten kanssa liesussa. Ensin olimme alueen ensi kesän mainoskataloogin kuvauksissa (joten tuttuja pikkunaamoja voi siellä ensi vuonna vilistellä :)) ja sen jälkeen uimassa. Isommat hyppivät laiturilta ja Antsakin innostui rantaveteen " huppimaan" . Yllättävän rohkea on syyspojastakin joissain asioissa tullut. Täytyypä olla rannallakin tarkkana. Onneksi rantavesi oli aivan matalaa.
Aurinko on paistanut koko päivän täydeltä terältään. Todelliset lomailmat!
:)Saamuska
Sivut ei toimineet kunnolla koko päivänä, joten enpä ole päässyt kirjuuttelemaan. Pienempää on kovasti kehuttu päiväkodissa, että on niin reipas ja iloinen. Esikoisellakin toki mennyt hyvin.
Lyhyestä virsi kaunis, hieman käy Saamuskaa kateeksi, kun saa lomailla vielä. Vaan taitaisin sulaa massaksi tuolla helteessä:)
T: Ynis
Kävinpä tuossa vetäisemässä 8 km hölkkälenkin. Hölkkäsin koko matkan ja juoksu tuntui yllättävän hyvältä. Tähän astihan olen tehnyt vain tunnin pituisia reippaita kävelylenkkejä. Hölköttelin tarkoituksella kituhitaasti, mutta aikaa meni silti vain vajaa tunti.
Nyt alan uskomaan, että kuukauden päästä juoksen varttimaratonin :)
Polleana,
Saamuska :)
Hienoa, Saamuska! Mistähän mä saisin tuommoisen tsempin päälle? mulla meinaa homma karata ihan käsistä, kun vaan syön ja mässään ja lenkit on taas jääny :(
Esikoinen tuli toiseksi suunnistuksen keskimatkan piirinmestaruuskisoissa sarjassa H8RR (pojat 8v, rastireitti, esikoinen pääsee ko.sarjaan ensi vuonnakin)
Mies oli esikoisen mukana, mä taas muitten kanssa lasten kisoissa. Saatiin jopa houkuteltua Pekkakin osallistumaan. Poikaa on niin ujottanut, ettei oo juossut ennen, vaikka viime vuonna juoksi ja osaa ihan hyvin juosta. Tänään oli jätskiä palkintona, niin poika juoksi ihan reippaasti ja pysyi hyvin isompien mukana. Neitikin tuli toiseksi sarjassaan. iika taas hurmas muuten vaan kaikkia.
Levoton olo, kun pitäis päästä marjastamaan, mutta muutkin kotihommat pitäis hoitaa ja pyhäksi siivota, kun väkeä tulee kahvittelemaan ;)
Töks, töks
T@hti napoineen
Minäkin olen ylpeä äiti ja olen muuten ylpeä itsestänikin:)
Samaa jauhan, mutta taas eilen kehuttiin niin pienempää reippaaksi ja iloiseksi ja esikoisesta monet sanoo, että on niin kasvanut ja lähes koululaisen oloinen tyttö. Kyllä se vaan lämmittää mieltä, kun lapset saa positiivisia kommentteja:) Minäkin olen kyllä kehunut kovasti pienemmän ryhmää päiväkodissa, joten heillekin positiivista palautetta muistan antaa. Erityisesti tykkään hoitajasta joka on tällä viikolla ollut iltavuorossa.
Itseäni jos kehun, niin olen jättänyt herkut kauppaan, syönyt kasviksia enemmän ja polkenut tänään pyörällä töihin:) Juoksukuntoa mulla ei ole yhtään, sen myönnän:) Pisteet Saamuskalle hölkkälenkistä! Oletko muuten pysynyt kuntoilutavoitteissa kesän ajan?
Hiukan jalkoja pakottaa. Kiitos tsemppauksesta! :) Juu, aika hyvin olen loppuksesästä pysynyt kuntoilutavoitteessani. Tuossa välillä hiukan lipsui, kun ei jaksanut yhtään mitään, joten pari viikkoa jäi väliin, mutta nyt olen taas tehnyt joka päivä 40min- tunnin reippaan kävelylenkin. Stepperin olen tosin jättänyt nurkkaan, kun tuo ulkoilukin on tuntunut riittävän. Ja: kumma kyllä, vaik en ole tätä kuntoilua painonpudotusmielessä tehnyt, näyttää painokin olevan tällä hetkellä lähempänä 57 kuin 62 kiloa, joten painoakin on sitten tippunut. Minkäänlaista kiinteytysjumpaa en ole jaksanut harrastaa (pelkkää venyttelyä vain, sitäkin liian vähän...sanovat jalat :)), joten mahapalleroinen edelleen löysäilee, vaikkei painoa olekaan. Sovimme miehen kanssa, että ensi maanantaina juoksemme yhdessä läpi koko varttimaratonin lenkin (jos vaikka lapset naapurissa). Sitten en pidempää juoksulenkkiä teekään ennen syyskuun alkua, jolloin on maraton (minulla siis varttisellainen vain :)). Olisiko tämä oikea tahti, mitä sanovat syysmuorisourheilijat?
Huh, tulipa juttua kuntoilusta. taitaa olla kärpänen iskenyt ;)
Ai niin, hyvä T@hden esikoinen!!!! Mahtava saavutus suunnistuksessa :)
SM
Hui miten hiljainen pino! Nostopuuhiin tulin, ei mulla mtn asiaa ole.
Pyörde eli Pyörremyrsky-tyttönen kertoi menevänsä aikuisena päiväkotiin töihin, samaan paikkaan kuin hänen ystävänsä pk:sta, ja että sitten hänen nimekseen tulee kyllä Maarit (mieluisa nykyinen hoitaja). Tulevaisuus siis kirkkaasti selvillä :)
Kaverit on nyt kovassa kurssissa, eilen illalla oli lohdutonta itkua, koska Pyörskyllä oli niiiiiin ikävä Otsoa ja Valmaa ja Pileä ja... ja... ja " niiden isiä" :) Ja heti perään itkun jälkeen tasajalkahyppelyä mennään-tän-yön-jälkeen-niille mennään-tän-yön-jälkeen-niille säestyksellä.
Huomenna mökille, pikkuväki nauttii. Ja äiti kans. Luultavasti isikin. Väkkärä touhuaisi mökin pihassa vaikka maailman tappiin, kunhan joku tuo vettä jolla leikkiä :) Se poika on sitten suloinen.
Kukahan nyppisi kulmani ja trimmaisi koipeni? Ja ripustaisi pyykit kuivumaan ja laittaisi seuraavat koneeseen? ...ei nouse yhtään kättä pystyyn, menen sitten ite.
Hyveli yöteli!
Mää aattelin, jos Tallinnassa joku nyppis ja värjäis kulmakarvat multa:) Jos vaan töiltä ehdin.
Saa nähdä millainen reissu tulee, vähän jänskättää. Yksi työkaveri on " kadonnut" , känny pois päältä, ei vastaa sähköposteihin. Huolestuttaa, mutta ei ole kuulemma eka kerta edes. Joudutaan ottamaan hitaammin töitä tekevä yksilö tilalle. Hotelli on varattu ma-pe, toivottavasti ei tarvi venyttää siitä. Toivottavasti joku puhuu suomea tai englantia mulle:)
Tänään lähden yhden työkaverin kanssa terassille tai kaupungille tai jotain. Mulle on iskenyt vimma löytää uusia kenkiä ja myydä kasa vanhoja kirppiksellä. Kenkiä on, muttei sopivaan tarkotukseen. Osa niin vanhoja, että käytän enää pari kertaa kesässä paremman puutteessa, joten mitä nekin siellä tilaa vie. Mutta mistähän niitä kenkiä löytyis, siinäpä pulma:)
No joo, isot on ongelmat taas:) Jos alkais tehdä töitäkin...
Mihin ootte kaikki kadonneet?? Enkeli,Tomera....???
Meillä molemmat lapset nukkuu.Olen nyt melkein väkisin yrittänyt vääntää rytmin niin että saan molemmat suunnilleen samaan aikaan nukkumaan lounaan jälkeen.Mä yksinkertaisesti tarvitsen vähän omaa aikaa.Se kyllä maksaa sen että ulkoilu aamupäivällä on suht haastavaa kun neiti ei väsyneenä viihdy vaunuissa oikeastaan yhtään(ei kyllä toisaalta viihdy pirteänäkään..)Ulkoilu on sit sitä että neitiä kannan tossa lonkalla toisella kädellä ja juoksen pojan perässä.
Syyspojan kanssa elämä on nyt ollut ehkä vähän helpompaa.On selkeästi rauhoittunut ja tottelee edes vähän.Oon tosi onnellinen.Alkoi olla kyllä niin rankkaa että oikeesti olin ihan lopussa.Nyt kyllä neiti on lopettanut viihtymisensä ja vaatii aika lailla kanniskelua ym. Ehkä sit helpottaa kun lähtee itse liikkeelle.
Viime viikonloppuna yritettiin sit jättää molemmat lapset miehen vanhemmille hoitoon,mutta eihän siitä mitään tullut.Tunnin päästä miehen äiti soitti että tuutko takaisin kun neiti ei viihdy.Tottakai lähdin saman tien,mutta kyllä harmitti,en nimittäin olisi lähtenyt koko reissulle jos olisin tiennyt että miehen äiti hoitaakin molempia yksin.Arvasin että neiti vaatii kanniskelua ym ja sit ei pysty tekemään mitään muuta.Miehen isä oli koko ajan auttamassa toisen poikansa rakennuksella ja minä taas katkerana mietin että meidän remontissa viime kesänä auttoi noin 2 tuntia:( Olin sit sunnuntaina tosi poikki kun miehen kotona nukkuminen on aina yhtä tuskaa pienessä huoneessa ja pohjalla oli jo tuhat tuntia univelkaa. Meillä neiti siis nukkuu tooosi huonosti yöllä ja päivällä.
Ihanaa kun tuli vielä kunnon kesä,en edes halua ajatella syksyä.
Aurinkoista viikonloppua.Tulkaahan ulos koloistanne:)
Helli
Hyytymystä ilmassa. Helteet on ihania, mut liiasta kuumuudesta tulee huono olo ja se yhdistettynä menkka-päänsärky-turvotukseen-aaargh! Lisää iloa toi, että Nea ei nukkunut taaskaan pväunia.. Herää 5.30 tai siitä eteenpäin ja yöunet saattaa olla vaan 9 tuntia, huoh..
Ilonaiheita:
-Nea on saanut uuden ystävän Ampin suloisesta Nasu-pojasta! :-) Kumpikin lapsi leikkii niin tyytyväisenä, kun toisen seurassa ei tartte jännittää!
-Nean paras kerhokaveri jatkaakin koko ensi vuoden kerhossa! :) Oon niin iloinen!
-tänään on herkkupvä (tosin ollu vähän joka päivä lähiaikoina ja herkuton elämäntapa on livennyt käsistä!!), suklaata, salmiakkia!! *kuola valuen*
-perjantai, mies tulee kohta töistä
-miehellä viikon päästä 2 vkon loma
-Mini kasvanut hyvin allergioista huolimatta, eilen oli neuvola-lääkäri, 73,5cm ja 8750kg, ihan hitusen verran pienempi kuin Nekku saman ikäisenä
-Mini-toukka viihtyy hyvin, kun matelee huoneesta toiseen, ihanaa!
Hellin vauvelille toivonkin pikaista liikkeelle lähtöä, niin helpottaa, tosin vahtiminen alkaa..ja unien paranemista! Mut ihanaa, että voit paremmin! Kurja juttu, että oma aikanne meni pieleen! :-(
Menkka-raivon lisäksi ärsytyksen/harmin aiheita tänään:
-puiston työntekijä pitää mua varmaan aivottomana, uusavuttomana, masentuneena teiniäitinä..tiiraili Miniä ja ihmetteli, kun aina katsoo niin vakavana/vierastaa. Välkkynä sitten kysyi, että hymyileekö Mini koskaan minulle!!?? Juu, ei tietenkään..kuka nyt äidilleen hymyilisi!! :-/
-Minin maha, joka ei kestä mitään ruokia, hirvittää, et 4kk:n päästä uusi maitoaltistus, ellei sit ihme tapahdu, kuten Nean kohdalla vuoden iässä!
-pitäis imuroida, luututa jne, miten kykenen tässä kuumassa asunnossa!!
-mieltä painaa edelleen erinäiset asiat ja olo on niiden suhteen surullinen/ahdistunut/neuvoton.. Voispa räjäyttää kurjat huolet olemattomiin..
Se meidän kuulumisista.
SM, vau mitä kuntoiluintoa!! Kade!
Ynis, mukavaa shoppailua!
Oho, kakka haisee, harvinaista meillä, kun Minin maha ei toimi juuri koskaan..pitää mennä! Hyvää viikonloppua kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Meille kuuluu jo parempaa. Pönksyn toipumisessa pahin on ohi - mutta lujille otti: viikko syötiin melkein pelkästään kylmää mehua ja jäätelöä. Arvattavasti poika ei ole ollut kovin loistavalla tuulella. Nytkin on vielä sen verran herkkä ja pätkäuninen, etten tiedä, pitäisikö kipulääkitä vai ei.
Parina päivänä on käyty tapaamassa uutta hoitotätiä, joka vaikuttaa oikein mukavalta. Kuitenkin on ahdistavaa aloittaa uuden ihmisen ja uusien käytäntöjen kanssa ja taas jännittää, miten menee. Hoitoryhmä onkin menossa lähikuukausina uusiksi, kun sieltä jäävät sisarukset äidin kanssa vauvalomalle. Se on meidän kannalta harmi. Melko lyhyellä tutustumisella joudutaan aloittamaan, mutta pyrimme pitämään päivätkin alkuun tosi lyhyinä. Minulla on onneksi helppo ensimmäinen jakso, kehtaankohan edes tunnustaa, että torstai on vapaapäivä. Hoidon aloittamisen hetkellä tunnen hyvin vahvasti olevani kotiäitityyppi. Pohjimmiltani haluaisin hoitaa lapseni kotona. Elän toivossa, että ensi talven jälkeen ei tarvitsisi Pönksyä enää hoitoon kuskata, mutta toiveita kaikki siis yhä vaan...
Tänään iloitsen kovin siitä, että Nekku ja Nasu ovat ystäviä!!!
Tänään olen kiitollinen siitä, että syysystävät ovat tsempanneet ja empanneet (osoittaneet empatiaa) hädän hetkellä.
Tänään minua ahdistaa arjen muutos ensi viikosta alkaen.
Tänään minua nolottaa, kun sähköpostissa on paljon vastaamattomia viestejä.
Tänään mietin, mitä Aavikselle ja pienelle pojalle kuuluu.
Meillä muuten puhaltavat sellaiset mukavat uudet tuulet, että tämä äiti pääsee ja joutuu juoksulenkille päivittäin, kun taapero pyöräilee niin lujaa ja innokkaasti :)
Ihanaa hellettä,minä nautin :-) Puistossa oli kuuma ja vähän väkeä,rannalla kai kaikki.
Porukat oli ja meni,olivat vaan yhden yön.Ihan hyvä koska äitiä kuumuus rasittaa ja se oli selvästi väsyneempi ja kokoajan komentamassa lapsia.hommassa ei ollu enää edes järkeä ku esim.aamupalalla typy temppuilee ja ei taho syödä puuroa ni äitini siihen et ole nätisti tai mummi vie puuron pois..Niin,sitähän se neiti tahtooki :-/
Isin autoa kuiteski hyödynnettii,on isompi ku meidän ja kävin ostamassa kuntopyörän.Miehen täytys vaan kasata se!Niin,Ynis kiitos kuitenki tarjouksesta :-)
Ostettii myös uus telkka(rahaa ei olis ollu ja kai se on sit eläkeikää mennessä maksettu!)Vanha alko pitää kummaa ääntä ja yks ilta siitä tuli sellanen vähä palaneen haju.Ei sellasta uskalla pitää!!
Hilu:Voi kurja sitä koulua :-( Tsempit työnhakuu!!!Juu,ei innosta täälläkään!
Mun piti ke mennä seuren(välitää kaupungin kaikkatyöläisiä) rekrytilaisuuteen.Mun vanhemmat oli täällä ja helposti oisin päässy,mutta....Oli kaunis ilma ja äiti oli siitä kuusijärvestä puhunu ni suunnattii sinne..Väkeä oli ihan sikana!Meil on täs monta rantaa ihan lähellä ja ei ole niin täyttä ikinä.Mutta lapset tykkäs uida.Ongelma on se että typyhän osaa kaiken minkä veljensäkin,myös uida-ainakin omassa pikkupäässään.Typy ei pelkää vettä pätkääkään ja päättömästi painuu uimaan!!Eli on todella vahdittava!!!!!
Täytys alkaa siivoillee,eilen vaihettii olkkarin järjestys-ei ole rahaa uuteen ni pitää jotain yrittää-ja nyt tääl on kaaos!On tavaraa mille ei ole paikkaa!!!
Siinä samalla katselin valokuvia ja tuli ihan suru.Ensinäkin että typystä ei ole kuvia teetetty ja se että kansioissa oli kuvia pojasta ja sen kavereista alle 3vuotiaana!mul oli sillon 4kaveria(3niistä tosi hyviä) joilla samanikäset lapset..retkeiltii,kyläiltii,käytii rannalla, puistossa ja alpsilla oli niiiiin hauskaa!Typy raukalla ei ole leikkikaveria :-(
Ei ole hauskoja kaverihetkikuvia!
Pojalla ei ollu kavereita sitten isompana kun nämä vauva-ajan kaverit muutti pois ,mut nyt on pihalla poikia iso liuta!Kamala meteli kuuluu nytki ulkoonta ja illalla huutelevat toisilleen parvekkeilta ;-))
Eilen poika ja yks kaveri menivät ekaa kertaa kahdestaan puistoon!Rajana on ollu aina tarkasti että vain omalla pihalla,mut pakkohan se on vähä reviiriä laajentaa et pääsee lapset kouluun!Vaikka äitiä hirvittää..
Helli:KUrja et vapaa meni mönkää :-( Voimia paljon arkeen!
Kiva et Pönksy parempana!
Nyt lopu höpinät.Täytyy purkaa puistokassit,oli grillipäivä ja makkaralounas...
Siivoomaan siis!
jatu
Ai että oli kivaa lukea teidän kuulumisia, ihan vaan ton " loppuviikon" lukasin vasta, ku ajattelin etten taaskaan saa kirjoitettua jos kaiken luen...
Pidän pienen paussin ja pohdin mitä kaikkea teille on kertomatta. Ja sitten jatkan. Jos ei kämppä kaadu niskaan ;-)
Kerppu
Piti tulla kurkkimaan kuka yökyöpeli täällä?!Ja Kerppuhan se :-) Olen sua huhuillut ja tänään puistossa hirveesti aattelin et mitä kuuluu???Tunsitko sen ja pomppasit pinoon ;-)
Öitä!
jatu
Mistä alkaisin......?
Poitsun kanssa oltiin illalla Jumbossa osteleen eskariin reppua :) Mieleinen löytyi ja uudet farkut myös. Ei kuulemma pienten reput eskariin käy, niitä on kaappi pullollaan... Mä ainakin odotan eskarin alkua. Tää kesä on ollut pitkä.
Nimittäin olin heinäkuun 3 ekaa viikkoa lasten kanssa maisemissa, muut oli jo lomilla. Sit jäi mies lomille, joten kai melkein 1,5kk nää ipanat on ollu ns. keskenään, ilman totuttuja kavereitaan ja tekemisiä. Ja äipällä on ollu pikkusen pinna aiheesta johtuen tiukalla :(
Jatu, siellä rantsussa mekin on oltu eilen ja tänään. Ja huomennakin mennään. Onneks ilmat vihdoinki suosii :))
Voin suositella lämpimästi sellasta swimcoachia (?), kaikille uhkarohkeille pikkusille. Se on kokouikkari jossa on pelastusliivien tapasta kelluke-ainetta selän ja mahan kohdalla. Meidän Sassa oppi nimittäin sen kanssa UIMAAN!!!!!! Oli uinu jopa aikuisten altaan päästä päähän sen kanssa :)
Poitsu on mahdottoman hyvä ja rohkea uimari. Sukeltelee, ui, hyppii uimahallissa kolmosesta (!!!!), rannalla laiturilta jopa pääedellä, jne.....
Mökkeiltiin Ikaalisissa noin 1,5viikkoa. Kurjaa vaan kun kelit ei olleet parhaat mahdolliset. Tulihan nukuttua pitkään ja huilattua muutenkin. (Miehen työ-kannettavalta katottavat dvd:t pelasti huonoja kelejä...) Käytiin kylpylässä, Sassa liukui itekseen tosi kovaa menevästä vesiliukumäestä!!! Oltiin vaan jompikumpi alhaalla ottaa vastaan ettei ihan uppeluksiin menny. Sit oli Sassan kanssa Titi-nalle-talossa josta tykkäs tosi paljon. Miehet oli sen aikaa rangilla lyömässä golfia. Poitsu on siitä tosi innostunu, mies osti sille sellasen oikean junnu-setinkin ennen lomaa. Mäkin kokeilin vaik olen sanonu etten IKINÄ. No, ei ole mun laji silti...
Sassa syö kaikkee, ainoastaan tomaatti näyttäs tekevän jonkin verran ihottumaa taipeisiin. Mut ku toinen tykkää pizzasta ku hullu puurosta ;-) Nutria neiti edelleen juo iltaisin *tuttipullosta, hiljaa kuiskaten* (ja aamuisin jotta saamme nukkua yli kymmeneen *nolona*) kun sitä vielä on. Tänään sain onneksi myytyä 20 purkkia tarvitsevalle. Heillä on 4kk ikäinen vauva jolle ei sovi yksikään muu korvike :(( Ja Nutri on siis jo lopetettu. Miten oikeesti tollasia päätöksiä voidaan tehdä????? *järkyttyneenä*
Lempolla taitaa olla samanlainen pyöräilijä kuin meillä ;-) Hirmu vauhtia menee, ei perässä kävellen pysy! Onneks ei ole mitään pahempaa sattunu. Ainakaan vielä....
Sassalla on aivan mahdoton vaihe menossa. Joku kirjoitti olleen samanlaista... Mitään ei usko, pahaa tekee minkä kerkeää, juoksee karkuun, huh huh... Muistan hyvin kun Poitsu oli ton ikäinen ja jollain muilla oli vilkkaita, pahaa tekeviä lapsia. Aina ajattelin etteikö nuo osaa lapsiaan kasvattaa.... Tän siitä saa kun luulee olevansa parempi kuin muut... Varmasti olen Sassaa samalla lailla kasvattanut kuin Poitsua, ja viime aikoina varmasti tiukemminkin, mutta silti tää on tuskaa :(( Tuntuu että on keinot lopussa. Pitäis vissiin kasvatuskirjoja alkaa lukea Danielle Steelin yms sijaan? Toivon että 6v uhma olisi sitten neidin kanssa helpompi, Poitsun kanssahan me on väännetty 1,5v vissiin hankalaa aikaa. Neiti valehtelee päin naamaa tekemisistään, anteeksi pyytäminen on ylivoimaista, jne.............. Just eilen Poitsun fudis-treenien aikana heitti hiekkaa toisen lapsen päälle ja aika monta jäähyllä istumista piti käydä läpi ennekun oli valmis pyytään anteeks. Ja sanaa ei silti sanonu :( Vuokramökillä piirteli kuulakärkikynällä katajasta tehtyyn kulhoon, värikynillä pöytään, on rikkonu Poitsun potkulaudan, jne......HUH.
Miehen kanssa menee hienosti, välit on läheiset ja lämpimät :)
Sunnuntaina menen töihin taas 11-21, eka työpäivä moneen viikkoon. Sit on vielä ens viikolla arkipäivät lomaa, viikonlopuksi menen töihin. Sitten teen niitä osa-aikaisia töitä kuun vaihteeseen asti, sitten on edessä 30t/viikko. Ja Sassallakin osa-aikahoito. Tutulla hoitajalla, kavereidensa kanssa, mutta onhan se muutos tähän kesän " äidin-kanssa-vaan-ollaan" -juttuun. Ja kerhokin alkaa 23.8. 2 tuntia kahdesti viikossa. Poitsulla kerho oli 3v:nä vain kerran viikossa. Saa nähdä miten jää! Nyt on aika takertuva vaihe menossa.
Jassoo, tulihan tekstiä :)
Aikaani syö nyt taas tuo lähestyvä jumppa-kausi. Ilmoittautumisia, kyselyjä jne pukkaa s-postiin urakalla. Maanantai-illat tulee menemään ihan jumppien merkeissä, 3 ryhmää, alkaen klo 17. Saas nähdä jaksaako omaan jumppaan vielä jäädä joka alkaa noiden ryhmien jälkeen... Syytä olis, makkarat, grilliherkut ja lonkerot on hiukan nostanu painoa taas :(
Nukkumaanki pitäis vissiin suunnitella. Jotta ajoissa ehtis rannalle :) Luulin jo että ihan kalkkilaivan kapteenina pitäis lomalta palata mut onneks ei tartte :)) Ostin Jumbosta CM:stä täytetyt patongit mulle ja miehelle eväiks. Jos pk-seutulaisista joku ei ole noita kokeillut niin kannattaa. On tosi runsaita ja herkullisia ja vaihtoehtoja on paljon. Mun suosikki on katkarapu, nyt otin vaihteeks savukalan. NAM!!!!
Nyt täytyy lopetella jo ;-)
Palataan :))
Kerppu
Mua saa sitten ihan puhelimitsekin huhuilla ;-)
Josko nähtäis kunhan arki alkaa rullaa???
Kerppu, öitä toivottaen myös, vihdoinkin ;-)
Kiva, kun oli kuulumisia! Eilen en illalla koneella käynytkään.
Kaupungilla oli kivaa. Oltiin työkaverin kanssa ensin picnicillä ja sitten käytiin vähän kaupoissa (jotka meni yksi toisensa jälkeen kiinni vähän kesken kaiken). Sain kuitenkin neuletakin, ihanaa syysvaatteet on kaupoissa!!! Olen elänyt suunnilleen yhdellä neuletakilla jonka ostin viime talvena. Näköjään neulepaitoja tms. ei tule niin käytettyä, joten olen päättänyt hankkia muutaman mieluisan neuletakin ja pärjätä niillä. Pääasiassa käytän kuitenkin trikoopaitoja ja neuletakki tarvittaessa lämmikkeenä. Että pukeutumisestaankin voi näin avautua:) Sain lapsillekin pari paitaa, samoin serkun pojalle. Järkyttävintä oli, kun ostin silityslautaan uuden päällisen ja se maksoi 30 euroa!!! Apua!
Yritin katella uimarantojen levätilanteita ja osittain niitä löytyykin ihan hyvin. Mies on koiran kanssa pitkällä lenkillä, joten saa nähdä jaksaako kuitenkaan lähteä rannalle enää. Iltapäivällä on kummitytön kesäjuhlat, joten nyt aamupäivän aikana pitäis ehtiä. Ei olla yhtään käyty rannalla täällä kesän aikana. Eipä sillä, ei ole säätkään kovin suosineet.
Kiva, että Nea ja Nasu viihtyy keskenään! Toivottavasti myös Minin kanssa helpottaa!
Jatu, olit liian nopea! :) Mutta mies kyllä meinaa, että kuntoilee stepperillä talvella. Joopa, joo! Niin mies meinaa aina kaikkea muutakin.
Ei täällä ihmeempiä. Taidan kohta viedä lapset suihkuun, kun ei ala miestä näkyä. Eihän me minnekään rannalle kohta enää ehditä:(
Meillä näyttää hiukan kolemaalta. Tänään voisi sitten pitää siivouspäivän. Eilen iltasella jo hiukan aloittelin...
Hauska lukea, kun syyslapset pyöräilevät innolla. Antsa ei vielä ole sitä hommaa hiffannut. Isompien vanha pikkupyörä apupyörillä on seisonut pihalla koko kesän. Olen kyllä yrittänyt muutaman kerran kokeilla ja innokkaana onkin pyörän selässä istunut, mutta polkemishommaa ei vain vielä tajua. Kysyy kyllä joka päivä, jotta: " Onko tuo MIMUN puola?" Noh, Antsa on muutenkin harkitsevainen ja aloitti kävelemisenkin niin myöhään, että antaapa miettiä rauhassa. Esikoisellakin taisi aikoinaan olla pyöräilemään lähtö aika myöhäinen.
Eilen keräsin talon nurkalta litran mustikoita ohimennen ja tänään meinaan leipoa mustikkapiirakkaa.
Mukavaa lauantaita siskot!
Saamuska♥
Hellettä piisaa juu. Kyllä neljän asteen lämpötilaero on huomattava. EIlen aamulla oli 12 astetta kun poljin töihin, tänään 16 ja hiki tuli. En edes uskalla ajatella, mitä tuo ero tarkoittaa kolmen tunnin päästä tässä työpisteessä. Eilen jo olin ihan tuskassa.
Oulussa tuulee aina - ainakin aina silloin kuin ei tarvi tuulla. Eilen olis saanut tuuleskella vähän mutta kun ei. Olin mansikoita poimimassa eilen illalla ja hiki vaan valui. Mutta mansikat oli hyviä! Ja jotta asian arvo nousee, kerrottakoon, etten poiminut itselleni vaan pyyteettömästi veljen perheelle ja veljen anopille:D Omat kun on jo pakkasessa.
Ah, viime yön sain nukkua. Onnikin vissiin jo niin väsynyt tai sitten ei ollut liian kuuma, että nukkui ääneti koko yön. Jätin sen oven auki yöksi ja olkkarin ikkunat auki, joten tuli vähän sentäs raittiinpaa ilmaa sisään.
Eilen vaikka Onni oli rasvattu hyvin aurinkoa vastaan, silti sen käsivarret punoitti kun tarhasta lähdettyämme oltiin vajaa 2h tätini pihalla. Tympii, ei ne nyt karrelle palaneet mutta silti.
Aika siistiä, eilen elin perjantaissa. Mikä pettymys kun tajusin, että onkin vasta tiistai. Jospa tuo ajantaju tasaantuis normaaliin uomaansa kun alkaa suht säännöllinen päivätyö. Jonkin verran ehkä teen iltavuorojakin talven aikana mutta sepä ei haittaa. Tulee Onninkin arkeen vähän vaihtelua.
Tuli vain omaa napaa jälleen kerran. Pitääpä muistaa laittaa viestiä kaverille, heillä on tänään 08.08.08 yhdeksäs hääpäivä! Ajatella, ovat olleet 16-v yhdessä ja ikää on 30 ja 31v.
Nyt pitää lopettaa kun alkaa pyöriin pomoja tuossa vieressä:)
T-P