Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakituinen työ, hoitovapaa ja päiväkotiharjoittelu...

Vierailija
07.08.2007 |

Olen hoitovapaalla, aikomuksena olisi paria vkoa ennen vakituiseen työhöni paluuta aloitella lasten kanssa päiväkotielämä.

Miten käytännössä tää asia menee byrokratian puolella? Olen töihin ilmoittanut olevani hoitovapaalla x-päivään asti, lapset aloittavat 2 vkoa ennen tuota x-päivämäärää päiväkodissa. Kotihoidontuki täytyy ilmeisesti Kelalta pyytää lakkauttamaan, ilmoitanko sen kummemmin töihin mitään, että en ole " hoitovapaalla" enää ja tulen töihin sovittuna aikana? Eli nuo 2 vkoa on siis tarkoitus käyttää " pehmeään laskuun" lapsien kannalta aloittaa päiväkotielämä.

Meneekö tämä systeemi ihan oikein, että olen 2 vkoa sellaisessa tilanteessa, että en saa kuin lapsilisät?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin totuttelun ajan. Kelalle ilmoitin, että eivät enää maksaisi kun lapset aloittivat hoidon. Töihin olen ilmoittanut pitäväni lomaa, lomapäiviä kun on kertynyt.

Vierailija
2/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käyt vain harjoittelemassa ja olet itse läsnä, kotihoidontuki juoksee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos päiväkotielämä alkaa lapsilla sujua viikon " harjoittelujakson" jälkeen, voinko vaan ilmoittaa Kelalle että saapi lopettaa kotihoidontuen? Mulle on täs vaiheessa yksi ja sama saanko mitää tukea parilta viikolta. Ajattelin vain, et mitenkä byrokraattinen asia tää on esm. työnantajan kohdalla kun jos olen viikon ennen töihin paluuta " vain kotona" en hoitovapaalla enkä lomalla.

Vierailija
4/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä päivästä eteenpäin kotihoidontukea ei saa. Hoitovapaasi pättyy silloin, kun olet työnantajalle ilmoittanut. Ei väliä, onko lapset olleet hoidossa vaikka jo 2 viikkoa (no, sinä et saa rahaa).

Ja ennenkuin hoitosopimus alkaa, et voi jättää lapsiasi " yksin" hoitoon. Harjoittelu aika on ennen hoitosopimuksen alkua.

selitikö selvästi? voin tarkentaa, jos haluat.

Vierailija
5/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitosopimus on sovittu kuun puolivälistä alkavaksi ja tuolloin aloitamme " harjoittelun" mikäli olen oikein ymmärtänyt. (eikös harjoitteluajastakin mene jo sitten hoitomaksu?) Reilu 2 vkoa aikaa sitten siihen kun aloitan työelämän.

Saamme toki mennä vaikka ensi viikolla sinne jo ulkoilemaan aamupäivästä halutessamme. Ja voi olla, että käymmekin:)

Vähän pihalla vaan olen kun ensikertalainen näissä asioissa....

ap

Vierailija
6/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset jäävät sinne yksin. Eli siihen asti se on harjoittelua, josta voit saada kotihoidontukea.

Minä en jättäisi sinne ollenkaan yksin, vaan pitäisi harjoitteluna työhön menoon asti.

Vierailija
7/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse hoito alkoi siis sinä päivänä kun hoitosopimus oli sovittu. harjoittelusta ei maksettu. lisäksi harjoittelimme vain kahtena päivänä. ekaksi käimme leikkimässä, toka päivänä veimme lapsen litsekseen leikkimään pariksi tunniksi. sitten jo menikin lyhyeksi päiväksi hoitoon.

Vierailija
8/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut niin, että kun sovittu päivämäärä kuun puolivälissä tulee menen/tai mies menee lasten kanssa muutamaksi aamupäiväksi sinne että tulee paikat lapsille tutuiksi, sitten viedään aamupäiväksi ja haetaan päiväuniksi kotiin muutaman kerran jne...Eli ei hötkyillä parissa päivässä harjoittelua läpi vaan ihan rauhalliseen tahtiin.

Haluttaisiin pehmeä alku lapsille (ja vanhemmille) kun ovat olleet aina kotihoidossa.

ap

Vierailija
9/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorempi lapsi on alle kolme, ei kai työantajan kannalta ole mitään väliä, kuka lapsia oikeasti hoitaa (itse vai päiväkoti) vaan hoitovapaalla saa olla ihan normaalisti siihen asti kuin on ilmoittaunut alun perin.

Vierailija
10/10 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, samaa mietin että tuskin sitä kiinnostaa. Eri asia tietysti, et jos on kuukausia vaan kotona ja lapset hoidossa jne ja vaikka on ilmoittanut olevansa hoitovapaalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme