Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikkaavatko naiset tosiaan lähtiessään synnyttämään?

Vierailija
07.08.2007 |

Luin juuri naikkareissa yhtä synnytysketjua ja siellä lähes kaikki kertoivat kuinka olivat meikanneet synnyttämään lähtiessän! Minulle ei tullut mieleenkään... Ihan naturellina menin, kun inhotti ajatuskin siitä että hiki ja kyyneleet sotkis meikit. Mulle hiki ja meikki aiheuttaa sitäpaitsi kamalia finnejä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" rumat ne meikeillä koreilee" ja " nainen on kaunein luonnollisena" niin kai tiedät mistä psykologisesta lähteestä tämä asenne kumpuaa?

otan vilpittömäsati osaa että joudut viettämään elämäsi tuollaisen miehen kanssa, varjelkoon.

Vierailija
22/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä roskia ulos viedessäni pakkelia tarvitse tai sairaalaan leikkaukseen mennessäni.

Mieheni tykkää minusta meikillä ja meikittömänä. Mieheni ei ole juntti. Itse asiassa täällä missä asumme, naiset huolehtivat ulkonäöstään ja meikkaavat - ja kayttävät rahaa huomattavasti enemmän itseensä (ulkonäkö, vaatteet) kuin Suomessa. Samoin miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaunista ja huoliteltua naista kaikki miehet mielellään katsovat, edes tajuamatta mitä kosmetiikalla ym. on saatu aikaan. No, tämä meni ihan aiheen viereen, mutta oli pakko kommentoida tuon yhden junttiukon sanomisia :-)

Vierailija
24/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin kauneimmat ylle mahtuvat alusvaatteet ja päivävaatteet. Ei olisi mieleenkikään tullut, että mene sinne kasvot valmiiksi jo valjuna ja silmäpussit esillä. Ja sen jälkeen meni monta päivää etten meikkiä muistanut laittaa.

Vierailija
25/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli laittanut kunnon rajaukset ja ripsaria ja ollut sitten meikit levinneinä tuskissaan. Synnytys kesti 24 tuntia. Äiti aina nauraa, kun muistelee tuota.

Vierailija
26/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieheni tykkää minusta meikillä ja meikittömänä. Mieheni ei ole juntti. Itse asiassa täällä missä asumme, naiset huolehtivat ulkonäöstään ja meikkaavat - ja kayttävät rahaa huomattavasti enemmän itseensä (ulkonäkö, vaatteet) kuin Suomessa. Samoin miehet.

Jos miehesi ei olisi oikeasti juntti, hän tietäisi ettei meikkaaminen ole pakkelointia kuin aniharvoilla. Ja luulisi sen siellä teilläpäin näkyvän jos siellä on asiat niin paljon paremmin kuin täällä. ;o) Naista ei tee huonommaksi, rumemmaksi tai epävarmemmaksi se, että haluaa esimerkiksi sipaista puuteri nenälle ettei pahasti kasvot kiillä, muualla kuin miehesi mielessä. Juntti mikä juntti, ajatuksiltaan ainakin.

Mutta jätetään tämä tähän. Sovitaan, että ollaan rumia naisia kun meikataan ja sinä olet kaunis, koska kelpaat ajatuksiltaan rumalle miehellesi sellaisenaan...

Vierailija
27/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikkaat, niin olet turhamainen äidiksi kelpaamaton pällinaama.

Jos kerta lähtee synnyttämään suihkun kautta, niin pitäisikö JUURI synnytykseen mennä tukka föönaamatta ja laittamatta meikkivoidetta ja ripsaria, koska niin EI kertakaikkiaan kuulu tehdä!!!

Mutta kaikissa maailman muissa tilanteissa meikkaaminen ei ole tuomittavaa. VAIN synnytykseen lähtiessä se tuomitaan!!!

Vierailija
28/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ääripäistä puhutaan, niin yhtä vastenmielisiä ovat molemmat (yltiöpäiset pakkeloijat ja sitten nämä minä-parempi/kaunis-ihminen-en-mitään-meikkiä-tarvitse, mieheni rakastaa minua, uskokaa nyt -tyypit) :))

Vierailija
29/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyvin kuvastaa näitä käsityksiä, että äidiksi tulo saa jotenkin naisen täysin unohtamaan itsensä (ja etenkin oman " maallisen" ulkonäkönsä), hyvä äiti miettii vain lastaan jne.. Itsekin tätä ihmettelin, että mikä ihme tekee siitä synnyttämisestä poikkeustapauksen meikkaamisen suhteen (siis ettei normaalia arkimeikkiä voisi olla)? Mielenkiintoista..

Vierailija
30/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis aika suunniteltuun sectioon, niin aivan 100% varmasti kävisin ennen sitä suihkussa, ajaisin kainalokarvat, laittaisin puhtaat alusvaatteet ja päällysvaatteet, föönaisin hiukset, tupeeraisin hiuksia, (käyttäisin jopa muotovaahtoa ja hiuslakkaa!!) laittaisin meikkivoidetta ja puuteria, sekä huulikiiltoa. Jos olisi vedenkestävää ripsaria, niin sitten sitäkin.

Niinhän mä lähden töihin, lääkäriin, kylään jne.

Miksi helvetissä en meikkaisi synnyttämään lähtiessä???!

Ai siksi, koska vauva voidaan ottaa synnärillä pois, jos äiti on meikannut?

Vierailija
31/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Sitten en olisi pinnallinen jos olisin tappanut lapseni vain koska on pakko synnyttää alakautta? Ainakin paljastit olevasi todella päästäsi vialla.

Miten jollekin voi olla iso juttu, että pitää rullia päässä aamulla hetken aikaa muita aamujuttuja tehdessään? Jos toinen vaihtoehto on, että tukka sojottaa mihin sattuu. Olette te veikeää porukkaa.

t. se sektiossa hiukset laitettuna ollut =)

Vierailija
32/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvitse synnyttäneenä miettiä heti meikinpoistoa, mutta kun odottelin että supistukset pahenevat, laitoin itseruskettavan voiteen kasvoille, tein manikyyrin ja pedikyyrin (sen minkä mahaltani kykenin), pesin ja föönasin hiukset ja ajelin sääret ja kainalot. Ajattelin että jos joudun makaamaan alasti laverilla kaikkien katsottavana niin ainakin huolitellun näköisenä. Toinen syy oli se että vauvan synnyttyä en varmasti ehdi kynsiä lakkaamaan ja karvoja ajelemaan, niin ainakin viikon verran olen ok:n näköinen etukäteisvalmistelulla. Osastolla oloajan meikkaisin kyllä päivittäin, mutta sitten vauvan kanssa kotiin tultua se jäikin pariksi kuukaudeksi....

Vierailija
33/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ja kun menetin 1200 ml verta synnytyksessä niin se itseruskettava näytti aika äkeeltä: oma naama oli liidunkalpea ja tekorusketus keltasena siinä päällä.. :-)

Vierailija
34/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin myös sääreni ja kainaloni (ja myönnän - siistin myös alapään karvoitustani).

Vierailija
35/36 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin suihkussa, pesin hiukset, ajelin sääret, kainalot ja siistin karvoitustakin, pesin myös suihkun kaakelit :D Meikkasin ja pukeuduin, ja tämä kaikki yöllä kun odoteltiin sopivaa lähtöhetkeä. Siinähän se aika kului eikä hermostuttanut niin paljon. Te " kauhistelijat" : mikä olisi ollut soveliaampaa tekemistä noina yön tunteina tai yleensä ennen sairaalaan lähtöä?

Vierailija
36/36 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin hirveän ärsyttävää jos muut ihmiset meikkaavat? Mä menen postilaatikolle ilman meikkiä mutta lähikauppaan enää en - en tietenkään tekisi niin jos olisin kauniimpi luonnontilassa, mutta kun en ole! Meikattuna olen nätti, meikkaamattomana todella väritön. Onko pointti se että luonnonkauniita harmittaa jos kaikki eivät tajua heidän olevan kauniimpia kuin ne jotka tarvitsevat meikkiä? Ja että sitä paremmuutta pitää saada korostaa myös silloin kun ne tuntemattomat rumemmat naiset ovat synnyttämässä?

Oma alatiesynnytys kesti niin kauan että siinä ajassa ehdin meikata pariinkin kertaan. Ehdin myös pelata tuntikausia tietokonepelejä, katsella leffoja videolta ja muutenkin tappaa aikaa.

Synnytyksen lopussa naama ei ollut erityisen huoliteltu, mutta oli se kyllä kauniimpi kuin jos olisin ollut luonnontilassa.