Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako odottaja " helposti" sairaslomaa jos selkäkipuja tms. rv 20->??

Vierailija
07.08.2007 |

Koskaan en ole sairaslomaa sen takia joutunut ottamaan, enkä muutenkaan mielelläni ota... Nyt vaan tuntuu, että voi olla pakko... =/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät sisätutkimuksen ja 2 viikon välein käyt uudestaan. Onko työsi raskasta? Ensi sijaisesti kokeilisin kysyä jotain muuta työtä työpaikaltasi. Tulee meinaan pitkät 20 viikkoa..

Vierailija
2/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tukivyötä, monelle siitä on apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana, vaikka oli satoja harjoitussupistuksia päivässä ja selkä kipeä - itkukaan ei auttanut lääkärissä (kävin useammallakin lääkärillä ja valitin vaivojani ja töissäjaksamista, suoraan en sairaslomaa ilennyt vonkua). Jäin sitten palkattomalle vapaalle rv 28 alkaen ja makasin kotona. Sektioaika oli sovittu viikolle 38+ ja molemmilla kerroilla sairaalassa kauhisteltiin supistelujani (näkyivät käyrälläkin) ja pelättiin synnytyksen käynnistymistä seuraavan yön aikana - sektion kun piti olla aamulla. Juma! Ja eläissäni (15 vuotta nyt työelämässä) en ole ollut ainoataan päivää sairaslomalla eli en todellakaan noina raskausaikoina olisi ollut mitenkään " pummilla" töistä.

Vierailija
4/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mielelläni lääkärissä edes käy " kinuamassa" tai " valittamassa" mistään... se vaan tuntuu hölmöltä! =D

Raskausviikkoja mulla nyt 17 ja alaselkäkivut ovat kovat välillä.. sellaista painetta. Ja siihen lisäksi iskiasvihlonta kankuissa! Mulla kyllä ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut ennenaikaisia supisteluita.

Työssä pitää liikkua paljon, nostella jonkin verran painavahkoja, olla kokoajan jaloillaan. Mahdollisuutta toisenlaiseen työhön ei ole, koska meitä ei ole työpaikallani kun 2 henkeä ja molemmat tekevät samanlaista työtä. Toki voisin hakea siirtoa toiseen paikkaan, mutta työnkuva on aivan samaa niissäkin..

Huomenna menen neuvolaan ja aion kyllä mainita asiasta. En mitään sairaslomaa ole kinuamassa jos se ei ole aivan välttämätöntä.... siksi vaan kyselin, jos olo menee aivan mahdottomaksi niin onko edes mahollisuuksia helpotukseen vai pitääkö vaan kestää kaikki kolotukset... =)

ap

Vierailija
5/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä en sängystä meinannut ylös päästä. Seisomaduuni ja aika paljon nosteluja. Manitsin lääkärille (yksityinen!) sekä neuvolassa. EI sairaslomaa. En kyllä valittanut, mainitsin kun kysyttiin, onko vaivoja.

Kokemuksesta tiesin (1 lapsi ennestään), että kivempi olla duunissa ja yrittää ottaa iisimmin kuin maata himassa monta kuukautta. Se vasta puuduttavaa onkin.

Loppu hyvin kaikki hyvin. Vauva jo 7 kk.

Vierailija
6/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se ap lapsenkin etu, että odottava äiti saa levätä-

äläkä pode yhtään huonoa omaatuntoa sairaslomasta::)))

Vierailija
7/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 4 viikkoa yhteensä. Eka reilu viikko, sitten lääkäri soitti mulle ja kysyi, miten jaksan ja onko edelleen selkä kipeä. Oli ja sain sitten äitiysloman alkuun saakka saikkua. Eli n. rv 31 eteenpäin sain tuon saikun.

Selkä alkoi oireilla joskus rv 25 kieppeillä, joten 5 viikkoa meni oireilusta siihen, että en enää pystynyt olla töissä.

Vierailija
8/8 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari kertaa parin-kolmen päivän saikulla ennen rv. 30. Kerran muistan ainakin syyn olleen ihan silkka väsymys. (olin tajuttoman väsynyt alkuaikoina) Muistaakseni rv.32-33 menin lääkäriin helteellä hakemaan yhden päivän sairaslomaa ja lääkäri kysyi vaan, koska alkaa äitiysloma ja kyselemättä suurempia kirjoitti viimeiset kolme viikkoa sairaslomaa. Olin aika hämmentynyt ja häpeissänikin, koska olin ihan hyvässä kunnossa paitsi helteet oli aiheuttanut pari valvottua yötä ja niin kauhean turvotuksen, etten pystynyt kävelemään kuin läpsyissä.