Uusi työpaikka ja pomo pitää " idioottina" .
Eli vaihdoin töitä keväällä ja taustalla on hyvä, nousujohteinen ura ja akateeminen koulutus. Työtehtävä, johon minut palkattiin, on ihan sopiva sisällöltään ja palkkakin oikeasti hyvä. Kolme kuukautta olen ollut töissä ja tuntuu, ettei saa tehdä mitään käyttäen omaa kokemusta. Esimies vääntää rautalankaa käsittämättömistäkin asioista: opettaa kädestä pitäen käyttämään Wordia ja Exceliä, vaikka yritän vieressä piipittää, että " olen käyttänyt aikaisemminkin" .
Tänään ohjeisti, miten nimeän dokumentit omalle pc:lleni, josta niitä ei muut näe ennen kuin julkaisen sisäisessä verkossa.... Yritin sanoa, että ymmärrän toki, että toistuvaisdokumentin nimessä pitää olla sen kirjoittamispäivä tai viikko tai kuukausi, jotta myöhemmin etsiminen on helpompaa, mutta osaan nimetä itsekin. Ei kun halusi, että käytän samaa käytäntöä kuin hänkin. Kirjoitin raportin, niin hän halusi muokata sitä oman kappalejakonsa mukaiseksi, vaikka mielestäni oma käytäntöni oli ihan yhtä hyvä ja asiat oikein. Excelin neuvonta menee tällä tasolla: " oikeaa hiirtä painamalla värjäät rivit 1-3 ja sitten menet valikkoon ja valitset... " Ja sitten neuvonnan jälkeen kysyy: " miten se rivien poistaminen tehtiinkään, selitätkö minulle" . Jos meillä on palaveri, niin keskeyttää selityksen säännöllisesti ja pyytää minua kuvailemaan kerrottua asiaa omin sanoin. Ja kyseessä on täysin yksinkertaiset perusjutut ja tekisi mieli huutaa takaisin " en kerro" . Suunnilleen vessassakäynnit ohjeistaa ja neuvoi minua jopa vessanlukon käytössä. Tai kahvikuppia ottaessa ohjeistaa vieressä, missä maitotölkki on. (maitotölkki oli kahvinkeittimen vieressä)
Mitä vaihtoehtoja on saada tuo käytös loppumaan? Mistä se johtuu?
Kommentit (7)
Ota huomenna pätkä rautalankaa mukaan ja anna se pomolle, että voi vääntää siitä jos epäilee ettet tajua itsestään selvyyksiä.
Meidän firmassa (iso firma) käytetään tarkaan määrättyjä standardeja dokumenteissa jne. Kaikki fontit, kappalejaot, dokumenttien nimeämiset, värit on tarkaan määrätty. Olisiko tuosta osaltaan kyse?
Esitteli minua vanhoille työtovereilleni (olin ehtinyt olla töissä jo vuosia), kaikki piti tehdän hänen tavallaan jen. Pikkasen meni hermot. Enkä ollut ainoa. Kaikki huokaisvat, kun tämä jyrä lähti.
Ihan kuin mun asperger- mieheni. Selittää jotain yksinkertaista asiaa opettavaisella äänenpainolla, eikä usko, että osaisin asian ilman selittämistäkin. Todella ärsyttävää.
Jos sun olemus on kovin nuori, vaatetus opiskelijan, ääni hento ja puhetapa anteeksipyytävä, joku voi luulla että olet muutenkin " nuori" . Kyllä se loppuu kun olet näyttänyt kyntesi ja sinut on opittu tuntemaan. Miten pukeudut/meikkaat/laitat hiukset, oletko uskottava?
Esimiehenä sanoisin noista dokumenttien nimistä ja muodoista että eikös olisi viisasta ensin tehdä niin kuin siellä on tapana, ja sitten vasta alkaa uudistaa ihan kaikkea. Siis jos siellä ollut käytäntö ei sitten ole ollut ihan väärin ja p-stä niin että mitään ei löydä mistään.
Ja olen vain puoli-blondi eli vaaleita raitoja. Esimies on 43 ja minä 31.
Täytyy taas ladata energiat seuraavaan päivään, ettei saa hepulia kesken koeajan. Jos ei pian muutu, niin pakko kai alkaa hakemaan muita töitä...
t: ap
Pikemminkin täti olen kuin teini.:(
Mitä dokumenttien nimiin tulee, niin minusta minä voin nimetä omalla koneellani olevat kehittelyversiot juuri niin kuin haluan. Ei kyse ole mistään yleisestä käytännöstä vaan siitä, miten nykyinen esimieheni tekee itse. Ja tänään neuvotulla käytännöllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten sitten nimeän dokumentit, kun ne julkaistaan muille. Siihen on ihan omat ohjeet.
t: ap, joka myös esimiestehtävissä
Vierailija: