Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro isän moka ja voita

16.10.2008 |

Osallistu kilpailuun ja kerro teidän perheen isän koomisin moka. Parhaat julkaistaan (nimettöminä) Meidän Perheen isänpäivänumerossa.

http://poll.kampanjat.net/go/isamoka

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä laittaa punaiset raidalliset sukkahousut vaalenpunaiset kukallisen mekon kanssa.

Oikeesti eikö tämän lehden tarkoitus voisi olla jotain muuta kuin vahvistaa stereotypioita.

Mutta onhan tää helppo aihe.

Vierailija
2/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä laittaa punaiset raidalliset sukkahousut vaalenpunaiset kukallisen mekon kanssa.

Oikeesti eikö tämän lehden tarkoitus voisi olla jotain muuta kuin vahvistaa stereotypioita.

Mutta onhan tää helppo aihe.

Ehkäpä edes isänpäivänä voitaisiin tuoda esille ne mahtavat isät, jotka tekevät lastensa eteen kaiken mahdollisen? Ehkä kiitos ja pieni kunnioituksen poikanen olisi enemmän paikallaan kuin pilkaaminen ja ilkeily?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Nimenomaan näitä mahtavia, tavallisia, monipuolisia, perinteistä miehen roolia moniulotteisempia arjen sankari-isiä aiomme marraskuun numerossamme esitellä, samoin kuin pohtia isyyden haasteita laajemminkin.

Muutaman "isän mokan" on tarkoitus toimia kevennyksenä muussa yhteydessä. Aivan samalla tavalla voisimme kysyä äitienpäivänumeron alla äitien kasvatusmokia, vailla stereotyypittelyä. Jokainenhan mokailee, sukupuolesta riippumatta. Ja muiden mokille on hauskempi nauraa kuin omille :)

Vierailija
4/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä toimituksessa on töissä?

Vierailija
5/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten Miina ja Manu -kirjoissa.

toivottavasti pystytte parempaan.

Ja toivottavasti kuitenkin arvostitte tässä saamaanne palautetta, ehkä se kiitoksenne oli sieltä rivien välissä puolustelun keskeltä luettavissa vai oliko?

Vierailija
6/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi julkaista ÄITIEN mokia ISÄNpäivänumerossa? Tulisi isillekin tunne, että hei, meitäkin tarvitaan :)

Itse olen meinannut laittaa lapset ulos ilman kenkiä useaankin otteeseen ja muuta. Mutta ehkä hauskinta on ollut se, kun kaadoin miehen kahvin tuttipulloon ja tarjoilin hänelle sen aamiaispöytään. Tai se, kun meinasin kiinnittää ruokalapun hänen kaulaansa eräällä toisella aterialla; ainakin lapsilla oli tosi hauskaa! :)

Vierailija
7/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuuko siihen jonkun isänpäivä jos kevennyksenä on joku hauskempi juttu? Ilmeisesti kaatuu. Nyt te täällä vaaditte sankaritarinoita ja muuten av-mamma ruikuttaa kuinka mies sitä ja tätä...

Vierailija
8/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tästä vähä outo olo. joo tykkään hirveesti kaikista kilpailuista mutten ehkä kuitenkaan mieheni, lapseni isän kustannuksella. miksei naurettas itsellemme ja omille mokillemme välillä. tai välillä muista kuinka hienosti isät jhoitaa hommat ja kuinka loistavia isiä ovat, edes isänpäivänä

Vierailija
9/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas

Kiva, että tämä herättää keskustelua. Ja kiitos tosiaan palautteesta - näin toimituksen pahvipään näkökulmasta...

Korostan vielä, että näillä isän mokilla ei ole tarkoitus kuin elävöittää muutamaa sivun alalaitaa. Itse asiassa meillä on ollut vastaavia nostoja myös äitien mokista, muistaakseni mm. otsikolla "mikä on nolointa, mitä väsynyt äiti voi tehdä". Siinä oli juurikin aikaisemman kommentoijan miehelle ruokalappu -jutun tyylisiä tapauksia.

Mielestämme ne ovat ihan hauskoja piristyksiä kaiken vakavamman vanhemmuusasian ohessa. Samoin monen lukijan mielestä. Kaikkiahan on mahdoton miellyttää yhtä aikaa ja samalla jutulla.

Vierailija
10/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinne kirjoitetaan, äitejä vartenhan ne vitsit on ajateltu, että äidit voi omassa äitiyhteisökuplassaan naureskella miesten hassuille sattumuksille, että voi sitä meidän isiä kun niin hassusti meni tekemään/sanomaan.

Vierailija
11/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella, että mieheni haluaisi isänpäivän alla lukea, mitä hassua on isit, ne äidin pikku apulaiset, tehneet höpsöyksissään. Mieheni on aikuinen mies, en voisi hänestä tällaisia juttuja kirjoittaa, vaikka joskus ystävieni kanssa miehien edesottamuksille nauretaankin. En haluaisi itsekään lukea lehdestä äitien, isien pikkuvaimojen, pikku kohelluksista.

Vierailija
12/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassut pikki isit kehiin :-) Koskahan hassujen pikku äitien mokat julkistetaan?

Vierailija
13/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ainakin ihan mielellään lukee/kuulee juttuja muiden isien (ja äitien) kommelluksista. Samoin kuin minä. Huomaa samalla, että kyllä ne muutkin mokailee joskus...

Miksiköhän esim. Baby Blues ja muut vastaavat sarjakuvat ovat niin suosittuja lapsiperheissä. Niissä kun on varsin usein aiheena vanhempien mokailut?

Vierailija
14/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mustakaan ei tunnu kivalta että tällaisia stereotypioita pidetään yllä. Kotiäitinä olin vielä kova arvostelemaan ja käskyttämään miestäni, mutta nyt kun olen taas töissä olen tosiaan oppinut arvostamaan hänen tekemiään asioita. Eikä minään minun apulaisenani vaan vastuullisena ja tasa-arvoisena vanhempana. Toki, jos isien asema olisi yhtä arvostettu ja vakiintunut vanhempana, ei tätä keskustelua tarvitsisi käydä. Silloinhan isien ja äitien mokatkin olisivat tasa-arvoisia.

Vierailija
15/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät tekee hassunhauskoja pikkumokia, mutta äidit sössivät lasten kasvatuksessa? Nekö ovat rinnasteisia?

Hei

Aivan samalla tavalla voisimme kysyä äitienpäivänumeron alla äitien kasvatusmokia, vailla stereotyypittelyä.

Vierailija
16/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänpäivän alla kootaan isien hassut kommellukset lehteen. Äitienpäivän alla äitien kohtalokkaat kasvatusmokat.

Vierailija
17/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin mutten keksi yhtään :) no vuosi on vasta takana päin et kaippa ehditään vielä molemmat mokailla ihan kunnolla

Vierailija
18/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia avasinkin tämän ketjun katsoakseni että mitä ihmettä...

Kommellus ei ehkä olisi herättänyt näin paljon vastustusta. Niitähän nyt sattuu kaikille, mutta moka on jo ehkä jotain vakavampaa.

Vierailija
19/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänpäivän alla kootaan isien hassut kommellukset lehteen. Äitienpäivän alla äitien kohtalokkaat kasvatusmokat.

Vierailija
20/88 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naureskella toisten mokille?

Minä taas aattelen että jos haluaa toisen kustannuksella nauraa niin voi ensin aloittaa itsestä. JA jos isät haluaa kertoa omia mokia niin se on minusta ok. Mutta että naiset alkaa näitä kertomaan.... mmmhh no joo, tietäähän se mitä sieltä tulee.

Olen eräänkin kerran istunut naisten iltaa missä näitä "mokia" kerrotaan ja minusta ne ei ole ollut hyviä juttuja, sellasta pilkallista nauramista ja arvostelua.

[. Ja muiden mokille on hauskempi nauraa kuin omille :)

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän