Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" äiti saanut lapsensa VANHEMMALLA iällä" . Täh?

Vierailija
07.08.2007 |

Eikös se äiti ollut 40. Miten niin hän on voinut saada lapsensa vanhemmalla iällä?

Kun mietin lähimipiä kavereitani ja itseäni, niin me olemme saaneet esikoisen tämän ikäisenä:

27 v.

32

32

32

32

33

34

37

38

45

Kyllä tuo kyseinen äiti on ollut kohtuu nuori, kun on lapsensa tehnyt.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutu ja jos vuonna 1930 oli ensisynnyttäjä vanha 25vuotiaana fyysisesti nin edelleen on se sitä tänäpäivänäkin!!!

ei kroppa ole tarkoitettu 30 v synnyttämään ja kantamaan vauvoja, parikymppisen kroppa on ja tämä on FAKTAA.

Vierailija
22/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei kroppa ole tarkoitettu 30 v synnyttämään ja kantamaan vauvoja, parikymppisen kroppa on ja tämä on FAKTAA.

Jos tämä on faktaa, niin laittaisitko linkin siihen tutkimukseen, jossa näin todetaan. Miettisitkö vielä sitä, miksi sitten 30-vuotiaat ja vanhemmatkin tulevat raskaaksi ja synnyttävät lapsia, jos kerran sen ikäisten kroppaa ei ole tarkoitettu tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen on henkisesti kypsä äidiksi vasta omat luurankonsa koluttuaan. Tämä koluaminen tapahtuu harvoin ennen ns. keski-iän kriisiä.

Minkäs teet?

Vierailija
24/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta koko Suomessa, mutta pääkaupunkiseudulla se on 30 vuotta. Itse olen 30-vuotias, odotan esikoistani (ja huvittavaa kyllä, asun Helsingissä). En ymmärrä miten kukaan vai pitää ikäistäni liian vanhaksi saaman lapsen, raskaus on sujunut mainiosti ja olen elämäni kunnossa (nyt rv 38) - fyysisesti rasittavassa työssäni jaksoin olla äitiysvapaan alkuun saakka ja nytkin vielä teen pari tunnin lenkkejä joka päivä eikä minulla ole mitään " raskausvaivoja" . Eiköhän kroppa sen jotenkin ilmoittaisi, jos olisin tähän hommaan jo liian vanha?!

Vierailija
25/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v

20v

20v

21v

21v

22v

24v

26v

(itse 21v)

Mutta ei 40v ole vanha.

50v on minusta vanha synnyttäjä.

Vierailija
26/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

akateemiset synnyttää myöhemmin..

Me olemme akateeminen pariskunta, nyt 33-vuotiaita. Olimme 25-vuotiaita, kun esikoisemme syntyi. Nyt lapsia neljä.

Vierailija
27/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto-opinnot hidastavat monilla perheen perustamista. Meillä(kin) olisi ollut kova vauvakuume jo vuosia aikaisemmin, mutta kun molemmat olimme täysipäiväisiä opiskelijoita, emme uskaltautuneet lapsen hankintaan koska rahat ei olisi yksinkertaisesti riittäneet, eli jomman kumman opiskelut olisi todennäköisesti jääneet kesken. (Mikä olisi ollut hölmöä monen vuoden opiskelun jälkeen...)

t 36

Vierailija
28/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten voi olla, että täällä vaahdotaan, että kolmekymppinen on vanha??! Pari vuotta sinne tai tänne.

Itse odotan esikoista. Ikää 26.

Vierailija
29/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika moni ei taida tietää minkä ikäisinä lapsia keskimäärin ruvetaan saamaan. Kuvitellaan että kaikki saa 20-vuotiana kun omassa kaveripiirissä niin tapahtuu...

Vierailija
30/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän tiedän, koska itse olen saanut lapsen 36v. ja 38v. kyllä se äitiys tuntuu vanhemmalla iällä, jos saa vilkkaan lapsen tai sairaan lapsen. itselläni kehitysvammainen lapsi ja vilkas lapsi.

tämä vilkas nuorimmainen on vaikeampi hoitoisempi, koska on täysin vahdittava ainakin viellä.

nyt olen 42v. ja kyllä olen mielestäni saanut lapset vanhemmalla iällä.

Vierailija
31/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelen, niin kyllä musta 40v ensisynnyttäjä on vanha, tosin riippuu ihmisestä. Oma äiti on 54v ja hän on mielestäni nuori, tai ainakin nuoren näkönen :)

Vierailija
32/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä löydä mitään eroavaisuutta fyysisesti siihen, millainen olin 20-vuotiaana. En sairaampi, en väsyneempi, en raihnasempi.

Olen toki mukavuudenhaluisempi, enkä valvo kello viiteen asti aamulla. Ei se ole siitä kyse, etteikö jaksaisi, vaan siitä, että osaa ajatella järkevästi seuraavan päivän pöhnää.

Vierailija
33/33 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

19

20

21

21

18

19