Sukupuoliherpeksestä
Voiko tartunnan saada oireettomalta kumppanilta ilman että itse saa oireita? Eli onko edes mahdollista tietää MILLOIN tartunnan on saanut vai tuleeko oireet ENSItartunnasta aina?
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (12)
Yhtä kysymysmerkkiä siis tuon tartunnan kanssa. Mietin nyt vain pitäisikö mun ottaa yhteyttä niihin kahteen mieheen, joiden kanssa olen sekstannut ilman kondomia (ikäänkuin varottaa)... kun yhtä hyvin olen voinut saada tartunnan jommalta kummalta tai vaikka nykyiseltä mieheltäni vuosiakin sitten...
Ehkä elän asian kanssa muita piinaamatta. Oma mies tietää.
ap
vai oletko ihan aasi?? Tietämättään miehet sitten tartuttaa tautia eteenpäin! Olet aika ääliö!
eikä kukaan sitä välttämättä ole tieten tahtoen levittänyt... kaikki osapuolet kun voi olla oireettomia. voit itsekin levittää tietämättäsi.
He huolehtivat sitten siitä, että ilmoittavat kaikille viimeaikaisille naisilleen asiasta. Juuri tuollaisen välinpitämättömyyden takia taudit tarttuu ja leviää kuin kulovalkea. Ihmiset ajattelevat vain itseään eikä osata ottaa vastuuta. Ihan sama kuka on tartuttanut ja kenet, mutta siitä on ilmoitettava seksipartnereille. Jos ette ole tietoisia niin siitä voi saada pahoinpitelytuomion jos tartuttaa tahallaan tai ei ilmoita ex-kumppaneille tartunnasta.
Mietin samaa, kun luin ketjua. Eikä siinä voi syyttää vain mahdollista tartuttajaa... ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Näinhän ne taudit aina leviää. :(
Lähes me kaikki kannamme sellaista virusta kuin herpes simlex1 eli yskän rokko joka aktiivisena voi tarttua suuseksissä alapäähän, 10-15% väestöstä on niin käynyt. Eli jos haluat välttämättä olla tartuttamasta ketään niin pitäisi välttyä kaikelta seksiltä mutta sen tiedämme että se ei ole mahdollista.
Eli eteenpäin ja jos oireita ilmaantuu niin erittäin hyviä lääkeitä on olemassa, itse käytän sellaisia pillereitä kuin Acuclovir Ranbaxy, maksaa n. 8e / 50kpl. Auttaa herpeksen kaikkin vaihesiin. Ja jos välttämättä haluaa rakastella aktiivisessa vaiheessa niin kumiukkoa väliin.
Hakekaa googlesta nimellä sukupuoliherpes tietoa, niin sitähän löytyy kyllä.
T:yks mies vaan joka sai sen eksältään joskus kauan sitten
Mulla näin naisena se on riivatun riesa - onneksi ollut vasta pari kertaa. Mulla se iskee emättimen suulle, onneksi ei sisälle. Tartuttajasta ei mitään tietoa juuri sen takia, että mistä sen tietää olenko ollut oireeton kantaja vuosia. :/ Miehelleni ei ole toistaiseksi tullut mitään oireita yhdessäolomme aikana.
Vierailija:
Onko oireileva sukupuoliherpes miehellä kivulias?
Todella kipeä koko alapää. Nivuset särkee tosi pitkään vaikka rakkulat ovat jo parantuneet.
Erittäin v*ttumainen tauti joka hiertää kyllä parisuhdetta säännöllisesti, varmaan loppuelämän. Käyttäkää hyvät ihmiset sitä kortsua, ei voi olla liian vaikeeta.
Itselläni herpes on välillä todella kivulias. Välillä taas ei lainkaan. Juuri nyt on aktiivisena ja nosti lähes 40 asteen kuumeen kahdeksi vuorokaudeksi. Niveliä ja päätä särkee.
Olen elänyt parisuhteessa 8 vuotta eikä vaimollani ole ollut oireita tartunnasta koko aikana. Raskaus aikoina häneltä testattiin mahdollista herpestartuntaa mutta negatiivisia olivat testit. Synnytyksessähän mahdollinen aktiivinen herpes naisella voi olla lapselle vaarallinen.
Muutenhan tauti on vaaraton joskin kiusallinen.
Itse sain herpeksen n. 15 vuotta sitten yhden illan kumppanilta ja minulle ensi oireet tuollon tuli parin päivän kuluessa. Siitä lähtien vaivat ovat epäsäännöllisin väliajoin vaivanneet.
mulla ei herpeksen puhkeaminen vaikuta muuhun kuin että mulkku on muutaman päivän rakkuloilla, paitsi jos siinä vaiheessa kun alkaa " kuumottaa" ottaa napin huuleen...
Alkuun tuli n. 15 vuotta käytettyä vain Zoviraks voidetta aktiivisessa vaiheessa eli rakkuloille ja totesin että se on ihan surkee??? ( meni n. 5 päivää rasvatessa ) lääke ja kuinka ollakkaan tuli seikkailtua netissä ja löydettyä pilleri Acuclovir Ranbaxy joka lähes mullisti maailman!!! Homma hoidossa parissa päivässä.
Täällä oli toinenkin keskustelu aiheesta ja joku sanoi että pari nappia sellaista kuin Valtrex, niin homma hoidossa. Eli kun nää vanhat napit loppuu niin, työterveyteen ja uutta nappia kokeiluun.
Ja millä vältät tämän??? Käytä kortonkia tai elmukelmua :) kaikissa vaiheissa. Ja me kaikki teidämme että näinhän ei käy kun ollaan viihteellä.
Itse en vastausta ole vielä saanut ja tuskin koskaan saakaan. Mutta olen ymmärtänyt, että tarttuu myös oirettomana ja voi olla elimistössä vuosia ennekuin koskaa tulee oireita. Mulla nykyisen mihen kanssa alkoi oireet samoihin aikoihin, ensin epäilin että on pettänyt, mutta voi olla siis oireettomana pitkiäkin aikoja