Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi inhoan naapurin pentuja?

Vierailija
07.08.2007 |

Onko minussa joku vika vai miks ihmeessä naapurin kakarat ärsyttää koko ajan? Asumme omakotitaloalueella jossa on joka talossa lapsia 1-6 ja meidän lasten ikäisiä(4v ja 6v) on paljon! Ihanaa sinänsä, että lapsilla on kavereita. Mutta kun niitä on niin paljon! Liikaa! Laskin tässä yhtenä päivänä, että meidän takapihalla pyöri 8 alle kouluikäistä poikaa. Ei puhettakaan, että voisi koskaan kattaa ulos ruoan omalle perheelle tai kahvitella pihalla kun heti on joukko kuolaavia naamoja pöydän vieressä suuri lauma. Toki voin sanoa, että nyt syö vaan meidän oma porukka(tarjoilen kyllä kavereillekin mehua ja keksejä usein) mutta sitten jäävät vaan muuten kyttäämään muutaman metrin päähän ja omat lapset eivät malta syödä. Tästä syystä syömme sisällä=( vaikka ihana olis pihallakin herkutella.

En halua kieltää leikkimistä meidän pihalla, koska omat lapset on kätevästi siinä valvovan silmän alla. Vähän väliä juoksevat sisälle hakemaan jotain hiekkaisilla kengillä ja ulos kyllä menevät kun komennan, mutta eivät muista sitä taas kun kohta tulevat meidän muksujen vanavedessä.

Välillä mua niin vituttaa jo pelkän naapurin penskan ärsyttävän äänen kuuleminen, että tekis mieli sanoa rumasti. Omaa rauhaa ei ole koskaan, aina joku on ovella pimpottelemassa. Puhumattakaan marjapensaista jotka on syöty tyhjäksi jo raakoina ja kaikki tallottu pihalla. Onneksi talvi tulee ja rauhoittuu tämä hurjin meno.

Kiitos nyt kun sain valittaa täällä anonyymisti, hiukan helpotti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö voi hankkia aitaa? Mä olen ihmetellyt joitain asuinalueita mm Landbo, että on hienot omakotitalot mutta pihalla ei mitään rauhaa kun naapureita vieri vieressä ja ei aitoja ei mitään.

Vierailija
2/6 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risoo pennut, jotka laitetaan puudelia kusettamaan ihmisten pihoille. Ja sitten se hiton kaveeraus ja kevereitten blokkaus. Välillä meni jo ihan mukavasti niin ,että naapruston lapset leikki isossa laumassa tai sovussa omissa ryhmissään. Omat lapseni kun opetan, ettei ketään eristetä tai tietosesti aiheuteta pahaa mieltä niin naapurin mukulat tokasevat kesken leikkien, että mä en enää leiki sun kaa, en viitti, tai jos kaveri tulee niin sitten töykeesti eristetään tai jos meidät perheenä kutsutaan kylään niin heidän lasten ei tarvitsekaan leikkiä miedän lasten kanssa jos ei huvita - siistiä olla kylässä kun omilla lapsilla ei ole mitään tekemistä... Lapsia ei ohjata mitenkään sosiaalisissa tilanteissa! Eikö vanhempien vastuulla ole opettaa lapsille tapoja?!?!

Huoh... kunhan purkaudun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon aina, että nyt on meidän perheen ruokahetki ja se tarkoittaa sitä, että kaikki ulkopuoliset menevät pihalta pois siksi aikaa, että saisimme rauhassa syödä. ihan kiltisti aina menevät, ymmärtävät kun heille ystävällisesti mutta jämäkästi asiat esittää. Éihän se ole lasten vika, jos et itse saa suuta auki omalla pihallasi.

Vierailija
4/6 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat aina pihallemme riehumaan kun oma pihansa on edelleen tekemättä, no eihän siinä kynnetyssä mulloksessa voi leikkiä kunnolla. Eivät osaa varo tai kiertää mitään istuksia, no eipä tietenkään kun omassa pihassa ei koskaan ole tarvinnut mitään varoa. Kaiken tallovat jalkoihinsa.

Möyrivät ensin omassa pihassaan avojaloin ja sit päästä heti meille sisälle pelaamaan tietsikalla...

Pihalla ei saa syödä rauhassa kun tulevat kärttämään viereen ja häiritsevät.

Vierailija
5/6 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua.... Muakin risoo aivan valtavasti. Lisäksi meillä isommat ovat jo kouluikäisiä ja kavereita siis piisaa sisälläkin. Onhan se hienoa, että on kavereita, mutta omaa rauhaa on turha toivoa ennenkuin lapset muuttavat pois pesästä :/

Vierailija
6/6 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni olen sanonut, että kun naapurissa aletaan syömään, tullaan silloin omalle pihalle. Lapset on niin helkkarin tyhmiä, ettei ne muista/ usko/ ymmärrä kun sanotaan, että meillä syö nyt vaan oma perhe. Oon kai niin hellämielinen, että en raaski voimin viedä pentuja kadulle.

Olispa kerran kaikki naapurit yhtäaikaa pari päivää lomalla lastensa kanssa ja kukaan ei kinuaisi mitään.

Anna meille jätskiä, janottaa, tuo mehua... pyydetään kuorossa. Miks vanhemmat ei opeta lapsille, ettei naapuriin tarvi tulla pyytämään syötävää. Otan omat lapset sisälle juomaan/välipalalle, kun muuten menisi päivittäin monta litraa mehua tai kymmenen jätskiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi