Te, joilla useampi lapsi ja ennenaikainen synnytys
Itselläni esikoinen syntyi viikoilla 36+6, ei nyt paljonkaan ennenaikaisena, mutta kuitenkin.. olen nyt 34.viikolla raskaana, kannattaakohan odotella tätä toistakin vähän etuajassa? Raskaudet on olleet hyvin samankaltaiset, tämäkin tulokas on ollut jo pari viikkoa pää alaspäin, niin kuin sisarensakin oli, hyvissä ajoin.
Muutoin ei ollut/ole ollut mitään ihmeellistä raskauksissa.
Kommentit (8)
minä aion ainakin kasata vauvalle sängyn, pestä vaatteet, hankkia erinäisiä tarvikkeita etukäteen, pakata sairaalakassin.. sitä en ehtinyt tehdä viimeksi juuri tuon ennenaikaisuuden takia, sitten isäntä sai kuskata sairaalaan kamppeita. Pyysin kotiinlähdön aikana tuomaan siteitä, niin toi pikkuhousunsuojia. :) Ei ihan riittäneet ne. :)
Että kyllä minä ainakin alan jo viikon 36 jälkeen vähän odottelemaan ja valmistautumaan.
ap
Esikoinen viikolla 38+1 ja kakkonen 37+5.
sänky on koottu ja vaatteet pesty kaappiin odottamaan. Tyhmänä esikoisen odottajana vaan aloin heti miettiä olisiko jotain muutakin valmistautumista pitänyt jo osata tehdä. Ja yösiteitä on kaapissa myös odottamassa. ;) Eli ehkäpä ne valmistelut on sitten ihan ok kunnossa.
Kiitos sulle!
2
Ei se mitään tyhmää ole. Itselläni on vain tapana jättää asiat viime tippaan, joten siksikin kyselen..
Ja toki myös siksi, ettei sitten ainakaan kannata rehkiä kovin paljoa tuohon aikaan, ettei synnytys vain sen takia käynnisty liian aikaisin. Mutta kaipa se lapsi sieltä ulos tulee sitten kun on tullakseen. :)
Hyvää loppuaikaa sulle!
ap
Meillä eka syntyi rv36+3 ja toinen rv 36+5. Toisesta lääkärikin sanoi ettei missään nimessä kestä la:n asti.
Esikoinen syntyi rv 35+4. En ollut mitään valmisteluja vielä tehnyt kun töiden jälkeen väsytti aina niin kovin. Ajattelin että on vielä kuukausi aikaa. No, osteltiin vaunut ja pinnasängyt vauvan jo synnyttyä, anoppi kävi meillä pesemässä ä-pakkauksen vaatteet mun synnäriaikana.
Toista odotellessa pakkasin synnärikassin jo viikolla 30 ja kaikki oli esikoisen ajoilta muuten hankittuna. Toinenkin päätti syntyä jo rv 37+2 mutta ennenaikaisuuden syy oli eri ja synnytykset käynistyivät eri lailla. Esikoiselta meni vedet ja toinen synnytys alkoi supistuksilla.
Kummastakaan ennenaikaisesta synnytyksestä ei ollut mitään ennakoivia oireita, täysin yllättäen tuli lähtö sairaalaan.
miten lasta " odotellaan" ? Itsellä menossa 37. viikko ja en kyllä osaa elää mitenkään tavallisesta poikkeavasta, kännykkään vain talletin synnärin numeron ja ajattelin ensi viikolla pakata sairaalakassin? Pitäiskö siis tehdä jotain muuta?!