Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä välissä kerkiätte kuntoilemaan..?

Vierailija
07.08.2007 |

Tyhmä kysymys tyhmältä, mutta minulle on salakavalasti kertynyt nyt jo huimat 13kg ylimääräistä tässä kotona ollessani, ja haluaisin ne todellakin pois!

Lapset on jo 3v ja 2v, eivätkä enään viihdy rattaissa (eikä ole tuplarattaitakaan), joten lenkille lähtö lasten kanssa on lähes mahdotonta. Mies taas painaa pitkää päivää ja lähtee 06.00 aikoihin töihin ja tulee n.12h päästä kotiin, enkä viitsisi sen jälkeen sanoa, että jääpäs ukko lapsia vahtiin niin mää lahden lenkille/jumppaan/jne. Ja kun sitten lapset on saatu nukkuun ja on myöhä ja syksyn myötä pimeäkin, niin ei tee kauheasti mieli lähteä tonne ulos kävelylle..

Tietysti sisälläkin pystyy esim. lihastreeniä tekemään, mutta tarvisin myös lenkkejä kunnon kohentamiseksi.

Onko kokemuksia esim. crosstrainerista, kannaatko ostaa?

Vinkkejä muilta laihduttajilta, kiitos! :)

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko voi ihan hyvin katsoa parina kolmena iltana viikossa lapsia...

Ei todella ole liikaa pyydetty jos tunnin muutamana iltana katsoo lasten perään.

Ja liikkua voi lastenkin kanssa... lapsi selkään ja kyykkäilet... siinä tulee liikuttua ja leikittyä samalla. Tai selälleen lattialle ja lapsi jalkojen päälle, siitä kun ojentelet jalkoja suoraks niin jopa ottaa vatsalihaksiin...

Ja kaikein a ja o on tietty syöminen. Vähemmän evästä luukusta alas niin paino lähtee putoamaan

Vierailija
2/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jumppaan vaikka lasten kanssa leikkiessä tai ulkoillessa, lihaskuntoliikkeet kun eivät sitä kuntosalia vaadi.

Lisäksi käyn vähintään 4kertaa viikossa juoksemassa.. 3 lyhyempää n. 30min lenkkiä jonka jälkeen vielä jumppaan hetken ja venyttelen, kerran viikossa pidempi lenkki..

Lenkille menen sinä hetkenä päivästä kun se sopii.. esim monesti juoksen kun lapset ovat nukkumassa ja mies tullut kotiin.. 8 tai jopa 9 aikoihin illalla..

Että NYT ITTEES NISKASTA KIINNI AP!

PS. aloita liikunta ja kun saat painon putoamaan niin voit kokeilla vaikka juoksuakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas viestisi uudelleen niin huomaat itsekkin ettei tuossa ollut yhtään järkevää syytä olla kuntoilematta. Seli seli seli.

Vierailija
4/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme asu kerrostalossa tai valaistujen kuntoreittien varrella. Ei ole kävelytietä, ei edes valaistusta ja liikenne tiellä on melko kova. Pitäisikö sinne pilkkopimeään mennä talvella liukastelemaan ja pelkäämään auton alle jäämistä?

Ymmärrän siis aloittajaa oikein hyvin. Olen hankkinut kotiin crosstrainerin, soutulaitteen ja kuntopyörän, jotta voin liikkua silloin kun muuten en voisi. Silti jotkut tuttavat ovat sitä mieltä, että mitä ihmettä mä tuollaisilla teen, kun uloskin voi mennä! Mikä helvatti siinä on, ettei voi ymmärtää sitä, ettei vät kaikki asu lähiöissä, joissa on hyvät ulkoilumahdollisuudet? Meiltä kun lähtee kävelemään, niin toiseen suuntaan on suoraa tietä pari kilsaa pellon keskellä ja toiseen suuntaan pari kilsaa keskellä metsää. Todella mielenkiintoista ja virkistävää?

Vierailija
5/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lenkille tarvitse lähteä synkimpien syys- tai talvi-iltojen aikaan. Maaliskuun lopulta syys-lokakuulle on illatkin valoisia, joten mikäs on maaseututietä tarpoessa? Takuulla raikkaampaa ulkoilmaa kuin meillä lähiömammoilla! Musiikkia vaan mp3-soittimeen, jos muuten tuntuu ankealle, ja menoksi!

Itse asuin nuorena keskellä ei mitään, ja kyllä lenkillä tuli käytyä, myös hämärässä...

Vierailija
6/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maaseututie kuulostaa niin mukavalta, mutta asfalttitie, jossa ajetaan 80-kymppiä ja kovempaakin, eikä kävelytietä ole, ei taidakaan enää kuulostaa niin mukavalta?

Ja mihin ne lapset laitetaan siksi aikaa, että äiti pääsee kävelemään? Sidotaan pöydänjalkaan kiinni? Jos isä ei päivisin ole valoisaan aikaan kotona, niin hän ei ole. Minä en myöskään halua tuon meidän tien varrella työnnellä rattaita, ihan turvallisuussyistä.

Vierailija
7/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän varmaan haluaa tukea hyvinvointiasi? Itsensä kunnossa pitäminen on paras vakuutus tulevaisuuden varalle, ja lastenkin kanssa jaksaa paremmin, kun on hyvässä kunnossa!

Sen ymmärrän, ettet jaksa tarpoa moottoritien laitaa, mutta onko ajomatkan etäisyydellä uimahallia, pururataa, kuntosalia tai jumppasalia?

t. 4-vuotiaan äiti, joka käy töissä, pelaa golfia, ratsastaa, juoksee ja käy jumpassa (ja asuu Espoossa kalliisti, mutta juuri tästäkin syystä...)

Vierailija
8/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa hankkia joku kuntoväline kotiin, niin voit kuntoilla siinä samalla lapsia vahtiessa. Siinä ei ole mitään hävettävää.

Vierailija
9/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskasta itteesä kiinni ja OMAA AIKAA SAAMAAN LENKILLE!

Vierailija
10/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tykkää siitä juoksemista, ja koska kuntoilun pitäs olla myös hauskaa, pitäis tehdä sitä mistä NAUTTII, ite käyn pyöräilemässä kuopuksen kanssa, mut hän 1,5v joten menee hyvin viel matkassa (istuimessaan) ja isompi 9v voi olla vaikka kaverilla tai kotosallakin sen aikaa...

Vierailija
11/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä ja tekee ajoittain pitkää päivää. Käy myös salilla noin 3krt/vko. Minä käyn vuorotyössä (aamu ja ilta) ja jumpissa 2-3krt/vko.

Miksi mieheni tarvitsisi enemmän lepoa ja rentoutumista kuin minä..? Ihme ajattelutapoja!

Vierailija
12/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ap:lle sitäpaitsi suositellakaan (ainakaan vielä) juoksemista, kun tuota ylipainoa on..

Ei pidä tarrautua siihen, miten " vaikeaa" kuntoileminen on vaan AJATELLA SITÄ MAHTAVAA FIILISTÄ JOKA ON TREENIN JÄLKEEN!

Vierailija
13/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan sanotaan et senkus painat ulos juoksemaan, niinkuin se olis se ainoo autuaaksi tekevä keino saada paino pois.. Ap:lle suosittelisin kans samalla ruokavalion tarkistusta, puoli kiloa kasviksia ja 2 litraa vettä ja turhat herkut pois, yks herkkupäivä viikkoon, niin vähälläkin liikunnanmäärällä saa jo kilot karisemaan!

Vierailija
14/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan koukussa crossariin - tosin salilla olevaan, kotiin ei valitettavasti mahdu.

Itse käyn aamulla ennen töitä 30min-45min pari kertaa viikossa. Salilla ja jumpassa kävisin mielelläni, mutta kun tuo aika on niin rajallista.

Meillä minä toimistotyössä normiaikoina, mies sitten töissä illat ja lauantait... Eli jos en aamulla käy niin muut vaihtoehdot ovat

a) lastenhoitajan hankkiminen (n. kerran viikossa meillä onkin isovanhemmat, mutta jos/kun mulla työmenoja niin sitten tämä optio kuluu siihen)

b) sunnuntai, jolloin yritän käydä jossain jumpassa jos ei ole koko perheen yhteistä ohjelmaa, kun on ainoa yhteinen vapaa päivä.

Ja mies tosiaan tulee iltaisin klo 21 tai jälkeen kotiin, en enää silloin lähde urheilemaan tai ei tule uni ennen puolta yötä.

Kotona kuntoilu ei mulla vaan onnistu. tai jos saisi olla yksin niin sitten, mutta jos meen tekemään esim. vatsoja niin nanosekuntissa on kaksi kaveria masun päällä ;)

Lapsiparkkia ei tämän kaupungin saleilla ole. kahden lapsen kanssa ei voi yksi aikuinen pyöräillä. käydään kävelylenkeillä ja uimassa, mutta ne on henkistä hyvää enemmän kuin kuntoilua.

Vierailija
15/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajasta tuntuu siltä, ettei pääse kuntoilemaan, niin miksi häntä on pakko syyllistää? Miksi ei voi tarjota apua?

Crosstrainer on hyvä, sillä saa monipuolista liikuntaa lähtemättä kotoa ja samalla voi katsoa vaikka tv:tä. Ja hyvä olo siitäkin tulee. Lasten kanssa voi sitten ulkoilla päivän mittaan, mutta siinä ei pahemmin syke nouse.

Vierailija
16/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen työssä ja illat lasten kanssa (3kpl). Poljen sitten laitetta, kun lapset ovat menneet nukkumaan, en kylläkään joka päivä. Viikonloppuisin pääsen tietysti kunnon lenkillekin halutessani.

Vierailija
17/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestistäkin käy jo ilmi että kyse on omasta halusta olla tekemättä mitään. Vituttaa kun täällä ihmiset odottaa jotain poppaskonsteja laihtumiseen, ei semmoista pilleriä tai nappia olekaan millä ne kilot itsestään häviää!!!! Kyllä se pitää tehdäkin jotain sen laihtumisen ja kunnonkohoamisen eteen.

Vierailija
18/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten joku työssäkäyvä ehtii jumppaan, ratsastamaan ja vielä kaiken huipuksi pelaamaan GOLFIA (3-5 h kierros). Kun töiden jälkeen haen lapsen, olemme noin puoli kuusi kotona. Viikonloppuisin on siivoukset, kaupassakäynnit jne..

Tuntuu, että haluan iltaisin sen kaksi tuntia ennen nukkumaan menoa ehdottomasti viettää lapseni kanssa. Viikonloppuisin ja yhtenä arki-iltana käyn lenkillä (tämäkin tekee tiukkaa), mutta muu vapaa-aika on kyllä varattu lapselle ja perheen yhteiseen aikaan. Ymmärrän tosi hyvin, ettei jollakin aikaa riitä vain riitä kuntoiluun. Jos tukijoukkoja (mies, mummi, anoppi, muut kumminkaimat), joille lapsen voi tuupata ei ole, niin ei ole.

Vierailija
19/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin: Painonpudotuksessa ruokavalio on se ykkönen, liikunta tulee tätä. Ja tietysti liikunta on monessa suhteessa positiivinen tapa, mieliala nousee, kroppa muutttuu vahvemmaksi, lihas on tehokkaampi energiankuluttaja kuin läski jne

Minusta olisi tärkeää, että mies tekee jotain lasten kanssa kolmistaan, kun kerran on on noin pitkän päivän pois. Vaikka sitten iltapesut ja muut rutiinit. Ei sinun takiasi, vaan siksi, että saa luotua suhdetta omiin lapsiinsa. Siinä samalla sinä saat aikaa tehdä jotain muuta, vaikka sitten harrastaa liikuntaa. Jos lenkkeily ei huvita (minulle ainakin se on ihan pakkopullaa, jos keli on vähänkin huono), hanki joku säännöllinen ohjattu harrastus. Se voi olla jotain ryhmäliikuntaa, palloilua jne.

Vierailija
20/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se näyttää olevan sinunkin liikkumattomuutesi syy..

keksit kaikki mahdolliset keinot välttää liikunnan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan