***ISOT ENSKAT VKO 32***
Tässäpä edelliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10893193&p=1&tmo…
Kommentit (57)
Piti tulla vielä luomaan toivoa Quuhun... Olen kyllä jo kertonut tämän, mutta mua on tehty yli kymmenen vuotta, siskoa kahdeksan vuotta, ja veljeä viisi vuotta. Ja ennen jokaista lasta mun vanhemmille on sanottu, etteivät kyllä luomuna saa lapsia... Ja jokaisen syntymän jälkeen on sanottu, että tämä ihme ei kyllä toistu! :) Että joskus lopputulos on hyvä, vaikka se aikansa viekin.
[color=hotpink]
Mun oli ihan pakko tulla sanomaan Q:lle, että sun kauniit ajatukset äitiydestä sai mulle ihan kyyneleet silmiin. Mä olen itsekin oivaltanut, miten pitää nauttia joka hetkestä ja jokaisesta uudesta asiasta. Niin helposti sitä sortuu ajattelemaan tulevaa, kiirehtimään asioiden edelle. Nykyään osaan olla oikeasti onnellinen siitä, mitä olen saanut ilman, että jatkuvasti haaveilen tulevasta. Toki haaveetkin on ihania ja välttämättömiä, mutta jotenkin äitiyden myötä turha hoppuilu ja hosuminen on jäänyt pois.
Ja pakko on myös kertoa, että mulla on seitsämän vuotta nuorempi pikkuveli, joka on mulle ihan kaikki kaikessa. En muista juuri koskaan hänen kanssaan tapelleeni, suloisine enkelinkiharoineen hän on aina saanut multa kaiken periksi (äiti joskus nauraakin, että minä olen pikkuveljeni hemmotellut pilalle). Toki olisi ollut sekin kivaa, jos veli olisi ollut lähempänä omaa ikääni mutta seuraa ja rakkautta ollaan silti aina saatu toisiltamme yllin kyllin. Kaikki ei aina mene oman suunnitelman mukaan, ennen veljeni syntymää äidilläni oli kaikkiaan viisi keskenmenoa ja veli on todiste siitä, etteivät lääkäritkään voi varmasti tietää, millaisiin ihmeisiin luonto kykenee.
Paljon aurinkoisia ja hyviä hetkiä sinulle ja miehellesi q:n kanssa! Ja onnittelut yksivuotiaalle!
Kesis
[color=#8B008B]Ei saatu asuntoa. Pläh. Se oli niin täydellinen......Ei kai auta kun alkaa etsiskelemään uutta..
Nyt lähdetään hikoileen Emiliinan kanssa ulos..=)
Muksaa päivää kaikille ja onnea 1-vuotiaalle q:lle..=)
t. poppis ja Emiliina 6kk
[color=deeppink]Q, ihanasti kirjoitit! :) Voiko pikku-q täyttää jo vuoden?! En usko! :) ♥
POPPIS, voi itku että teiltä meni unelmakämppä sivu suun :( Pahoittelut.
Puuh, sainpas Sampon torkkumaan, ei tarvinutkaan kuin kaksi tuntia pyöritellä ja tissitellä, että uni voitti :/
-----
Jut kun olin tuon ^ kirjoittanut, niin Sampo heräsi ja menikin välissä pari tuntia. Käytiin ulkona kärryttelemässä, syötiin vähän ja nyt se taas torkkuu *sormet ristissä*. Reppana meinas tukehtua hapankorppuun. Annoin sille puolikkaan hapankorpun, jota se nakersi pikku nysähampaillaan (niin, sille puhkes toinenkin). Kun se oli tarpeeksi kuolannut sitä leipaa, niin siitä irtos kohtuullisen kokoinen pala (no ehkä _korkeintaan_ pikkusormenkynnen kokoinen, mutta Sampolle iso). En huomannut ollenkaan, mutta äkkiä Sampoparka alkoi kakoa ja yökkäillä kovasti. Taputtelin sitä selkään ja se yökkäili niin paljon, että se pala nousi takaisin ylös :p Kaivoin sen sitten Sampon suusta, ettei sen olis tarvinut kokea tuota uudelleen, reppana :/ ♥
Voi elämä tätä kuumuutta. Sampo ei nuku sitäkään vähää, mitä yleensä, kun se on niin kuumissaan ja hikinen ja nihkeä ja ja ja... No, siinä päivän valitus :D
Voispa mennä vaikka löhöämään sohvalle.
-----
Sampo heräskin. Nukkui jopa 10 minuuttia :p Se löhöämisestä :D
Han ja Sampo 6kk[/color]
Siellä on varmasti ollut kiva synttäripäivä:)
Q: just tänään puhuin miehelle että on ihan samanlainen helteinen päivä kun silloin synnärille lähtiessä..ja miten voikaan vuosi mennä nopsaan!!Toisaalta taas en enää edes muista millaista elämä oli ennen kulunutta vuotta ja vauvaa:) Sniif, nyt se on jo kasvanut niin " isoksi" ..
Meidän tyttö se päättikin pyöriä tunnin ennen nukahtamista, varmaan helle vaikuttaa,meillä makuuhuone on ihan kauhea pätsi vaikka olen koko päivän tuulettanut,pitäänyt verhoja kiinni ja tuuletin surraa läpi yön..mutta on se silti ihanaa kun on lämmintä!
Tyttö on nyt innostunut halailusta, koko ajan tahtoo pitää mun kättä poskea vasten tai halata oikeen kunnolla, kesken nukuttamisenkin kömpi monta kertaa halimaan äitiä:) Pienempi koirakin sai tänään sellaisen halipusurutistuksen Liialta että mun täytyi lopulta pelastaa koiraraukka pinteestä:D Ajattelinkin että nyt ois varmaan hyvä aika lanseerata jotain unilelua, tällä hetkellä mieluisin " unilelu" on mun kestiliivinsuoja jonka tyttö nappaa aina yöllä itselleen..
Voi kurja poppis ettette saaneet asuntoa,mutta varmasti löytyy vielä kivempi ja sitten olette vaan tyytyväisiä että näin kävi, eiks vaan:)
Nyt kipinkapin alas iltapalalle..kauhea nälkä,laihduttaminen on ankeeta..
Queen
Kiva että joku on samoilla linjoilla tuossa asiassa, en ole ainoa hurahtanut;)
Huh, jos hetken ehtisi istumaan koneella..
Neiti nukkui ihana hyvin, 20.45-8.00! Paljon pirteämpi taas. Tänään Evew konttas ekan kerran pois olohuoneesta, pienellä houkuttelulla kyllä. Kohta varmaan toivon ettei neiti lähtisi olkkarista pois.. ;) Ja kirjahyllyn alaoviin piti laittaa eka " säppi" , vai mikä tuo on. Sitä vasten oli kiva nousta polvilleen ja sit keksittiin et sen oven saa auki. :)
Aamulla sit lähdettiin katsomaan meidän toinen lähikauppa kun se avattiin taas remontin jälkeen. Nyt sinne pääsee sentään vaunuillakin. Sitten keinuttiin hetki ja otettiin ekat kunnon kesäkuvat pihalla. Pitää tulla laittaa sit linkki kun saan kuvat koneelle. Ette usko miten hyvän näköinen neiti oli siinä kostealla nurmikolla kun ei voinut laittaa käsiä maahan! monesti meinasi mutta äkkiä nousi kädet pois nurmikolta. :) Meidän pieni hieno helma.
Nyt se nukkuu tuolla tyytyväisenä ja sain viedä pyykit parvekkeelle, jossa on jo melko lämmintä. Kissakin makoilee varjossa pöydän alla. :) Saa taas nähdä miten pitkään mies on töissä.. Nyt jo kahtena aamuna joutunu raukka menemään kuuteen, ja tänään on kuulemma vielä pitkä päivä.. Jos mentäis sit Even kaa iltatorilla käymään..
Olikos täältä joku/jotkut käyny asuntomessuilla? Kannattaako ottaa rattaita vai suosiolla liinaan? Saatiin vihdoin vapaaliput miehen pomolta kun sen firma on ollu rakentamassa ainakin kolmea taloa.. Viikonloppuna pitäis mennä..
Nii ja onko joku tilannut siitä Du&jag(?) kerhosta niitä vaatteita? Mies antoi luvan tilata ainakin tän ekan paketin, katotaan millaisia ne on. :) Ja eilen tein kirpparilta ihania löytöjä, syksyksi ihanan collega asun ja sit isomman college takin jossa vetoketjurikki ni hintaa vaan 50snt! Eipä tule kallis takki. :) Hyvä kun ulkona on helle lukemat ja meikä jo miettii neidille talvivaatteita ja kenkiä.. Jos en kuitenkaan vielä kaiva niitä tuolta kaapin perältä edes tutkittaviksin.. :D
Äh, pakko mennä laittaa astiat koneesee ja vähän siivoilla kun Even kummi tulee tänään takaisin laivalta. Mitähän kivaa Eve saa..
Bejpi ja nukkuva Eveliina 7kk+
Onnea Liialle - ja ylpeille äidille ja isille tietty kans!
Ihanaa, kun teilläkin saadaan viettää neidin juhlia näin mahtavassa hellesäässä! Onkohan quun ja Liian synttäripäivät aina yhtä aurinkoisia? :)
Tulethan myöhemmin kertomaan, miten päivänsankari vietti juhliaan!
Ja Mii, jos luet tätä, niin isot onnittelut myös teidän Viljolle!
Meillä oli just niin ihanat kekkerit, kuin toivottiinkin! Ei kivempia 1v-synttäreitä pikkuisella voisi olla. Lapset läträsi altaassa ja quukin herkutteli ensimmäistä kertaa elämässään jätskillä! Ollaan oltu vähän tiukkiksia tässä asiassa, mutta nyt oli hyvä syy syödä vähän naminamia. :)
Tänä aamuna tuo meidän 1-vuotias yllätti äidin, kun olikin yhtäkkiä oppinut tulemaan alas isojen poikien sängystä jalat edellä. Aikaisemmin on aina jäänyt keikkumaan naama edellä siihen sängynlaidalle ja alkanut kiljua, jos en ole tullut nostamaan alas. Mutta nyt se olikin vissiin kypsytellyt harjoituksia pienessä päässään tarpeeksi ja aamulla, kun kiipesi sänkyyn ensin leikkimään, niin tulikin yllättäen hallitusti alas jaloilleen - ja vielä toisti saman monta kertaa. Kiva, jospa noita kolhuja nyt tulis edes vähän vähemmän. Just jännään, että ehtiikö toi musta silmä parantua lauantaiksi, kun meillä on quun kuvaus.
Kiitos vielä onnitteluista ja kauniista sanoistanne kaikille teille enskaystäville!
-Q- ja -q- 1v. ;)
sitä mihinkään koneelta pääse.. ;)
Eli tässä uusia kuvia Evestä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=64664131
http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=64664149
Nyt sinne keittöön...
taas Bejpi
[color=blue]IIIIIISOT ONNITTELUT 1-VUOTIAILLE PIKKU-QLLE JA LIIALLE!!![/color]
Enpä nyt muuta ehdikään.
Han ja (nukkumaton ja kärttyinen) Sampo 6kk
tosin ei paljon, en jaksa mitään näillä helteillä! Mies on lähössä vaeltamaan ja tulee vasta ti takas, saa nähdä miten jaksan tuon tytön kans kaksin, ku mua vaan nukuttais. Mies kun on nyt noussut koko viikon typyn kans aamulla ja mä oon jatkanut unia. Ja eilen illalla tiuskin miehelle " pikkupäikkäreiltäni" et miks huudattaa tyttöä, ja mies oli just laittamassa sitä nukkumaan ku äippä vaan veteli kolmatta tuntia unta palloon.
Eipä tänne muuta ihmeellistä, tyttö on ruvennut taas syömään, mikä helpottaa hirveesti elämää. Edelleenkään ei mene pientä purkkia enempää kasvislihasoseita, mutta kun siirryttiin takas noihin 6kk ruokiin, niin tosiaan edes tuo pikkupurkillinen menee alas ja jälkkäriks vajaa pieni purkki hedelmääkin. Oon koettanut vähän ujuttaa jotain välipalaakin viidenneksi ateriaksi, mutta ei se oikein meinaa onnistua. Tyttö viihtyy päivät ulkona omassa altaassaan ja sisällä tutkii kaikki paikat, levittää tavarat ja me korjataan perästä.
Mut sellasta, tosiaan isot onnittelut yksvuotiaille!
-Osse ja typykkä 9kk (tasan)
Hienoa että quun synttärit sujuivat mukavasti:)
Meillä tämä oikea synttäripäivä vietettiin vielä vähän matalammalla profiililla, lauantaina sitten räjähtää;) Käytiin synttäri jätskillä satamassa,Liia veteli tohkeissaan kokonaisen pallon suklaa-banaania ja muisti hymyillä tyytyväisenä joka lusikallisen jälkeen:D Harmi kun Liian omat kaverit on yksi jos toinen vielä kesälomareissuilla, lauantaina sentään jokunen tulee mutta ei olisi ollut järkeä pelkästään näille muutamalle paikalle pääsevälle pitää erikseen lastenjuhlia..
Äskön grillattiin ja paistoin pikkupitsoja lauantaille, huomenna täytyy tehdä vielä kakku.
Miin viljolle myös isot onnittelut!!:)
Queen ja Liia 1vee
Queen, quu on myös alkanut halailla ihan mahdottomasti, suloista! Se oikein kesken leikkien kaukaa säntää syliin tankkaamaan hieman läheisyyttä, ja jatkaa sitten taas menoaan. Pusuja saa toistaiseksi vain isi, kun sillä on niin ihana parransänki. ;)
Täytyy muuten sanoa, että tuntuu tosi hassulta, että miten esim. Han ja Sampo ja Poppis ja Emiliina voi olla jo täällä isojen puolella! Ja Open Ainon sekä Amyn Emmin kehitys tuntuu myös huimalta, kun jotenkin on jäänyt niin vahvasti mieleen, kun teidän neidit syntyi ja oli niin pikkuruisia. Vaikka eihän quulla ja Emmillä todellisuudessa edes ole juuri yhtään ikäeroa. Ja ajatelkaa, loppupeleissä kenenkään meidän lapsilla ei ole juurikaan ikäeroa. Kunhan vuosi pari kuluu, niin nämä meidän pikkuiset on käytännössä aivan saman ikäisiä vesseleitä. Tässä vaiheessa vain muutama kuukausikin on mukamas ikuisuus. :)
Poppikselle pahoittelut, kun ette saaneetkaan sitä unelmienne asuntoa. Toivottavasti löydätte jonkun vielä paremman. bdbbdbdbdbddb
Suloisia kesäkuvia Evestä! Taitaa teidänkin rinsessalla olla tukanväri muuttunut? Pikku-quu oli syntyessään lähes mustatukkainen peikko, mitä ei ikinä uskoisi enää, kun se on niin blondi! Poitsun tukka on muuttunut nyt ihan viime aikoina ihan kunnon tukaksi, se on ihanan tuuhea ja muutenkin nyt siisti pienen pojan tukka, kun käytiin parturissa 1v-kuvaa varten. En uskaltautunut itse leikkaamaan.
Kiitos Kesis ja Kandi viesteistänne! Teidän sanat valaa kyllä uskoa muhun, että kaikki lopulta menee hyvin. Ja kiva kuulla, että pidemmälläkin ikäerolla olevat sisarukset voivat olla toisillee läheisiä. Itse olen keskimmäinen lapsi ja mulla on sisaruksiin 2-3 ikäeroa, eli aika keskivertoikäero. Meillä on ollut paljon seuraa toisistamme.
Mies alkoi eilen taas puhua adoptiosta, ja saattaa hyvinkin olla, että haluttaisiin adoptoida meille joskus joku pikkuinen. Olis ihana voida tarjota koti jollekin lapselle, jolla ei turvallista kotia ole. Haluttais vaan odottaa sen verran, että quu on hieman isompi, että se aina pysyy isoveljenä. Mutta siis aletaan varmaan pikkuhiljaa selvitellä sitä asiaa.
Möröttimen Kassu ja Elovenan Rasmuskin oli jo lähtenyt liikenteeseen, hienoa! Siitä se lähtee ja kohta ette perässä pysy. :)
Kandi, Mörötin, Hermione ja Viipero, tsemppiä " yksinhuoltajuuteen" ! Meillä on aika ajoin vähän sama juttu. Miehellä on vuorotyö ja välillä aika pitkiä työputkia. Mutta toisaalta sitten myös pitkiä vapaita. Mutta jotenkin tää ihmismieli on sellainen, että jos jonkun ihanan 4 päivän vapaan jälkeen miehellä alkaa vaikka viikon työputki, niin ehdin jo sen aikana unohtaa, että se on vapaalla ollutkaan ja tietysti sitten miehelle kiukuttelen, että sen työvuorot on ihan p-stä. Joka tapauksessa, ymmärrän hyvin miltä teistä tuntuu olla pitkiä aikoja vauvan kanssa kahdestaan ja huolehtia itse kaikesta ja kodista ja kaikenmaailman " huoltotoimenpiteistä" . Sitten, kun mies on kotona, oon sitä kannustanut hoitamaan mahdollisimman paljon aikaa poikansa kanssa, ja meillä mies on loppujen lopuksi aika hyvin tajunnutkin sen, miten ihanaa on, kun silläkin on läheiset välit quuhun. Aluksi pelkäsin juuri sitä, että jos poika alkaa suorastaan vierastaa isiä, mutta kyllä ne vaan on nykyään ihan parhaat painikaverit! ;)
No niin, jospa lähtisin kirjoittelemaan vielä ihkaensimmäistä viestiä tuonne taaperopuolelle. Heippa!
-Q- ja -q- 1v.
Enpäs ole näillä keleillä saanut mitään kirjoiteltua, eikä nytkään kovasti irtoa (muuta kuin tuota hikeä), mutta ajattelin ilmoitella, että täällä ollaan ja kaikki on ihan hyvin. Tänään oltiin Emmin 10kk neuvolassa pari viikkoa etuajassa. Uudet uljaat mitat on 9605g ja 74,5cm. Pituus siis menee edelleen +1 -käyrän tietämissä ja paino 0-käyrän hiukan alapuolella. 2-vuotisennuste on pituudelle vähän yli 90cm. Hapanmaitotuotteita ja kotiruokaa kehotettiin aloittelemaan ja välttämään suolaa ja E-kirjaimia eineksissä ym. Ja terkka oli vähän sitä mieltä, että mä oon liian vähän nimennyt Emmille asioita, kun ei vielä osaa näyttää kukkaa, lamppua jne. seinältä tai kuvasta. Mutta mä olen sitä mieltä, että kyllä kirjojen lukeminen ja ihan tavallinenkin puhe varmaan tuota likkaa kehittää ihan hyvin. Ja siis toki ollaan nimetty asioita, mutta onkos se nyt kauheeta, jos ei vielä tuossa iässä niitä tunnista? Pöh! Onneks terkka jää lomille ja eläkkeelle ja saadaan uus terkka!
Iltapäivällä käytiin sitten ystävän kanssa katsastamassa asuntomessut. Kaunis alue, mutta oli siellä taas omituisia ratkaisuja. Löytyi onneksi muutama tosi ihanakin. Bejpi: helpompaa olis jos pääsisitte messuille ilman Eveä (ainakin näillä helteillä) mutta kyllä siellä liina on ihan ehdoton. Ei siellä pääse juurikaan mihinkään taloon näppärästi rattailla - tai ainakaan yläkertoihin, mitä siellä riittää. Ja niitä rattaita kyllä riittää siellä tien tukoksi. Meillä onneksi Emmi sai jäädä isin kanssa kotiin. Olivat leikkineet hiekkaleikkejä pihassa ym.
Mitä muuta? Ei pysty muistamaan. Mutta 1-vuotiaille suurensuuret onnittelut!!!
Heippa!
-Amy ja Emmi yöunilla-
ps. Oikeesti, missä on AA ja AE???
Hihii! Ihan pakko tulla kertomaan että Milo ryömii. Edellispäivänä se meni ns.mittarimato tyylillä eteenpäin ja eilen hitaasti tavallisella tyylillä, mutta jo täänään mennään ihan vauhdilla. On niin ihana seurata sen omia pikku tutkimusmatkoja. Hoitolaukku on tähän mennessä ollut mielenkiintoisin.
Tiistaina oli 6kk neuvola ja uudet mitat on 7585g, 68,5 cm ja pipo 43,4 cm. Ja keskiviikkona oli allergialääkärin kontrolli ja saatin lupa kokeilla oikeastaan ihan mitä vain paitsi ei kananmunaa eikä broileria. Ajattelin seuraavaksi ottaa kaurapuuron kokeiluun.
Viipero. En mä tiennytkään että sä asut Kurikassa. Vähän hienoa. Mun mummu on kotosin sieltä ja mulla asuu ihan älyttömästi sukulaisia siellä ja Kauhajoella. Mä oon kaikki lapsuuteni kesät ollu Kurikassa mun pikkuserkkujeni luona.
Meidän porukoiden mökki on Mietaankylältä kun käännytään Norinkylään päin, niin siellä keskellä mettää. Meidän äitillä on siellä vähäsen maata.
Olisi kiva kyllä tavata joskus. Kyllä mä siellä aika useesti käyn.
Poppikselle pahoittelut kämpänvuoksi. Toivottavasti pian saatte sen unelmakodin.
Pikku-Qulle ja Liialle huisin paljon 1- vuotis onnitteluita!
Kyllä tää helle syö miestä. Onneks tänään lähdetään taas mökille.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Hermione & Milo 6kk
En siis ole kuukausiin käyny ees kurkkimassa, kun meillä on tätä menoa ja vauhtia riittäny, mutta nyt olen päättäny alkaa taas rauhottamaan menoa :) Tavallaan kai siksi ku olen omassa pienessä mielessä alkanu jo kuumeilemaan toista mutta lupaa ei oo virallisesti vielä annettu :)
Siis vitsi! Ku pienet enska-lapset onki jo kaikki niin isoja! Paljon onnitteluja 1-vuotispäiviään vietteleville! Kuulostipa hassulta :) Ja uusista taidoista kaikille kovasti peukolon nostoja :)
Pitää ihan varta vasten sanoa Q-rakkaani: Sulla on aivan mahtava kyky käsitellä vaikeita asioita! Nuista ajatuksista ei mee kuin sanattomaksi..
Meillä Eveliina on jo pian 9kk ja harjoittelee nyt ensiaskeliaan sohvan ja pöydän vierustaa pitkin.. Aika pelottavan näköistä touhua :)
Murhetta oli ollut yösyömisistä ja nukkumisista. Kannanpa mieki korteni kekoon tuskaa helpottamaan.. Eveliina herää n 5-10 kertaa yössä, useimmiten syömään :) Ja nukkuu meidän välissä, jos yritän siirtää omaan sänkyyn saan kyllä kuulla kunniani :) Ulkona tytsy ei nuku lainkaan vaan pitää päästä makkariin nukkumaan. Se on sääli kun kovin pitkiä vierailuja ei sen takia voi tehdä.. Mutta kaikesta huolimatta en ole harkinnu unikoulua, jokainen oppii siihen omaan tahtiin. Enkä ole kokenu itteäni mitenkään erityisen väsyneeksi :)
Toivottavasti saan nyt aikaseksi useammin tulla jakamaan kokemuksia tänne!
Terveisiä kaikille oikein hirmuisesti!
Fiorella ja Eveliina pian 9kk
mutta oli pakko tulla vilkuttamaan Fiolle, jos vielä olet linjoilla! \o_
Eilen, kun huhuilin AA:ta, niin jälkeenpäin tuli mieleeni, että olis voinut myös sua huhuilla, kun olen monesti miettinyt, mitä teille kuuluu. Siis kiva kuulla teistäkin! :o)
Mutta nyt tuo täystuho alkaa hinkua taas noita kaikkia johtoja tuolla pöydän alla, joten otan kimpsut ja kampsut ja pakkaan likan autoon ja ihan just pääsee uimaan. Ihanaa!!! =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Amy ja Emmi 9,5kk
Ei oo totta! Tiiäks, mun miehen vanhemmat asuu Polvenkylällä, sinne pääsee, kun käännytään mietaankylältä norinkylään vievälle tielle :) (ja myös sitä piirrontietä pitkin, mutta se ei nyt liity tähän...) Maailma on PIENI! Ollaan parin viikon päästä taas lähdössä käymään siellä. Jos oot joskus menossa sinne päin, niin kirjoittelehan vaikka mailia han_som_reiste_@hotmail.com jos satuttais olemaan maisemissa :) vois treffata vaikka kolmistaan; sinä, minä ja Viipero :) Tai kaikki jotka vaan sattuu siellä päin olemaan käymässä (muistaakseni Amyllä oli sukulaisia siellä päin jossain...?). Hihhih, pitää järjestää etelä-pohjanmaan treffit!! :D
Ja pahoittelut äidilleen keskenmenosta eli (((((VALTAVA HALAUS))))) Q:lle! Ihan tosi kurjaa luettavaa oli, tänään vasta huomasin tapahtuneen! Vaikeeta löytää lohdutuksen sanoja, joten sanonpa vaan että en tosiaan olisi sulle suonut noin kovia koettelemuksia! Ihanaa kuitenkin, että vikoista viesteistäs päätellen oot jo ainakin pahimman vaiheen yli päässyt! Toivottavasti asiat päätyy lopulta parhain päin, mikä se sitten teidän kohalla onkin! :)
Killa
Hei kaikille, ja kiitos jälleen myötäelämisestänne ja tuestanne. Vaikka en jaksakaan asiasta keskustella, helpotti jo pelkästään se, kun sain kerran ikään kuin sanoa asian ääneen, ettei se jää jotenkin painamaan...
Vaikka itsekin ajattelin, että lannistuisin tästä uudesta keskenmenosta lopullisesti, mulle on sittenkin käynyt päinvastoin. Eilen kun oltiin rannalla ja katselin enonsa kanssa vedessä polskivaa quuta, niin ajattelin, että kyllä se vaan on niin onnellinen pieni poika! Siinä jotenkin koin ahaa-elämyksen, että nyt täytyy pysähtyä tähän hetkeen. Ei meillä ole kiire, vaan nyt keskitytään vaan nauttimaan meidän ihanasta perheestä ja quusta.
Tän uuden keskenmenon myötä oon tajunnut, että ehkä meidän lapsettomuuden syy ei olekaan ihan niin yksinkertainen kuin ollaan luultu, vaan ehkä jotain vikaa on ihan kromosomitasolla. Ennen quun syntymää en ovuloinut luomusti, joten se oli vielä merkittävämpi syy kuin se, että simppatestien tulokset ei ollut kovin hyvät. Nyt synnytyksen jälkeen oon näköjään alkanut ovuloimaan itsestään, mutta silti raskaus ei jatku, vaikka alkaisikin. Mistä sen tietää, ehkä me ollaan juuri niitä, jotka on saanut yhden käsittämättömän onnenpotkun eli yhden aivan täydellisen oman lapsen, mutta joille ei jostain syystä vaan koskaan synny enää lisää lapsia. Ei sitä voi tietää, ja ihmeellistä kyllä, tää viimeisin suru on saanut mut vain rauhoittumaan. Kyllähän se välillä varmasti kirpaisee, kun kuulee muiden vauvauutisia, mutta onneksi en osaa olla niistä kuitenkaan varsinaisesti kateellinen. Ja olisi se ihanaa, jos lapsille tulisi sopivan pieni ikäero, että heistä olisi sitten leikkiseuraa toisilleen, mutta ei se aina mene niin eikä kukaan voi näitä asioita suunnitella. Miksi meidän pitäisikään sopia siihen standardiperheen muotiin? Jos quulle ja pikkusisarukselle tulisikin reilummin ikäeroa, sitten sitä tulee ja ollaan vaan onnellisia lapsistamme. Olisihan sekin hauskaa, jos quu pääsisi äidin ja isin avuksi hoitamaan pikkusisarusta. Jos taas sisarusta ei koskaan tule, ollaan onnellisia quusta. Oon päättänyt, että nyt en vaivu rypemään itsesäälissä, vaan olen onnellinen ja kiitollinen siitä, mitä meille on annettu ja katsotaan sitten mitä elämä tuo tullessaan. Pikku-quu on ansainnut sen, että me eletään täysillä onnellista elämää surkuttelematta asioita, joihin ei kukaan voi loppupeleissä vaikuttaa. Ollaan kyllä sovittu miehen kanssa, milloin mennään uusiin lapsettomuushoitoihin, jos sitä ennen en ole tullut raskaaksi, mutta eihän sitäkään kukaan voi taata, että hoidoilla varmasti saataisiin vielä toinen lapsi. Helpottaa jotenkin myöntää itselleen, että sekin on ihan ok, vaikka en koskaan saisi synnyttää toista lasta. Olen kuitenkin nyt jo kokenut kaiken - ja enemmänkin - mitä ikinä osasin toivoa. Tällaiset tunnelmat mulla on tänään, varmasti tulee vaikeampiakin hetkiä, mutta uskon, että olen saanut jonkinlaisen rauhan tässä asiassa.
Meillä on quun 1v-synttärivalmistelut tehtynä. Alakerrassa odottaa synttärisankaria kasa ilmapalloja ja serpenttiiniä ja huominen tulee varmasti olemaan ihana hellepäivä, kun quu ystävineen polskuttelee pihalla altaassa ja siemailee banskupirtelöä. :) Tasan vuosi sitten en osannut yhtään aavistaa, että neljän tunnin kuluttua heräisin ensimmäisiin supistuksiin koko raskauden aikana ja että se olisi sitten saman tien menoa. Tasan vuosi sitten oli aivan samanlainen pakahduttava helle, pilvetön taivas ja aurinkoinen aamu, kun lähdin synnyttämään. Jotenkin ilmassakin on aivan samanlainen kypsän kesän tuoksu, kuin silloin. Ajatella, että olen pian jo vuoden saanut olla äiti! :)
Onnea vielä kaikille 6kk-päiväänsä viettäneille isojen puolelle siirtyneille enskoille! Huomenna me sitten siirrytään virallisesti tuonne taaperopuolelle, mutta tullaan toki tännekin edelleen vierailemaan. Nyt täytyy mennä nukkumaan, että jaksan huomenna herätä, kun tuo sankari ponkaisee ylös.
-Q- ja -q- huomenna 1v.