Suomen kesä on perseestä!!
Ja joka vielä tulee lässyttämään minulle että "Suomen kesä on niin ihana, täältä ei kesällä kannata ulkomaille lähteä", niin varmaan käyn kurkkuihin kiinni.. :)
Onneks onnistuttiin saamaan nopealla aikataululla perheellemme kahden viikon loma kunhan mies pääsee loman aloittamaan. Tästä eteenpäin varaan jokaiseksi kesäksi ulkomaanmatkan lomien ajaksi.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tämäkin paska kesä ohi. Vuoden päästä saadaan taas kokea +21 astetta! Huh hellettä!
En tied missäpäin asut, mutta täällä Jyväskylässä hellepäiviä oli keaäkuussa enntysmärä, juhannus helteinen eka kerran kymmeneen vuoteen.
Heinäkuussakin oli pitkä lämmin jakso.
Sitten taas kuivuus on piinannut.Sademäärä alhaisin koskaan.
Onneksi olkoon. Asun Pirkanmaalla ja meillä lumet suli pihasta lopullisesti toukokuun puolella. Kesä-heinäkuussa yölämpötilat ovat olleet 90% alle 10 astetta. Viime viikolla +4 kun aamulenkille lähdettiin kuuden aikaan. Katsoin vuorokauden keskilämpötiloja, heinäkuussa muutama päivä meni yli +15 ja helteen vuoksi kaksi päivää yli +20. Muuten keskilämpötila on 10 asteen luokkaa. Voin toimittaa dataa halutessasi. Että terveisiä sinne Jyväskylään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tämäkin paska kesä ohi. Vuoden päästä saadaan taas kokea +21 astetta! Huh hellettä!
En tied missäpäin asut, mutta täällä Jyväskylässä hellepäiviä oli keaäkuussa enntysmärä, juhannus helteinen eka kerran kymmeneen vuoteen.
Onneksi olkoon. Asun Pirkanmaalla ja meillä lumet suli pihasta lopullisesti toukokuun puolella. Kesä-heinäkuussa yölämpötilat ovat olleet 90% alle 10 astetta. Viime viikolla +4 kun aamulenkille lähdettiin kuuden aikaan. Katsoin vuorokauden keskilämpötiloja, heinäkuussa muutama päivä meni yli +15 ja helteen vuoksi kaksi päivää yli +20. Muuten keskilämpötila on 10 asteen luokkaa. Voin toimittaa dataa halutessasi. Että terveisiä sinne Jyväskylään!
Kiitos, laita vain. Toki noihin keskilämpötiloihin lasketaan myös yölämpötilat, jotka täälläkin heinäkuussa olivat muutamana yönä vain muutamia asteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, laita vain. Toki noihin keskilämpötiloihin lasketaan myös yölämpötilat, jotka täälläkin heinäkuussa olivat muutamana yönä vain muutamia asteita.
Kyllä, ja se ainakin on minun henkilökohtainen valitukseni aihe kun Suomessa on niin kylmä kesä. Joten valitan myös siitä että yöt ovat alle 10 asteisia, mikä kesä se semmonen on. Suomessa lasketaan että on terminen kesä kun keskilämpötila on yli+10 . Omalla henkkoht mittarillani se ei ole vielä mikään kesä, mutta ymmärrän että tuulipukukansalle se on.
.. huoh.....oli kyllä huono kesä. Suomessa on. Turha toivoa muullasta..
Ja sitten esim. Espanjassa valittavat siitä kun on niin kuuma. Ei se helle heillä ole vain loma-aikaan. Siellä painetaan paljon pihahommia ja pitkiä päiviä. Ja juuri lomakauden aikaan.
Jos Suomen kesä on sulle noin suuri ongelma, muuta kokonaan pois mokoma valittaja. Täällä on tällässii sääilmiöitä, ja muualla muunlaisia.
Vierailija kirjoitti:
pääsee muualle sitten kokemaan, jos Suomen kesä ei satu olemaan just sellainen kuin toivoisi. Suomi on varmaan tylsä paikka sellaisten mielestä, jotka ei keksi mitään muuta lomatekemistä kuin auringon ottamista ja uimista.
Mä en ikinä "ota aurinkoa" mutta on ihanaa istua lehtimajassa kun aurinko siivilöityy läpi ja tarkenee kesämekossa ilman fleeceä tai voi olla puutarhassa rapsuttelemassa penkkejä. Yleensä Suomessa jos pilvi tulee auringon eteen tai olen varjossa on heti kylmä! Aurinkoisella ilmalla on ihana uida. Hyvällä säällä olen ulkona 12h päivässä mutta heti kun tulee harmaata ja matalapainetta romahdan sohvalle, en kestä sitä yhtään oli kesä tai talvi!
Tekemistä kyllä keksin!
Vierailija kirjoitti:
tiedän tapauksia ihan lähipiirissä, jotka odottavat OIKEASTI kesälomaa koko vuoden, eivät nauti tippaakaan muusta ja ajasta, ja on kylmä, ja märkää ja kylmä, ja kylmempi ja muusta ei puhuta. Sitten koittaa loma ja ollaan niin "lomalle LOMPS adios!!11" ja sitten ei olekaan helleaalto ja taas odotetaan vuosi josko kävis parempi tuuri.
Jos itsellä olisi jatkuvasti noin paha olo niin ihan varmasti tekisin kaikkeni, että esim. ulkomaille muutto onnistuisi.
Tietenkin ainut järkevä ratkaisu olisi opetella pitämään muistakin vuodenajoista
Työ, perhe, koti, vanhukset, lastenlapset, raha - tuossa nyt muutama syy miksemme kaikki talvea inhoavat muuta etelään.
Itse olen siinä onnellisessa tilanteessa että minulla on koti lämpimässä mutta se merkitsee myös kuukausien eroa rakkaista. Vietän täällä n 5kk mutta mieheni vain 1,5kk ja lasteni perheet viikon. Pakko silti ajatella jo omaa hyvinvointia
Oli kyl paska kesä. Muuttui silloin pride viikolla ilmat kylmäksi ja pysyi kylmänä. Hitto miten nopeesti menee aika ja ikää vasta melkein 30v. Kuukaudet vaan kuluu yksiössä.