Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kesä on perseestä!!

Vierailija
10.07.2012 |

Ja joka vielä tulee lässyttämään minulle että "Suomen kesä on niin ihana, täältä ei kesällä kannata ulkomaille lähteä", niin varmaan käyn kurkkuihin kiinni.. :)

Onneks onnistuttiin saamaan nopealla aikataululla perheellemme kahden viikon loma kunhan mies pääsee loman aloittamaan. Tästä eteenpäin varaan jokaiseksi kesäksi ulkomaanmatkan lomien ajaksi.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ainut järkevä ratkaisu olisi opetella pitämään muistakin vuodenajoista

Ikäänkuin kyseessä olisi jokin mutku-mä-en-tykkää -kiukuttelu.

Mulla on tosi vaikea kestää pimeää, olen tolkuttoman väsynyt, en jaksa liikkua, voin kaikin puolin huonosti, nukkuisin vain jos voisin. Lisäksi mun on huono olla kylmässä ilmassa, saan paleltumia tosi helposti, iho kuivuu, kaikki limakalvot kuivuu, palelen hyvin herkästi (vähäisen rasvaprosentin takia kestän hyvin kuumaa mutta huonosti kylmää) ja kylmä ilma ei sovi hengitysteilleni, olen talvisin koko ajan kipeä. Lempiharrastukseni ovat sellaisia, että niitä on vaikea harrastaa talvisin. Rakastan liikkua ja paksuissa vaatteissa on vaikea olla ja liikkua.

Lämpimässä ilmassa ei näitä ongelmia ole. Kokonaan ulkomaille muutto ei ole tässä vaiheessa ratkaisu. Monta viikkoa vuodesta siellä tosin vietämme jo nyt.

Helteestä en valita koskaan. Mutta ymmärrän kyllä, että jonkun elimistö toimii niin, että heidän on kaikin puolin paha olla kuumassa ilmastossa ja että joillekin valo aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten maniaa. Enkä sano heille, että opetelkaa pitämään tästä. Erona tietysti se, että kylmää Suomessa on 11 kuukautta ja lämmintä pari viikkoa, hyvällä tuurilla hellettä toiset kaksi.

Vierailija
22/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän tämä viileä kesä tuntuu ihmisiä ahdistavan kuin pari kesää riemunamme olleet helteet:)

Mä en koskaan lämpöisistä valita, tästä jatkuvasta sateesta kylläkin ja se onkin ainoa valituksen aiheeni. Elämässäni on muuten kaikki vallan mainiosti! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ainut järkevä ratkaisu olisi opetella pitämään muistakin vuodenajoista

Ikäänkuin kyseessä olisi jokin mutku-mä-en-tykkää -kiukuttelu.

Mulla on tosi vaikea kestää pimeää, olen tolkuttoman väsynyt, en jaksa liikkua, voin kaikin puolin huonosti, nukkuisin vain jos voisin. Lisäksi mun on huono olla kylmässä ilmassa, saan paleltumia tosi helposti, iho kuivuu, kaikki limakalvot kuivuu, palelen hyvin herkästi (vähäisen rasvaprosentin takia kestän hyvin kuumaa mutta huonosti kylmää) ja kylmä ilma ei sovi hengitysteilleni, olen talvisin koko ajan kipeä. Lempiharrastukseni ovat sellaisia, että niitä on vaikea harrastaa talvisin. Rakastan liikkua ja paksuissa vaatteissa on vaikea olla ja liikkua.

Lämpimässä ilmassa ei näitä ongelmia ole. Kokonaan ulkomaille muutto ei ole tässä vaiheessa ratkaisu. Monta viikkoa vuodesta siellä tosin vietämme jo nyt.

Helteestä en valita koskaan. Mutta ymmärrän kyllä, että jonkun elimistö toimii niin, että heidän on kaikin puolin paha olla kuumassa ilmastossa ja että joillekin valo aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten maniaa. Enkä sano heille, että opetelkaa pitämään tästä. Erona tietysti se, että kylmää Suomessa on 11 kuukautta ja lämmintä pari viikkoa, hyvällä tuurilla hellettä toiset kaksi.

Tottakai on oikeita syitä valittaa kaikesta, mutta uskon(ja omien tuttavieni kohdalla tiedänkin) että kyseessä on nimenomaan tuo mainitsemasi kiukuttelu.

Alunperinkään en tarkoittanut komenttiani pahalla, vaikka hiukan provoilua aina ilmaan lehahtaa, vaan lähinnä säälien ihmisiä, jotka eivät PIDÄ muusta kuin helteestä ja asuvat suomessa.

Ja tuolla "opetella pitämään muistakin vuodenajoista ja ilmoista" tarkoitan lähinnä sitä, että osaisi löytää muutamia hyviäkin puolia syksystä, talvesta ja keväästä. Itselle syksy on kieltämättä opettelun paikka, koska tuntuu, että yhtäkkiä päivä kestää vain muutaman tunnin ja illalla ei "voi" enää lähteä mihinkään kun tuntuu että yö tulee klo 17. Mutta en jaksa valittaa kokoajan koska tiedän, että jos haluaisin oikeasti päästä "syysmasennuksestani" niin keinoja olisi vaikka kuinka.

Monesti myös tuntuu, että lasten kanssa ei ole tekemistä jos sataa, koska _ei voi_ mennä ulos. häränkakkia. :)

t.se 12.

Vierailija
24/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä, että jos ihminen on oikeasti onneton vähintään 11kk vuodesta säiden takia, ja silti haluaa asua suomessa. Itse en olisi moiseen masenteluun valmis, maailmassa on varmasti sellaisia paikkoja, joissa elämästään saa elämisen arvoista.

En tarkoita nyt ap:ta.

rospuuttoajaksi muualle heti kunhan lapset pärjäävät omillaan.

Olen saanut kyllikseni tästä paskailmastosta!

Kesä ja syksy on kaunista aikaa, loput 7kk syvältä.

Vierailija
25/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen parempi sillä inhoan hellettä. Sateen ropinaa sen sijaan on kiva kuunnella kaikessa rauhassa mökillä hyvän kirjan parissa rentoutuessa. Toivottavasti loppukesästä ei enää olisi yhtään kuumaa päivää vaan lämpötila korkeintaan 20 astetta sitä iänikuista celsiusta.

Vierailija
26/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin palstalla kahtena viimeisenä kesänä, kun oli helle. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, tällainen kesä on petos suomalaisia kohtaan. Ällöttävä kaamos, ällöttävä talvi ja sitten sataa koko kesän. Ihan pepusta.

Vierailija
27/50 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateen ropinaa sen sijaan on kiva kuunnella kaikessa rauhassa mökillä hyvän kirjan parissa rentoutuessa. Toivottavasti loppukesästä ei enää olisi yhtään kuumaa päivää vaan lämpötila korkeintaan 20 astetta sitä iänikuista celsiusta.

tänä kesänä. Kun alkaa sataa, auton nokka kääntyy kohti kotia. Mökillä on kamalaa sateella.

Vierailija
28/50 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Viimeiset 15 vuotta olen mennyt  etelään kesälomalla, koska en luota suomen kesä säihin. Heinäkuun alussa italiaan viideksi viikoksi.

Vierailija
29/50 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kesä antoi jo odottaa jotain kivaa ja lämmintä mutta nyt on taas paska keli! Viikkoon ei ole tarennut mennä ulos pihatöitä tekemään. Joko sataa, on kylmä tai tuulee niin että tukka lähtee! Uimaankaan en ole tarennut enää mennä vaikka "avantouinti" olisikin terveellistä.

Mutta ei sentään niin huono kuin viimekesä, juuri katsoin sääpäiväkirjasta että viime vuonna ensimmäisen kerran tarkeni juoda kahvit ulkona 23.6!! Nyt onneksi oli tuo 2 viikkoa kivat kelit.

Enää 3 viikkoa niin pääsee pois täältä!!

Vierailija
30/50 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä jatkuva auringonpaiste ja kuumuus on väjän jurppinut kun olen päivät lukenut sisällä kirjaa, mutta muuten periaatteessa ihan sama.

Vierailija
31/50 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kesä viel oo edes alkanut!

Vasta juhannuksena alkaa oikea kesä.

Nyt on pari päivää vähän tuullut ja sadellut, ollut pilvistä... ja jo täällä rutistaan.

Kauheen lämmin kevät on ollut. Kukatkin on kukkineet ennätysnopeesti itsensä loppuun :(

Vierailija
32/50 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä pistänyt muistiin, mutta eihän touko-kesäkuussa ole muuta ollutkaan kuin jatkuvaa auringonpaistetta ja muutama yksittäinen sadepäivä?

Vierailija
33/50 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on lyhyt ja kun se on kylmä kuten viime kesä niin vituttaa. Voittaappa lotossa niin kävisin vain heinä-elokuussa moikkaamassa tuttuja ja sukulaisia suomessa. Että pitikin syntyä jäiseen junttilandiaan.

Vierailija
34/50 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 2011 koko maailman kylmimmästä ja kalliimmasta maasta.

Siellä on ihmisiä ja virkamiehiä.

Se mas on rutiköyhä ja valtavissa veloissaan.

Sen maan propaganda väittää, että sinne syntyminen on lottovoitto.

Maa joka verottaa kansan leipäjonoihin, samalla kun virkamiehet ryöstävät viimeisetkin irtoeurot itselleen.

Jonka historia tai kulttuuri on 100 vuotias. Oikeat kulttuurit 1000-10 000

Maahan, jossa valtio ei verota yksityishenkilöitä lainkaan.

Jossa hinnat 1/40 osa Suomen hinnoista.

Jossa on aina 30-35 (25-32) astetta lämmin.

Aurinko paistaa joka päivä.

Kävin kesällä 😔 2017 suomessa minulle riitti 4 viikkoa, mikään tuossa paikassa ei ole lentolipun arvoinen.

Minä häpeän olla....

Vierailija
35/50 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 2011 koko maailman kylmimmästä ja kalliimmasta maasta.

Siellä on ihmisiä ja virkamiehiä.

Se mas on rutiköyhä ja valtavissa veloissaan.

Sen maan propaganda väittää, että sinne syntyminen on lottovoitto.

Maa joka verottaa kansan leipäjonoihin, samalla kun virkamiehet ryöstävät viimeisetkin irtoeurot itselleen.

Jonka historia tai kulttuuri on 100 vuotias. Oikeat kulttuurit 1000-10 000

Maahan, jossa valtio ei verota yksityishenkilöitä lainkaan.

Jossa hinnat 1/40 osa Suomen hinnoista.

Jossa on aina 30-35 (25-32) astetta lämmin.

Aurinko paistaa joka päivä.

Kävin kesällä 😔 2017 suomessa minulle riitti 4 viikkoa, mikään tuossa paikassa ei ole lentolipun arvoinen.

Minä häpeän olla....

Vierailija
36/50 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka jaksatte kiukutella säistä kehoittaisin muuttamaan maahan jossa on sopivat olosuhteet! 

Vierailija
37/50 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän tapauksia ihan lähipiirissä, jotka odottavat OIKEASTI kesälomaa koko vuoden, eivät nauti tippaakaan muusta ja ajasta, ja on kylmä, ja märkää ja kylmä, ja kylmempi ja muusta ei puhuta. Sitten koittaa loma ja ollaan niin "lomalle LOMPS adios!!11" ja sitten ei olekaan helleaalto ja taas odotetaan vuosi josko kävis parempi tuuri.

Jos itsellä olisi jatkuvasti noin paha olo niin ihan varmasti tekisin kaikkeni, että esim. ulkomaille muutto onnistuisi.

Minäkin olen juuri tuollainen ihminen. Olen tehnyt kaikkeni oppiakseni sietämään suomalaista säätä, mutta en vaan opi. Miten voisin pakottaa itseni pitämmän vaikka siitä että syyskuussa töihin pyöräillessä pitää pukeutua lämpimästi ja silti sormet palelee kun erehdyin ottamaan kesähansikkaat?

Lähtisin heti melkein minne tahansa lämpimään maahan jos saisin sieltä vastaavan työpaikan kuin täällä, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista. Asuin muutaman vuoden Etelä-Saksassa ja siellä oli jo siedettävämpi sää, tosin lämpimämpää ja aurinkoisempaa olisi saanut olla. Valitettavasti työnantaja kutsui takaisin, eli komennus päättyi enkä onnistunut saamaan sieltä muuta työpaikkaa.

Vierailija
38/50 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta valitusta. Nythän tämä perhe, joka myi kaiken omaisuutensa ja muutti pysyvästi Espanjaan muuttaa takaisin Suomeen. Eivät kestä sikäläistä kesää........ Liian kuumaa....................

Vierailija
39/50 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tämäkin paska kesä ohi. Vuoden päästä saadaan taas kokea +21 astetta! Huh hellettä!

Vierailija
40/50 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tämäkin paska kesä ohi. Vuoden päästä saadaan taas kokea +21 astetta! Huh hellettä!

En tied missäpäin asut, mutta täällä Jyväskylässä hellepäiviä oli keaäkuussa enntysmärä, juhannus helteinen eka kerran kymmeneen vuoteen.

Heinäkuussakin oli pitkä lämmin jakso.

Sitten taas kuivuus on piinannut.Sademäärä alhaisin koskaan.