Suomen kesä on perseestä!!
Ja joka vielä tulee lässyttämään minulle että "Suomen kesä on niin ihana, täältä ei kesällä kannata ulkomaille lähteä", niin varmaan käyn kurkkuihin kiinni.. :)
Onneks onnistuttiin saamaan nopealla aikataululla perheellemme kahden viikon loma kunhan mies pääsee loman aloittamaan. Tästä eteenpäin varaan jokaiseksi kesäksi ulkomaanmatkan lomien ajaksi.
Kommentit (50)
hellettä on yleensä 1-2 viikkoa ja huonolla tuurilla siitä ei osu päivääkään omaan lomaan =(
hellettä on yleensä 1-2 viikkoa ja huonolla tuurilla siitä ei osu päivääkään omaan lomaan =(
vain sattui olemaan ihmeen lämpöisiä.
Mutta silloin monelle se olikin liikaa. Minäkin kaipaan lämmintä kesää, mutta toisaalta eihän tällaista valoisuutta ole juuri missään muualla. Kuin Suomen alkukesässä:)
Onneksi maailma on avoin ja voit matkustaa/muuttaa muualle. Mukavaa lomaa, fiilis on hyvä, kai:)
kun noin ahdistaa:D
Mulla on vielä ensimmäistä kertaa elämässäni superpitkä kesäloma. Työskentelen mieheni yrityksessä ja järjestimme kesän niin että saan olla kotona lasten kanssa ja vielä vähän alkusyksyäkin kun nuorin lapsemme aloittaa koulun.
Mutta joo on suomen kesä varmasti ihana jos sattuu pitämään kylmästä ja sateesta. Mä kun vihaan sitä. Rakastan hellettä, enkä koskaan valita jos jokin helleaalto sattuu kerran sadassa vuodessa tänne periferiaan tulemaan! AP
Onneksi maailma on avoin ja voit matkustaa/muuttaa muualle. Mukavaa lomaa, fiilis on hyvä, kai:)
kun loman varasin! AP
ei sentään tarvi kolata. Ihan uskalsin autotallin vintille sen nostaa hetkiseksi ;)
pääsee muualle sitten kokemaan, jos Suomen kesä ei satu olemaan just sellainen kuin toivoisi. Suomi on varmaan tylsä paikka sellaisten mielestä, jotka ei keksi mitään muuta lomatekemistä kuin auringon ottamista ja uimista.
en ymmärrä, että jos ihminen on oikeasti onneton vähintään 11kk vuodesta säiden takia, ja silti haluaa asua suomessa. Itse en olisi moiseen masenteluun valmis, maailmassa on varmasti sellaisia paikkoja, joissa elämästään saa elämisen arvoista.
En tarkoita nyt ap:ta.
Mulla on vielä ensimmäistä kertaa elämässäni superpitkä kesäloma. Työskentelen mieheni yrityksessä ja järjestimme kesän niin että saan olla kotona lasten kanssa ja vielä vähän alkusyksyäkin kun nuorin lapsemme aloittaa koulun.
Mutta joo on suomen kesä varmasti ihana jos sattuu pitämään kylmästä ja sateesta. Mä kun vihaan sitä. Rakastan hellettä, enkä koskaan valita jos jokin helleaalto sattuu kerran sadassa vuodessa tänne periferiaan tulemaan! AP
oikeastaan ehkä edellinen kirjotukseni koskee myös aapeetä :P
en ymmärrä, että jos ihminen on oikeasti onneton vähintään 11kk vuodesta säiden takia, ja silti haluaa asua suomessa. Itse en olisi moiseen masenteluun valmis, maailmassa on varmasti sellaisia paikkoja, joissa elämästään saa elämisen arvoista.
En tarkoita nyt ap:ta.
ihan helposti käy, vaikka sattuisikin kelejä inhoamaan. Ainakin henk.koht joudun ottamaan muidenkin mielipiteet huomioon. EIkä varmasti töidenkään saaminen ihan itsestään selvää muualla ole.
Sää on parhaimmillaan kun mekossa on riittävän lämmin, mutta hiki ei valu ja olkapäät pala päivän ulkonaolosta. Hellepäivien illat ovat kyllä ihania minustakin.
Vaan makunsa kullakin, joten toivottavasti ap saa nauttia helteistä matkallaan :)
ja pitkän pimeän talven jälkeen kaipaa todella lämpöä ja valoa. Itse kävin Espanjassa viikon lomalla toukokuussa ja siellä oli jo silloin +27 asteen lämpötilat. Ihanan lämmintä! Mutta sitten kesälomallani kesäkuussa ei kyllä ollut helteistä, mutta ihan kiva kesäkeli kuitenkin. Ehdittiin lasten kanssa käymään rannalla ja sitten tuli luettua terassin keinussa, lapset hyppi trampalla ja leikki naapurien lasten kanssa, käytiin myös Hoplopissa ja Flamingossa ja vietettiin juhannusta ystäväperheen kanssa. Ihan nautittava loma oli siis Suomen kesässäkin.:) Ja ensimmäinen kasvimaani on kukoistanut ilman kasteluakin. Nautin myös valoisista illoista täällä. Espanjassa kun pimeys koitti aika lailla ysiltä. Kohtahan päivät taas lyhenee kun elokuuhun tullaan...
Mukavaa lomaa koti- ja ulkomaille teille! Loma on kuitenkin aina loma, vapaata töistä.:)
enkä haluaisi pysyvästi asua maassa jossa aina lämmin. Mutta kun sitä kesää odottaa ja se vihdoin pimeän talven jälkeen saapuu, toivoo että lämmintä olisi. Noh, kyllä se aurinko pian paistaa tuolla Välimerellä!! :)
AP
pääsee muualle sitten kokemaan, jos Suomen kesä ei satu olemaan just sellainen kuin toivoisi. Suomi on varmaan tylsä paikka sellaisten mielestä, jotka ei keksi mitään muuta lomatekemistä kuin auringon ottamista ja uimista.
tiedän tapauksia ihan lähipiirissä, jotka odottavat OIKEASTI kesälomaa koko vuoden, eivät nauti tippaakaan muusta ja ajasta, ja on kylmä, ja märkää ja kylmä, ja kylmempi ja muusta ei puhuta. Sitten koittaa loma ja ollaan niin "lomalle LOMPS adios!!11" ja sitten ei olekaan helleaalto ja taas odotetaan vuosi josko kävis parempi tuuri.
Jos itsellä olisi jatkuvasti noin paha olo niin ihan varmasti tekisin kaikkeni, että esim. ulkomaille muutto onnistuisi.
Tietenkin ainut järkevä ratkaisu olisi opetella pitämään muistakin vuodenajoista
vähemmän tämä viileä kesä tuntuu ihmisiä ahdistavan kuin pari kesää riemunamme olleet helteet:)
onhan nyt sentään jotain 40 astetta lämpimämpää kuin talvella :) Tottumiskysymyksiä...
http://www.jalam.org/ulc/temperature.htm
vähemmän tämä viileä kesä tuntuu ihmisiä ahdistavan kuin pari kesää riemunamme olleet helteet:)
Mä en koskaan lämpöisistä valita, tästä jatkuvasta sateesta kylläkin ja se onkin ainoa valituksen aiheeni. Elämässäni on muuten kaikki vallan mainiosti! AP