Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wc-pöntön vaihto rivitaloasunnossa! Ostetaanko pönttö ja hommataan

Vierailija
05.08.2007 |

asentaja ihan omasta takaa, vai pitääkö ilmoittaa asiasta esim. isännöitsijälle? Meillä siis vuotava pönttö, tuleekohan taloyhtiö lainkaan vastaan uuden hankinnassa..?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meidän yhtiössä on pöntöt vaihdettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:36"]Itse meidän yhtiössä on pöntöt vaihdettu

[/quote] Siis mies on vaihtanut. Ei ilmoitusta isännöitsijälle.

Vierailija
4/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taloyhtiön vastuulla ja yhtiö maksaa vaihdon.

Vierailija
5/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä vastoin yhtiön asennuttamat vesihanat, wc-istuin kokonaisuudessaan sekä mahdollisista viemäritukoksista ja putkistovuodoista huolehtiminen kuuluvat yhtiön vastuulle."

http://www.omataloyhtio.fi/artikkelit/6161/taloyhtion_vastuunjakotaulukko.htm

Vierailija
6/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pönttö ja thtiö maksaa vaihdon. Vain ammattilainen saa vaihtaa!

Vierailija
7/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:49"]Osta pönttö ja thtiö maksaa vaihdon. Vain ammattilainen saa vaihtaa!
[/quote]

Yhtiö myös ostaa pöntön, ei tartte käyttää omaa rahaa.

Vierailija
8/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotavan pöntön voi korjata, selvitä mikä aiheutta vuodon ei yleensä ole iso osa.

Vierailija
9/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC pönttöä ei saa käyttää ilman taloyhtiön lupaa, onko teillä ollut lupa jos ei niin maksatte itse myös arvioitu vedenkulutus maksu tulee ja viemäri maksu rapsahtaa.

Vierailija
10/24 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto-osakeyhtiölain mukaisessa vastuunjakotaulukossa wc-pönttö kuuluu taloyhtiön korjausvastuulle. Älkää missään nimessä korjatko itse, vaan ottakaa yhteys huoltoyhtiöön.

Tiedän, että tämä on vanha ketju, mutta jos joku googlettaa asiaa, niin ketjusta olisi hyvä löytyä oikea vastaus.

Muutenkin asunto-osakeyhtiössä asuvan on hyvä olla tietoinen vastuunjaosta, eikä ruveta omakustanteisesti ja ties minkä tee-se-itse-miehen kanssa tumpeloimaan mitä sattuu viritelmiä.

Vierailija
11/24 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni asunnon omistajan kyllä kuuluu hankkia ja kustantaa pönttö. Kyllähän vuotava kannattaa korjata ettei vettä valu turhaan hukkaan.

Vierailija
12/24 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap

Vierailija
13/24 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haette sen systeemin kaupasta ja uudet tiivisteet ja vaihdatte itse. Ei ole vaikeaa. Tosin tän maksaisi kyllä taloyhtiökin.

Pöntön vuotamisen korjaaminen kuuluu taloyhtiölle, mutta pöntön vaihto toiseen kuuluu teille.

Vierailija
14/24 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua isännöitsijälle. Me ostettiin itse pönttö mutta taloyhtiön kustannuksella asennus.

Onhan se taloyhtiönkin etu ettei ole vuotoja.

Vierailija
15/24 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöntön sisus on jo puhki kulunut ruman ruskeaksi -kiitos edellisen asukin. Ei lähde puhtaaksi millään. Täytyypä kysäistä isännöitsijältä, josko tulisivat vastaan asennuskustannuksessa. t: ap

Vierailija
16/24 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin vaihdettiin koko pönttö ilmatteeksi kuuluu taloyhtiölle

Vierailija
17/24 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus pitää olla pöntön vaihtajalla? Putkimies?

Vierailija
18/24 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus pitää olla pöntön vaihtajalla? Putkimies?

Kyllä, useimmiten pöntön vaihdon tekee LVI-tutkinnon omaava henkilö, sillä siinä on myös se vesiliitäntä. Me kilpailutettiin https://kodinplaza.fi/ kautta uusi wc-pönttö asennuksineen. Tällä kertaa meni meidän omasta pussista, sillä edelliset vesikalusteet olivat vielä aika uudet mutta haluttiin niistä paremman näköiset.

Vierailija
19/24 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiviste maksaa 10e ja pöntön sisuksen saa puhtaaksi sitruunahapolla. Muuta rkl sinne veteen ja antaa olla yön yli. Esim apteekista saa.

Vierailija
20/24 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asentaja ihan omasta takaa, vai pitääkö ilmoittaa asiasta esim. isännöitsijälle? Meillä siis vuotava pönttö, tuleekohan taloyhtiö lainkaan vastaan uuden hankinnassa..?

Jos olet osakkeenomistaja sinulta pitäisi löytyä nk. vastuunjako-ohje, siinä on lueteltu, mitkä korjaukset kuuluvat yhtiölle, mitkä osakkaalle. Vuokralainen ottaa tietysti yhteyttä vuokranantajaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän