Mä vihaan yllätysvieraita!!!! Onko liikaa vaadittu, että soittaisi etukäteen?!
Ollaan mökillä ja meillä on miehen kanssa hääpäivä. Sen kunniaksi tehtiin kunnon ateria jälkiruokineen ja juuri kun olemme astumassa ruokapöytään, viilettää mökkitietä pitkin yhdet sukulaiset kylään. Olivat vaan lähteneet päiväajelulle sadan kilsan päästä.
Syö siinä sitten rauhassa, kun mietit, mitä raastais seuraavaksi pöytään tarjottavaksi. Niin se meni tässä koko iltapäivä sitten evästä laittaessa. Nyt ne saatanan termiitit on päivälevolla.
Miehen kotona maalla tuo on ihan tavallista, mutta mä olen tottunut siihen, että ilmoitetaan etukäteen.
ARGH, kun mua raivostuttaa!
Kommentit (26)
Me tykätään vieraista ja kutsutaan usein ystäviä kylään, mutta just noi saamarin maalaiset tulee aina kutsumatta. Eikä mene jakeluun, vaikka kuinka vihjailis.
Himassa katsomme aina ikkunasta ennen kuin avaamme ovea.
Kyllä pitäis ihmisen itse tajuta, ettei kylään mennä, jos ei ole kutsuttu tai sovittu etukäteen.
Soittavathan hekin, mutta yleensa jo melkein pihassa ollessaan... Ärsyttää!
Mielestäni se ei ole hyvien tapojen mukaista. Jos toisilla ei ole käytöstapoja, ei minun tule alentua samalle tasolle. Sen verran sanoin, että voi kun olisitte soittaneet etukäteen, että oltais edes leivottu tuoretta pullaa.
ap
tuskin tulevat toista kertaa yllätysvierailulle, luultavasti eivät muutenkaan.
Enemmän ärsyttää ne, jotka kertoo jälkikäteen käyneensä paikkakunnalla, mutta eivät tulleet moikkaamaan.
Vierailija:
Mielestäni se ei ole hyvien tapojen mukaista. Jos toisilla ei ole käytöstapoja, ei minun tule alentua samalle tasolle. Sen verran sanoin, että voi kun olisitte soittaneet etukäteen, että oltais edes leivottu tuoretta pullaa.
ap
Monta tapaa sanoa asioita. Jos mulle sanottaisiin noin niin toki ymmärtäisin sen vihjailuna, mutta mieluummin kuulisin " suoraan" että ajankohta on sopimaton.
eli eivät jatkossakaan viitsi ilmoittaa etukäteen, kun ajattelevat ettet sitten vaivaantuneena leivo siellä heille pullaa ja etteivät halua vaivata sinua millään pullalla.
Vierailija:
ap
Nämä vinkit sanoa suoraan, on ihan pyllystä! Kuka oikeesti menee sanomaan päin naamaa, ettei nyt oikein sovi tulla. Ei kukaan normaali ihminen.
Miksi ap:n pitäisi käyttäytyä luonteelleen sopimattomalla tavalla, jos toiset on idiootteja - ei mene mulle jakeluun.
Aivan sama vaikka olis hautajaispäivä, mutta ihmisten kotiin ei tulla ilmoittamatta!
Mutta itse aina soitan ja kysyn, jos en tiedä etukäteen, että onko kyläpaikassa sama periaate. Tosin kukaan ei ole koskaan kieltänyt tulemastakaan, eli aina soittoon on tullut myöntävä vastaus. Uskalletaankohan sinnekään luuriinkaan sanoa, ettei nyt käy.
ehkä voisi olla kohtelista seuraavaa kertaa katsoen ilmoittaa tälläisille yllätysvieraille että olisi mukavaa saada puhelu jos on tulossa vierailulle. Ap on oikeassa miksi alkaa käyttäytymään epäkohteliaasti kun asian saa kerrottua kohteliaallakin tavalla.
Ei muka tiedetty hääpäivästä! Mitä väliä, mikä päivä, mutta jos mun leppoisa mökkipäivä pilataan yllättäen, niin kyllä muakin jurppis.
Eihän tiedetä edes ihmisten puhelinnumeroita, niin kuinkas soitat. Ja yhdestä paikkaa on ainakin sanottu, että tulkaahan taas käymään (kai olis antanut numeronsa jos olis halunnut että soitettas etukäteen).
Anoppi ja appiukko tunkevat silloin tällöin meille ihan yllättäen! En voi sietää sitä että mun kotini on sekainen kun sinne tulee joku. Ja joskus haluan vain relata ja olla välittämättä vaatekasoista/ tiskeistä vaikka muuten suht siisti olenkin.
Naapurinkin nainen tulee aina ihan joka huoneeseen kun tulee hakemaan lastaan meiltä leikkimästä. Lapset kun leikkivät aika usein yhdessä, niin aina pitää pitää kämppää edustuskunnossa kun tietää että se yksi tunkee jokapaikkaan hakiessaan lastaan. Odottaisi ovella, niin minäkin teen kun haen lastani heiltä.
toista kertaa, kutsuttuna tai kutsumattomana! Taatusti huomasivat että eivät ole tervetulleita. Susta ap saa todella vittumaisen akan kuvan, ei taida miehen sukulaiset sulle muutenkaan kelvata, onhan ne MAALTA kotoisin.
voi sanoa, jos on hääpäivä kyseessä ja jotkut helkutin sukulaiset hyökkää kylään. Itse olisin ainakin avannut suuni ja kertonut vieraille, että nyt on meidän hääpäivä, joten voisitteko tulla joku muu päivä. Ei siinä pitäis olla mitään hävettävää/ihmeellistä tai muutakaan.
Minäkin inhoan yllätysvieraita. Onneksi ei ole mökkiä meillä.