Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kiinteistönvälitysketju? Kenelle asunto myyntiin?

Vierailija
04.08.2007 |

Ja miksi?

Asutaan pääkaupunkiseudulla!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että alue on Oulu =)

Vierailija
2/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ainakaan kiinteistömaailma, hidasta ja huonoa palvelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen saanut Kiinteistömaailmasta erittäin hyvää palvelua ja asunto meni todella nopeasti kaupaksi. Huoneistokeskuksesta puolestaan ei ole mitään hyvää sanottavaa: flegmaattisia välittäjiä ja pölyttynyt+byrokraattisen jäyhä imago koko yrityksellä.

Vierailija
4/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siksi ollaan käytetty heitä parin edellisen asunnon myynnissä. Espoossa asustellaan. Suosittelen!

Vierailija
5/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo uskottava firma..

Vierailija
6/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokasi meidän myynnin. Eivät antaneetkaan kaikkia asiakirjoja ostajien luettavaksi ja niin me makseltiin hinnanalennuksia myöhemmin.

Huoneistokeskus on myös minusta jäykkä ja se on kallis, ei millään saa tingattua hintaa.

Viimeksi meillä oli Osuuspankin sillä välitysliikkeellä ja oltiin tyytyväisiä, saatiin reilu alennus niiden listahintaisesta palkkiostakin tinkaamalla. Laskeskeltiin esim. että REMAX käy kalliiksi, jos haluaakin lehti-ilmoituksia ja IGGLOn tyylistä en vaan pidä, tuntuu, että pakoilevat mahdollista vastuuta, jos kävisi niinkuin kiinteistömaailman kanssa kävi. Ja Igglo ei ollut myöskään halpa, kun haluttiin lehti-ilmoituksetkin. HABITAa ei edes harkittu, kun jäivät kiinni siitä isosta veronkierrosta tekaistujen matkakorvausten muodossa. En voi sietää tuollaista.

Vierailija
7/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. saman kokoinen kerrostaloasunto, suunnilleen sama kunto.

Meillä välittäjänä SKV, jolta kaksi välittäjää esitteli asuntoamme (yhdessä tai erikseen)

Saimme 17 000 enemmän kuin naapurit.

Hintaeroa olisi voinut toki olla jonkun verran, mutta ainakin tässä tapauksessa Kiinteistömaailman välittäjä mössi pahemman kerran. Ja heidän pitäisi vielä olla tällä alueella asiantuntijoita!

Olen kuitenkin sitä mieltä, että firmaakin merkityksellisempi on itse välittäjä. Meillä oli aivan loistava parivaljakko, ei voi kuin kehua.

Vierailija
8/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kilpailutettiin viisi eri välittäjää, em. firmat olisivat lähteneet myymään kaikkein halvimmalla. Otettiin OPKK, saatiin asunnosta 20 % enemmän kuin noiden kahden esittämä hintaPYYNTÖ! No jos on oikein kova kiire myydä niin ehkä sitten kannattaakin myydä halvalla...

Vierailija
9/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nimi on paperissa, alkaa hinnan vedätys alaspäin.

Todella moraalitonta toimintaa.

SKV kertoi heti realistisen saantihinnan, pyynti laitettiin HIEMAN korkeammaksi, ei siis älyttömyyksiä.

Ja saantihinta toteutui arvion mukaisesti, jopa siihen ylärajalle.

Vierailija
10/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on mun kokemusten mukaan KIINTEISTÖMAAILMA. Suosittelen!

Niin kuin joku tuossa aiemmin mainitsi, on tosi paljon kiinni siitä, millainen henkilö se sua palveleva välittäjä on. Kiinteistömaailmasta olen yleensä kohdannut hyviä ja luotettavia tyyppejä.

Iggloon en koskisi pitkällä tikullakaan! Huoneistokeskus on kallis ja niiden toiminta aikansa elänyttä.

Vierailija
11/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saa realistisemman kuvan siitä, mitä asunnosta oikeasti voisi saada. Hinnoissa on heittoa paljon!

Vierailija
12/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin tykännyt niiden tavasta toimia..

Vierailija
13/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei kaikkia, sillä jos on myyty alle 3 kohdetta ko. kadulta, niin sitten ei kerrota...

Minä neuvoisin, että ei kannata ottaa " halpaa" välittäjää. Ammattitaitoinen välittäjä tienaa kyllä palkkionsa myyntihinnassa - ja yleensä myyjällekin jää lopulta vielä enemmän kuin pienemmän palkkion perijä.

Vierailija
14/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistokeskus vähän töpeksi. Luulen, että jokaisessa firmassa taitaa olla noita hyviä ja huonoja myyjiä.

Vierailija
15/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin taannoin jonkun tutkimuksen, jossa Kiinteistömaailma oli Etelä-Suomen alueella parhaat arviot saanut ketju. OP taas oli maakunnissa vahva.

Vierailija
16/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotovirheitä tuli kauppakirjaan, josta kärsin sitten taloudellisesti myöhemmin. Olin siis myyjäosapuoli.

Vierailija
17/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kai kuitenkin haluavat mahdollisimman hyvän hinnan, mutta ei kuitenkaan tolkutonta myyntiaikaa. En minä itse ainakaan ole asuntoa etsiessä juuri eroa välittäjissä huomannut, paljon enemmän merkkaa itse asunto. Tietysti jos on tosi huonosti laadittu esite, saattaa ärsyttää, mutta silloinkin kyselemällä vastaukset yleensä nopeasti löytyvät.

Ja välityspalkkiokaan ei niin kauheasti merkitse; me ei valittu halvinta vaan kallein, mutta saatiin ainakin yhden uuden henkilöauton verran enemmän rahaa kuin jos oltaisiin annettu sille halvimmalle välitettäväksi.

Vierailija
18/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä mokasi lehti-ilmoituksen kahtena pyhänä peräkkäin! Oli noloa, kun se pisti eri lehtiin samalle päivälle kolme eri aikaa. Sitten sillä ei ollut mahdollisuutta olla paikalla kun puoli tuntia. Jätti pihalle kyltin, jossa luki pahoittelut väärästä ajasta. Harmitti, kun useita autoja kävi tekemässä pihassa uukkarin.

Vierailija
19/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikaa mielummin pieniä yksityisiä välittäjiä. Niissä on välityspalkkiot yleensä vieläpä edullisemmat (kiinteät palkkiot).

Heillä on myös täysin sama ammattitaito kuin isompien yritysten myyjillä. Pääasia on, että on suorittanut LKV:n. Ilman sitäkin on varmasti oiva myyjä!

Kun ihmiset lähtevät ostamaan asuntoa, he eivät yleensä katso kenellä se on myynnissä tai ainakin itse katsoisin ensisijaisesti asuntoa enkä myyjää. Ja yleensä ihmiset katsovat niitä etuovesta tai oikotieltä, joten asuntojen markkinointi on tasaviivalla, niin pienillä kuin isoillakin firmoilla.

Vierailija
20/22 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kuin luin ketjua, mutta sinähän ehdit jo vastata puolestani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän