Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä lapseen menee eniten rahaa? (ov)

Vierailija
03.08.2007 |

Ensimmäisen lapsen " perustaminen" on tunnetusti kallista, kun aivan alusta aloitetaan.. Mutta tuleeko kouluikäisen " pitäminen" kuitenkin kalliimmaksi merkkivaatteineen yms..? Kauhulla siis luin noita " lähdetään ostamaan teinille kouluvaatteita" -listoja :D

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mene koko perheen syysvaatteisiin noin paljon rahaa.

ohis

Vierailija
42/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo lain mukaan vanhempien pitää tarjota lapsilleen mahdollisuus heidän toiveitaan ja kykyjään vastaavaan koulutukseen. Koulukirjat siis kuuluvat ehdottomasti vanhempien maksettavaksi. Minä pitäisin todella piheinä ja ilkeinä vanhempia, jotka eivät lastensa lukiokirjoja maksaisi, jos siihen vain on mitään mahdollisuutta. Jos ei ole, niin sitten tarkoitusta varten saa toimeentulotukea. Yhdenkään alaikäisen lapsen koulunkäynnin ei pitäisi olla sen varassa, että hän saa kesätöitä ja niillä rahoilla maksaa kirjansa tai saa ne lainaan kirjastosta tai varastettua kirjakaupasta.

Vierailija
44/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, minkänäköisenä ja millä tyylillä perhe liikkuu.

Minusta on hyvä opettaa lapselle, että kannattaa ostaa laatua. Että köyhän nimenomaan ei kannata ostaa huonoa.

Laadukkaampi tavara on sellaista, että siitä saa uudelleenmyytäessäkin vielä rahansa takaisin tai oma lapsi voi käyttää samaa reppua kuin mitä itse käytti... Itselläni on laadukkaita laukkuja 60-luvulta asti, aina ne vintage-kamat muotiin tulee.

Henkan ja maukan lurahtaneet kamat palvelevat tasan sen yhden syksyn.

48

Vierailija
45/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin tälläinen hieman vanhanaikainen ja iältänikin vanhempi maanläheinen ja muodista mitään tietämätön pullantuoksuinen kotiäiti. Onneksi lapset on olleet tyytyväisiä meidän vaatimattomaan elämäntapaan nimittäin varaakaan ei olisi noin kalliisiin kuin mitä teillä monella.

Vierailija
46/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni, joka täällä väittää, että 200 euron hoitomaksu tekee pienestä lapsesta enemmän kustannuksia kuin isompi koululainen, tuntuu unohtaneen kokonaan, että kyllä se urheileva teini-ikäinen nuorimies takuulla syö sen 200 euron edestä jo kuukaudessa ruokaa enemmän kuin joku parivuotias.

Itse omalla kokemuksella sanoisin, että meidän perheessä ehdottomasti eniten rahaa menee 15-17-vuotiaisiin nuoriin. Täällä pääkaupunkiseudulla kun ei edes kesätöihin kovin helpolla pääse. Ja vaikka saisikin kesätöitä, niin itse en henno omilla lapsilla maksattaa itsellään sellaisia juttuja, jotka minusta kuuluvat vanhempien hankittaviksi, kuten urheiluvälineet ja harrastukset.

Vierailija
47/47 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on valmis tekemään koko kesän töitä.

Työhönottajaa turhauttaa nämä pullamössönuoret, jotka haluaa olla (ilman koulutusta ja kokemusta) töissä pari viikkoa hyvällä palkkalla, mutta eivät toki ole valmiita tekemään kuin kivoja hommia.

Tänä keväänä ainakin näkyi selvä kahtiajako kesätyön hakijoissa. Oli paljon sellaisia, joita en palkkaisi missään oloissa ja sitten oli niitä, joille ilokseen tarjosi töitä. Nämä ketä otin mielelläni töihin ovat myös osoittautuneet hyviksi tekijöiksi, toivottavasti saan luvan ottaa heidät ensi kesänä uudelleenkin (jos ovat kiinnostuneita tulemaan uudelleen).

Mutta siis olin JÄRKYTTYNYT siitä määrästä nuoria, jotka vaan muodon vuoksi hakivat töitä. Luulen, että iso osa näistä oli helpottuneita kuullessaan, että valinta ei tällä kertaa osunut heihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi