Prosentuaalisesti, kuinka suurena osana päivästä sinut keskimäärin tavoittaa kännykällä?
Minut tavoittaa käytännössä 1% todennäköisyydellä.
Syyt:
- töissä ja öisin puhelin AINA kiinni tai äänettömällä
- suurelta osin muinakin aikoina äänettömällä
- en palaa asiaan oikeastaan koskaan, jos on tullut puhelu, vastaan vain viesteihin.
Olen suurimman osan kavereideni mielestä ärsyttävä tyyppi tässä suhteessa ja jotkut vielä jopa jaksavat huomautella asiasta, mutta se on minulle aivan sama. Ostin kännykän vain ja ainoastaan työnantajaa ja hätätapauksia varten. Tällä logiikalla olen pärjännyt 11 vuotta kännykän kanssa.
Kommentit (5)
100% tavoitettavuus, enkä siihen koskaan halua.
ap
Paitsi saunassa :) Ja kirjastossa, leffassa, toisten häissä tms pidän äänettömällä, mutta mukana.
Mun känny on hyvin aktiivinen ;)
Kun joku soittaa, olen yleensä joko pesemässä vauvan peppua, vaihtamassa vaippaa, tekemässä ruokaa lapsille, selvittelemässä esikoisen uhmakohtausta, korjaamassa jonkun oksennusta lattialta, ripustamassa pyykkiä jne. Yleensä katson kuka soittaa ja vakaa aikomukseni on soittaa takaisin, vaan aina jokin edellä mainituista jutuista jo ehtii väliin ja vihdoin kun tilanne rauhoittuu, on kello jo niin paljon ettei kellekään kehtaa enää soittaa.
Äänettömälle saatan laittaa jos menen päiväunille lapsen kanssa, olen teatterissa tai elokuvissa. Töissä puhelin kulkee työtakin taskussa ja vastaan jos pystyn. Jos olen asiakkaiden vuoksi varattuna, painan tylysti puhelun pois soittajan korvaan. Soittakoot uudelleen tai jos on tuttu numero, minä soitan kun ehdin. Vieraisiin numeroihin en soita koskaan, enkä usein vastaakaan. Lehtikauppiaita kuitenkin.
Minulle ei kuitenkaan häiritsevän usein kukaan soita, enemmän tulee tekstiviestejä, joten tavoitettavissa olevuus ei häiritse lainkaan.
Käytännössä siis saa kiinni 99% todennäköisyydellä päivin öin.
kännykkä on aina päällä ja vastaan siihen jos voin/ehdin/pystyn. joskus jää vastaamatta kun olen vessassa tai lasten kanssa on tilanne päällä.
jos olen töissä niin en kanna kännykkää mukana vaan se on laukun taskussa. silloin olen sen 7-8 tuntia käytännössä tavoittamattomissa, käyn vain pari kertaa kurkkaamassa onko tullut puheluita tai txt.