Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*TP:t elokuussa*^*

02.08.2007 |

Tämä pino on kaikille kahden lapsen äideille!

Aloitimme pinoutumisen aikanaan vauvakuumepuolella

joskus vuonna 2004 ja nyt pikkukakkosemme ovat jo taapero-iässä!

Uudetkin kirjoitteijat ovat tervetulleita!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt se sitten alkoi, eka työpäivä ohi, ja hengissä selvisin. =) Oli itse asiassa paljon kivempaa, kuin odotin. Oli kiva nähdä työkavereita ja varsinkin vanhoja hoitolapsia. Kaikki vanhat pienet lapset oli niin isoja! Ihania!! =D Oma ryhmäkin vaikuttaa tosi kivalta! Joten tervetuloa vaan Joeela! =)

Äityliinille osanotot koiran johdosta. Ikäviä tällaiset jutut.. :´(

Meillä lapsien piti vielä harjoitella päiväkodissa tänään ja huomenna, kun mies lomalla. Mutta ovat olleet kotosalla (ja ovat huomennakin) kun kuopus sai jo nuhakuumeen..Että silleen alkoi neidin päiväkoti" ura" ..Toivottavasti eivät sairastele yhtä paljon kuin esikko aikoinaan, kun oli melkein tarkalleen kolmen viikoin välein sairaana. =(

No, tulkaapas käymään ja kirjoittelemaan kuulumisia!!!!!!

Vierailija
2/26 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä osaan arvostaa tätäkin kesää ja sitä ettei luojan kiitos ole koko ajan ollut tämmöiset helteet. Toisaalta niin ihanaa ja toisaalta olen paljon väsyneempi... tosin alkaahan kohta loppu häämöttää tässäkin massakaudessa :)

Kiva kuulla hopoliini, että esikoisen ryhmä kiva! Ajateltiinkin tulla joku päivä katselemaan vähän pihalle ja sisälle, että tuntuis sitten lokakuussa edes vähän tutulta paikalta. Onneksi esikoinen reipas ja sosiaalinen ja ollut tarhassa jo aikaisemmin... että pärjää varmaan vaikka muut ovatkin aloittaneet aikaisemmin. Enemmän olen huolissani tosta " sylikoirasta" eli kuopuksesta, joka tyyppinä ihan erilainen vaikka onkin omalla tavallaan reipas ja tykkää toisista lapsista niin silti vielä aika lailla minussa kiinni.

Ja äityliinille myös minulta suruvalittelut koirasi puolesta :(

Aamupäivällä laitoin tytöille uima-altaan omalle takapihalle, nyt pienempi päikkäreillä, isompi katsoo leijona kuningasta ja meen itsekin lepäilemään. Mies lupasi tulla jo kolmen jälkeen joten hilpastaan varmaan stadikalle tai kumpulaan vilvoittelemaan!

Niin, että " ehtikö" hopoliini perheineen kumpulaan tänä kesänä???

Täytyy suositella noita ilta/iltapäiväuinteja, varsinkin kun nyt on niin lämmin vielä myöhäänkin. Paikalla ei niin paljon porukkaa ja lapset aika väsyneitä sen jälkeen joten nukuttamisongelmia ei ainakaan meillä uinnin jälkeen...

Mutta nyt sänkyyn :)

-pullukka j rv 37 ja rinsessat 5v&1v9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliinille pahoittelut :(

Hopoliini, kiva kun oli mukavaa töissä :)

Joeela, sun viikot ne tosiaan käy vähiin :)

Me ollaan tässä vähän mökkeilty, ja oon ollut pois koneen ääreltä. Tänään lähdetään taas kavereitten mökille pariksi yöksi. Olo on vaan niin kurja, mutten halua että koko loma menee täällä neljän seinän sisällä, joten urheasti ollaan kesälomasuunnitelmia toteutettu. En tiedä johtuuko näistä helteistäkin, mutta olo on ollut nyt superhuono :( Mies on kyllä ollut ihana, ja ollut tosi paljon lasten kanssa, eikä mun ole aamuisin tarvinut herätä niiden kanssa kun aamut ovat muutenkin hankalimpia. Pari viikkoa kun tätä vielä jaksaa, niin eiköhän sit ala helpottaan!

Minsku, pojat 3v2,5kk ja 1v9kk, sekä Sinttti 9+5

Vierailija
4/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut täältä remontin keskeltä,melkein on lattia valmis

mutta ensi viikkoon jää vielä vähän.

hieno on kyllä tuo laminaattilattia.

Katri aloitti eskarin eilen ja kivasti on mennyt,

tykkää olla tosi paljon ja bestiskin pääsi samaan eskariin=)

Minä sitten aloitan työuran maanantaina 13.8 ja lapset hoitoon.

Juho kävi tänään tutustumassa hoitopaikkaan,

vakipaikkaa poika ei heti saanutkaan=(

on eka 3 viikkoa toisella perhepäivähoitajalla ja 3.9 aloittaa

vakinaisen hoidon sitten perhepäivähoitajalla n.1,5-2 km päässä meistä,toi väliaikainen hoito olis ollut melkein meidän vieressä n.3 minuutin kävelymatkan päässä.

Suru koirasta tietysti vielä suuri,maanantai oli hirveä päivä mutta

nyt hän saa levätä,

elää sai kuitenkin 14v4kk2viikkoa.

ikävä on valtava.

kohta saadaan pikkukolmonen palstalle jännää=)

jaksuja pallomasuille=) ja kaikille.

äityliini ja Juho 1v8,5kk ja eskarilainen Katri 6v6pv=)

Vierailija
5/26 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sitä taas oppii arvostamaan viikonloppuja.. =D Jäi tämä viikko vaan hieman vajaaksi, kun kuopukselle nousi taas lämpöä.. =( Eli olin jo ekan päivän pois töistä..Käytiin lääkärissäkin, kun tuota jatkunut kuitenkin jo reilun viikon verran (flunssaa), mutta ei onneks korvissa ollut mitään, kurkku punoitti jonkun verran. Lääkäri sanoi vaan, että onneksi näin lämmintä, niin voi kuumeisenakin ulkoilla?! Tervetuloa vaan Joeela käymään ja tutustumaan paikkoihin!! =)

Juu, ei olla päästy Kumpulaan asti..ehkä ensi kesänä?! =D

Mies on leffassa kavereidensa kanssa, laitoin just lapset nukkumaan ja nautin omasta netti-ajasta. Ehkä teen pussillisen mikropoppareita...Onhan se näin helteellä hyvä tasata tuota suolatasapainoa.. =)

Nauti äityliini viimeisestä viikonlopusta ennen töiden alkua!!!! =D Ja muillekin rentouttavaa viikonloppua!!!

Vierailija
6/26 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan!!

Kiirusta on mutta nostan tätä!!!

anopilla menee tää päivä,koitan rentoutua ennen

raskaan työn aloittamista...

selkä jo valmiiksi kipeä,voi ei=/

äityliini

p.s.Juho ei vieläkään puhu kuin omaa kieltään mutta kait se joskus=)eilen näin nettiystävän neidin,samanikäinen ja puhui jo 2-3 sanan lauseita mutta niin se esikoinenkin meillä tässä iässä puhui,luin tytön vauvakirjaa 1v6kk iässä sanoi mm." isi tulee töistä" =)

p.s.2 Katrin 6-v mitat: 116 cm ja 21.3 kg

Vierailija
7/26 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tyttö puhuu pälpättää, mutta eihän tuo poika puhunut muutamaa sanaa enempää ennenkuin 2 täytti. Eikös ne pojat yleensä ole hieman hitaampia oppimaan asioita, kuin tytöt?! Ja esikko siis aloitti hieman ennen tuota 2v synttäriä päiväkodin, jossa puhuminen oikein " puhkesi kukkaan" . Kyllä se Juhokin varmaan, kun on valmis siihen. =D

Käytiin aamulla Toys" r" us lelukaupassa, kun tuli molemmille lapsille luvattua uudet lelut, jos päiväkodissa alkaa sujumaan reippaasti. Lähinnä oli tarkoitus esikoista kannustaa, kun oli niin arka menemään sinne. Mutta nyt käytiin siis lunastamassa lupaus. Vierähti helposti tunti siellä kierrellessä.. =) Poika valitsi (yllätys, yllätys) itselleen autot- elokuvan pikkuautoja ja neidille ostettin muumipeikko- pehmo. Kaikkea kivaahan siellä oli, mutta yllättävän vaikea oli ostaa tytölle mieluinen lelu..Kun leikkii kotona lähinnä duploilla ja autoilla..Ja molempia on jo ihan riittämiin.. =D

Jee, tässä lähellä on huomenna iso katukirppis!!! Oikein sormet syyhyää, kun ei ole moneen kuukauteen päässyt kirparilla käymään. Pitäisi löytää lapsille toiset kuravaatteet, ni ei aina tartteis raahata päiväkodista niitä kotiin..Ja toiset saappaat olis kans hyvä olla. Mut hyviä kenkiä löytää kirpparilta harvoin, ne pitäis hakea ihan kaupasta, kunhan sais aikaseks.. =O Ja haluisin löytää kirpparilta kans molemmille sellaset " huonommat" toppavaatteet alkutalven lumettomille keleille, en raaski uusia toppavaatteita antaa heti kuluttaa hiekassa puhki..No, toivottavasti sieltä jotain ostettavaa löytyy!

Vierailija
8/26 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän netti oli pois toiminnasta pari päivää ja aloin olemaan jo ihan hermona... kyllä siihen on niin tottunut, että pääsee nettiin ihan milloin vaan. Aamulla luen usein iltapäivälehtien otsikot ja viihdesivut, kaikki pankkiasiat hoidan netissä ja täällä sekä sähköpostin katson useammankin kerran päivässä.

Ja kiva kun kaikki oli ehtinyt kirjoittelemaan kuulumisia.

Mies siis aloitti viime torstaina loman ja palaa töihin vasta syyskuun alussa -tuli kyllä tosi tarpeeseen! Torstaina olin esikoisen, kaverini ja hänen samanikäisen lapsen kanssa päiväretkellä Turussa moikkaamassa yhteistä ystävää. Käytiin syömässä ja kupittaan seikkailupuistossa sekä maauimalassa ja olis kuin oltais oltu " etelässä" .

Oli kunnon hellepäivä ja se maauimala oli aivan mahtava ja lapsiystävällinen -suosittelen lämpimästi!

Muuten viikonloppu meni eilen kumpulassa uimassa, illalla kavereilla grillailemassa ja tänään puistossa ja kotosalla. Huomenna mennään vihdoin linnanmäelle jos sää sallii ja loppuviikosta ajateltiin lähteä jonnekin kylpylään jos jaksetaan. Muuten ei kummempia lomasuunnitelmia... täytyy elää päivän parin syklillä kun ei ikinä tiedä mihin tää olo menee. Toistaiseksi mennyt hyvin eikä juurikaan supistellut tosin iltaisin olen ihan poikki ja jalat vähän turvoksissa.

Hyvää työviikkoa hopoliinille ja äityliinille :)

Ja parempia vointeja minskulle ;)

j

Vierailija
9/26 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla työt alkaneet kohtuuhyvin,pientä rytmin etsimistä on mut

kyl se tästä.

kroppa ja jalat vaan ei oo tottuneet työtahtiin,siivoamista 6-9h/pv,riippuu päivästä.

Juholla hoito mennyt ihan hyvin,kaksi päivää takana toki vasta mut kuitenkin.

Remppa keittiön listoja vaille valmis,kiva !

Viime yönä iski hetkellinen mahatauti ja miehelle sanoin että onko vähän noloa yhden työpäivän jälkeen hakee sairaslomaa mut se meni ohi.

Juho oppi avaamaan ovia,onneksi ei yllä ulko-oveen vielä,muut aukoo.

palaan taas kun jaksan,nytkin aivan hirvee väsy...

äityliini,Juho ja Katri

Vierailija
10/26 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin tosi väsynyt olo..Oltiin aamulla töissä läheisellä kentällä lasten kanssa, ja sinne porotti aurinko täydeltä taivaalta, lämminhän siinä tuli pelatessa ja leikkiessä liikuntaleikkejä.. =) Alkaa jo hieman toivoa, että nämä helteet helpottaisivat, on aika tuskaa välillä olla pihalla pari tuntia. Millainen olo teilllä odottajilla on ollut, kun on ollut näin kuuma?

Lapsillakin menee ihan kivasti tarhassa, pojalla varsinkin menee jo paljon paremmin. =D On saanut kavereita ja innoissaan kertoo päivän touhuista. Tänään oli kertonut niille aikuisille, että ei olisi halunnut käydä ollenkaan seurakunnan kerhossa, " koska pikkusisko pääsi sillä aikaa äidin kanssa kauppaan, ja ne osti sieltä joka kerta sipsiä , jätskiä ja karkia.." Tuli vähän sellainen olo, että mitäköhän muita satuja se siellä niille sepittelee.. =O No, sellaista se on, itsekin on tullut kuultua jos jonkinlaista juttua lasten suusta. =D

Eipä täältä muuta, pari päivää töitä vielä ennen viikonloppua. =)

Vierailija
11/26 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivät ihan sekaisin kun nyt ollaan koko perhe lomalla.

Lähdettiin ex tempore eilen Tampereen kylpylään miehen veljen perheen kanssa. Uitiin, käytiin kaupungilla kävelemässä ja syömässä ja vaan oltiin. Kun lapset oli menny nukkumaan pelattiin parvekkeella korttia ja nautitiin järvimaisemasta hotellin 11. kerroksessa... ja vielä illalla klo 22 oli 22 astetta.

Nyt taas kotona ja huomenna illalla vähän " vapaata" kun kavereiden pihajuhlat aikuisille, tytöt menee mummin ja vaarin luo yökylään. Ja sitten lauantaina ja sunnuntaina kavereiden lasten synttäreitä.

Ja tosiaankin nämä helteet sais jo riittää... tullut ekan kerran turvotusta, mutta onneksi lähinnä jalkoihin ja iltaisin.

Nyt pötköttelemään,j

Vierailija
12/26 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan alkaa ilmat viilenemään. Eilen oli jo tosi kylmä, kun tuuli oli niin kovaa.. =O

Viikonlopulle ei kummempia suunnitelmia, jumppaan menen molempina päivinä, kun ei vielä ole töiden jälkeen jaksanut lähteä..Alkuviikon olen aamuvuorossa (6.30 ja 7->), jospa sitten jaksais lähteä, kun ilta on pidempi. Ei sitä raaski oikeen mihinkään lähteä, jos on kotona puoli viiden tai puoli kuuden aikaan. Eihän lapsia näkis ollenkaan!

Meillä neiti on (isoveljen opastuksella kylläkin) oppinut kivan jutun..Meni aamulla yksin vessaan, otti korokkeen oven eteen, laittoi oven kiinni ja lukkoon! Sai sen kyllä aukikin, mutta..Miten se tollaista voi oppia jo tekemään?!

No, mutta tulkaapahan muutkin " käymään" täällä!!!! =D

Vierailija
13/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttääääääääääääääääääää!!!

Hengissä olo ilmoitus raato äityliiniltä ja vielä ehkä raadommillta lapsilta,ollut hoidossa pitkä päivä,Juho tosi väsynyt,

Juho siis viikon ollut hoidossa ja itkee joka kerta kun isi sen sinne vie,heti pihalla jo kun näkee missä ollaan mutta onneksi kuulemma lopettaa itkun kun isi katoaa näkyvistä eikä sitten itke enää hoitopäivän aikana,elämän ekan kakan pottaan teki hoidossa,Juho on siis perhepäivähoitajalla,tää väsymys vaan on ilmiselvää ja iltaisin kärttyää ja haluaa mun syliin.

Mut se on hankalaa kun tää on vaan väliaikainen hoito,2vkoa vielä ja miten mahtaa sitten reagoida kun vaihtuu hoitaja=/

VK.loppuna otin yöhoitoon kaverini 11kk vilkkaan pojan,kyl olin väsynyt.

hengissä siis mut väsynyt....mies sorsastamassa kymmeneen asti,pitää mennä eväiden laittoon ja iltapalaa ja muuta,meen 5 jälkeen jo töihin joten aikasin mentävä nukkumaan.

äityliini ja Juho kohta 1,9v

p.s.kiitos lohdutuksesta,rakas koira polttohaudattiin eilen=`(

Vierailija
14/26 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori hiljaiselo,välillä en ole tänne kyllä päässytkään...

nyt on syyskuukin jo,mut jos nyt tän kerran kirjoitan tähän ja jos oli jo syyskuun pinkka,en huomannut sori.

Elämä menee kuin jossain sumussa,

olen töistä niin väsynyt että pitää pakottaa ittensä kotitöihinkin mut tää nyt on tämmöistä,

Juho aloitti KE uudessa hoidossa ja on tosi paljon tykännyt olla siellä,se on ihanaa,vanhakin hoitopaikka oli OK mutta tuolla haluaa hoitajan syliin heti aamulla ja muutenkin kaikki mennyt loistavasti,että olen iloinen siitä,olis se kamalaa jos olis jotain takkua ja vaikeutta hoitoon menon kanssa.

huomenna sitten pientä(?) =) biletystä, pientä nollausta hih=)

äityliini ja Juho

Vierailija
15/26 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ne esikoisen kaverisynttärit. Kaikki meni hyvin, kavereita oli kuusi ja sitten omat tytöt päälle eli tohinaa riitti. Tarjoilut pidin ihan yksinkertaisina, nakit&lihapullat, popcornit, karkit olivat ne suosikit. Ohjelmana oli pullonpyöritys lahjojen avauksessa, perinteinen onginta ja sitten pidettiin vielä minidisco... ja nyt on äiti " vähän" väsynyt!

Tosi kiva kuulla, että Minskun ultra meni hyvin. On se aina vaan niin ihanaa nähdä se pieni ihmisen alku ja samalla varmistua, että oikea juttu on oikeassa paikassa. Minkäslainen olo sulla on ollut?

Hopoliinille rentoa viikonloppua ja äityliinille flunssakarkoitus tuulia...

Nyt pakko mennä sohvalle katsomaan teho-osastoa :)

j

Vierailija
16/26 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla suuri suru =`(

koirani joudutaan 6.8 lopettamaan =`(

itkusta ei tule loppua vaikka päätös oikea.

Nyt juhlitaan Katria kuitenkin...

t.äityliini ja 6-vuotias esikoinen Katri=)

sekä villiviikari Juho

Vierailija
17/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Juhlat jatkuvat,meen kakun koristeluun,

nostan vaan=)

äityliini ja lapset

p.s.remontti alkaa 6.8,en tiiä miten ehdin koneella olla.

Vierailija
18/26 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu meille kummempaa... lomaillaan ja otetaan rennosti!

Viikonloppu meni kolmissa eri juhlissa, tällä viikolla ollaan sitten oltu vaan kotosalla. Eilen olin kaupungissa kampaajalla, kaverin kanssa lounaalla ja vähän shoppailemassa. Kyllä tuntui päivän kävelyt illalla jaloissa joten taisi olla viimeinen kaupunkireissu ennen vauvan tuloa.

Olen laittanut tällä viikolla kaiken valmiiksi eli vaunut, turvakaukalo, sitteri on pesty. Vaatteet, joita ei todellakaan ole paljon odottaa kaapissa silitettyinä ja ostin jo new born vaippoja sekä yhdet tutit :)

Tuli kyllä hassu fiilis... tässä tilanteessa taas kerran. Ja nyt sitten hyvin varmasti viimeisen kerran. Synnytys on alkanut pikku hiljaa mietityttämään, ei niinkään itse synnytys vaan lähinnä sen nopeus, sillä kakkonenhan tuli vajaassa kolmessa tunnissa. Onneksi asutaan synnäriä lähellä 5km, mutta ruuhka-aikana voi mennä yli 20 min ja pitäähän lapsillekin saada ensin hoitaja.

Jaksuja töissäkäyville ja Minskulle hyviä vointeja!

j rv 39...

Vierailija
19/26 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeelallahan on jo kohta LA!! Saadaan pian vauva-uutisia! =D Olen menossa ensi viikolla katsomaan yhden (työ)kaveri vauvaa. Se pikkuinen on jo reilut 3 viikkoa vanha, mutta syntyi rv 36. Ihan hyvänkokoisena kuitenkin, samankokoinen oli kuin meidän molemmat lapset. =) Melkein kolmikiloinen.

Alkaa jo pikkuhiljaa tuo työntekokin (tai motivaatio..) maistua paremmin. On saanut tutustuttua lapsiin paremmin, ja on oikeasti kivaa töissä! Alku oli hieman tahmeaa, kun oli niin paljon kuitenkin uutta tässä tapahtunut parissa vuodessa, ja vanhat asiat päässeet unohtumaan..Mutta pääasia on, että ryhmä on täynnä ihania lapsia! Ensi viikolla mulla on yksi koulutuspäiväkin, jospa sinne pääsisi. Kun ekalla viikolla ollut koulutuspäivä jäi väliin, kun neiti oli kuumeessa..

Meillä menee lapset mun vanhemmille yökylään huomenna. En niin välttämättä olisi edes halunnut, koska tuntuu että niitä näkee niin vähän nykyään..mutta onhan se vapaa-ilta toisaalta houkutteleva..Tarvii hakea ne sunnuntaina ajoissa kotiin. ihan innoissaan esikko on sinne kyllä menossa, neiti ei taida edes ymmärtää että on menossa sinne..

höh, tyttökin tulee parin kuukauden päästä jo 2v!!! =O

Vierailija
20/26 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas maanantaipinoutuminen heh=)

Kolmeen päivään en ole päässyt tänne,koitin.

Eipä tänne kummempaa,töitä ja kotitöitä ja arkea...

Mulle laitettiin torstaina elämän eka kierukka joten minulta

ei kannata udella vauvauutisia enää hih hih=)

Kiva kun ei tarvi muistaa mitään kuten pillerien kans.

Laitto oli helppoa,aivan turhaan pelkäsin.

Tällä viikolla lapsilla onkin yksi vapaapäivä hoidosta perjantaina,

Katri tietty eskariin menee mutta ei hoitoon.

Juho tänä aamuna ekan kerran EI itkenyt kun iskä vei hoitoon ja jopa heilutti perään et kait se alkaa tottua että jonnekin ne hänet vie ja tulee sit hakemaan=)

Juho tutustui viime perjantaina uuteen hoitajaan ja on tosi mukava nainen,38v jolla itellä 3 lasta,15v,13v ja 10v.

Juhokin oli siellä melkein kuin kotonaan,touhusi vaikkei oo koskaan ennen nähnytkään.

Että siinä mielessä varmaan sopeutuu hyvin,siellä on pelkkiä poikia,

Juhoa vain kuukauden vanhempi poika eli 10/05 ja sitten 3v ja 5v ja lokakuussa tulee 1,5v mut en tiiä onko hän tyttö vai poika.

äityliini ja iso poika Juho huomenna 1v9kk

ja Joeela tsemppiä,tulethan kun ehdit kertomaan sit vauvauutiset meille,se hetkihän voi olla nyt milloin vain jee=) ihanaa!