Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en kyllä ikuna pistäisi lastani päiväkotiin! Sen mitä olen seuraillut (olin mm työharjoittelussa sellaisessa)

Vierailija
02.08.2007 |

niin hoitajat juoruaa keskenään ja lapset mätkii toisiaan ja kovistelee miten sattuu. Siinä kehittyy heti alkuunsa huono itsetunto niille lapsille jotka jää alakynteen. Hiljaisempia ja arempia ei huomioitu juuri mitenkään vaan koska he oli helppoja niin jäivät perushoidolle. Näin myös kiltit ja tottelevaiset lapset. Niitä monsterimaisia lapsia oli " jostain syystä" melko paljon ja tätien aika meni juoruilun lisäksi siihen että yrittivät vähän pistää niitä kuriin vaikka ehti ne kyllä kaikenlaista kun tätösten silmät vältti. Kukaan aikuisista ei leikkinyt lasten kanssa eikä kuunnellut heidän asioita kuin " joo... meepä tonen tyttöjen kanssa leikkimään" verran. Minä ainoana vähän leikitin ja kuuntelin. Kyllä olikin lapset minun ympärillä kun kerrankin joku välitti. Ymmärtäähän sen että vuosien kuluessa pk-tädit turtuu työhönsä mutta kaikenmoisia vempuloita siellä onkin töissä! Ja ryhmässä tyhmyys tiivistyy. Tuskin kovin kauaa jaksaa joku oikeasti tunnollinen yksinään olla reippaana kun muut tädit menee siitä missä aita on matalin.

On varmaan hyviäkin päiväkoteja olemassa mutta ikävän paljon tuntuu olevan näitä tälläisiä. Mukaanlukien meidän lähipäiväkoti.

Sen sijaan kaikki tuntemani ja tietämäni perhepäivähoitajat ovat todella ihania ja lapsirakkaita ihmisiä ja heille se työ on kutsumus. Pph:n palkkakin on sen verran pieni ja työ raskasta (pitää tehdä ruoat jne lastenhoidon lisäksi ja päivät on pitkiä!) että en usko että kuka tahansa luuseri siihen hommaan lähtee.

Itse pistän lapseni aivan ehdottomasti perhepäivähoitajalle, molemmat! Ja ihan eskari/kouluikään saavat siellä olla!

Itse olen kasvanut kotihoidossa ja ehkä siksikin osaan arvostaa kodinomaista rauhallista kasvuympäristöä.

(ja nyt melkein jo kuulen kun pk-lasten vanhemmat alkaa kirjoittaa korvat sauhuten vastaväitteitä)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkös ilmapiiri kiristyy... jaa kaikilla oli niiii-iiiin muukaavaa...

*kokemuksen karvaalla...*

Vierailija
2/3 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.. (ja nyt melkein jo kuulen kun pk-lasten vanhemmat alkaa kirjoittaa korvat sauhuten vastaväitteitä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ja on edelleen jokaisen lapsen keskuudessa kaikista kivoin tarhatäti... mun mutsi tosin on ainoa joka saa ne lapset siellä kuriin/uskovat mun mutsia... eli kyllä hyviä ja kivoja ja tasvertaisiakin päiväkoti tätejä on varmaan paljon muuallakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän