Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko säästöä kestovaippailulla?

Vierailija
02.08.2007 |

Mielenkiinnosta kysyn, voisiko joku ystävällinen kirjoittaa muutenkin kokemuksia kestovaipoista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä vapoilla on nyt meillä kolmas käyttäjä. Pyykkikone kyllä laulaa usein. Mutta olemme olleet ihan tyytyväisiä kestoiluun.

Vierailija
2/5 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

?Vierailija:

Näillä vapoilla on nyt meillä kolmas käyttäjä. Pyykkikone kyllä laulaa usein. Mutta olemme olleet ihan tyytyväisiä kestoiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse pääosan vaipoista ja osan kierrätysmateriaaleista. Uutena olen ostanut vaippakamaa ehkä 60 - 70¿:n edestä. Kaikkiaan hankintakustannukset lienevät jotain reilun satasen luokkaa, kun lasketaan itsetehdyt mukaan. Ja minä olen aika huono ompelija:) Pseuaineisiin toki vähän menee myös.

Olen ollut tyytyväinen. Tällä hetkellä esim. kertikset eivät tahdo pitää öistä pissamäärää sisällään, paremmin toimii kestovaippa öisinkin. En koe kestovaippoja mitenkään raskaaksi. Suosittelen. Ja ainahan voi käyttää osin kertakäyttöisiä, jos joka hetki kestoilu tuntuu vaikealta.

Vierailija
4/5 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut uutena harsot ja kuoret, niihin on rahaa mennyt arviolta parisataa euroa. Lisäksi olen itse ommellut kierrätysmateriaaleista tarrallisia sisävaippoja isommalle lapselle, niiden hinta ei kovin kummoinen ole. Tässä ovat koko vaippaiän vaipat, jotka tekevät nyt toista kierrostaan kuopuksella. Lisäksi tietysti pesukustannukset, joita tulee koneellinen/2-3 viikossa.

Halvemmallakin olisin päässyt, jos olisin viitsinyt/halunnut ostaa vaippoja käytettyinä tai tehnyt enemmän itse. Huomattavasti kalliimmaksi vaipat olisivat tulleet, jos olisin ostanut tarralliset sisävaipatkin tms. vaippakaupoista.

Vierailija
5/5 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuo vaipat kolmannella lapsella käytössä. Pestään muun pyykin seassa ja pyykinpesuainetta käytetään puolet ohjemäärästä.

Ostin harsoja ja kuorivaippoja, sekä muutaman taskuvaipan.

Verrattuna kertiksiin, keskimäärin viisi vuorokaudessa jos kaksivuotiaaksi pidetään vaippoja, tekee noin euron päivässä. Eli 365+365e ekasta lapsesta ja 365+365 tokasta lapsesta ja nyt tämä kolmaskin vielä 365+365e, yhteensä kertikset kolmelle lapselle 2190e.

Vaikka laskisi vuorokaudessa vain neljä kertistä niin summa olisi silti kolmelle lapselle 1752e. Aika paljon siis säästöä vaikka ostaisi sadalla eurolla pyykkiainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi