Miksi kaikki arkut on valkoisia? Eikö pelkkä tasainen puupinta kelpaa kellekään?
Kommentit (15)
http://www.cr-tukku.fi/tuotteet/index.php?group=00000032&mag_nr=18
tuossakin on melkein puolet puupintaisia.
Mä en halua tulla haudatuksi, tuhkaus parempi. Uurna saa olla sitten minkä värinen tahtoo.
että arkku on valkoinen. En ennen tiennytkään tästä, tuli ilmi nyt keväällä kun järjestettiin hautajaisia. Olisiko joidenkin mielestä valkoinen arkku kaunis? Niitähän saa vaikka minkälaisilla verhoiluilla.. sehän on ihan omaisten mausta kiinni jos vainaja ei ole nimenomaan toivonut jotain erityisstä arkkua.
että arkku on valkoinen. En ennen tiennytkään tästä, tuli ilmi nyt keväällä kun järjestettiin hautajaisia. Olisiko joidenkin mielestä valkoinen arkku kaunis? Niitähän saa vaikka minkälaisilla verhoiluilla.. sehän on ihan omaisten mausta kiinni jos vainaja ei ole nimenomaan toivonut jotain erityisstä arkkua.
On ilmoittanut meille, että sen verran on tilillä säästössä että saadaan tammiarkku ostettua ja hautajaiset maksettua. Sitä varten säästäessään onkin sitten vuosikaudet syönyt homeista ruokaa ja kävellyt mökistään postia hakemaan rikkinäisillä BeFree-toppasaappailla ;o) Kunhan viimeiseen lepoonsa pääsee tammiarkussa.
aina kun sitä olen ollut valitsemassa. On niillä vainajilla sen verran rahaakin ollut että ei ole tarvinnut valkoista halvinta ottaa...
En ole nähnyt valkoista arkkua missään hautajaisissa.
laitetaan jahka veivini heitän.. enpä mä ole sitä kahtelemassa..
Eli ihan yksinkertainen selitys sille, että niitä on eniten.
Olen ollut monissa hautajaisissa ja kyllä niissä on ollut sekä valkoista että ruskeaa.
Kuinkas monissa hautajaisissa ap on ollut?
Pari päivää sitten joko Iltasanomissa tai Iltalehdessä oli kuva, jossa arkun kannessa oleva päälikangas oli Marimekon Unikkoa.
Ainakin joillain seurakunnilla on arkkualboja (?), joka voidaan laittaa siunaustilaisuuden ajaksi arkun päälle. Silloin arkku voi olla hyvinkin vaatimaton puulaatikko, kun se ei näy. Jotkut ovat tehneet noita arkkualboja suvuilleenkin.
ihmiset haudattaisiin vaikka pahvilaatikossa. Maatuu nopeammin. Jos taas on menossa grilliin, niin se kallis ja hieno arkku poltetaan siellä. Eikö olisi parempaa jos saisi vaikka Ikeasta jotain itsekasattavia halpisarkkuja. Jäisi enemmän perintöäkin josta tapella...
missä astiassa multiin pistetään. Mulle ainakin ihan sama vaikka pistäis vanhaan stockan hullujen päivien paperikassiin tuhkat. Saa laulaa vaikka Ukko-Nooaa monttubileissä...
ihmiset haudattaisiin vaikka pahvilaatikossa. Maatuu nopeammin. Jos taas on menossa grilliin, niin se kallis ja hieno arkku poltetaan siellä. Eikö olisi parempaa jos saisi vaikka Ikeasta jotain itsekasattavia halpisarkkuja. Jäisi enemmän perintöäkin josta tapella...
Hain googlella tietoja arkkualbasta ja mm. Via-hautauspalvelut tarjoaa vuokrattavaksi albaa ja ostettavaksi paperipäällysteistä arkkua. Tiedä miten paljon tuossa arkussa on paperia, mutta minullekin sopisi kevytversio arkusta.
21
Ensinnäkin valkoinen arkku on useimmiten nuorilla ihmisillä, tai kuten äidilläni, se vain tuntui oikealta. Usein vanhoilla ihmisillä on tummempi arkku. Takuulla on saatavilla yksinkertaisia arkkuja, vaikkapa puulaatikoita. Tuskin mikään laki kieltää hautaamasta pelkistetyssä puulaatikossa? Hautaustoimistohan tienaa aika hyvin noilla arkuilla, kuten muillakin toiminnallaan. Kannattaa harkita hautaustoimiston perustamista! Työt ei tule loppumaan,-D!