Voisitteko kuvitella kuljettavanne 2,5-vuotiasta mönkiän päällä ilman kypärää?
Täällä mökillä naapurien isoisä kuskaa tuota alle 3-vuotiasta mönkiän päällä postia hakemaan kilometrin päähän ja tulevat välillä meille käymään mönkiän kanssa. Eikö tuo ole vähän vastuutonta? Eihän mopollakaan saa ajaa ilman kypärää.
Huomauttaisitteko asiasta?
Kommentit (7)
Kyllä minulla ainakin olisi kypärä päässä jos kuljettaisin 2,5-vuotiasta mönkijällä.
itse en kuljettaisi ilman kypärää. Mua korpee kun meillä naapuri (sekä isä että äiti) kuskaa vähän alle 3v. auton etupenkillä ilman minkäänlaista istuinta/ koroketta. Mut eipähän ole minun lapseni...
Mutta kypärä nyt ainakin päässä jos jonkun on pakko niin tehdä. Ei se mönkijä välttämättä kaadu, mutta jos on matkalla yksikin risteys, joku saattaa ajaa päälle/eteen. Tai kapealla, mutkaisella hiekkatiellä joku ajaa vastaan tuhatta ja sataa ja oikaisee mutkassa, jossa mönkijä tulee vastaan... Lapsi on siinä aika suojaton, oli kypärää tai ei.
Tosin yksivuotias on omalla pienellä pihalla ryömintävauhdissa ilman kypärää isänsä sylissä, koska riittävän pientä kypärää ei ole saatavana. Ajomatka on tällöin n. 100 metriä.
Ja se todellakin on mönkiJä!!!!!!!!
ihan vain siksi, kun isommatkin kypärineen pääsevät, ja pikkuinenkin niin kovasti haluaa.
Jos siellä ei liiku ketään muita, niin eipä ole mitään ongelmaa, mutta voithan sä mennä naapurisuhteen pilaamaankin pienellä valituksellasi.
Mönkijä ei kaadu normaalilla tiellä millään ja tuskin ajavat mitään hurjaa vauhtia. Taidat olla kateellinen, kun oma lapsesi ei pääse kyytiin.