omituisin kommentti jonka olet saanut
raskaana ollessasi tai vasta opetellessasi äitiyttä?
Kommentit (35)
yöks.. Yleensä vielä kommentoidaan onpa se iso tai onpa se ihana..
kun kerroin olevani raskaana (olin seurustellut 5 vuotta) lapsen isän kanssa...
" voi voi, miksi niitä nyt pitää sitten kaksi sitten tulla"
Itse olen saanut myös ko. kommentteja, ja olen niitä myös itsekin varmaan joskus tokaissut. On vain olemassa ihmisiä, joita ei heti osaa kuvitella vauvan pyllyä pesemässä, vaikka toki lapsen synnyttyä asia vaikuttaakin ihan luonnolliselta.
Mielestäni en arvostele kenenkään lapsenhoitotaitoja sanomalla noin, ehkä enemmänkin tuolla kommentilla tarkoitan sitä, että vaikeaa kuvitella yht' äkkiä (siinä hetkessä) jotakuta ihmistä imettämässä tai hoivailemassa lasta. Enemmänkin tuo kommentti tulee siitä, kun on niin kovin yllättynyt toisen raskaudesta, eikä siitä, etteikö kuvittelisi toisen olevan kykenevä hyväksi äidiksi.
een kun kerroin, että tyttö ja poika tuli. Että " ai kamala, sulla on ihan hirveän iso maha vieläkin" ja toinen heistä " mä luulin, että sä odotat vieläkin" . Olin odotusaikana käyttänyt samaa takkia kuin tuolloin, odotusaikana se ei mennyt kiinni, mutta odotuksen jälkeen meni kyllä... Lapset syntyivät viikolla 37+5 ja olivat poikkitilassa. eli ei sitten ihan ollut vielä vetäytynyt vatsani muka, vaikka painoni jäi sinne laitokselle, yhtään ylikiloa en mukaani ottanut. Tosi ihanaa oli kuulla tämmöistä :(
Itseäni vähän ärsytti kun eäs isä juoksi yksissä häissä lastensa perässä ja näki minut maha pystyssä ja huusi: Tervetuloa perhehelvettiin!!!
Terveisiä vaan tutuille jotka muistaa =)
Kai tätä vauvaa voi pitää jo mahallaan tässä sylissä?!? (vauva 7kk) heh, juu ei voi =D
totta, 18, mutta mielestäni tosi törppöä käytöstä silti sanoa tuolla tavalla raskaana olevalle, joka on vielä herkässä mielentilassa aika usein. :)
Olihan se.. jo kolme viikkoa aiemmin...
Laivan kannella kävellessäni vastaan tuleva mies sanoi ohimennessään minua huoraksi.. Se oli ainakin ikävin. Olisi tehnyt mieli kääntyä ja sanoa jotain, mutta se oli kuitenkin joku hullu joka olisi voinut tehdä mitä tahansa, en siis reagoinut mitenkään.
Ensimmäisen kanssa pari kaveri kyseli oliko vahinko vai ihan suunniteltu, joka minusta tuntui vähän oudolle.. no, ehkä se johtui siitä ettei oltu puhuttu kenellekään että oltiin suunniteltu/yritetty lasta.
Kuitenkin kun mies oli kertonut siskolleen, että meille syntyy vauva ja sisko oli nauraen sanonut, ettei mitenkään osaa kuvitella miestäni isäksi, oli mies ihan kuin lyöty monta päivää.
Enkä minäkään oikein ymmärrä, että mikä siinä oli niin valtavan loukkaavaa. Onhan toki aivan idioottimaista sanoa noin, mutta yleensä mies osaa laskea toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuollaiset kommentit.
" ettet ole äiti- tai isätyyppiä" . Kukas sitä nyt niin kauhean äitityyppiä on ennenkuin niitä lapsia tulee? Mä en jopa itse pitänyt itseäni äitityyppinä kunnes noi kullanmurut täytti mun elämän ;).
...ystäväni sanoi: " hirveen vaikee kyllä kuvitella sulle vauvaa" .