ADHDdiagnoosin perusteella haetko Linnanmäellä/Särkänniemessä jono ohi lapun?
siis jos lapsesi ei jaksa odottaa, jonottaa vai odotatko kiltisti?
Kommentit (52)
Koska täytyyhän erityislapsen erityispiirteet suvaita eikä ketään saa syrjiä ja siksi muiden lasten täytyy sietää hakkaamista, potkimista ja hiekanheittelyä kaiken muun häiriökäyttäytymisen lisäksi, lapsi kun ei voi tiselleen mitään. Muun yhteiskunnan taas täytyy antaa etuisuuksia toisensa perään koska lapsi on niin erityinen.
Koita nyt tajuta että minua ei vituta mikään muu kuin se että tietyt ihmiset katsovat oikeudekseen saada kakenlaisia etuuksia jotka eivät lapsen vammaan edes liity, ikään kuin hyvityksenä siitä että lapsi on vammainen. Jonkun jononohitusetuuden käyttäminen adhd:n perusteella on vähintäänkin kyseenalaista silloin kun lapsen tila ei todellakaan sitä etuutta nimenomaisesti vaadi ja suurin osa adhd-lapsista kyllä pystyy jonottamaan.
Mutta taitaa teillä tuo aivovamma olla periytyvää sorttia. Mene kitisemään vaikka leijonaemolistalle siitä kuinka joku on niin ymmärtämätön ettei hyväksy sitä että teillä on erityisoikeuksia, lupaan vastata empaattisesti ja olla tukena kun yhdessä keskustelemme hirveistä tavislasten äideistä jotka eivät ymmärrä kuinka vaikeaa ja haastavaa meillä on lastemme kanssa
Vierailija:
Ja sitten jos mitä muuta ilmaiseksi lohkeaa erityislapsen takia, ei muuta kun yleisönosastolle kantaa ottavaa mielipidettä esille ja perusteluja miksi sinun mielestäsi näitä etuuksia ei tulisi jakaa jne.
..
vai että sinua oikein ärsyttää, laita kuule jääpuikko kuumaan persläpeesi. Onneksi sinunkaltaiset ärsyyntyjät eivät päätä valtakunnan tasolla mitä etuuksia erityislapsille annetaan.
Ja se taitaakin olla niin, että sinun lapsellasi ei ole niitä kavereita, koska ei tuollaisen tiukkapipo pilkunviilajaperheen kanssa halua kukaan olla tekemisissäkään.
Minun ei ole tarvinnut täällä itkeä lapseni kaverisuhteita, koska kavereita lapsellani riittää, taitaa ottaa sekin sinua päähän?
Vai leijonaemolistalle olet minua patistamassa, mikä se on? Ilmeisesti palsta minne sinun kaltainen k***pää ei mahtunut joukkoon, niinkö?
Lällää lää, lälläää huomenna muuten maksetaan hoitotuki tilille..
Lapsi siis lievästi kehitysvammainen ja vuos sitten tuli lisäks toi adhd ja lapsi siis kohta 16v. Aina ollaan vuoroa ooteltu. Nyt rauhallisempaa kun on lääkitys tohon adhd:hen jonka luulen olevan oikea diaknoosi vallan! Etuilemiseen se ei oikeuta. Sillä lapsi oppii siihen että aina tarvii tehdä niin! Eli mei perheessä kayttäydytään niinkuin muutkin että odotetaan vuoroamme!
ja huvipuistot on auki vain kesäisin, pitäähän se ranneke kuitenkin maksaa lapselle, että ei se nyt ilmainen ole.
eiköhän nämä lapset tiedosta itsekin että ovat erilaisia mutta eivät voi mitään sille ja heidän elämä on muutenkin varmaan vaikeaan ni onko muka reilua kieltää heiltä vielä huvipuistovierailut..
Siellä lintsillä esim pitäisi olla kielto vittuamisilta ihmisiltä, niinku esimerkiksi sinulta!!!!!
Ja jos minun taakse tulisi adhd lapsi ni päästäisin hänet kyllä ohitseni...eiköhän heidän elämä ole muutenkin vaikeaa, ja muistaisin vielä kiittää omasta terveestä lapsestani.
t: erittäin terveen, joskin vilkkaan lapsen äiti.
ps. kyllä se vitutus että joku menee jonon ohi on KATEUTTA!!!!
Eivät ne lapset voi itselleen mitään, ja uskon että jonotus esom. lintsin laitteisiin ei kyllä auta heidän ongelmiinsa yhtään.
Vierailija:
Luulisi että ainakin alitajuntaisesti vähentää motivaatiota " muuttua" jos saa viestin että tässä(kin) kivassa tilanteessa (Lintisvierailu) saat sitten jonon ohituslapun kun olet niin erilainen kuin muut.Jos rupeaa läimimään sivullisia ihmisiä siksi kun jonotus ei miellytä, niin onkohan sen lapsen paikka sit huvipuisto tms. ollenkaan, vaan olisko parempi puuhailla vaan kotona?
Minä en ainakaan kahden normaalin, kiltisti jonottavan nicopetterin ja jemina-jessican äitinä voi ymmärtää miksi minun pitäisi kadehtia ADHD-lapsen vanhempia. Soisin heille vaikka kaikki maailman edut, ja veikkaan ettei heidän elämänsä silti olisi yhtä helppoa kuin meidän.
Jos lapsella on siis lääkärilausunto, jonka mukaan hän tarvitsee avustajaa, eikö ole reilua, että avustaja pääsee ilmaiseksi?
Meillä eskarilaisella maksetaan päivähoitomaksu, mutta ei tietenkään makseta avustajasta. Yhteiskunta mahdollistaa erityslapsille samat mahdollisuudet kuin taviksillekin. On mielestäni fiksua, että tuottoa tavoitteleva yritys tekee samoin ja antaa avustajalle ilmaiseksi rannekkeen, jolla hän pääsee avustettavansa kanssa laitteisiin turvaaman tämän ja kanssaihmisten turvallisuuden. Erityislapsi pääsee siis samalle viivalle muiden kanssa. Onko se niiiiin paha juttu?
Joku varmaan älähtää, että ei se huvipuistoilu herkkua tavistenkaan kanssa aina ole, MUTTA olisi avartavaa joskus kokeilla, mitä se on erityislapsen kanssa. Lapsiperheiden huvipuistovierailujen perusideana lienee kuitenkin lasten ilontunne. Vahnemmat tavallaan nauttivat lapsen ilosta, eikö? Erityislapsen vanhempi nauttii nyös tästä samasta tunteeesta, mutta tekee kymmenkertaisen työn saavuttaakseen tämän tunteen. Itse ei hirveästi ehdi rentoutua. Siksi avustajaranneke on fiksu juttu, oli se sitten kerjäämistä tai ei.
Taidat olla koulusiivooja ja päästä siivoamaan pienluokkaa ja juttelemaan tauolla jonkun avustajan kanssa. Olet voinut käytävällä vilaukselta nähdä joskus jonkun kamalan lapsen jolla on AADEEHOOREE?! Lähihoitajakouluun ei sitten todistuksen pisteet enää riittänytkään...
jonkun diagnoosin omaavat käyttäisivät täaalaista outoa mahdollisuutta hyväkseen.
Eikös ihan normaali toiminta ole parasta terapiaa jokaiselle lapselle, joka siihen suinkin kykenee.
Siksi koska lapsi nauttii ihan samalla tavalla huvipuistossa olemisesta kuin sinun lapsesi. Hän ei vaan ymmärrä miksi pitää odottaa ja miksei pääse laitteeseen. Se on yksi autismin piirre.
Minun kummastakaan lapsesta ei ulkoisesti näe, että he ovat jotenkin erilaisia. Esikoisesta ei huomaa ihan heti muutenkaan. Kuopuksella on siis epätyypillinen autismi ja ylivilkkautta. Ylivilkkaudesta johtuen hän ei kykene odottamaan. Hänellä on loistava tilannetaju ja hän on älyllisesti vain hiukan ikäistään jäljessä. Mutta tarvitsee apua monissa arjentilanteissa, koska puheella ei voi selvittää mikis ja miten tilanteessa toimitaan.
Ja sinun mielestäsi erityislapset pitäisi siis sulkea kotiin. Maksatteko te sitten veroista laitoshoidon aikanaa, kun lapselle ei ole edes yritetty opettaa miten toimitaan kodin ulkopuolella?
Ei kannattaisi vastata ollenkaan ellei ymmärrä mistä puhutaan.
jos et ole vielä huomannut, niin adhd-lapset ovat yksiloitä. Tympii, kun tulet tänne mustanmaalaamaan kaikia adhd-lasten perheitä. En väitä, etteikö joukkoon mahtuisi näitä, jotka rehaavat perheensä huvipuistoon, koska muutkin tekevät niin.
MUTTA monet uskaltavat ajatella, mikä sopii oman perheen jäsenille. Jankutan samaa, mutta huvipuistossa olemisessa syy-seuraussuhde tulee hyvin ilmi: jonotus- huvilaite jne...