** ELOKUUN ELOISTEN ELOKUUN ENSIMMÄINEN **
Se on nyt elokuu!!
Linkki eiliseen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10902595&p=2&tm…
Kommentit (35)
Tänään tuntui olevan vähän pirteämpi ja muutoinkin parempi aamu pitkään aikaan, joten rupesin heti aamusta leipomaan!! Pakko saada vähän jotain tehtyä (jos ei muutoin niin ainakin oman mielenrauhan takia..). Tuntuu että en ole saanut moneen päivään mitään aikaiseksi.. Nyt on sitten uunissa kuivakakku paistumassa sellainen suklaan makuinen ja ajattelin vielä tiikerikakun pyöräyttää. Meillä on nimittäin kuopuksen synttärit 15.päivä ja mulla siis la 18.päivä. Vähän jännittää pääseekö äiti osallistumaan syntymäpäiville vai ei? Muutoinkin tuntuu että leipomisten, siivousten yms. synttäri valmistelujen kanssa taitaa olla jo vähän niin ja näin.. Miehen kontolle taitavat jäädä. Ajattelin nyt kuitenkin, että voihan sitä jotain jo pakkaseen leipoa kun nyt kerta satuin innostumaan!!!!!
Tuosta nukkumisesta: Meillä molemmat pojat käyvät illalla kiltisti omiin sängyihinsä nukkumaan, mutta harvase yö joskus aamuyön tunteina ainakin toinen jos ei molemmat hiipivät meidän sänkyyn. Aika ahdastahan siellä sitten on.. Onneksi mies nousee jo viideltä töihin niin sitten taas on vähän tilaa.. Välillä olen vaan miettinyt että mitä sitten kun niitä on kolme.. kuinka sitten mahdutaan?
Nyt alkaa pojilla joku tappelu, pakko lopettaa..
pönttö-örvelö rv 37+4 la 18.8
Taas yksi valvottu yö takana..Selkää ja alapäätä särkee kamalasti,alavatsaa vihloo,supistelee.Kaksi vuorokautta samaa ja tuntuu et oon aikas lailla puhki.Mitenhän ihmeessä jaksaa,jos tuleekin ihan oikea lähtö?Onko kellään samaa fiilistä?
Meillä kolme lasta nukkuu yläkerrassa ja onneksi hyvin,kaksi alhaalla vaihtelevalla menestyksellä.Pari yötä ollut lapsillakin jotenkin levotonta,tiedä sitten miksi..
Olis kyllä hirveä määrä hommia rästissä,mutta en kykene mihinkään,hyvä kun nuo muksut saa hoidettua jotenkin.Ikävä kyllä ei oo ketään jota voisi apuunkaan pyytää.Mutta..Eiköhän tää tästä!Auts,olipas kipeä suppari :/ Lisää samanlaisia,kiitos.
Jälleen jaksamista kaikille!
MagicaL rv39 (kai..?)
Eilinen ukkonen pilasi suunnitelmat lukaista pinoja läpi, joten lukaisen ne vasta tänään läpi.
Kuulumiset ekan yön jälkeen kotona:
Rinsessa halusi sitten yö aikaan tutkailla uutta kotiaan ja söi urakalla..
Eipä juuri muuta kitissy taikka rutissu, nukkui nätisti syöttöjen välit.
Vaipoista, me saatiin sairaalasta liberon näytekassi, jossa vaippoja ja muuta sälää. Sekä olin kerenny ostamaan yhden paketin liberon vaippoja, kun ei tiedetty tuosta näytepakkauksesta.
No yöllä sitten liberot falskas kahteen otteeseen! molemmilla kerroilla pääsi puntista läpi, eka pissa, toisella jo kakka.
Mutta nyt on päällä pampersi ja katotaan miten niitten kans käy..
Ainakin niissä reunahörhelöissä on selkee ero. liberon hörhelö on ihan onnetoman kokoinen ja ehkä just siks ne falskas?
Ois todellakin pitäny maltaa mielensä ja koittaa nuo äippälaatikon näytteet rauhassa läpi ja tsekata mikä merkki sopii parhaiten omalle lapselle!
Mutta tyttö todellakin on rauhallinen, syö ja nukkuu ja välillä seurustelee tuijottelemalla mietteliään näköisenä, et ai sä siis oot mun äiti..... =)
Toki lähtee hänestä ääntäkin jo.. Ainakin jos äiti on hieman hidas tässä ruuan esille laitossa!! Sitten neiti ottaakin jo niin paljon kierroksia ettei meinaa kiukultaan saada syödyksi vaan karjuu tissille, ottaa hörpyn ja karjuu lisää, taas hörppy.
Miedän rinsessa sai myös isältään kiharan tukan, asia jota mietiskelin odotusaikana. Niin siis söpöläisellä on ihana tumma tukka!
Mutta nyt tässä tän aamun tärkeimmät ja sit ettiin niitä vanhoja pinoja..
T Helga & Rinsessa =)
tänään on vielä hieman mieli matalana, kun sain eilen kuulla hyvän työkaverini menehtyneen autokolarissa. Todella surullista ja eniten surettaa lapset, kolme heillä oli. Jaksamista heille, itse isäni 11-vuotiaana menettäneenä tiedän kuinka kauheata se on, mutta kyllä siitäkin pikkuhiljaa selviää ja aika parantaa haavat.
Aamulla kävin heti seitsemältä verikokeissa, ottivat varmuuden vuoksi ne maksa-arvot, kun toissa yönä oli hieman kutinaa kämmenissä ja ehkä hieman jalkapohjissakin. Viime yönä ei ollutkaan yhtään kutinoita, mutta hyvähän ne varmuuden vuoksi on ottaa.
Ihanaa Helga on päässyt jo kotiin nyyttinsä kanssa, mukavaa.
Täälläkin supistelee jo päivittäin kivuliaasti ja viiltelyä/vihlontaa on kohdun suulla. Viimeyönä aamuyöstä oli supisteluja, mutta menivät ohi, muuten ei yöllä ollutkaan. Yön nukuin ihmeen hyvin, vessakäyntejä ja kyljen kääntämisiä lukuunottamatta. Labrassa käytyäni menin vielä uudestaan nukkumaan ja nousin puoli tuntia sitten ylös, väsytti niin kovasti.
Ylihuomenna äitipoli aika, saa nähdä käynnistävätkö. No sitten ollaan viisaampia.
vauva2006 rv39+4, la 4.8.
Teille,joilla ollut puhetta käynnistyksestä:
-Mikä peruste?
-Mikä sairaala?
Mietin tässä omaa jaksamistani ja sitä,että vauvan kokoarviokin neljän kilon huitteilla..Kohdunsuun tilannettahan en tällä hetkellä tiedä,mutta saisikohan äippäpolilta apua yhtään?Keski-Suomen keskussairaala on mun synnäri.
Kiitos jos jaksatte vastata :)
Lasten nukkumisista... Meillä esikoinen 3,5 v. nukkuu yönsä todella hyvin, on aina nukkunut. Kuopuksemme 1v10 kk nukkuu levottomammin. Saattaa useana perättäisenä yönä herätä kerran ja sitten taas nukkuu monta yötä putkeen heräämättä. Tämä nuorempi on muutenkin herkempi lapsi.
Itse saan nukuttua ihan ok. Kerran tai kaksi kertaa käyn yöllä pisulla. Kyljen kääntäminen alkaa olemaan aika kömpelöä.
Nyt pitää kehittää jotain tekemistä näille viime metreille (voihan tässä olla vielä kolmekin viikkoa). Yhtenä päivänä vois käydä kampaajalla. Lasten kanssakin pitäis keksiä jotain kivaa puuhaamista. Kyllä se aika tästä hiljalleen rullaa...
Terveisin Ona rv 38+5 (la 10.8)
..nuo maksa-arvot. Niitä seuraillaan ja jos vielä kohoavat niin käynnistetään ja sairaala on koks.
Minua muutoinkin kiinnostais kuulla kokemuksia käynnistyksistä. Vähän kun jotenkin hirvittää se jos käynnistämään joutuu. Onko se kovasti kivuliaampaa? Kestääkö kauan? jne.. Tiedän että on tietysti aivan yksilöllistä ja tapauskohtaista, mutta silti..
Toivon vain kovasti, että tämä vaavi ymmärtäisi pian lähteä ihan itsekseen syntymään vaikka noita viikkoja ei nyt ihan kamalasti vielä olekkaan. Mutta takaraivossa kummitelee vain noi maksajutut, vaikka nyt hyvässä seurannassa ollaankin!!
pönttö-örvelö
Neuvolassa jo aamulla käyty.....
Kaikki oli hyvin...
RR:114/75
sf:34.5
Pissa: ok
Muutapa ei otettukaan. Neuvola täti antoi ajan 8.8 seuraavan kerran, mutta oli sitä mieltä, että vauva tulee aiemmin. Käsikopelolla oli sitä mieltä, että vauva on jo tuloillaan.
Yöllä olikin menkkamaista jomottelua selässä.
Olen niin asennoitunut että vauhdilla vauva tulee, niin kuin esikoinenkin.
Eli eikun odotellaan, jospa se viikonlopun aikaan tulis. Eipä uskalla hyvin kauas lähteä kotoa enää.
Oli vähän omanapainen viesti, mutta täytyy joutua pojalle ruokaa antamaan.
Ihana elokuu:)
Iivokki 39+5 la 3.8
Mulla on kaksi synnytystä käynnistetty.Eka sen vuoksi,että lapsivedet oli menneet jo 2vrk aiemmin.Kokemus oli silloin kamala ja sekä minä että vauva saatiin joku infektio,sairaalassa meni aikaa.(Kätilöopistolla)
Toinen käynnistys oli reilu vuosi sitten,vauvan suuren painoepäilyn ja vähäisen lapsiveden vuoksi.Vkot silloin 41+4.Menin aamulla n.10 sairaalaan,sain oksitosiinitipan.Kohdunsuu oli pehmeä muttei auki.Supistukset voimistui vähitellen,olo oli kuitenkin n.17 asti ihan ok.Mies tuli sairaalaan n.18,sain epiduraalin hiukan myöhemmin ja poika tuli 19.30.Ei eronnut itsestään käynnistyneestä synnytyksestä mun kohdallani.
Eli takana kaksi hyvin erilaista kokemusta.Luulen,että riippuu ihmisestäkin jne.En vaan kehtaisi soittaa sinne sairaalaan ja valittaa oloani,mutta kun tuntuu ihan oikeesti tosi epätoivoselta..
Siis todellakin nyt on se kauan ootettu elokuu...nyyh kesä alkaa olla ohi ja samaten lasten lomat mutta jospa tämä nyytti saatas syliin tän kuun puolella..
Lasten nukkumisesta: Meillä ei tartte nousta öisin (siis vielä :) ) pojat nukkuu samassa huoneessa kerrossängyssä ja iltatouhujen jälkeen kuopus yleensä nukahtaa heti, esikoinen on vähän hankalampi tapaus ja varsinki pienempänä se piti aina nukuttaa, eli asiasta viisastuneena en edes aloittanu kuopusta misssään vaiheessa nukuttamaan ja onki sitten aina nukahtanu helposti..painajaisia on nuorempi versio alkanu näkemään (ihan selvästi tietyssä iässä niitä alkaa tulemaan) mutta hän mielummin kömpii veljensä viereen ku viihtii kävellä meidän huoneeseen..aluksi se tuntu musta pahalta mutta hän ite sanoi että jaksa lähtä meidän huoneeseen...kasvukipuja meillä ollaan itketty öisin ja oksennustauti on kans sellanen mikä yleensä valvottaa..muuten kyllä yöt nukutaan hyvin.
Meillä oli pitkään sellanen 120cm leveä sänky tilojen takia, joten kaippa nuo lapset aatteli että tilaa on liian vähän neljälle nukkua öitä, aamulla sitten kömpivät lastenohjelmia viereen kattomaan..nyt ku me saatiin sellane 180cm sänky niin ei ne osaa enää sitte tulla meidän viereen, ainostaan sillon tulevat mun viereen yöksi ku iskä on reissussa
Perhepetiä me ei olla koskaan harrastettu siitä syystä että me ei yksinkertaisesti uskalleta ottaa vauvaa viereen yöksi..pelko lutistumisesta tms. on kova (varsinki ku oli just tuo kapea sänky)
Mun pitäs kans leipoa ku kuopus täyttää ens viikolla vuosia, vaikkei meille taida ketään tullakkaan ennen ku vauva sitte joskus syntyy ku nuo välimatkat on niin pitkät, kaverisynttärit täytyy järjestää sitte ku koulut alkaa ku kaikki ei kuiteskaan pääse loma-aika synttäreille
Teresa81: Ite pähkäilin kans aikoinaan just tuon kuopuksen kotiinlähtö vaatteiden kans..me siis käytiin yhesti kotona harjottelemassa päivän ennen ku saatiin kotiuttamislupa...Päälle pojalle panin kietasupaidan (siis ihan oikeasti sillon nuo hyvät bodyt vasta alko tulla markkinoille) ja puolipotkarit sekä siihen päälle collagepuvun, kypärämyssy ja olikohan joku hattu (tää oli siis syyskuun alussa) ja tumput..en muista tais sillä kyllä olla vielä joku ulkoiluvaatekki?? Mutta joka tapauksessa tuli lämmin päivä ja ei ilmastointia autossa...ja lapsi huusi ku syötävä sillä oli niin kuuma...Eli se on hirveän vaikeata laittaa oikeaa määrää päälle sellaselle lapselle, joka ei ite pysty lämpöään pitämään..sun täytyy vain kattoa mikä ilma on ja ota vaikka kassiin hieman ylimääräistä ja joku peitto ja kyllä se henkilökunta sua opastaa, mutta siis mielummin liikaa ku liian vähän
Omaa napaa en jaksa ruveta jaarittelemaan tällä kertaa..mieliala on sellanen että siitä vois tulla vaikka valitusvirsi, vaikka ilma ei onneksi enää niin masenna..iloisempaa ilmettä ettiessä...
Poksahduksia ootellen :)
Nani76 ja Vilperi 37+4 (la 18.8)
Laskettu aika on huomenna, mutta ei tietoakaan että vauva vielä tulisi maailmaan. Meidän sairaalassa annetaan mennä 10pv yli lasketun ajan, ennenkuin käynnistetään. Tietenkin jos on jotain ongelmia tai vauva kovin suuri niin voidaan käynnistää ennenkin. Meille kuitenkin tulossa alle 4kg vauveli, joten kohdallani ei käynnistetä ennen ensi viikon loppua. Toivottavasti kuitenkin lähtisi syntymään oma-aloitteisesti.
Rvkoja 39+6, laskettu aika huomenna 2.8.
Missä te kaikki nyt luuraatte!!? Nyt ku mulla ois aikaa ja mahdollisuutta lukea teidän kivoja juttujanne ei kukaan muu täällä luuhaa ku minä...siis oishan tuossa vaikka mitä hommaa siivosta ja leipomista mutta mää en siis yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään, kauhean vaikeata on pysyä hereillä tässä koneenki äärellä...panee siisn miettimään että miks en yksinkertaisesti mee nukkumaan...
Rapu-äiti: Arvaa vaan tykkääkö mies noista kommenteista :/ kyllä siinä saa itte kuule pikkusen lausua muutamia totuuksia ku toinen saa kuulla " terveydenhuollon osaavilta henkilöiltä" tollasta ettei mahdollisesti oiskaan kaikkien lasten isä...jossain vaiheessa pinna palaa totaalisesti ja saa nuo tuolla sairaalassa kustantaa vaikka isyystestit että loppuis nuoki jutut...
Käynnistyskokemuksia mulla ei oo mutta olen kans miettiny mitkä on ne syyt tms mitkä sen käynnistyksen aiheuttaa tai jotain
Västis: no niin sullekko ne mun supparit ovat siirtyneet? :) Mulla oli siis tosi lupaavia suppareita tuossa viikonloppuna mutta nyt on ollu kyllä aika vaimeita tapauksia, näinkö ne sitte kaikki loppuu ja hiipuu ku niitä eniten tarttis?
Helga76: Ihana lukea teidän vauvajuttuja! Kiva ku tuut vähän kuulumisia kertomaan ;)
Kaippa sitä pitää mennä hommiin ku huomenna tulis vielä miehen serkku lapsineen yökylään...ai niin poitsut ei oo saanu vielä lounasta, uppista, no ei ole tainnu vielä nälkä yllättää ku eivät ole kotia tulleet ulkoa..no jos sitä kuiteski menis ruuan laittoon..
Jaksuja kaikille!
Nani taas
Että oli yö : supisteli tosi kipeään ja jopa heräsin supistukseen, mutta katinkontit että ne mitään tekisivät :o( Turhaa tää kaikki kipu ja valvominen. Nyt alan olla henkisesti niin loppu että ei oo tosikaan !!! Meillä kans ylihuomenna äitipoliaika ja tivaan josko saisin sen käynnistyksen, en kylläkään halua vielä ylihuomiselle, mutta johonkin ensi viikolle.....
Lasten yöunet : meillä nukutaan hyvin ja paljon. Nyt kesäaikaan aamulla nuo törsöttää 9:00-10:00 asti, kuopuskin. Illalla mennään siinä 21:00-22:00 nukkuu.... Ja mie nukun sitten ainakin 10:30 asti ellei ole mitään menoa kun isot tytöt hoitaa kuopuksen. Meillä ei olle enää pitkiin aikoihin herätty yöllä : kuopuskin (11/05) oppi nukkumaan yönsä kokonaan 2 kk:n iästä. Eli todella helpolla ollaan päästy. Ja päiväunia kuopus vielä nukkuu 2-4 tuntia, riippuen päivästä ja siitä herätetäänkö päiväunilta vai annetaanko nukkua ;o)
Näin viime yönä ekan selkeen vauvaunen : synnytin ......vauvan ja sukupuoli piti täysin paikkaansa. Mitat olivat olevinaan 4250g ja 52 cm. Saas nähä miten sitten todellisuudessa menee ! Tumma tukka tuolla oli ja söpö kuin mikä :o)
Helga on päässyt myöskin jo kotiin viettämään vauva-arkea, ihanaa varmaan. Eipä tässä itselläänkään varmaan mene kuin maximissaan 20 päivää :o/ Ehtiipähän siivota huushollin ennen lähtöä ja saunakin pitäs kuurata. Pyykit on kohta huollettu ja hyvällä mallilla silleen ollaan että kyllä tässä kelpaa miun sairaala-ajan sotkea !
Rapuäiti ja rakas Lahja 39+1 (la 7.8.07)
Ei lainkaan huonoja kokemuksia yksikään ja syynä verenpainetauti ja ihan äidin väsyminen.
kirjoittelin joku aika sitten pitkät sepustukset ja sitten katkesi sähköt ja kone pimeni. No toivottavasti ei enää katkea sähköt.
Minulla tuota käynnistystä suunnittelevat sen vuoksi, kun vauvan painoarvio reilu 4kg, ja sen kokoisen pitäis vielä mahtua alakautta syntymään. Lääkäri sanoikin viimeksi rv37 ultrauksen ja synnytystapa-avion yhteydessä, että kannattaa varautua jäämään sairaalaan 3.8. kun seuraava aika, niin mahdollista on että käynnistävät muttei siis varmaa. Ottavat sitten uudestaan ultraa ja tekevät koko arviota ja tekevät sitten päätöksensä. Saa nähdä mitä mieltä ovat, mutta ei auta kuin odotella.
Terkka oli kyllä sitä mieltä, että saattavat hyvin lykätä myös maanantaille, mutta sitten perjantaina ollaan viisaampia.
Minuakin kiinnostaa nuo käynnistysasiat, jos jollakulla kokemusta niistä.
vauva2006 rv39+4, la 4.8.
tässä vietän, kun esikoinen posottaa vihdoin päiväuniaan soffalla vieressä. RAssaa, kun aina välillä on joko näyteltävä suuttunutta tai kilahdettava oikeasti, jotta päiväunten vastustus romahtaa ja antaa unen tulla. Tänään oli yksi niistä päivistä.
Mä olen kuullut noita huikeita tarinoita 2 kk:n iässä yönsä nukkuvista vauvoista... Nooh, meillä on heräilty tuhkatiheään syömään aina ensimmäiset 8-9 kk. Sitten yösyönnit ovat, kuten koko imeminen rinnasta, menettäneet kertalaakista kiinnostavuutensa, ja unet ovat pidentyneet huimasti. Tätä nykyä 3,5 v nukkuu yöt läpeensä, ja 1v 6kk kuopus vaihtelevasti. Nyt pari viikkoa olltu tajuttoman mahtavaa, kun on nukkunut kokonaiset yöt omassa sängyssään lastenhuoneessa. Iperrykset menevät nukkumaan siten, että nukahtavat siinä kasin pintaan tai hiukan jälkeen - ja heräävät melko tarkkaan 6.20.
Neuvolassa tänään pohdittiin tilannetta tädin kanssa ja päädyttiin siihen, ettei panna lähetettä polille. Poika on nyt raivotilassa, liikkeet ovat rauhoittuneet, poraa ja puskee tuonne alas niin, että tämä yö tuntuikin menneen vain virtsarakon vihlontoja kestellessä. Painoksi täti arvioi sellaiset neljä kiloa. Tilava lantioni kuulemma saattaa hämätä näissä painoarvioissa, kun muksu pääsee jujuttamaan painautumalla lantion uumeniin niin, että tuntuu pienemmältä kuin mitä todellisuudessa on. Mitään tässä tilanteessa hälyttävää ei ilmennyt, joten miksipä mä keinotekoisiin käynnistyksiin hinkuisin. Jos ei vielä rv 41+ ole itsekseen käynnistynyt, alan kyllä olla varsin kypsä ihan mille tavalle vain saada napukka maailmaan! Vaan ihan kuin tässä asteittaista tilanteen kypsymistä olisi havaittavaissa, vaikkakin kokonaistilanne varsin vaisulta vielä vaikuttaakin.
Onpa mukava lukea jo synnyttäneidenkin juttuja. Saa nähdä, miten itse ehtii taas kirjoitella vauva-arjesta. Ovat tuntuneet lopahtavan kirjoitusinnot aina tuolloin, kun kädet täynnä hommaa, varsinaisia tissitakiaisia ovat olleet, ja unettomat yöt ovat puskeneet imettävän maammonkin lepoasentoon aina lasten koisiessa päivästä. Ei ole paljon sanansuoni siinä vaiheessa sykkinyt!
Vaan vielä meikästä kuullaan, eihän tässä olla synnyttämässä vielä hyvään toviin...
Jaksamisia, voimanaiset!
Vitanova rv 39+4 (la 4.8)
Rohkaisin mieleni ja soitin neuvolaan.No,ei mitään apua,meidän terkkari kun on sitä mieltä että kaikki pitää vaan kestää.
Otin ja soitin äippäpolille ja siellä kysyivät heti,että sainhan lähetteen heille.Enpä saanut.Kätilö sanoi,että pyydä lähete,he soittavat mulle huomenna käyntiajan mahdollisimman pikaseen ja jos tilanne " kypsä" ,käynnistellään.
Nuo kivut on ihan kammottavia enkä meinaa väsymyksen ja pieneten lasten kanssa pärjätä.Siispä soitto takaisin neuvolaan ja täti oli mulle VIHAINEN kun olin ihan ominpäin mennyt soittamaan " pikkuasiasta" sairaalaan!!Voitteko kuvitella?!Uskoisin itse jo olotilani tietäväni kun noita lapsukaisia jo ennestäänkin on..Alkoi ihan suututtaa!
Joka tapauksessa,jos kaikki nyt menisi oikein hienosti,saisin tehdä tuttavuutta uuden perheenjäsenen kanssa jo viikonlopun aikana.
Ja huomenna oon taas hiukan viisaampi.Hui,alkoi jännittämään :)
MagicaL rv39?
Löysin tämmöistä tietoa ja varmasti meitä kaikkia kiinnostaa. :-)
Millä raskausviikolla vauvat syntyvät? Vastaus: alle 37=5,1% 37=4,7% 38=13% 39=24,8% 40=28,4% 41=19% 42=4,6% yli 42=0,1% lähde: Stakes syntymärekisteri 2003
mulla on alkuunsa noussut sf-mitta ihan nätisti keskikäyrän alapuolella ihan hivenen.olin rv 29 kontrollissa,siis ihan neuvolan tavallinen mittanauhamittaus (kun mitta oli vähän aikaa liian tasainen) rv 32 ja oli noussut takaisin normaalille tasolle.
nyt tämä sf-mitta on ollut juhannuksesta asti sama eli 28cm.
viikko sitten täti tuumaili että jos on vaikka jo laskeutunut,mutta totesi tänään ettei hän ehkä kiinnittänyt siihen huomiota tarpeeksi (on kesäsijainen) enkä itsekään mitään sanonut kun oli tuo synnytystapa arvio sen verran kamalaa kaivelua viime kerralla,ettei ajatus kulkenut.
nyt siis mitta edelleen tuo sama 28cm ollut juhannuksesta asti ja sanoi että parempi tarkastaa tuo vauvan koko ultralla,ja sainkin perjantai aamuksi ajan.onneksi se on jo pian.
mutta hermostuttaa ihan vietävästi eikä tiedä oikein mitä sitä ajattelisi.
voi olla,ja ehkä onkin että kaikki on oikein hyvin ja vauva normaalin kokoinen,tai jos havaitaan että ei vaan ole kasvanut tarpeeksi niin sitten ottavat osastolle ja käynnistävät synnytyksen.
tyttökaverillani oli onneksi vertaiskokemusta,hänellä tosin oli raskausmyrkytys.ehti olla sairaalassa moneen otteeseen.ja todettiin ettei vauva enää oikein kasvanut rv 32 jälkeen.synnytys käynnistettiin heti kun tuli rv 37 ja tyttö oli tasan 2kg.
itselläni on kaikki arvot olleet kokoajan hyvät,onneksi.
tällaisia kuulumisia siis...en nyt oikein tiedä miten tätä ajattelisi.mutta todella onnellinen olen siitä että ultra-ajan sain,ja siitä sitten selviää miten masussa voidaan =) toivottavasti oikein hyvin.
mutta kaksi yötä tässä on jännitettävää ihan vietävästi.
neitiniiskunen rv 36+6
Tässä linkki esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10908453&p=2&tm…
Kyllä hämmästyin, kun ei ollutkaan vielä pinoa pystyssä. Piti oikein monta kertaa tarkastaa.
Omat unet menivät taas miten sattuu, osittain kyllä ihan lapsen heräilyjen vuoksi. Miten teillä useampilapsisissa perheissä lapset nukkuvat? Tai siis saatteko itse nukuttua vai huudellaanko yöllä paljon äitiä tai tullaanko viereen? Meillä tuo miehen puolen suku on myös unissapuhujia täynnä, taitaa se geeni olla siirtynyt myös meidän tyttöön. En oikein osaa olla tarkastamatta tilannetta, kun joskus tyttö unissaan huutelee tai puhuu. Ja sitten olen raato aamulla. Muuten oma olo ennallaan. Vauva ehti säikäyttää, kun ei ollutkaan seiskalta aamulla jumppatuokiolla. Onneksi taisi vauvankin unet vain vähän venähtää.
Mukavaa elokuuta ja oikein kipakoita supistuksia!!
Västis ja Taimi 37+5