Hitto, että ärsyttää urpot maalaisjuntit viikonloppuisin Ikeassa.
Kiertävät kuin kälättävä lehmälauma tavarataloa väärään suuntaan, tukkivat aina käytävän, eivät osaa käyttää niitä keltaisia kasseja, eivätkä tajua ottaa hyllykoodeja ylös, ovat pihalla kuin tamponin naru ja ennen kaikkea puhua mölöttävät karseaa murrettaan niin, että korviin sattuu ja naiset vasta huvittavat: on laitettu " ykköset" päälle, vaikka jo kauas paistaa, että paikalle on tultu jollain ryhmämatkadösällä jostain maakuntien syvistä periferioista. Ja loppuhuipennus on ravintolassa, jossa möykkäävät, että " Mites myö nyt tehrähän? Hoi, missä täällä on juomaa?" Ja ryntäävät jonon ohi silmät pullollaan kuin omalla kasvattilehmällä.
Kommentit (60)
Ap kiteytit ajattelemani sanoiksi.
Meni kyllä nappiin tuo kuvaus!!!
koska siellä on tosiaan metrin levyiset nuolet lattiassa kulkusuunnan merkiksi...
Vierailija:
Pikemminkin pidän suurena junttiuden merkkinä, jos joku tuntee Ikean kuin omat taskunsa.
Tunnenpa paikan, kun siellä olen vuodesta toiseen kiertänyt, samoin kuin sinä tunnet oman " lähikauppasi" . Nopea kierros silloin tällöin riittää, kun peruskama on tuttua.
Ja todellakin: kun paikka on itselle niin tuttu ja selkeät kulkureititkin merkitty, tuntuu erikoiselta, että joku voi eksyä. Se huvittaa, ihan hyväntahtoisesti.
En ole niitä parjaamiasi maalaisia. (Se, jolle vastasit)
Siellä jos missä on kaikki merkitty ja opastettu selkeästi ja suurella ammattitaidolla. On sen verran loppuun asti hiottu konsepti.
Kyllä ne " karjalaumat" ärsyttävät minuakin.
isoäänisesti mölisee! Ukkolauma on menossa ryyppy ja huorareissulle lappiin ja käyvät Oulun marketista ostamassa evästä. Kuuluu toiseen päähän kauppaa.
Vierailija:
Etelänpellet ne vasta
isoäänisesti mölisee! Ukkolauma on menossa ryyppy ja huorareissulle lappiin ja käyvät Oulun marketista ostamassa evästä. Kuuluu toiseen päähän kauppaa.
Mikä hiton luontopolku tai huvipuiston nurinkurin-talo se oikein on? Ja ihanko oikeasti joku ylpeilee sillä, että tuntee jonkun tietyn kauppaketjun käytänteet? Kuulostaa vähän samalta kuin se, että jotkut McDonaldsin työntekijät ja jopa asiakkaat kokevat kuuluvansa johonkin suureen Mäkkäri-perheeseen. Minä olen aina luullut IKEAa halvaksi huonekalukaupaksi, enkä joksikin pyhiinvaelluskohteeksi.
Vierailija:
En ole niitä parjaamiasi maalaisia. (Se, jolle vastasit)
En oo syntyjäni stadista (onneksi!!) mut oon siellä työskennelly lönkankadulla sijaitsevassa toimistossa aika kauan. Nuoruuteni vietin pikälti kaverini luona stadissa. Ystäväpiirini koostuu pääosin kehä III sisäpuolella asuvista.
Nyt oon asunu jo kauan maalla ja siitä oon y l p e ä! Niit lehmiä meil ei oo, hevosia kylläkin. Täältä mut taitaa saada pois jalat edellä.
Käyn Ikeassa mut mun ei tarvi spennailla eikä pukeutua hienosti kun tiedän kuinnka hyvin meil on asiat ja rahaa löytyy riittävästi. Töitä kyl tehdän rahan eteen.
Oonko sit juntti vai mikä oon? Ei stadissa asuvat oo yhtään sen kuummosempia kuin muutkaan.
PAree olis ku pitäsit ap pääs kiinni. Tai vois olla kiva ylltäyt kun joskus mun käydessä Ikeassa sattuisit samaan aikaan ja mölöäyttäisit jotain noin tyhmää, varmaa on että löytäisit ittes kenturalta.
Mutta ehkä tarvitsee olla maalainen puusilmä, että ei mene perille. Kulkureitti on ihan sen takia, että kukaan ei tukkisi käytäviä ja asiointi olisi sujuvaa.
Olen asunut useassa eri kaupungissa Suomessa (myös Vantaalla) ja tiedän mitä mieltä pk-seutulaisista ollaan. Luulkaa vaan ihan rauhassa olevanne Suomen napa ja puhukaan sitä leuhkalta kuullostavaa lyhennettyä kirjakieltänne ihan rauhassa, muut nauraa selän takana sillä aikaa tai sitten lähinnä säälii teitä!
Ja Ikea löytyy nyt myös Haaparannasta, jonne muu Suomi kernaasti menee mieluummin kuin Vantaan tai Espoon Ikeaan.
Vai oliko tässä ap:n aloituksessa sittenkin kyse ihan muusta...
Vierailija:
Ja Ikea löytyy nyt myös Haaparannasta, jonne muu Suomi kernaasti menee mieluummin kuin Vantaan tai Espoon Ikeaan.
Perkule kun iltavuoroon mennessäkin työmatkaan sai varata reilun tunnin ihan vaan turistein takia...kaiken maailman karavaanarit ja helevetin purjeveneilijät...jupati...jupati...jupati...
No, tältä kesältä ne kiekumiset on onneks ohi.
enkä silti ole kulkenut siellä mitään merkittyjä kulkureittejä pitkin. En edes tiedä, että siellä on sellaisia.
Espoolainen
esim. se hirveä kuulamppu lastenhuoneeseen!
Vierailija:
Vierailija:
Moni näistä kuvaamistasi ihmisistä on todella ensimmäistä kertaa Ikealla, se on heille elämys eikä arkipäivää kuten sinulle ilmeisesti. Ikean käyttäytymissäännöt poikkeaa maalaismarketin asioinnista melkoisesti, onko ihme, jos ei kaikki tajua ensi kertaa?
Olisit onnellinen, että tuovat rahansa sinne sinun nurkillesi, seudun elinkeinoelämää rikastuttamaan.
Melkoisen umpi- ja ylimielinen tunnut olevan.
Terkut täältä periferiasta.