Onko järkevää ostaa omakotitalo, jos ei remottitaitoista miestä?
Mua kiinnostaisi ihan tajuttomasti omakotitalo. Mutta tuo aviomies sattuu olemaan ns. nörtti eikä vasara ole varmaankaan koskaan käteen eksynyt saatikka saha. Itsekään en oikein remonttihommia osaa, no, ehkä maalata..... Mutta okt-ajatus silti kiehtoo. Eli käykö ihan hirveän kalliiksi teettää kaikki pienetkin rempat ulkopuolisella? Nyt asutaan uudehkossa kerrostalo-osakkeessa...
Kommentit (11)
Okt:ssa on (niin kuin joku jo sanoikin) aina jotain laitettavaa. Harkitsisin ennemmin vaikka taloyhtiömuotoista rivi- tai paritaloa.
Kumpikaan ei osaa, eikä halua osata, remontoida. Ei myöskään huvita ostaa remppapalvelua, kun ei osata itse arvioida sitä luotettavuutta.
Tottahan toki kerrostalossakin voi olla tilanteita, että joutuu remppaamaan. Kuitenkin luultavasti vähemmän ja harvemmin kuin omakotitalossa.
Mut kyllä sun täytyy asennoitua niin että hommat täytyy opetella okt:n myötä!
Vai eikö todellakaan halua eikä halua opetellakaan?
Jos ei halua opetella edes niin ei kannata.
Meidän mies on sentään käynyt kursseja ja haluaa, mutta ei onnistu juuri kuin sähkötyöt (on ammattitutkinto) ja yksinkertaiset valmiit kasaukset. Maalaamistakaan ei olla yritetty sen jälkeen kun kerran se jäi kesken pahasti, maali oli kai miehen mielestä väärää ja into sammahti.
ja muista laittaa joka kuukausi säästöön rahaa että voit palkata remonttimiehiä.
Hankkikaa hyvä vakuutus. ;)
Talo ei ole mikään ikäloppu jossa kaikki pitäisi laittaa uusiksi, mutta pientä laittoa on välillä tehtävä. Suvusta löytyy onneksi remonttitaitoisia (kirvesmies, sähkömies, putkimies), joita on pyydetty avuksi tai ainakin neuvoja kyselty.
Minua on aivan kauhistuttanut, kun olen oivaltanut, että ulkopuolinen ottaisi tunnin työstä 30e/h + alv. ja tunteja tulee helposti monta päivässä kun jotain ruepaa tekemään.
Tuntihinta työstä tai rautakaupassa ajelusta on tuon 30e kieppeillä, ja alvit mukaan. Remonttihommien teettäminen ulkopuolisella on aivan TAJUTTOMAN kallista suomessa.
Ja jos sun miehelläs ei ole kokemusta rakentelusta, niin ei sillä varmaankaan ole kunnollisia työkaluja.
vuosia sitten omakotitalon, joka nyt rapistuu silmissä, kun kumpikaan ei OSAA tehdä mitään! Eli jos ei taitoja ole yhtään ja haluja vielä vähemmän niin unohda se okt ja ostakaa vaikka rivarinpätkä.
Meillä ei kumpikaan osaa/viitsi tehdä mitään remonttihommia. Siksi ostettiin pari vuotta vanha talo. Remontoitavaa varmaan tulee ajan kuluessa, mutta pikku hiljaa. Ei se teettäminenkään nyt mitenkään älyttömän kallista ole, paitsi jos ihan peruskuntoisesta vanhasta talosta kyse, jossa lähes joka paikka vaatii kunnostusta.
Ellet sitten ole itse valmis tekemään jos tarvitsee, tai palkkaamaan ulkopuolista apua.
omakotitalossa on aina jotain puuhaa ja sen on kiinnostettava molempia. Ehkä teille sopisi rivitalo...