Joka kolmannella hong kongilaisella on hepatiitti B. Pelkäättekö tartuntaa päivähoidossa ulkomaalaisilta lapsilta.
Kyllä se varmaan tuota samaa luokkaa on muissakin kehittymättömissä kaukomaissa.
Mielestäni hepatiittilapset pitäisi olla omassa joukossaan, sillä päiväkodissa sattuu veri- ja puremakontakteja.
Kommentit (69)
Ensin näytetään omaa: " mulle tuli tällainen" ja sitten katsotaan ja kosketaan sitä toisen haavaa... Esim. on yhdessä pudottu keinusta tai kiipeilytelineestä jne.
Vierailija:
Ensin näytetään omaa: " mulle tuli tällainen" ja sitten katsotaan ja kosketaan sitä toisen haavaa... Esim. on yhdessä pudottu keinusta tai kiipeilytelineestä jne.
Itse kerroin tuon pyöräilyesimerkin. Siinä puhdistimme samalla pyyhkeellä kummankin haavoja, kyllä siinä veret sekoittuivat puolin ja toisin!
Entä, jos kahdella on kädessä iho rikki ja pitävät toisiaan käsistä kiinni. Minulla ainakin oli lapsena ihottumaa käsissä.
Jos tietäisitte päiväkodissanne jollakin olevan hepatiitin, niin kauhistuttaisiko teitä. Montaa kauhistuttaisi, mutta on mukavaa vakuuttaa itselleen, ettei kellään voi olla ja Suomessa on niin hyvä terveydenhoito yms. soopaa.
Jos riskiä ei ole, miksei asiasta tiedoteta mitään. Ulkomaalaisilla voi muuten olla paljon muitakin tarttuvia tauteja, joista vaietaan. En halua laittaa lastani päiväkotiin, jossa on paljon ulkomaalaisia. En käsitä, kuka uskaltaa.
Päiväkodissa ei kyllä lapset toistensa haavojakaan putsaa.
Vierailija: