Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka kolmannella hong kongilaisella on hepatiitti B. Pelkäättekö tartuntaa päivähoidossa ulkomaalaisilta lapsilta.

Vierailija
30.07.2007 |

Kyllä se varmaan tuota samaa luokkaa on muissakin kehittymättömissä kaukomaissa.

Mielestäni hepatiittilapset pitäisi olla omassa joukossaan, sillä päiväkodissa sattuu veri- ja puremakontakteja.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei kyllä lapset toistensa haavojakaan putsaa.

Vierailija:

Ei se verikontakti lasten kesken mikään äärettömän harvinainen tilanne ole. Esim. itse kaaduin joskus kymmenkesäisenä pyörällä jyrkässä mäessä kun kaveri oli kyydissä, siinä verinaarmuisina puhdistimme pikkukiviä toistemme haavoista...

Vierailija
62/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin näytetään omaa: " mulle tuli tällainen" ja sitten katsotaan ja kosketaan sitä toisen haavaa... Esim. on yhdessä pudottu keinusta tai kiipeilytelineestä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensin näytetään omaa: " mulle tuli tällainen" ja sitten katsotaan ja kosketaan sitä toisen haavaa... Esim. on yhdessä pudottu keinusta tai kiipeilytelineestä jne.

Vierailija
64/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sormi omaan haavaan ja sitten toisen haavaan.

Vierailija
65/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin tuon pyöräilyesimerkin. Siinä puhdistimme samalla pyyhkeellä kummankin haavoja, kyllä siinä veret sekoittuivat puolin ja toisin!

Vierailija
66/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhaltaa toisen pipiin sylkeään.

Vierailija
67/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos kahdella on kädessä iho rikki ja pitävät toisiaan käsistä kiinni. Minulla ainakin oli lapsena ihottumaa käsissä.

Vierailija
68/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisitte päiväkodissanne jollakin olevan hepatiitin, niin kauhistuttaisiko teitä. Montaa kauhistuttaisi, mutta on mukavaa vakuuttaa itselleen, ettei kellään voi olla ja Suomessa on niin hyvä terveydenhoito yms. soopaa.

Vierailija
69/69 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riskiä ei ole, miksei asiasta tiedoteta mitään. Ulkomaalaisilla voi muuten olla paljon muitakin tarttuvia tauteja, joista vaietaan. En halua laittaa lastani päiväkotiin, jossa on paljon ulkomaalaisia. En käsitä, kuka uskaltaa.