Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~vko 31 HELMINAUHA~~~

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä vielä kukun koneen ääressä. Meillä oli taas vaihteeksi aika riehakas ilta ja lapset kävivät niiiiiin ylikierroksilla kukin ettei nukkumaan menosta taas meinannut tulla yhtään mitään. Mieskin tuossa sitten suutuspäissään paineli jo nukkumaan. Taitaa olla aika rankkaa töissä ja vielä pitäisi lomalle jäädä.... Onneksi tuo sade alkaa loppumaan hiljalleen ja päästään taas pihalle. Muuten olisi sateellakin ihan kiva ulkoilla, mutta eihän meillä tuo Ronja sitten viihdy sadetamineet päällä eikä tuolla tuulessa tuo sadesuoja oikeasti pysy edes vaunujen päällä.

Meillä Ronja tekee niitä alahampaita ihan tosissaan. On tosi kipeet ja kutiseekin älyttömästi. Jäytää niin kovin nyrkkiään että lopulta parahtaa itkuun. Nyt meillä on ollut takana jo pari-kolme aika itkuista päivää ja yöksi olen sitten laittanut supon ja se on mun mielestä auttanut (ainakaan ei ole öisin kitissyt kummemmin). Saas nähdä onko meidän vekaralla aamulla jo alhaalla hienot hampaat.

Kovin on hiljaista edelleen täällä helmiksissä, tosin kyllä meidän vähien turinoita ainakin luetaan kun on jo tämäkin pikku-pino avattu 200 kertaa =)

Sitten jälleen uusia galluppeja eli Onko teillä noita lapsivakuutuksia? Entäs missä teillä on muuten vakuutukset ja oletteko kilpailuttaneet lähiaikoina vakuutusyhtiöitä? Meillä olis nyt ajankohtaista tuo vakuutushomma taas pistää ajantasalle ja laiskuuttani en jaksaisi joka ikiseen yhtiöön pistää tietoja niin sais edes vähän vinkkiä et mistä tarjouksia kannattaa pyydellä.

Mistäs vielä....hmmm....ai niin Joko kaikki ylimääräiset kilot ovat karisseet? Mulla on noita ylimääräisiä vielä reilu 10 jäljellä ja sitkeästi ovatkin, pitäisi taas saada jotenkin itseään niskasta kiinni, mutta miten??? Oliskos täällä nyt porukkaa taas aloittamaan syksyn kuntosaneerauksen?

No nyt taas pitäisi raahata itsensä jälleen sängyn pohjalle ja toivoa et aurinko paistaisi huomenna tännekin risukasaan =)

En yhtään muista mitä kaikkea oli tuossa pinossa, pää tyhjeni mutta tuota " läpsimispinoa" en ole edes viitsinyt avata, tällä palstalla kun joka asiaa vatvotaan niin kummallisella tavalla ja kommentoidaan toisten ihmisten elämää ja elämäntapoja tietämättä niistä juuri mitään niin pidänpähän minäkin näppini erossa näistä tosi aroista asioista! (En nyt siis tarkoittanut meidän helmisten kesken vaan ihan yleisesti vauva-lehden sivuja)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, koitan päästä kyllä vielä turisemaan tähänkin pinoon.

T. Kaisa ja Ronja 4,5 kk

Vierailija
2/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne d-vitamiinit eli niitä en kyllä ole minäkään muistanut antaa eli eiköhän kaiveta nekin tuolta kaapsita ja katota miten lähtee toimimaan. Kiitokset vaan sille kuka niistä ekaksi kyselemään rupesikin!

Toisekseen missä se " sammakko" siis frog2 tosiaankin luuraa??? Ja missäs on ainakin Pirriäinen ja Viherrys, antakaahan kaikki puuttuvat tähdet tai siis helmet kuulua itsestänne!

Nyt nukkumaan, Hyvät yöt kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain sit viimeisenkin" villi-vekaran" unten maille. Ei tahdo enään poika nukahtaa niin helposti, kuin ennen. Et vain laski sänkyyn, ja nukahti miltei heti. Nyt pyöritään/ryömitään sängys, vaikka poikittain välillä. Ja syliin nyt on sit viime aikoina vasta nukahtanutkin helpommin.

Uusia galluppeja oli Kolmonen laittanut tänään. Eli niihin nyt Meillä ei ole Jesselle vieläkään vakuutusta, mutta aion sen nyt aivan lähi aikoina tehdä. Mun niin varmasti piti tehdä se vakuutus, jo ennen Jessen syntymää. Mut minä hölmö sen sit unohdin! Tytöillä on ns." honkkeli-vakuutukset" ja ne tehtiin Nordeaan samalla, kun talo-lainakin sinne+koti-vakuutus. Ja sainkin mielestäni tosi hyvät/edulliset vakuutukset sieltä. Autot meillä toistaseksi vielä lähi-vakuutuksessa.

Ja yli määräisiä kiloja, on jäljellä vain n. 2kg. Mulla on aina lähtenyt hyvin imetyksellä ja vaunu-lenksoja teen paljon. Mut tahtoisin kyllä johonkin kuntosalille tms. et sais masunkin taas kiinteämmäx ja jenkkakahvat pois =) Täällä vain harrastus mahdollisuudet huonot ei ole spinningejä,vesijumppia yms. Ja pelkäänpä etten pääse mitenkään edes kuntosalille, kun ei ole tota lapsenvahtia. Täällä ei kai pyöri edes Mannerheimin lastenvalvojia tietääkseni. Jotain tahtoisin harrastaa, et ois vähän omaakin aikaa. Siitäpä uusi galluppi kysymys ehdittekö/aiotteko harrastaa jotain nyt syksymmästä????

Nyt ei ajatus luista enempää, väsyttää parasta mennä nukkumaan.

t: Vivian& Jesse 5kk

Vierailija
4/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sataa ropisee,,, No eipä tuo ole meitin ulkoiluja estänyt. Tänäänkin sisukkaasti vedin sadesuojaa vaunujen päälle ja suuntasimme Ronskun ja koiranpennun kanssa sadetta ja tuulta uhmaten2-tunnin lenkille.

Tuohon kilo galluppiin,, hymm, täällä tuota elopainoa on enemmän kuin tarpeeksi (siis mammalla) tosin raskauskilot on karistettu ja muutama ylimääräinenkin, mutta liikaa on silti. Otimme rielu 2-viikkoa sitten koiranpennun jonka kanssa on pakko lenkkeillä, satoi tai paistoi (ajattelin että ainakin näin saan vähän pakkoliikuntaa) Lisäksi mulla naapurissa myös vaunu (ratas) ikäinen poika, jonka äitin kanssa käymme vähintään 4 kertaa viikossa 1-2 tuntia kävelemässä. Yksin olen ainakin minä niin huono lähtemään, mutta kun jonkun kanssa höpötellessä menee ihan huomaamatta. Katsotaan josko jouluksi olisi paino 10 kg tippunut, se olis tavoite!

TEAK73 Puhuit siirtymisestä lehmän maitoon,, tarkoitiyko korvikkeita vai ihan normaalia maitoa? Meillä neuvolassa sanottiin että normaaliin maitoon saisi siirtyä vasta lähempänä vuoden ikää. Miten teitä muita on oheistettu? Ja miten olette/aijotte toimia?

VAKUUTUKSISTA Meillä Ronjalla lapsivakuutus Pohjantähdestä. Vertaili niitä ja mielestäni tuo oli paras. Aika kallis (reilu 300e kk) mutta korvaa kivasti jos jotain sattuu.

D-VITAMIINISTÄ Kiiiiitos muistuttajalle Sorry en muista nikkiä) meilläki oli nuo antamatta pitkään. Nyt olen nostanit ne puuropaketin viereen, niin siitä ne muistaa kun alkaa aamupuuroa väsäilemään.

HAMPAAT Ronsku sai ensimmäisen hampaansa viime tiistaina (oik alas) ja heti torstaina tuli kaverikin ;) (vas alas) Meillä nuo hampaat tulivat ilman kummempia itkuja, mutta ikeniä hinkutettiin nyrkillä, pöydänkulmaan, leluihin kaikkeen mahdolliseen raivoisasti noin viikon ajan ennen kuin ensimmäinen puhkesi.Huomasin että ne vauvojen maissinaksut auttoivat hieman pahimpaan kutinaan, niillä oli/on hyvä hinkuttaa iheniä, maistuu hyviltä eikä ole tukehtumispelkoa koska sulavat niin nopeasti suussa.

Niin ja vielä lopuksi uutta galluppia. Onko teillä pikkuisillenne jonkinlaisia vauva kirjoja? Millaisia? Kuinka usein kirjoitatte?

Minä olen tehnyt Ronskulle itse, joka kuukausi oon laittanut kuvia aukeaman verran ja kirjoittanut menneen kuukauden saavutuksia ;) Kuten kääntymään oppimiset, hampaat, naurut, syömiset, nukkumiset,,

Lisäksio omat aukeamat on joka kuukausi jollain spesiaalilla kuten juhannuksella,ristiäisillä, ja jos ei mitään spesiaalia ole ollut niin olen yhden päivän ajalta kirjoittanut päiväkirjaa tyyliin; Aamulla herättiin klo 8.00 vaihdettiin vaippa, puettiin ja syötiia aamupalaa puoli kymmenen käytiin kävelyllä,,,jne, jne. Olen ajatellut että noita on sitten kiva lukea myöhemmin kun äkkiä nämä pikkuvauvan rutiinit muuttuu ja unohtuu. Nyt en edes muista 1-2kk rytmejä ja syöntejä yms.

Toivottavasti sateet pikkuhiljaa hellittää nin on mukavampaa ulkoilla!

Äippä ja Ronsku 5kk 11pv

Vierailija
5/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille,meillä nukuttiin hyvin klo 20.30-07.00 (syötöt klo 02.00 ja 05.00) ja täällä rupeaa jo aurinko paistamaan pikkuhiljaa...Äkkiä pitää mennä kauppaan, jotta pääsee sitten jo pihalle riekkumaan, mutta nyt pikaisesti uusien galluppien pariin:

Vauvakirja: Meillä on sellainen Nalle Puh-kirja ja sitä oon täytellyt silloin kun oon ehtinyt ja muistanut, tähän saakka suurinpiirtein kaikki tärkeät hetket on kirjattu. Esikoiselle meilläkin oli 2 erilaista kirjaa ja niitä on täytetty aikanaan ahkerasti ja kuvia liimailtu ja otettukin ihan herveesti, kakkosen kirjassa onkin sitten jo paljon vähemmän tekstiä ja kuviakin on kakkosesta otettu vähemmän, nyt sitten meinaa tämä kolmas jäädä ihan sisarustensa varjoon tämän suhteen sillä musta tuntuu etten kyllä löydä mistään sellaista ylimääräistä aikaa että ehtisin rustailla mitään ylimääräistä mihinkään ja kamerakin unohtuu yleensä hyllylle ja kuvia on Ronjasta tullut otettua ihan liian vähän (ainakin jos vertaa noihin isompien vauvakuvien määrään).

Syksyn harrastukset: Hinku olis kova vaikka pyöräilemään tai ihan mitä vaan, mutta aikaa ei tahdo millään riittää mihinkään. Lasten kanssa kun lähtee pyöräilemään taikka kävelylle niin siinä ei juurikaan kunto varsinaisesti kasva lähinnä pinna palaa =( No meillä ei siis kumpikaan isommista lapsista osaa oikein vielä kunnolla ajaa pyörällä ja meno on sen mukaista ja kävelemään ovat vielä sen verran hitaita että lenkille pääsee ainoastaan niin et on koko porukka rattaissa ja seisomalaudalla ja sitten ne yhdistelmät painavatkin jo niin paljon et ylämäkiä ei meinaa enää päästä ylös, ehkä sit syksymmällä pääsee taas ihan yksinkin lenkille kun Ronjakin alkaa jo syömään vähän paremmin noita mössöjä ja maidon litkiminen vähän vähenee, nyt on aina jotenkin kiire kotiin syöttämään jos johonkin lähen.

Niin ja talvella aion kyllä päästä hiihtämään pitkästä, pitkästä aikaa!

Hampaita ei muuten vielä aamulla näkynyt eli niitä odotellessa...

T. Kaisa ja Ronja 4,5kk

Vierailija
6/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa jo nää ilmat rasittaa. Kyllästyttää vaan istua sisällä ja yrittää keksiä tekemistä..

Kenelläs meni maha tukkoon mm.puurosta?! Sori, en muista nickiä mutta annan yhden vinkin (jos ette jo käytä). Luin joku päivä lastenruoka sivustoilta esimerkiksi ravintosisältöä kun etsin vinkkejä mitä laittaa omiin soseisiin. Jokaisessa on lisänä RYPSIÖLJYÄ ja riisitärkkelystä. Meillä ainakin on hyvin auttanut, kun pikkuisen laittaa.

Meillä on uusina makuina maisteltu puolukkaa ja kalastajan herkkua (kaupan purkki), joka ei oikein likalle maistunu. Taitaa tulla äitiinsä ettei kalasta tykkää lainkaan :) Nyt on otettu myös ruisleipä aterialle mukaan, ja sitä neiti tykkääkin näykkiä.

HAMPAAT: Taitaa nekin olla jo tulossa pikkuhiljaa.. Muutama viime yö ollut levottomia ja hereillä ollessa kaikki menee suuhun. Äsken nukahti ekoille päikkäreilleen ja itkuskeli. Ikenissä ei huomattavissa mitään erityisempää, mut kokeillessa tuntuu pientä hampaan alkua. Mistäs niitä maissinaksuja saa ostettua? Niitäkin voisi kokeilla. Itse kun en ole innokas laittaa puikkoja ja tuo purulelu lämpiää niin äkkiä..

VAKUUTUS: Ei ole, vaikka piti ottaa jo pelkästään tuon miehen atooppisen kuivan ihon tähden.. Otetaan sitten myöhemmin ilmeisesti nordeasta niinkuin koivakuutuskin ja check-in asiakkaana saan kivan alennuksen.

KILOT: Laitokselle jäi melkein kaikki. Nyt on -2kg lähtöpainosta ilman että olisin tehnyt mitään. Olen silti muutenkin pienikokoinen (157cm..) niin josko sekin vaikuttaa jotenkin :)

Käytiin avaamassa neidille maanantaina tili op:iin ja saatiin marimekon unikko ruokalappu tuttipullon sijasta. Ja pieni vaalea säästöpossu. Nyt vain säästämään.. :)

Kenelläs muulla olikaan MIGREENIä? Onko ollut raskauden/synnytyksen jälkeen oireita? Mulla on ollut kerran ja normaalia lievempänä. Hyvä niin.

Nyt pois aamutoimiin ja odottaan että mies nousee niin pääsee kauppaankin...,

Heidi & Viivi (5kk)

Vierailija
7/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutto oli viime lauantaina eikä siis nettiliittymän siirtymistä uuteen paikkaan tartte haaveilla saavansa vielä kolmeen viikkoon.. mut töistä on hyvä kirjotella! ;)

Galluppeihin.. vastaanpa mitä muistan!

VAKUUTUS: meillä otettiin tälle kakkoselle ennen syntymää se vakuutus ja on Lähivakuutuksessa. Onneksi on ollut terve tapaus, silmätulehdusta vain meinaa nyt tulla- toivottavasti ei ole merkki korvatulehduksesta. Esikoinen on ollut monta päivää kipeänä joten välttämättäkin kai tarttuu muihinkin :(

KILOT: on lähteneet jo pari viikkoa synnytyksen jälkeen, liikunnan ja liian vähäisen syömisen vuoksi tän hetkinen tilanne on -16 kiloa siihen kun aloin odottamaan! Tähän olisi hyvä jäädä, täytyisi muistaa syödä useammin.

HAMPAAT: meillä ei tietääkseni ole vielä, kovasti kaivelee suuta mutten siellä mitään ole nähnyt. Eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa ilmesty :)

RUOKA: kovasti syödään jo kiinteitä, perunalihasose uutena tulokkaana. Myös kasvikset uppoaa neitille hyvin, puurojen ja vellien kera. Tietty maitoakin syöpötellään aterioilla, pääsääntöisesti neiti on ruokaa vailla päivisin vaan 5h välein mutta aiemmin jo tarjottelen. Hyvin paino nousee joten tietää ettei ole hätää :)

Mutta nyt taas työntouhuun että jaksaa illalla pihahommia sekä leikkiä lasten kanssa. Viikonloppu ollaan miehen ja kavereiden kera kalajoella, joten mummo tulee lapsi+talo+koiravahdiksi...

Nyt menoksi, palailen taas jahka pystyn ja pääsen netin äärelle

-Henna ja tytöt-

Vierailija
8/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän paistaa kumminkin! Kävimme jo puistossa ja R-kiskalta hakemassa mun kirjan jonka tilasin suomalaisesta... Ihanaa, vihdoin jotain luettavaa! Tilasin Jari Sinkkosen elämäni poikana, josko siitä vähän saisi vinkkejä näihin poikalapsosten kasvamisjuttuihin.

Tarkoitin todellakin korviketta, lehmänmaitoa sekin on! Ja esikoinen on allerginen jopa allergisille pikkuvauvoille tarkoitetulle korvikkeelle, joka on lehmänmaitoa, mutta hydrolosoitua herajauhetta (eli pilkottu proteiinit)... Siksi kaikki on mulle lehmänmaitoa. Nyt esikoinen juo kauramaitoa, kun markkinoilta ei löytynyt sopivaa tuotetta tilalle vaihtoehtona vesi ja kalkkilisä.... Sikisi hermoilen tämän kakkosenkin korvikkeesta, varsinkin kun kaksi korvatukehdusta pienenä kun joi lisämaitona juuri tuota almiron peptiä....

VAKUUTUKSET: tuli otettua esikoiselle ja Samulle ennen syntymää Turvasta ja hyvä niin, sillä lääkärilaskuja nyt jo useamman sadan euron edestä. Itse alergikko joten osasin tähän varautua.

KILOT: Tilanne paha 30kg ylimääräistä, mut raskauden lähtöpaino saavutettu! Joo, mitä sitä tuulettamaan, liikakiloistaan pitäs eroon päästä. Siihen on yksi hyvä keino liikkumisen lisäksi; jää loppuun asti kotihoidontuelle, niin rahat eivät riitä äidin herkutteluun... =)

Meillä oli eilen unipäivä. Mies nukkui päikkärit kun esikoinen nukahti ja mä onnistuin nukkumaan hiukan Samun kanssa kahteen otteeseen. Ei tuntunut viime yön tiheästi syöminen ihan niin rankalta...

Mut nyt isosta määrästä ruokaa huolimatta samu kitisee, että maidolle varmaan menemme - jälleen.

Seuraavaan kertaan!

T:Tea ja pojat

Vierailija
9/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiset kuulumiset meiltäkin tai oikeastaan vaan galluppeihin vastailua...

VAKUUTUKSET: meillä otettiin jo ennen syntymää tapiolasta, kun siirrettiin muutkin vakuutukset sinne, ennen oli pohjolassa, mutta lapsivakuutus oli huomattavasti halvempi tapiolassa siksi vaihto¿tarttiskin viedä nuo kielijänne paperit tapiolaan, kun ilmeisesti voin saada myös kelalta korvausta ja kelalta täytyy hakea ne puolen vuoden sisällä ,vielä kuukausi aikaa¿eemelillä siis poikkastiin ihan pienenä tuo kielijänne yksityisellä..

KILOT: raskausaikana tuli vajaa parikymmentä ja heti laitoksella läksi n.13kg ja seuraavina viikkoina loput, olen ihan normaalipainon rajoissa kyllä ,mutta silti tarttis saada muutama kilo vielä pois niin olisin tyytyväinen ja kiinteyttää tarttis ehdottomasti, vatsa on kuin mikäkin löllykkä, onneksi torstaina, huomenna siis jo pääsee ekan kerran synnytyksen jälkeen jumppaan, jee!!! jospa se siitä sitten se kiinteytys alkaisi¿ite kun yksinään ei tunnu mitään saavan aikaiseksi¿

HAMPAAT: kovasti vaivaa meilläkin, mutta mitään ei näy eikä tunnu..pari viikkoa on imetty alahuultakin jo kun nyrkit ja purulelut ei suussa enää kutiamisen helpottamiseen riitä..tulossa siis mitä varmimmin lähiaikoina on¿

MÖSSÖT: syödään jo aika paljon, aamu- ja iltapuurot ja päivällä kasvissosetta ja hedelmäsosetta jälkkäriksi ja kaikki maistuu suht hyvin, mutta mitään kovin suuria annoksia ei vielä mene¿yhden soseannoksen vois päivään vielä lisätä, mutta teen sen varmaan vasta sitten, kun lihat aloitellaan¿ vellin syö oikeastaan tuon yhden soseannoksen tilalla¿maitoa menee sellaset 500-1000ml eli ihan tarpeeksi, vaihtelee kovasti päivittäin¿ruoan päälle ei suostu maitoa juomaan, mutta ennen unia saa aina sen verran maitoa kun jaksaa ja meillä syödään tosi usein, varmaan 2-3h välein täytyy ainakin maitoa saada¿syöntivälejä tarttis varmaan pidentää, jos nuo annoksetkin sitten kasvais¿

YÖT meillä yhtä hulinaa ollut jo kolme viikkoa¿mahtuu siihen kolmeen viikkoon muutama suht hyvin nukuttukin yö, mutta ikinä ei olla nukuttu vielä koko yötä, vaan hyvinäkin öinä herätyksiä on varmaan viisi¿ no viime yö oli taas melkoisen huono, eka unipätkä oli 2h jonka jälkeen viiteen saakka herättiin tunnin välein, sai silloin maidon ja heräsi onneksi vasta kasin jälkeen¿ ennen viittä rauhoittui tuttiin ja tassutteluun, en viitti maitoa tarjota ennen kuin on pakko ,että joskus päästäis yösyönneistä eroon, mutta koskakohan se mahtaa olla, sitä odotellessa¿

Siivoomaan tattis ruveta, huomenna tulee kaveri meille parturoimaan pikkusiskon ja mun pään, sunnuntaina kun on ne rippijuhlat¿

Eemelin unien jälkeen tarttiskin lähteä kaupoille, ahaa nyt se jo heräsikin eli kauppareissulle..

Mut palailen kun taas kerkeän¿

Pajuska+eemeli 5kk+2vko

Vierailija
10/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leivotaan ja siitä tuo otsikko...vähän auttoi tietysti se keksiviikkokin..=)

Pitkästä aikaa kokeilen, josko osaisin pullaa tehdä..niistä kun yleensä on tullut kaikkee muuta kun hyviä.

Hermo menee, kun ulos ei pääse, niin jotain tekemistä pitää kehittää..

Meillä edelleen jatkuu kitinät ja ritinät, kun pojan jättää hetkeks yksin, mutta jo ilme muuttu naamalla kun joku ilmestyy näkyviin!

Kai se sit on joku vaihe, ettei tykkää olla yksikseen YHTÄÄN!

Kaikkee mun piti kirjotella, mutta taikina on kohonnut, joten painun leipomaan..

mammutti ja Peetu

Vierailija
11/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita ja harmaata sellaista. Koko viikko hujahtanut jalkapallokentän laidalla ja huomenna vielä =0) Esikko pelailemassa.

VAKUUTUS:Pitäisi saada itsensä sinne vakuutus toimistoon...ei vaan oo olevinaan ehtinnyt. If:ssä kaikki vakuutukset.

Kilot: Raskautta edeltävään aikaan lähteneet kun ei tosiaan noussut paino kuin 4kg. Mutta on tuota ylimääräistä muutama kilo ja kiinteytyä olisi kiva joten kolomonen (muistinkos oikein) kyseli tuonne laihdutus puolelle niin voisin tulla myös sinne pinoilemaan.

Noista pinojen lukemismääristä...olen sitä aiemminkin ihmetellyt kun paljon lukijoita ja kuiteskin vähän meitä kirjoittelijoita. Ja mitä tuohon läpsimispinoon tulee niin muistuupa itsellekin että tosiaan kaikki tätä saa lukea ja kommentoida.

Mutta tämä meidän " porukka" kyllä mukavan tuntuista väkeä ja kivaa aina lueskella teidän juttuja. Onhan tää kotona olo välillä hiukan haastavaa niin yhden kuin useammankin kullannupun kanssa niin hyvä huomata et näin muillakin!

Tämmöisiä.

calmus & pikkumies AI niin meillä ollaan jo 1/2 vuotiaita!!! Tiistaina tuli tosiaan puolivuotta täyteen ja nlassakin käytiin mutta niistä myöhemmin...

Vierailija
12/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu pitkästä aikaa yks ahkerasti pinoja lukeva, mut harvoin kirjotteleva ;)

Typykkä kasvaa kovaa kyytiä ja ens viikolla ois 5kk neuvola. Typyllä on ollut reilun viikon flunssaa, pientä nuhaa, ei onneks pahempaa. Saa nähdä kerkeääkö nuha parantumaan ennen neuvolaa, siellä kun pitäis antaa rokote ja sitä ei vissiin anneta jos on kipeä.

Niin ja sunnuntaina alkais vauvauinti ja sinnekään ei voi osallistua jos on kipeä. Saapi nähdä mitä uimisesta tulee, typy inhoaa kylmää vettä. Vauvauinnin infotilaisuudessa (huhtikuussa) käskivät laskemaan kylpyveden lämpötilaa pikku hiljaa 32 asteeseen (allasvesi on 32 astetta), no meillä nautittiin kylvyistä siihen asti kunnes vesi oli 34 astetta ja sit alko paniikki huuto aina kun piti kylpyyn mennä. No, jätettiin kylvyt vähäksi aikaa pois ja käytiin vaan suihkussa. Sit parin taukoviikon jälkeen nostettiin kylpy veden lämpö taas 37 asteeseen ja taas nautittiin kylpyhetkistä. Nyt ollaan päästy taas 35 asteeseen. Saa vaan nähdä kuinka meidän käy :/.

G: Kuinka moni käy/aloittaa vauvauinnin?

Typy on kait alkanut vääntämään hampaita, ala ikenet pullottaa ja " itkuton" päivänsäde on kitissyt pari päivää, yöt onneks nukkunut kuitenkin hyvin.

G: Onko muilla jo hampaita ja jos on ni koska on tulleet?

G: Onks teillä jo menkat alkaneet? Ja onko heti säännölliset?

Mulla alkoi juhannuksen jälkeen ja nyt on kohta 2 viikoa myöhässä, jos vertaa entiseen kiertoon. Nyt kun menkkojen ois taas pitäny tulla, oli sellanen olo koko ajan et nyt ne alkaa, mut ei, tai oloa ois voinu verrata alkuraskaus oireisiin. No, tein viime viikolla sit raskaustestin, ja negaa näytti :(. Mä niin salaa toivoin ja toivon kyl edelleen ja huomenna ostan taas uuden testin ja testailen taas. Vauvaa ei oo yrittämällä yritetty, mut ollaan oltu pikkasen huolimattomia, mut vauva ois kuitenkin tervetullut yllätys.

Jaahas, täytyypi vissiin alkaa painua nukkumaan.

Äippä07 ja vauvakuumeessa ;), oonkohan ihan hurahtanut ;)

Vierailija
13/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin, VAU, meinasinkin just varovasti ottaa puheeksi taas tuon " uusi-vauva" aiheen, mutta en vielä uskaltanut ja nyt äippä07 sen sitten sanoi! Aivan ihanaa, mahtavaa jne... mä just haikeena mietin tuossa et meidän kakkonen sai alkunsa just silloin kun esikoinen oli 6,5 kk ikäinen eli aika näitä aikoja monella meistä helmiksistä. Meille ei näillä näkymin ole enää sitä pikku-nelosta tulossa lainkaan vaikka mua kova vauvakuume riepookin jatkuvasti. Olispas se ihanaa jos joku täällä meidänkin keskuudessamme rupeasi jo seuraavaa odottelemaan! Joten minun puolestani tsempit kaikille jo vauvaa toivoville ja voin kertoa että pieni ikäero ei ole mikään paha asia vaikka meidän kaksi ensimmäistä ei olekaan ollut niitä ihan helpoimpia (varsinkaan nyt kun kakkonen on HIRVEÄSSÄ 3-v uhmassa, sanoo kaikkeen EI ja EN) Meillä siis ikäeroa tuli loppujen lopuksi 1v.4kk ja vauva-ajat menivät oikein mukavasti =)

Me ollaan lähössä huomenna reissuun ja palaillaan maanantaina, joten silloin sitten taas ehdin kirjoitella kuulumisia. Nyt kaikki muut nukkuu jo ja taidan minäkin sännätä punkanpohjalle jotta huomenna jaksaisi pakkailla kamoja kasaan.

Mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille, ja taustailijat!!! Ihan oikeesti, uskaltakaa vaan tekin kirjoitella tänne, täältä aina silloin tällöin tippuu porukkaa pois ja olis taas kiva saada uusiakin mukaan, tutuiksi on jo tullut lyhyessä ajaksi myös vivian ja teakin vaikka osa meistä " vanhoista" onkin pyörinyt täällä jo vuoden päivät, milloinkaan ei ole myöhäistä tänne kirjoitella.

En oo enskojen pinoa lueskellutkaan vähään aikaan, mitäs Pi-Kille kuuluu?

Mutta nyt siis nukkumaan kun ei mulla mitään uuttakaan ollut,

T. Kaisa ja Ronja (11 pv vajaa 5kk)

Vierailija
14/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teille kuuluu?

Vierailija
15/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!!

Meillä aletaan jo parantua, ja kun kääntyily aloitettiin ei tahdo poika enään paikallaan pysyä lainkaan. Onneksi täällä ei satanut tänään, ja oltiinkin ulkona miltei koko päivä lasten kanssa. Te täällä jo jotkut juttelitte" uudesta vauvasta" ja hitsi vie mullakin ois jo nyt vauva-kuumetta havaittavissa =) Mut lupasin miehelle, että menen hetkeksi töihin välissä, ja ehkä sitten sitä neljättä jos mahdollista... En tahdo kuitenkaan kovin pitkällä ikä-erolla. Meillähän tämä Jesse on ensimmäinen yhteinen, ja tytöt on mun aiemmasta liitosta. Minä kun olin jo 18-vuotiaana 2:n tytön äiti, ja naimisissa... Se ei yllättäen kestänyt. Mut nyt mulla on aivan ihana perhe =)

Uusimpia kysymyksiä taisivat täällä olla vauvakirja,hampaat,menkat,yöt yms..

Elikä olen täyttänyt Jessestä vauva-kirjaa sellaista ihan perinteistä ja kuviakin on otettu paljon. Samoin olen tehnyt aikoinaan tyttöjenkin kohdalla. Ja kirjoitan kans aika paljon kaikenlaista muistoksi erilliseen kirjaan. Minusta itsestä kun ei pienenä ole, kuin pari kuvaa.

Hampaat: Kutiaa ja kuolaa Jesseltä tulee hirmusesti, mutta ei näy/tunnu vielä ainakaan puhjenneen yhtäkään. Jessen isosisko kyl jutteli eilen,et voidaanko hakea pienet tekohampaat niinkuin pappallakin on =)

Yöt: Kymmenen maissa nukkumaan, ja useimmiten aina heräämättä aamu klo 9 asti poika nukkuu. Helppo tapaus(toistaseksi ainakin) mut olen tainnut tyttöjen kohdalla valvoa jo tämänkin edestä! Ja osaan todella antaa arvoa sille, et saan nukkua yöni hyvin. Ja kunpa se teillä kaikilla muillakin olisi niin, ettei tarvis valvoa. Jos tarvii toivon voimia teille, ja muistakaahan levätä päivisin.

Menkat: Ei ole alkanut, lieköhän imetys syynä. En kyl vielä niitä ole kaivannutkaan.

Huomenna en tänne varmaankaan ehdi, ja vkonloppukin menee taas rallikisoissa huristellen. Joten tahdonkin toivottaa kaikille oikein hauskaa viikonloppua nyt jo...

Ja lisäänpä vielä yhden kysymyksen aiotteko/oletteko otattaneet 6kk:n valokuvan oikein liikkeessä vai vasta 1-vuotis kuvan? Vai jopa molemmat?

terv. Vivian ja oikea hymypoika Jesse 5kk

Vierailija
16/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume!!! Meille ei missään tapauksessa MAHDU neljättä ja päätin raskausaikana 9kk yrjötessäni etten ikinä missään tapauksessa ryhdy tähän, synnytyksestä puhumattakaan kun vauva jäi hartioista kiinni ja supistukset kesti kolme viikkoa putkeen... Ja nyt ihan selvästi pukkaa vauvakuume. Ensin se iski mieheen, sitten minuun. Kun laitoimme pöydän päähän syöttötuolin, mies oikein huokasi että meillä ei ole enää rääpälettä. Samalla kun iloitsee että saa nukkua jo paremmin ja elämä helpottuu, sitä haikailee että onko tämä nyt oikeesti viimeinen vauvamme. Tää vauva on niin IHANA. Koskaan aiemmin en ole nauttinut näin paljon vauva-ajasta. Mutta tämä on jo kolmosemme ja asunto on 4h +k +s joten eihän tänne nyt meinaa mahtua kolmenkaan kanssa. Myös taloudellinen tilanne sanelee, ettei käy. Mut vauvakuume on, sen tunnustan. Toivottavasti menee ohi. Onneksi on kuitenkin tämä iso vauva nyt. Kohta hän jo lähtee kävelemään ja menee pian rippikouluunkin....

Aloitin kuurin rintatulehdukseen joka on muhinut monta viikkoa. Ykskaks tajusin että jomottava päänsärky on aina pahana niinä päivinä kun tissikin jomottaa eniten. Toissayönä oli taas ihan karsean kipeä tissi ja sellanen kova pattikin siinä ja eilen aloitin antibiootit. Viime yönä kin tissiä sattui mutta ei niin kovasti. Ja tänä aamuna ei enää särje päätä. HUH!

Joo taustailijat, kirjoittakaa tekin!!!!!

Tule vieraita, on lähettävä siivoomaan.

Heinä ja vauva 12.2.07

Vierailija
17/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin tänään itkuun klo. 7.15. Taitaa noi HAMPAAT pikkusen vaivata, eilen näkyi jo alahammasta pikkusen tulleen. Ei ihan läpi asti vielä, mut näkyy jo. Tämä on neljättä päivää kun neitiä vaivaa tuo hampaiden tulo. Ruokakaan ei maistu kunnolla ja tissille on hankala saada. Keskiviikkona ostin neidille toisen purulelun, sellasen Núbyn lilakeltaisen ampiaisen ja siitä on tykänny. Meillä oli ennestään jo Ainu-merkkinen ja nyt päädyttiin tuohon, kun maksoi vain 2,95e. :) Siis hammasta odotellessa..

VAUVAKIRJA: Mä olen täyttäny sitä perinteistä vauvakirjaa kuukausittain, valokuvakansioon keränny paljon kuvia ja kaikki Viiville tärkeet paperit (mm.isyystestin tulos) laittanu talteen. Myöhemmin on tarkoitus säästää kaikenlaista äitiyspakkaukseen ja antaa neitil vanhempana.

MENKAT on ollu jo kahdella kierrolla runsaat (normaalia vuotoa 11pv, toiset 11pv pientä vuotoa). Kummallakin kerralla olen toivonu ettei menkat alkaisikaan, koska meillä on nyt toiveissa UUSI-VAUVA. Tuossa jokunen aika sitten sain miehenkin pehmitettyä ajatukseen. ;) Joten täältä kuulunee vauva-uutisia heti kun tärppää. Onneksi Äippä07 otti asian puheeksi.

6kk/1v-KUVA: Puolvuotis kuvan otan itse kotosalla ja lähetän sähköpostitse sukulaisille, mutta mummuille ja papalle varmaankin kehitetään. 1v-kuva käydään liikkeessä otattamassa. Haluan niiden normikuvien lisäksi pari erikoisempaa ja perhekuvan. Erikoisempaan olen ajatellu jos laitettaisiin neidille prinsessakruunu päähän, kun yksi mun tutuista sanoi synnärillä " Nyt Heidi sai sen oman rinsessan" . =P

Saikos mammutti pullat onnistumaan? :) Munkin täytyisi alkaa joku päivä leipomaan, jos sattuu tulee vieraita neidin 6kk päivänä.. Kutsuttujakin on.

lisä-G: Mitä omat miehenne harrastavat?

Aina puhutaan omasta navasta niin otetaas miekkosetkin huomioon, ettei tule sanomista x) Mun omani on pelannu *tunnustaa ja #%/&(* lokakuusta saakka nettipokeria. Aika ei tunnu välillä muuhun riittävän.. Ja kaikki kiitos kuuluu kaikenmaailman tv-mainonnalle ja muulle medialle!

Tuosta taustailusta, itse käyn lukemassa montakin kertaa päivässä pinoa vaikken mitään sattuisikaan kirjottamaan mitään. Joten kasvatan varmaan hyvinkin tuota luettujen määrää ;)

Minäkin tässä toivotan mukavia viikonloppuja kaikille! <3 Kummipoika tuleekin jo tänään vaihdossa ja sunnuntaina mennään kyläilemään mun tädin luo, niin palailen vasta ensi viikolla [paitsi jos säätiedot pitävät paikkansa ja HELTEET TULLOO!]

t.Heidi & Viivi (5kk+)

Vierailija
18/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt ihan ekaksi kehua, kun meidän poitsu on oppinut kääntymään, olisikohan ollut edellispäivänä kun jätin lattialle selälleen hetkeksi yksin, kun valmistelin makaronilaatikkoa ja kohta kun kävin kurkkaamassa niin eemeli olikin kääntynyt vatsalleen ja niin kävi sitten saman iltana vielä muutaman kerran..eilen sama homma ja tänään se käykin jo melko helposti ja nyt pääsee vatsallaan jo vähän liikkumaan, ei ole enää hetken päästä siinä mihin jätin, niin se vaan kasvaa ja kehittyy :0)

Mutta hulinayöt yhä vaan jatkuu, nyt tein päätöksen, että ensi yöksi siirretään omaan huoneeseen ja katotaan miten käy, osaisiko nukahtaa pienen kähinään ihan itse, kun ei itse heti olisi hereillä ja laittamassa tuttia suuhun, voi olla,että huomenna siirretään jo takaisin meidän viereen :0)

VAUVAKIRJA: meillä on oikeastaan eemelillä kolme vauvakirjaa, mutta yksi on sellainen lasten käyttöön tarkoitettu, yksi on nalle puh ja toista teen alusta asti itse eli paljon kuvia ja kirjoitusta kaikista kehitysasteista :o) oma tekemä kirja on alkanut jo masukuvilla ja plussatestillä :o) itse olisin kaivannut itsestäni kunnon vauvakirjaa, jotain äiti oli kirjoitellut, mutta ei kovin paljon, en kyllä tiedä onko pojat isompana niin kiinnostuneet vauvakirjoistaan, mutta toivottavasti¿

PUOLVUOTISKUVA meillä tulee oikeastaan siinä yhteydessä, kun pikkusiskolla on v.loppuna rippijuhlat ja meillä on tapan ollut ottaa koko sisaruskolmikosta kuva rippikuvien yhteydessä ja nyt pikkusiskon kuvassa onkin mukana sit jo mun ja isoveljen lapset :0) eli eemeliä tulee puolivuotiaana kuvattua siinä yhteydessä ja yksivuotiaana otetaan sitten viralliset kuvat¿

MIEHEN HARRASTUKSIIN kuuluu punttisali melkeinpä joka ilta ja sählyä silloin tällöin talvisin, asfalttihommien lisäksi tekee työkseen myös portsarin hommia ja kuuluu paikalliseen palokuntaan eli eipä se kovin paljon kerkeä kotona olemaan¿nyt v.lopunkin päivystää palomiehenä..

VAUVAKUUME: meihin se ei vielä ole iskenyt, ehkä sitten kun yksi koko yö on saatu nukuttua :0)

Mutta ehdottomasti ainakin toisen vielä haluaisin¿ voipi vaan olla, että toinen on tulossa ennemmin kun uskonkaan, kun syön noita e-pillereitä ja joka toinen päivä melkein unohtuu ottaa¿toki haikeana muistelen kun eemeli oli vielä ihan pieni, vaikkakaan se ei ihan helppoa aikaa ollutkaan, nyt jo kääntyilee ja hiukan pääsee itsekin eteenpäin ja niin ison miehen lailla istuskelee syöttötuolissa :0)

Vielä sellaista kyselen, tästä taisi ihan juuri ollakin puhetta, mutta onko jollain Helmiksellä jo turvakaukalo vaihtunut istuimeen? jos niin minkälaiseen, alkaa tuo meidän kaukalo painaa jo sen verran, että istuimen osto ainakin äidin mielestä olisi lähiaikoina edessä¿

Minä kanssa ufakukin tavoin kasvatan lukijamäärää pinoissa, kun käyn päivän aikana pinoa lukemassa vaikken mitään kirjoittaisikaan..

Eemeli taas päikkäreillä, tarttis varmaan alkaa järjestelemään sen huonetta niin, että pinnasängyn saisi sinne mahtumaan, kyllä äitiä vähän jännittää, että tuleeko nukuttua senkään vertaa ja onhan se niin suloista katsoa, kun toinen tuhisee vieressä, silloin, kun on yöllä jopa unessa :0) jotenkin on niin haikeaakin toista siirtää, toinen on kuitenkin vielä niin pieni, mutta pakko sitä on kai yrittää, rupeaa äitiltä muuten virta loppumaan..

Pajuska+eemeli 18.2.07

Vierailija
19/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kaikki helminauhalaiset!

Olen taustaillut palstaanne jo 5 kk mutta mukaan en ole tähän mennessä vielä uskaltautunut! Nyt ajattelin esittäytyä kun monet teistä olivat pyydelleet taustailijoita mukaan kirjoittelemaan.

Olen 24-v opiskelija täältä länsirannikolta ja avomies 31 v. Saimme ihanan pojan, esikoisemme, 23.2. rv 36+6. Ikää on siis jo 5+ kk! Nopeesti se aika menee. Paljon olen kuulkaas saanut hyviä vinkkejä teiltä tässä kuukausien kuluessa moneen pulmaan, kiitokset siitä!

Meillä poika on koko elämänsä ollut hyvä syömään ja nukkumaan sekä tosi rauhallinen kaveri hereillä ollessaan. Rauhallisuuden seurausta lienee myös se että tällä hetkellä motoriset taidot on vähän ikätasoa heikommat ja fysioterapeutilla ollaan käyty kerran. Eli siis lähinnä päänkannatus on heikkoa, vatsamakuulla ei tykkää olla koska päätä ei kauan jaksa pitää koholla. Myös leluihin tarttuminen on vielä vähän hakusessa, kiinnostuksen puutetta lähinnä. Poika on kiinnostunut vain ihmisistä ja telkkarista... Kääntymään kuitenkin oppi viime viikolla ja siitä ollaan iloisia! Pituutta 5 kk neuvolassa oli 67 cm ja painoa 8,2 kg. Täysimetyksellä mentiin tasan 5 kk ja sitten aloiteltiin soseita ja ne kyllä maistuu! Varsinkin peruna, porkkana, banaani ja luumu.

Täällä oli ainakin vauvakirjagalluppi menossa ja siihen voisin vastata että meillä on esikoislapselle ominaisella tavalla 2 kaupan valmiskirjaa ja 1 mihin olen silloin tällöin kirjoitellut ns. kirjeitä vauvalle odotusaikana ja nyt vauvan syntymän jälkeen. Mieleen tuli sellainen idea niille, jotka eivät ehdi paljon vauvakirjoja kirjoitella, että mitä jos kopioitte tänne kirjoittamanne tekstit esim Wordille ja tallennatte koneelle tai tulostatte johonkin kansioon laitettavaksi tms.? Vai onko joku jo tehnytkin niin? Tai ainakin osan tekstistä. Ajattelin kun moni kirjoittaa pitkiäkin tekstejä joissa on paljon asiaa teidän lapsiperhearjesta niin niitä olisi vauvan varmaan kiva isona lukea...

Terv. Pikku-Myy ja poika 5 kk

Vierailija
20/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tervetuloa PIKKU-MYY!!

Pullat onnistu juu sen verran hyvin että ne menikin jo kaikki! Kävi muutama vieras ja käskin syödä jos maittaa, kun meidän pakastin on niin pieni (ja täynnä) ettei sinne mahdu.

VAUVAKIRJA saatiin pankista, mutta se hävis muutossa jonnekin..! Ekojen kuukausien juttuja ehdin sinne laittaa, mutta pitkään on kirja ollu hukassa..

Onneks täältä löytyy jos jotain unohtuu!

MIEHEN HARRASTUKSIIN kuuluu jalkapallo, sähly ja se pirun nettipokeri!

Oon kiukutellu moneen kertaan miehen seläntakana, että kumma kun mies ehtii istuun pitkiä aikoja koneella keskellä päivää, mutta annas olla jos itse olisin koneessa kiinni niin kauan..

VAUVAKUUME pukkaa päälle, mutta tästä edespäin on tyydyttävä ihastelemaan toisten pikkuisia, kun...no te tiedätte, kuinka kävi..

Me käytiin tänään 5kk.n neuvolassa ja täti sanoi Peetun olevan kuukauden edellä pituuskasvussa.. Eli käyrän mukaan pitäis olla vasta 6kk.n iässä tämän pituinen.

Tässä mittoja:

Pituus 69cm ja

Paino 8720g

rokotus tuli ja pientä ylimääräistä kiukkua se on aiheuttanut.

Kuulemma lähtee pian liikkeelle kun konttausasentoa hakee niin kovasti!

Jonkun jo aiemmin esittämään kysymykseen piti vielä vastata, mutta arvatkaa vaan muistanko mikä se oli..

Joten palailen taas myöhemmin

mammutti ja Peetu 5kk