~~~vko 31 HELMINAUHA~~~
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=10827786&p=2&tm…
Tuossa viime viikon turinat!
Kommentit (37)
Kirjottelempa vähän kuulumisia. Meidän pojalla kans on kovasti tulossa hampaita, mutta eipä vielä oo ykskään puhjennu. Poika oli keskiviikkona hoidossa koko päivän mummolassa kun anoppi halus olla pojan kanssa. Kyllä täytyy sanoa, että aika menee TODELLA hitaasti kun ei ole lapsukainen kotona. Ja en tietenkään pystynyt lepäämään vaan koko ajan piti jotain touhuta. Meidän pojalla tökkii nykyään kaikki vähänkin paksumpi ruoka. Kaikki pitäis vain olla kaupasta ostettuja soseita. No perunaa oon yrittäny antaa monta kertaa, mutta kyökkii vaan purskauttaa kaikki pois suusta. En tiedä mitä syöttäis. Onko vaan, että ajallaan oppii syömään vähän tönkömpää ruokaakin. Meillä kans on otettu ilta- ja aamupuuro syöntiin. Siinä 20-21 syödään iltapuuro ja juodaan maito ja poika menee nukkumaan, 06-07 juo pullollisen maitoa ja nukahtaa uudestaan, kello 9.00 herää ja syö aamupuuron. Eipä millä ainakaan oon tuo puuron aloittaminen mitenkään vaikuttanut yöuniin. Herää samalla tavalla yhden kerran juomaan maitoa.
Vauvakirja- Meillä Nalle Puh-vauvakirja johon kirjotan heti jotain kun tapahtuu jotain uutta. Ja sitten oon tehny pikkuhiljaa valokuva-albuumia johon myös kirjottelen.
Miehen harrastukset- Hauska juttu, mutta meilläkin miehellä oli yhteen aikaan toi nettipokeri harrastus!! Mutta uutena on tullu polttisauto harrastus, joka on ihme kyllä kestäny jo pojan syntymästä asti. Polttisautoaan taas rassailee pihalla.Kas kummaa!! Eipä muuta kerkee harrastelemaan.
Vauvakuume- No onhan sitä aina silloin tällöin, mutta kun aina ajattelee että haluaa vaan olla nyt tinon kanssa ja seurata kuinka se kasvaa. Mutta sitten taas ei halua isoa ikäeroa, mutta kyllä viimeistään parin vuoden sisällä pitää jo toista harkita tosissaan.
Nyt en tällä kertaa taas muista mitä muita puheen aiheita on ollu, joten menempä käymään vielä pihalla. Hyvää Yötä ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille helmiksille!!!!
Niin muistimpa Tervetuloa pikku-myy. Meillä kans 23.2. syntynyt esikoispoika.
-Hanna ja Tino 5kk+ -
TERVETULOA mukaan! Synttärikaimoja mekin ollaan :)
Ja myös muut taustailijat tervetuloa mukaan vaan.
-Heidi & Viivi
Jäi vastaamatta eilen noihin galluppeihin vauvakirjaa lukuunottamatta joten nyt vähän niistä kun poika nukahti päikkäreilleen...
VAUVAKUUME: eipä ole kuumetta vielä ilmassa mutta pahaa pelkään että pian on! Pahaa siksi että mies on ilmoittanut että hänen mielestä 5 vuotta on sopiva ikäero lapsille (hänellä ja veljellään on) ja musta se on kyllä liikaa... no saas kattoo, ainakin opinnot ois tarkotus suorittaa loppuun tässä välissä. Mut kyl on ihmeellistä miten aika kultaa synnytysmuistotkin. Mulla sinänsä synnytys oli täysin normaali säännöllinen alatiesynnytys mutta olin sen jälkeen jotenki psyykkisesti kauhuissani ku tunsin et oma keho on ihan " hajalla" . Heti sen jälkeen olin sitä mieltä ettei enää lisää lapsia (vaikka olen aina halunnu enemmän ku yhden). Viel 3 kk synnytyksestä ajattelin et ehkä joskus sit 5 vuoden kuluttua... Ja juhannuksen tienoilla yllätin itseni ajattelemasta et ehkä sellanen 1½ v ikäero oiski ihan hyvä... =)
Ja tosiaan menkkojakaan ei oo vielä kuulunu. Söin tosin minipillereitä 2 kk mut lopetin ku otin niitä niin epäsäännöllisesti ettei niist ollu mitään hyötyä! Turhaa rahanmenoa ja sivuvaikutuksia. Mul on selän iho vieläkin kauheessa kunnossa raskauden jälkeen ja aattelin ettei noi pillerit ainakaan paranna sitä, 2 kertaa oon käyny kosmetologillaki mut ei vaan auta! Aurinko auttais jos se vaan paistais ja ehtis olee auringossa! Joten siis lopetin pillerit mutta eipä siitä kyllä iholle oo nyt kuukaudessa parannusta tullu. Hassua ku ei mulla koskaan teininä ollu finnejä!
Miten teillä muilla onko iho-ongelmia tullu raskauden myötä?
MIEHEN HARRASTUKSET: Munkin mies harrastaa nettipokeria, niinkuin näköjään monen muunkin! Menee yökaudet netissä varsinkin jos on seuraavana päivänä iltavuoro ja sit ei jaksa herätä aamulla meidän kans. Sit miestä itteäänkin harmittaa kun ei ehdi olla pojan kanssa!
KILOT: mulla on nyt + 1 kg raskauden alkuun verrattuna. Ulkoisesti näytän kyllä " läskimmältä" ku raskausaikana jäi toi treenaaminen vähiin ja lihasmassa on surkastunut. =)
Ootteko muuten seurannu tota viljakeskustelua? Mitä mieltä ootte siitä ettei viljoja sais antaa alle 7 kk niinku joku väitti? Mä oon kyllä antanu jo pojalle maistiaisannoksia kaurapuuroa...
Pikku-Myy ja poika 5+ kk
iho ja viljat
Ehdin sittenkin pikaisesti koneelle, kun poika hetken leikkii lattialla ITSEKSEEN vaipan vaihdon jälkeen..
IHO mulla oli raskausaikana aivan loistokunnossa, mutta muuten se onkin ihan kamala.. Finnejä ja näppyjä täynnä =/
Tietysti oma vika, kun oon niin laiska sitä huoltaan.
VILJAT:
Oon sitä mieltä, että viljoja voi syöttää jo aikaisemmin, jos ei ole mitään allergia-juttuja esim. aikaisemmilla lapsilla... mutta tää on mun mielipide!
Nyt pihalle aurinkoon!
m
Täällä vietetään lauantai-iltaa, tytteli jo nukahti. On ollut kiirettä kun piti saada vanha asunto myyntikuntoon. Tänään täytettiin puoli vuotta : ) Sen kunniaksi tarjottiin tuoreista mansikoista tehtyä survosta ja onpa herkkua! Ihan vähän tosin.
Calmukselle onnea myös teidän puolivuotisetapin johdosta!
Eilen puhkesi sopivasti ensimmäinen hammas. Edellinen ilta oli ollut itkuinen, mutta ei pitkään ollut oireita.
Muita etappeja on istumaan tuetta oppiminen viime viikolla. Muutamassa päivässä taito parani jo niin, että istuskelee nyt matolla ja leikkii minuuttitolkulla ilman tukia.
Äippä07: meilläkin mietityttää tuo vauvauinnin aloitus, ei tykätä viileämmästä vedestä ja kohta olisi ensimmäinen kerta. Mietin että josko vaihtaisi muskariin sen harrastuksen. Tai ehkä ei tarvitse olla mitään järjestettyä harrastusta vielä tässä iässä!
Gallupeihin, mitäs kaikkia olikaan:
- Menkat - ei ole, ehkä imetyksestä ja pillereistä johtuen
- Vauvakuume - ei sitäkään, vaikuttaisiko se kun itse on ainoa lapsi ja onnellinen sellainen? ; )
- Miehen harrastukset - samoja liikuntajuttuja kuin mullakin, eli juoksua, rullaluistelua, tennistä ym., mutta pääharrastus on kuitenkin netissä pyöriminen ties millä verukkeilla. Tekisi mieli välillä heittää kone jorpakkoon!
- Kilot: miinus 2 kiloa ennen raskautta -painoon. Ihan kiva juttu, mutta kroppa on kyllä " löysempi" selvästi monin paikoin.
- Iho - finnejä oli ennen raskautta, ne eivät ainakaan vielä ole palanneet, raskausaikana tuli parempi iho kuin sitten teinivuosien. Tukka sen sijaan lähtee ja lähtee koko ajan...
Aurinkoista sunnuntaita!
T: sporttari ja milli 6kk
Tulin pikaisesti vaan kertomaan kuulumiset eemelin omaan huoneeseen siirtämisestä, takana on aivan fantastinen yö, jos vaan äiti olisi osannut nukkua :0)
Eemeli nukahti yöunille kymmenen aikoissa ja heräsi ekan kerran vasta 7.15, annoin tutin ja nukahti, vaikka olin laittamassa maitoa pulloon.. no heräsi syömään vasta yhdeksän aikoihin. ei siis mitään itkuja koko yönä¿
Ihan uskomatonta, meidän makkarissa kun heräsi tunnin välein, pari kertaa piti käydä katsomassa, että hengittääkö se, kun tutti-itkuja ei ollut kuulunut :0) tietty tämä oli vasta eka yö, mutta antoi toivoa, eemeli osaa siis nukkua myös koko yön :0)
Mutta nyt pistämään tavaroita ja vaatteita valmiiksi, kun huomenna täytyy aamulla olla jo kymmeneltä kirkossa, kun pikkusisko pääsee ripille..
Mukavaa illan jatkoa kaikille!
Hyviä öitä toivoen¿
Pajuska+eemeli, joka hakee unta omassa huoneessaan, omassa sängyssä :0)
Tässä uusille tulokkaille ja miksei vanhoillekin tovin etsitty esittelypino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10231732&p=14&tmode=1&smo…
Mukavaa sunnuntaita :)
Vauvauinti alkoi sit tänään. Ja neiti tykästyi kovasti, heti alkoi polskuttelu ja kädet kävi. Ja oi, sitä ilmettä ja naurun purskahduksia, aivan innoissaan oli :). Kannatti mennä.
Perjantaina Empulle puhkesi ensimmäiset kaksi hammasta ales. Ilman mitään hirmu känkkäröintejä neiti sai ne aikaan, pari päivää hieman kitisi. Kivasti hampaat kilahtaa lusikkaan, kun syödään soseita.
Niin ja perjantaina alko taas ne menkat, eli en sit ollu raskaana :(. Just kävin apteekissa ostamassa raskaustestin ja sit ne alko... Nyt kun vaan sais vielä ton miehen suostumaan oikeeseen yritykseen...
Vauvakirjana meillä on kulta pieni ja sit oon täyttänyt päiväkirjaa (ihan tavallinen kalenteri).
Äippä07 ja Emppu tasan 5kk jo!!!
Viime yö meni ihan mukavasti ja aamulla heräiltiin sitten tuossa klo 7 aikoihin. Kerrankin sain kaikki lapset tankattua puurolla jo ennen kun kello oli 8.30, joten kai tässä pikkuhiljaa ruvetaan sitten siirtymään ns. syysaikaan! Meillä alkaa siis jälleen tämän viikon jälkeen 3 viikon loma ja vielä pitäisi reissata vähän ympäri ämpäri ja käydä esimerkiksi vielä tuolla korkeasaaressakin vaikka eihän sinne ole edes pitkämatka.
Mun pitäisi nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta hoitamaan noita virallisia juttuja eli pitäisi ilmoitella töihin suunnitelmista ja hakea noita kelan tukia ja lisiä yms. se on jotenkin vaan niin vastenmielistä paperisotaa ettei millään jaksaisi. Mä en siis aio mennä töihin vielä ainakaan vuoteen eli haen nyt hoitovapaata sitten syksyyn 2008 saakka ja ehkä sitten menen töihin jos haluan. Meillä esikoinen menee sitten eskariin ja silloin voisi tietysti olla mahdollista että menisin itsekin sitten töihin, mutta saas nähdä. Niille jotka miettivät hoitopaikkajuttuja voin ainakin itse suositella perhepäivähoitajaa, meillä lapset tykkäsivät ihan älyttömästi ja ollaan säästytty kaikilta korvatulehdus/flunssakierteiltä eikä mitään monia vatsatautejakaan ole ollut eli sen suhteen ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Päiväkotiin menevät varmastikin kyllä nämä sitten kun mä taas menen töihin, mutta toivottavasti pieneen sellaiseen.
Mua kiehtoisi sitten joskus tehdä myöskin 4 päivän työviikkoa, olis tosi mahtavaa kun saisi olla töissä vaan ma-to, perjantaina voisi jo huoletta aloittaa viikonlopun vieton! No saa nähdä onko tuo toteutettavissa mun nykyisessä työpaikassa vai vaihdanko sitten työpaikkaakin kokonaan.
Mitäs muuta.... Ronja on ruvennut myöskin punkemaan pyllyä ylös lattiasta, mutta vielä ei nosta yläruumista suorille käsille. Saas nähdä milloin neiti päättää tosissaan lähteä liikkeelle.
Nyt mun täytyy mennä laittamaan tuo neiti untenmaille kun jokeltelee tuolla pinniksessä eikä meinaa uni tulla vaikka silmiään hieroi äsken sylissä ja torkahteli sitteriin. Kumma juttu kun heti virkistyy kun omaan sänkyyn vie;-))
Kiva oli kuulla sinusta Jonzu?? (en lahopäänä muista miten kirjoitettiin) oon monesti miettinyt et mitä kuuluu kaikille niille jotka ihan loppuun asti kirjoitteli tuolla odotuspuolella. Meidän lapsien pikkuserkku oli myöskin tosi pitkä jo 5 kk. Oli muistaakseni myöskin jotakin 74 cm pitkä ja myöskin vuoden ikäisenä oli tosi pitkä tyttö, mutta ihan normaalisti kehittyy ja kokokin on jo tasoittunut kun ikää alkaa olla jo 4 vuotta!
Nyt takaisin hommiin..
T. Kaisa ja Ronja 4,5 kk
Tajusin just että on enää kaksi viikkoa esikoisen eskarin alkuun!!! Silloin tavallaan loppuu meidän kesä, koska alkaa kuljetusshow joka aamu ja iltapäivä. Silti haluan hakea esikoisen kotiin heti eskarin jälkeen, saa tyttö huilia kotona iltapäivän eikä meluisassa porukassa. Sitä en tosin käsitä miten haku onnistuu kun eskari loppuu kello 1 ja vauvan päiväunet on 12-2. Matkaa on kaksi kilsaa yhteen suuntaan, joka olisi ihan ok vaunuilla ja 6-vuotiaan pyörällä mutta en tiedä kuinka 4-vuotiaani jaksaa ajaa sen pyörällä joka päivä. Ehkä on yritettävä, kasvaa ainakin kunto 4-vuotiaalla. Pahempi se on jos vauva on kiskottava autoon joka päivä just kesken päikkärien!
poika inhosi eilen tissiä. Alkoi aina hirmu karjunta kun yritin tarjota ja ekan kerran suostui hieman tissittelemään iltapäivällä puoli kolmelta! Illalla kyllä kelpasi kun oli väsynyt, samoin aamuyöllä. Nyt aamulla taas käänsi pään väkisin poispäin ja raivosi kun yritin tarjota tissiä. Onko muilla ilmennyt tissin inhoa??? tykkäisin imettää edelleen ja yritän jatkaa, maitoa tulee. Toivottavasti poika ei nyt lopeta itse tässä vaiheessa!!! Pullon kanssa pelaaminen ei ole kivaa jaa vastikkeet on kalliitakin.
Mulla oli se kestotulehdus, monta kipeetä yötä tississä ja päässä ja sain siihen antibiootit viime viikolla. Ne on nyt tuolla kaapissa koska päätin vielä sinnitellä yhden yön jos menisi ihmeen kaupalla ohi kun ne antibiootit on niin inhottavat -oon monelle tavallisemmalle antibiootille allerginen joten saan sellaset ihmelääkkeet joista alkaa melkoinen huimaus ja etominen. Seuraavana päivänä olikin jo parempi. Tosin lauantaina taas alkoi jyytää kauheasti, oli kuuma pahkura ja kipeä. Mutta sekin meni ohi kun oikein lypsin. Ehkä tissimaito maistuu jotenkin ns. paskalle vauvan mielestä kun oon niin tulehdusherkkä?! Nyt näyttää että tulehdus on parantunut.
Poika on nukkunut nyt useamman yön parilla herätyksellä ja syönyt vain kerran yöllä ja senkin vasta 3-4 aikaan, joka tuntuu ruhtinaalliselta valvomisöiden jälkeen. Menee unille kello 20 ja herää 7.30 tienoilla aamulla joten pitkä yö. tyttöni heräsivät aina kello 5 tai 6 ekat pari vuotta!
no mutta kirjottelen muuna päivänä lisää. Nyt kutsuu keittiön siivous. Laitoin vaan tiskit. Yleensä menemme aamulla ulos mutta nyt tytöillä oli vaatekaapin oma-aloitteinen siivous joten en viitsinyt keskeyttää sitä kun harvoin heille iskee siivousinspis!
heinä ja poika 5,5 kk
niistä d-vitkuista heti alkuun: eihän ne tietenkään flunssaan ym auta [lahopää minä] mutta terkka kuitenkin vaati että pitäisi niitä alkaa ottaan.. itse pitäisi alkaa syömään c-vitamiinia enempi (tässä se flunssan ehkäisy!) ja kalkkitabletteja ettei kaikki hiukset tipu. toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan..
viivi oli yöllä tunnin hereillä, tutki kovasti käsiään ja nyt ollut koko aamupäivän itkuinen.. sormetkin kovasti taas suussa.
tänään ohjelmassa keittiön verhojen silitystä ja laittoa, kelan papereita ja ns.siskopuolen (5v) kanssa mennään ehkäpä käymään kirjurinluodossa ja pellehermannin puistossa. kaikki mun sisarukset tulevat meille tällä viikolla kahdeksi yöksi kerrallaan, viikko meneekin sitten näin..
nyt pois,
♥:llä Heidi & Viivi (5kk)
ps. oletteko lukenut tuosta tammikuisten läpsimispinosta.. tekisi mieli kommentoida mutta jätetään kommentoimatta tällä kertaa..
Heips vaan!
Ei siitä yönukutus jutusta eilen tullut yhtään mitään... Siis en raaskinut antaa Samun itkeä. =( No meillä edetään sit tämänkin lapsen kanssa hitaammin, mikäs kiire tässä on. Muuten sain kyllä nukkua loistavasti! Samu heräsi vasta kahden maissa ekan kerran rinnalle ja sit viiden kuuden välillä söi tiheämpään ja heräsi vasta seiskalta! Niin kuin esikoinenkin... Jippii!
Nyt se vesisade sit alko! Saas nähdä kuin monta puuta kaatuu mökillä ja pysyykö kaupunkikämpässä katto pään päällä?
Se mies sit jahkailee noiden asuntojen kanssa. Meillä asuis (mun sisko lapsineen) tuttuja tuolla Alastaron suunnalla. Se ois mökkimatkankin varrella. Siellä ois ollut sopivan kokoinen/hinta/laatu ok myös, rivariasunto. Tänään Ari sit soitti välittäjälle, oli kuulemma viikonloppuna myyty! =( No se ei sitten ollut meitä varten. Ja alkaahan tässä taas syksyllä muskari sekä äitilapsi-kerho. Niitä kun ei sitten tuolla ainakaan olis. Eikä juuri muutakaan. Mut oikeesti lapset pärjää vallan mainiosti ilman niitäkin, ehkä kaupungissa toinen juttu, kun täällä tuo pihalla oleminen ei ole niin turvallista kuin maalla, ei ainakaan täällä Helsingissä... No ehkä täältäkin vielä löytyy muutama lintukoto.
Kauheeta kun mä vaan kirjoittelen, taidan mennä blogini päivittämään... Etten täällä kaikkee tilaa vie! ;)
No aurinkoisempia päiviä odotellessa!
T:Tea ja pojat
Voi kun välillä paistais aurinko (marisen samaa joka kerta..), tuntuu siltä, että jos sääkartalla on yksikin sadepilvi, niin se on varmasti meidän päällä..
huomiseks luvassa taas vettä ja paljon.
D-vitskut;
Hyvä kun niistäkin on ollu puhetta!.. En meinaan muistanut niitä taas ollenkaan. On pitkä aika kun viimeks oon niitä muistanu pojalle antaa.
Täytyy kaivaa ne jostain (purkamattomasta laatikosta kenties..) ja jättää esille, että muistaa antaa.
Teak:
Meillä esiintyi samaa jahkailua miehen puolelta kun taloa etsittiin, mutta sitten kun se oikee osu kohdalle, niin jahkailut jäi. Eli kai se menee niin, että kun se Oikea tulee kohdalle niin miehetkin lopettaa jahkaamisen! ..ja hyvä niin, koska minä olisin ostanut jo ensimmäisen, mitä käytiin kattomassa ja jälkeenpäin aateltuna se olis ollu kamala virhe!
Onnea etsintään!
Meillä on joku kamalaakin kamalampi " -yksin-en-oo-hetkeekään-eikä-mikään-lelu-kiinnosta-" vaihe..
Äitin ei anneta tehdä nyt mitään, ellen tee yhdellä kädellä (Peetu kainalossa).
Toivon mukaan menee pian ohi! Onneks noi isoveikat kuitenkin pienen hetken kelpaa viihdyttäjäksi, kun iskä liukenee aina " omiin hommiin" kriittisellä hetkellä!
Pakko oli ottaa ns. omaa aikaa edes kauppareissun verran ja jättää mies nukuttamaan poikaa päikkäreille..ja kas kummaa kun tulin takaisin, mies sanoi, ettei Peetu kiukutellut yhtään ja meni nukkuunkin hienosti....kai sitä sit tympii välillä äidin naama =)
" Läpsimis" -juttua oon lueskellu joitan pinoja, mutta jutun alkua en tiedä...jätän minäkin kommentoimatta....
Kolomoselle (ja kaikille muille, joilla [miehellä] lomaa on vielä jäljellä niinkin paljon) oon kade.. Meidän loma on lusittu tämän viikon jälkeen.
Missään reisussa ei ehditty käymään, kun oli muuttotouhut ja terassin teot ynnä muut. Jos ensi kesänä sitten..
Nyt iltatouhuihin
mammutti ja Peetu
Jäi kirjoittelut vähemmälle, kun kotona muutkin sairastuivat heti mun perässä. Ja mikä surkeinta Jessekin sai samana päivänä, kun täytti 5kk:tta niin jo ensimmäisen korvatulehduksensa. Olin jo miltei unohtanut mitenkä paha olo tulee itsellekin, kun vauva tosi kipeänä... Ja arvatkaapa vain onko meillä vakuutusta? Eipä ole. Mut jospa tästä ei alkaisikaan mikään kierre!
Sain ihan älyttömän huonoa kohtelua terveyskeskuksessa vauvan kanssa. Ensinnäkin Jesse itki aivan mahdottomasti, vaikka olin suponkin laittanut just ennen sinne menoa. Vastaanotossa sanoi et jonon viimmeiseksi sit odottamaan. Pyysin päästä edelle, kun Jesse niin itki ja oli kovin kipeä. Ja eikös sitä yleensä pienet päästetäkin edelle??! Sanoi et kyllä täällä muutkin joutuvat odottamaan. Ja ei ole mitään syytä hermostua. Muut päivystykseen odottavat onneksi tajusivat tilanteen, ja päästivät meidät edellensä =) Mut jäi kyllä tosi paha mieli siitä hoitajasta, joka oli muutenkin niin tyly ja sanoi aivan asiattomia kommentteja mulle =( Jos joskus vielä hänet tapaan, taidan hieman " avautua" sille!!!! Kun en silloin oikein ymmärtänyt/ jaksanut, kun olin niin huolissani vauvan voinnista.
No niin se siitä vuodatuksesta, nyt meillä jo lääke alkanut helpottaan poitsun oloa. Sängyn pää on ylhäällä, ja kuumettakaan ei enään ole. Lääkkeen ottaa hyvin, ja muutenkin on ollut reipas poika. Heti kun kivut hellitti, saatiin harson ja tutin takaa nähdä taas hymyäkin =)
Tänään käytiin neuvolassakin, rokotetta nyt siis siirrettiin. Mut painoa oli 7,8 kg ja pituutta 68 cm. Huomasin et melko lailla on eroja näissä Helmisten painoissa/pituuksissa. Mutta lapsethan onkin niin yksilöllisiä, mut kivahan se on saada hieman " vertailtuakin" . Meillä käännytään kans jo, mut ei nyt mitenkään jatkuvasti. Iskä sanoikin et yhtä laiskan sitkeä on poika, kuin isänsäkin =)
Siitä tulikin mieleen ainakin yx gallupeista, eli meillä iskä aloitti työt eilen ja loma siis ohitse. Menee illalla klo 18, ja pääsee töistä aamulla 6:lta. Ja me neljä (minä,tytöt ja Jesse) yritetään olla hiljoksiin aamupäivä tai ulkoilla yms.. Paitsi huomiseksikin on luvattu taas sadetta... Sit se iskä herää yhen aikaan, ja taas jo puol viiden mais lähtee töihin ajeleen. Ei siin paljoa aikaa jää. Ja samat ajat toisinpäin aamu 6:sta ilta 18:sta töissä. Mut jonkun on taloakin lyhennettävä.
Te jotka olette muuttaneet siis ainakin Sporttari ja Mammutti, meillä jo muutosta hieman yli vuosi. Ja mulla vieläkin pari laatikkoa purkamatta varastossa =) Ei taida olla mitään tarpeellista!!! Jaksamisia teille laatikoiden purkuun ja sisustamiseen yms...
Heinä76 Kerroit niistä " tissi-raivareista" ja se oli ihan kuin ns. " omaa juttua" olisi lukenut. Meillä samanlaista, katsotaan nyt miten täs sit käy. Tahtoisin kovasti jatkaa ilman korviketta jatkossakin.
Apua kun taas innostuin kirjoittamaan kovasti, luulenpa et nyt taas kerkiän useamminkin tänne...
terv. Vivian ja Jesse jo 5kk:tta
Jännä miten helmisten vauvoilla tulee niin samoja juttuja... näkee että tietyissä kehitysvaiheissa on tiettyjä juttuja.
HEINÄ - kertoi tissiraivareista. Meillä ei varsinaisia tissiraivareita ole, mutta sellaista on että poika syö molemmista tisseistä ja sen jälkeen rupeaa itkemään. Tämän jälkeen häntä on mahdotonta saada nukkumaan. Kiinteät on aloitettu, mutta just tällä viikolla jouduttiin palaamaan riisipuuro ja päärynä/luumusose linjalle, koska maha menee jumiin. Nyt toimii taas normaalisti ja kohta aloittelen kasvissoseita taas pikkuhiljalleen ja yksi kerrallaan. No siis tuohon tissittelyn jälkeisen itkun tulkitsin silleen, että poika ei saa tarpeeksi maitoa. Ja itse asiassa vaipatkin on olleet tyhjempiä kuin ennen. Näin kokeilin tänään eka kertaa korviketta ja se maistui hyvin. Tätä ennen ei ole huolinut pulloa eikä korviketta kun pari kertaa jouduttu tarjoamaan. Korvike maidon jälkeen poika on rauhallinen ja nukahtaa hyvin ja nukkuukin päikkäreitä jopa 2 tuntia. Ja sitä ei ole tapahtunut pitkään aikaan. Yönukkumiset ja päikkärit on meillä mennyt ihan katastrofeiksi - yöllä herää tunnin välein ja päivällä nukkuu korkeintaan 1/2 tuntia ja valveillakin on kärtsy. Tänään haikeana syötiin siis eka kerran korviketta. Poika tuntuu tykkäävän - nukkuu pidempään ja on hyväntuulinen. Päätin siis että nyt aloitellaan korvikkeen juominen, koska se on vauvan etu. Vaikka se tietäisi pikkuhiljaa imetyksen lopettamista. Mutta pelkällä rintamaidolla poika ei enää pärjää - on siis parempi sekä minulle ja pojalle että saa lisämaitoa. Vaikka se minusta kuinka haikealta tuntuukin... päätin nyt niin että annan korvikkeen aina ennen unille menoa, muuten tissiä niin pitkään kun maitoa riittää ja soseet siihen päälle. Olen jo ylpeä siitä, että täysimetin 5kk ja risat!! :o)
Nyt tämä mamma lähtee ansaituille päikkäreille! Viime yön herättiin taas tunnin välein. Tuntuu ihmeelliseltä että poika tosiaankin nukkuu hyviä päikkäreitä pitkästä aikaa...
Mukavaa päivää ja iloista mieltä!
-Junebug & leksa 5 1/2 kk
Mä tässä lukaisin kanssa tuon läpsimisjutun... Itse olen kamalan helposti kiivastuvaa tyyppiä, ei kovin suomalainen tapa. Mut ei tulis silti mieleen edes läpsäistä tuon ikäistä teki sitten mitä tahansa. Eri asia on sitten tuo uhmaileva taapero...grrr. Ja sille on tullut kyllä huudettua (ei sais, kun vauvakin säikkyy) mut joskus on pakko saada se loppuun mitä on tekemässä... Mut joo aika röykytystä toinen saa mielipiteillä, mut ehkä syystäkin. Ei siitä enempää, karseata luettavaa mielestäni...
Meillä kanssa nyt kolmena iltana aivan hirveä itku kesken unen ja sitten taas rinnalle. Mä kyllä tulkitsen että kyseessä on pikemminkin orastava eroahdistuskausi. Sillä rinnoista tulee imemisen jälkeenkin puristettaessa maitoa. Meillä myös Riku kärsi siitä aika ajoissa ja puolen vuoden iässä otimme hänet väliin nukkumaan, kun oli ainoa tapa saada yö hiljaiseksi. Samu on tottunut nukkumaan mun vieressä yöt, nyt sitä halutaan päivisinkin. Mut joo aattelin kanssa kokeilla tuota lehmänmaitoa, mut vasta ensi viikolla kun tuo meidän terveysasema palailee lomilta. Jos tulee joku reaktio, niin on sitten tuo apukin lähempänä kuin nyt.
Se eroahdistus on aika rasittava kausi. Ei voi ovesta lähteä ulos ilman huutoa ja toiseen huoneeseekin meno voi aiheuttaa parkaisun, varsinkin jos jää vähäksi aikaa yksin. Rikulla oli aika vaikea vaihe. Itsekseen viihtyvä kullannuppu muuttuu jatkuvasti läsnäolevaa vanhempaa vaativaksi parkujaksi... =) no sekin menee ohi aikanaan ja se on kärsittävä.
Mut nyt taidan syödä iltapalan ja mennä lököilemään Samun viereen. Mies lähti eikoisen kanssa kaupoille, kun täällä vaan sataa ja sataa..
T:Tea ja pojat
Huomiseksi on vihdoin luvassa auringonpaistetta ja hellettä, joten vastaan noihin jo nyt, kun huomenna en taida sisällä viihtyä.
Eli joku kyseli hampaiden tuloiästä (jos en vallan väärin muista):
Meille eka puhkes n. 4 ja ½kk.n iässä.
Ja kilot, ne kilot..
Ei oo tippunu sitten yhtään imetyksen loppumisen jälkeen, joten liikaa on ainakin 10 kg ellei enemmän. Ja jalka puutuu edelleen, joten liikuntaa en juuri saa...Mun tarvis lopettaa syöminen kokonaan, että vähän saisin pudotettua painoa!
Mut ei muuta
m&P