Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SUURPERHEODOTTAJAT VKO 31***

30.07.2007 |

Ja taas kohti uutta viikkoa!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olitkin yksi syy, miksi tässä kerran olin kovasti aikeissa suurperheellisten odottajien pinoon ilmoittautua. Siis kun huomasin, että täällähän on tuttuja syyskuisista 06 :-). Mutta sitten ei taas ollutkaan sopivaa hetkeä kirjoittaa, joten en silloinkaan ilmoittautunut. Onneksi olkoon uudesta raskaudesta! Pitkällä jo oletkin. Meille on tulossa ikäeroksi pikkuisen vajaa 1v.5kk. Viimeksihän mulla käynnistettiin tasan laskettuna aikana, joten nyt ehkä tekevät samoin, lääkitykseni takia siis.

Mitä teidän naperolle kuuluu? Meidän neiti on liikunnallisesti kovin rauhallista sorttia. Lattialla menee vielä ryömimällä, mutta tukea vasten kävely näyttäisi jo kiinnostavan. Itse asiassa ryömimisestäkin innostui kunnolla vasta reilu viikko sitten. Melkein saman tien alkoi myös kiivetä melko korkeitten esteitten yli (kuten esim. minä kyljelläni). Meillä on ollut kaikilla lapsilla käytössä kävelytuoli ja sillä on kyllä jo kuopuskin monta kuukautta huristellut menemään. Olis kenties innostunut ryömimisestä jo aikaisemmin, jos ei olis tuota tuolia. Tosin esikoista lukuunottamatta kaikki ovat ruvenneet heti 1 v. täytettyään kävelemään täysin tuetta, joten en tiedä, minkä verran tuo kävelytuoli vaikuttaa. Siihen on vaan niin helppo laittaa, kun ei tarvii koko ajan pelätä, että mitä se tuolta lattialta suuhunsa laittaa. Korvatulehdus neidillä on ollut kahdesti. Muut lapset ovat sairastaneet _yhteensä_ kaksi kertaa korvatulehduksen. Toivottavasti ei ala enemmältä tätä kuopusta vaivata. Suloinen ja ihana neitihän se on. Vähän oli huono omatunto tytön takia, kun positiivisen raskaustestin tein. Joutuu pian jakamaan meidän huomion vauvan kanssa. No, hyvinhän nuo isosisaruksetkin ovat samasta tilanteesta selvinneet :-).

Pakko lähteä siivoamaan keittiö. Aamupäivästä käytin kuopuksen neuvolassa ja sen jälkeen iski tajuton väsymys ja pakko oli vähän nukahtaa. Loppupäivä onkin mennyt tv:tä katsoessa, kuopuksen kanssa ollessa ja muuten vaan lorviessa. Nyt on pakko ruveta tekemäänkin jotain.

jazuliini & mazu rv 13+2

Vierailija
22/72 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki näytti ainakin olevan hyvin. Näkyi jopa varpaat ja sormetkin!

On se vaan joka kerta yhtä koskettava näky.

Kävin sitten keskustelemassa sisätautipolilla huomisesta koitoksesta,

joka kieltämättä alkaa jo vähän jännittämään... Mitäs jos sieltä

löytyykin jotain kamalaa tulehduksen lisäksi? Pitäkää mulle peukkuja

et kaikki menis hyvin! Mieskään ei ole kotona, ihan kauheeta yksin

pohdiskella näitä asioita.

Luminalla onkin tosi jännät paikat, toivottavasti kaikki menee

hienosti - kaipa se tyyli on sama, miten päin sitä tullaan kunhan

vaavi sekä äiti voivat hyvin!

Täällä onkin useampi, joille tulee tosi lyhyt ikäero lapsille, onhan

se aluksi rankkaa, mutta myöhemmin tosi kiva! Minä en ainakaan

usko, että siitä kärsii kumpikaan. Suuremmalla isäerolla osaavat

ajatella asioita mm siltä kantilta, saako itse yhtä paljon huomiota

kuin joku toinen. Onnea vaan uusille odottajille!

Pearl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse voin vaihteeksi hyvin. Syötyäni ISON annoksen kiinalaista valkosipuli-chili kanaa *NAM* :o)

onpa kumma jos masu kasvaa kohisten...

huomenna mulla on lapsi vapaa päivä kun mennään akka porukalla ikeaan shoppailemaan ihan ulkomaille (=haaparantaan) ;oD

Vierailija
24/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olis uskonu että tämä meidänkin porukka syö siellä niin edullisesti kun arkipäivisin siellä saa ostettua sen perheaterian eli kaikille lihapullat ja perunat, no eilen se oli vielä tarjouksessa joten ei maksanutkaan sitä 10 euroa vaan oli 6,65e eli meidän perhe (7henk.) söi tosi halvalla.

Mulla on tänään ultra-aika saa nähdä miten käy. Mä tilasin ruskovillalta vauvanvaatteita, musta kun ne ruskovillan villahousut ja paita on aivan ihania vastasyntyneen päällä. Vielä en oikein uskalla ostaa sitä 40 settistä keskoskokoa jos toi mun ASA-hoito auttaa eikä meille synny pientä keskosvauvaa, mutta kerkiihän sen tilaamaan sittenkin jos näin käy.

Kuka se kirjoitti siitä raskauden varastamisesta jos vauva syntyy ennen la. Toivottavasti ymmärsin oikein siis mulla on ollut juuri se tunne näiden raskausmyrkytysraskauksien kohdalla että multa viedään se raskausaika liian aikaisin pois. vielä vielä tän nuorimman kanssa ostin edellisenä päivänä uudet äitiyshousut jotka jäi pitämättä juuri siksi että raskausmyrkytys puhkesi seuraavana päivänä ja sektio tehtiin samana iltana. Nyt mä olisin tosi onnellinen jos tämä raskaus menisi yliaikaiseksi ja synnytys olisi nopea ja normaali.

Anoppia näin Ruotsissa vain vähän kun en jaksanut kuunnella hänen sitä jatkuvaa ruikutusta miten hän tekee kuolemaa siis on tehnyt jo kymmenen vuotta. Sääliksi kävi sen sairaalan henkilökuntaa kun anoppi olisi päässyt ensimmäisen yön jälkeen pois mutta ei halunnut lähteä vaan pysytteli siellä viikon keksien kokoajan jonkun syyn lisätutkimuksiin. Mun mies naureskeli että onhan se hyvä kun äiti on siellä niin me päästiin kiertämään rauhassa Ruotsia ilman että olis pitäny anopin kesäasunnolla käydä. Se olis se psykiatrinen sairaala anopille oikea osoite. No me päästiin kertomasta että meille tulee vauva eikä me kerrotakkaan ennen kuin vauva on syntynyt.

Kaikille joilla synnytys häämöttää voimia ja jaksamista ja muille ihanaa raskausaikaa.

Mulla on kaikki vauvaa varten hankittu ja vaatteet on kaapissa valmiiksi pestyinä ja silitettyinä eli kaikki on nyt jo valmista ja kehtokin on valmiina mun sängyn vieressä tosin olen kaikki suojannut ettei pölyynny eli nyt rauhallisin mielin vaan nauttimaan raskaudesta niin kauan kuin voi.

Annlinn

Vierailija
25/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas siellä melkoinen akrobaatti mahassa :) Meidän lapset ovat aina pysyneet pää alaspäin jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Mahtaa tuntua jännältä kun siellä pulahtelee! =)

Minä täällä edelleen odottelen raskausoireita. Ei vieläkään tunnu yhtään mitään... Ajattelin tehdä uuden raskaustestin varmistaakseni olenko tosiaan muka raskaana. Laskuri näyttää että nyt olisi menossa raskausviikko 6

Vierailija
26/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sieltä hetki sitten...kerroin, että mulla on ollut jo niitä " harjoitussupistuksia" pitkin päivää välillä. Kipeinä ei oo tulleet, mutta kuiteskin. Neuvolan täti sanoi, ettei niitäkään sais tulla vielä. Kai minä sen nyt tiedän ettei supistuksia sais vielä tulla, mutta minkäs sille voin kun tulee.

Sain neuvon, että pitää levätä päivällä, eikä saa tehdä mitään ylimääräistä. Nauratti kauheasti. Mikä on ylimääräistä kun kolme lasta pyörii ympärillä ja pyykkivuori on isompi kun kuopus (pian 5v.). Miehelläkin on loma vasta kun vauva tulee.

Kerroin uutiset miehelle niin hän lupasi auttaa enempi kotitöissä sikäli kun rekkakuskin töiltään ehtii. Itse en ole ollut yhtään huolestunut noista pikku supisteluista tähän asti, mutta vilkas mielikuvitukseni alkaa taas laukata. (HORMOONIT)!!!

Annlinn sinäkö se kerroit, kuinka mies piristi viemällä koko poppoon syömään. Tuo on aina kuin juhlaa...että pääsee koko perhe ulos ruokailemaan. Pienestä se hyvä mieli tulee. :)

Kai minä lähden nyt laittaan pyykkikoneen päälle ja ruokaa valmistamaan.

Risella rv 33+5

Vierailija
27/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan! Oli kiva lukea kirjoituksesi! Se olisi hyvin voinut olla omani... Meillä siis neljä lasta ja nelosen piti olla viimeinen. Haaveilin kyllä mielessäni vielä kaverista, pikkuviitosesta, mutta isukki ei ollut yhtä innokas. No minähän raskauduin yllättäen ennen kuin kuopustyttömme täytti 1.v. En olisi tosiaankaan uskonut positiiviseen testiin! Tein sen myös vain siksi, että menkat vois alkaa ja saisin ajatukseni pois siitä, että miksei ne jo ala... Plussaa piti nieleskellä monta päivää. Vaikka se tuntuikin ihanalta, myös moni muu tunne otti vallan. Eikä isäntä ollut ensin innoissaan laisinkaan.. :( Kun muutaman päivän olin asiaa ajatellut mielessäni, tiesin, että näin on tarkoitettu. Tämä vauva todellakin haluaa tulla! Viikkoja ja kuukausia kelasin mielessäni, että mitä haluan elämältä ja surin jo etukäteen töihin menoa ja kaikkea. Olen niin rakastunut pikkuneitiimme etten mitään muuta tahtoisi kuin olla hänen kanssaan kotona! Monille kavereillenikin kerroin mietteistäni ja toivoin, että joku sanoisi mitä tehdä! Ja sitten tuli tämä yllätysraskaus! Vastaus kaikkiin kysymyksiini! :)) Nyt olen viikolla 8 ja mieskin on ollut monta viikkoa jo hyvillä mielin. Ei olla kerrottu vasta kuin parille hyvälle kaverille raskaudesta. Jotenkin minunkin on nyt vaikeampi puhua asiasta kun lapsi on jo viides ja kuopus täytti juuri vasta vuoden... Haluan pitää tämän omana tietonani vielä jonkin aikaa... Myöskään neuvolaan en ole saanut vielä varattua aikaa... Neuvolantäti on palannut lomaltaan ja ajattelin soittaa heti silloin, mutta nyt vain siirrän asiaa. Ajattelen, ettei tässä nyt niin kiire ole.. ?! Sisäisesti olen kyllä onnellinen ja on ihana kantaa vielä tämä pieni käärö masussani. Tiedän myös, että kuopuksesta ja tulevasta vauvasta tulee ihanat kaverit pienen ikäeron takia. :) Kaksospojillamme ja vanhemmalla tyttärellä ikäeroa on 1v 11kk ja he ovat tosi hyvä kolmikko. :)

Halusin vain kertoa ettet ole ainoa! :))

Omppiksen olo myös oireeton, joten älä soffala hätäile!! :))

Vierailija
28/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tänää postissa se tukivyö ja nyt on ihan eri olo tällä mammalla :)

Jazuliini: meilläkin pikkunelonen sai alkunsa hieman puun takaa. Toki neloselle oli lupa periaatteessa tulla, muttei millään miehen kanssa uskottu että meikäläisen pco-munasarjoilla tulosta tulis ainakaan vuoteen kuten ei aiemminkaan. Alku meni välillä jopa katumusmielialassa, mutta nopeasti sitä vaan sopeutuu ja ajatus vauvasta alkaa tuntua ihanalta...

Vaikka vauvahan se tuo 10kuinenkin vielä on. Iina jyryyttää taaperokärrylla jo ihan hurjaa vauhtia ja seiniä pitkin kävelee pitkiäkin matkoja, mutta vielä ei ole koettanut oikein edes seisoa ilman tukea. Nauravainen pikkuneiti, joka osaa tahtonsakin näyttää ja puolensa pitää isompien kanssa, kova ääninen :)

Minjuska ja Iina 10,5kk + Manteli 22+3

Vierailija
29/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan nyt siirtyä alkuperäiseen nikkiini eli neronjaan jazuliinin sijasta. Jos raskauteni sitä kautta paljastuu, niin paljastukoon vaan. En mä tätä masuakaan pysty ikuisesti piilottelemaan ;-).

Ensinnäkin täytyy Risellalle kommentoida noista kivuttomista supistuksista. Mulla oli viime raskaudessa eli viitosta odottaessa suppareita ensin siinä rv 20 paikkeilla. Sitten oli pitkä tauko kunnes taas rv30 alkoi supistella pitkin päivää. Aina kun lähdin kävelemään, supisteli kivuttomasti. Mulla nuo kivuttomat supistelut eivät saaneet mitään aikaan. Rv 35, kun mielestäni olisi jo ihan kunnollakin saanut pikku hiljaa alkaa supistella (mulla kun on kakkonen, kolmonen ja nelonen menneet 2 vk yli la:n ja niistä kaksi viimeisintä pitänyt käynnistää), niin nuo kivuttomatkin supparit loppui. Kevyesti porskuttelin mennä rv40 asti ja ellei silloin olis käynnistetty (lääkitykseni takia), niin ainakin sen kaksi viikkoa olis varmasti kyllä mennyt yli, jos olis annettu. Käynnistysvaiheessa kohdun sisäsuu taisi olla sentin auki, jos oikein muistan. Minulle ei tosiaan missään vaiheessa sanottu, ettei kivuttomiakaan suppareita saisi olla rv30 jälkeen. Kai niihin suhtautuminen on niin th-kohtaista. Vaikea varmasti kolmen lapsen kanssa välttää kaikkea " ylimääräistä" ;-).

Omppuäippä, kiva oli lukea sinunkin kirjoituksesi. Meillä on siis hyvin samanlaisia aatoksia nykyisistä raskauksistamme. Tosin minun oli pakko ottaa heti yhteys neuvolaan, kun piti lääkitykseni saada kuntoon. Kävinkin siellä menkoista laskettuna rv6+, mutta oikeasti silloin oli vasta rv5 eli aikaisin olin liikenteessä ;-).

Tuosta pienestä ikäerosta. Siis tuo meillekin tuleva 1v.5kk on hyvin tuttu ikäero jo ennestään. Meidän neljä ensimmäistä ovat yksi kerrallaan tuolla ikäerolla syntyneet eli tuttua tosiaan on :-). Nyt vaan tuntui sillä tavalla erilaiselta, kun tuota meidän kuopusta jouduttiin odottelemaan melkein kolme vuotta, joihin sisältyi neljä km:a, kolme kaavintaa, useita kuukausia tärppäämättömyyttä, hormoonihäiriö, tutkimuksia ym. Meillä siis viitosta jouduttiin tosiaankin tekemällä tekemään ja se oli tietenkin ovistikkujen sihtaamista, sekstailujen ajoittamista juuri kivuliaimpaan aikaan, ja meillä kun mies ei aina kunnolla " toimi" paineen alla..., joten oli tosi turhauttavaa kun tiesi, että JUST NYT olis se aika, mut kun ei niin ei. (Kun vertaa tuota viitosen " tekemistä" siihen, miten tämä kuutonen sai alkunsa, niin ei ihme, että raskaus tuli meilläkin kuin puun takaa, kuten Minjuska omalta kohdaltaan asian ilmaisi ;-). Niin siis sitä olin yrittämässä sanoa, että kun kuopuksemme oli niin pitkän ja kivisen yrityksen tulos, tuntui, että hänen olisi pitänyt saada olla ainokaisena silmäteränämme pidempään. Mutta elämä yllättää ja näin oli tarkoitettu. Tätä pienokaista masustani en antaisi kyllä mistään hinnasta pois. Täytyy vain toivoa, että tämäkin raskaus menisi yhtä hyvin kuin edellinenkin.

No joo, nyt on taas tuhraantunut aikaa täällä netissä ihan luvattoman paljon. Pakko välillä lähteä hommiin, kun kuopus nukkuu ja neljä isompaa ovat mummolassa.

neronja & masu rv 13+3

Vierailija
30/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pearlille onnittelut hyvin menneestä np-ultrasta ja Annlinnille peukutukset omaan ultraan! Ja toivottavasti Luminan vaavi pysyisi nyt rt:ssä!!! Ja Soffalalle tsempitykset alkuraskauteen. Eiköhän niitä oireita kohta ole ihan yllin kyllin (no, toivotaan, että sopivasti ;-).

n

Vierailija
31/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään siis paksusuolen tähystyksessä ja minulla todettiin

suolistosairaus, joka on tosi pahasti ärtynyt just nyt. Pahasti tulehtunut

ja kovat lääkkeet joudun aloittamaan. Tämän parantuminen kestää

kuulema noin vuoden (!) ja senkin jälkeen saatan joutuan lääkkeitä

ottamaan. Vauvaan ei pitäisi vaikuttaa, vaikkei kunnon tutkimuksia

ole kai tehty. Lääkäri sanoi, että hoitamattomana tod. näk ennen-

aikaisuuteen suuri. Että kahdesta pahasta pakko valita. Onhan tämä

vähän surkeeta, mutta pakko koittaa jaksaa ajatella positiivisesti

ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.

Annlinn on palannut Ruotsin keikalta, olen itse asunut Ruotsissa

yhteensä 9 vuotta ja siskoni on siellä edelleen, välit kyllä aika

surkeat. Hänkun on rikkaampi, viisaampi ja kaikin puolin parempi...

Kävin muuten Annlinn lauantaina Porvoossa, aivan ihana paikka -

ainakin näin kesällä!

Täällä alkaa rallivilske jo näkyä ja porukkaa valuu sieltä sun

täältä. Toivottavasti nämä kelit tästä ralliväelle vähän paranis.

Voikaa hyvin!

Pearl

Vierailija
32/72 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja...sen nimimerkin minä muistankin. Aurinko alkoi paistamaan. Paistais huomennakin, että vois ulkoilla kunnolla.

Vierailija
33/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi paluu arkeen. Kello on 8.45 ja kolme isointa jo ovat pihalla =). Esikoinen lähti kaverille ja kakkonen ja kolmonen ovat tuossa pihalla leikkimässä. Nelonen riekkuu keittiön ikkunassa katsomassa isompien leikkiä. Pitää kohta yrittää päästä hänenkin kanssa pihalle mutta vielä ei ole mikään kiire sinne. Aurinko ei paista mutta eipä tuolla nyt sadakkaan.

Mies pääsi viimein takaisin töihin sairasloman jälkeen. Häneltä leikattiin umpisuoli mutta nyt alkaa olla työkykyinen.

Huomenna viimeinen neuvola lääkäri jota odotan mielenkiinnolla. Vähän aina välillä supistaa niin alkaa jo kiinnostamaan mitä tuolla alhaalla on tapahtunut. Tuskin mitään kovin radikaalia mutta jos edes pientä edistystä =). Maha muuten voi hyvin vauva liikkuu hyvin ja pihapiiri ja suku jo odottelee malttamatomana vauvauutisia minä alan odottelelmaan niitä vasta tuossa koulunalun jälkeen enemmän.

nuttu rv 36+3

Vierailija
34/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin illaalla niin haltioissani etten malttanut edes kirjoittaa tänne. lääkäri todellakin totesi että virtaukset on vasemmalla puolella vähän heikommat mutta oikea puoli on aivan kunnossa. Näin ollen jatkan ASA-kuuria ainakin viikolle 35 saakka. Mä pyysin myös suuntaa antavan arvion sukupuolesta koska näin aikaisin vk13 on aika vaikea sanoa varmasti sukupuolta. Mutta mulle kelpasi myös sinne päin arvio, ja nyt se tulee hyvät mammat: Meille tuleekin POIKA (eli Omppis ja muut mulla kun oli se vahva tyttötunne) eli ukkovalta sen kun kasvaa. Viimeviikon ultran jälkeen olin jo aika varma siitä että ei meille tyttöä tule kun niissä virtauksissa on vikaa ja pitipähän se todellakin paikkansa eli saa nyt nähdä muuttaako meidän poika sukupuolta seuraavan ultran aikana joka on syyskuun alussa. Enpä usko että sukupuoli tästä enään muuttuu ja rupeankin tässä laittamaan kaikki tyttövauvan vaatteet pois ja olen tänään menossa ostoksille ja nyt keskitynkin niihin poikavauvan vaatteisiin.

Mulla pojat on sukupuolesta aivan innoissan kun olin peloitellut heitä sillä että mitä jos tulisi kaksoistytöt (mun harras ja ikuinen toive). Mutta olen vieläkin aivan kuin pilvissä ja en millään jaksa odottaa että vauva syntyisi kun tässä aikaa vaan on. Nyt rupean miettimään nimeä jonka on oltava mahdollisimman erikoinen ja mahtipontinen eli eipä meille mikään tavallinen pikku-ukko tule vaan suuri mahtimies.

Palailen iltapäivällä uudelleen kun olen täältä pilvistä laskeutunut.

Voimia kaikille, etenkin teille joillä vastoinkäymisiä on ollut terveyden kanssa.

Annlinn

Vierailija
35/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna ja jälkikasvu*6

Vierailija
36/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn onnea poikauutisista. Meille PITÄIS tulla tyttö viimesimmän ultran mukaan.

Kävin kuopuksen kans tutustumassa uuteen päiväkotiin. (entinen oli 6km päässä ja nyt sain hänet lähelle...tuohon 1km päähän.) Ihanaa kun pääsee vaikka kävellen viemään. Poika tykkäsi uusista hoitajista ja päiväkodista niin paljon, ettei ois lähtenyt millään pois. Menee nyt ens viikolla yksin 2 tunniksi leikkiin sinne kun minä meen koululaisten kans koulutarvike ostoksille. Muuten aloittaa tarhansa vasta 13 pv. kun koululaiset lähtee kouluun.

Nyt kahvin keittoon. Ja katteleen Serranojen perhettä. (Oon jäänyt koukkuun...hehe.) Tykkään kuunnella sitä espanjan pölötystä. Tulee aina kauhea matkakuume.

Risella rv 33+6

Vierailija
37/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kuulla hyviä uutisia! Ja poika! Ukkovalta jyllää ;) Saa nähdä miten meidän käy kun nyt on tasan. Pikkuviitonen määrää kummatkos on voitolla! ;)

Soitin tänään neuvola-ajan! Se on tasan kahden viikon päästä. Mua oikeasti jännitti soittaa neuvolantätille!! Mutta niin vaan lämpimästi toivotettiin taas onnea ja tervetulleeksi. :) Sanoikin, että tarviihan se teidän pikkuinen kaverinkin ja, että mikäs siinä kun olen nuori, terve ja hoikka. No, tiedä nyt näistä, mutta pääasia, että aika on nyt soitettu. Ultraan pääsen varmaan elokuun lopulla-syyskuun alussa.

Ja tämä äippä lähtee huomenna kavereitten kans Kalajoen suuntaan! Kuskiksi tosin joudun, mutta meneehän se niinkin. Kivaa piristystä. Saa isukki laittaa kerrankin pesueen nukkumaan ja hoitaa ilta-ja toivon mukaan aamuhässäkänkin. :)

Olen alkanut taas pohtia jaksanko tosiaan tälläkin kertaa jättää sukupuolen synnärille asti arvoitukseksi... :0/ :0)

Vointeja!

Vierailija
38/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikko ollaan lennetty milloin missäkin enkä ole edes koneelle ehtinyt..

Sen verran luin, että jollakulla oli kivuttomia supistuksia, säännöllisiä. Mulla oli kolmosen odotusaikana sellaisia ja jouduin tarkkailuun yöksi. Hoitokeinona tiputettiin jääkaappikylää nestettä (suola/sokeriliuos) 2 litraa muistaakseni tunnissa. Ja se todella auttoi. Kotihoitona suositeltiin reilusti juomaan kylmiä nesteitä ja tietty lepoa. Mut jos haluaa oikeasti kokeilla niin kylmää juomaa (vettä tai laimeaa mehua) tunnin aikana pari litraa. Tuntuu mahdottomalta mut kannattaa kokeilla.

(.) meille tulee todellakin pojan pullero. Wilhelmin sukupuoli on testein varmistettu. Poika on terve vaikka hieman erikoiset kromosomit olikin isältään perinyt. Kyllä helpotti kuulla.

Tytär oli sitä mieltä, että poika lähetetään vaihtoon. Kaipasi niin kovasti pikkusiskoa tähän veljeskatraaseen.

No olen sitä vaaleanpunaishörhelökaipuuta nyt purkanut tuohon ainoaan tyttölapseen.. oksentaa jo varmaan kohta värin nähdessään ;)

Nyt en halua millään ketään morkata, varsinkaan vanhempia ensisynnyttäjiä mutta hieman herättää ihmetystä kun tuore 33v. kuukauden ikäisen vauvan äiti ihmettelee, että pitäisikö vauvan todellakin elää monta kuukautta pelkällä maidolla. Nyt sitten kuulin, että oli alkanut syöttää jo perunaa ja porkkana yms. vellejä ja soseita parin kuukauden ikäiselle vauvalle. Ihan vaan sen takia kun lapsi herää yöllä syömään.

Anteeksi nyt vain mutta minun käsittääkseni pienen vauvan täytyykin herätä syömään ettei kuivu. (Tietysti on niitäkin, jotka nukkuvat heti pitkään mutta tuskin syömättä tuntikausia...)

Kun vanhaksi elää itsekseen, 24h vastuu toisesta saattaakin olla ylivoimaisen raskasta. Ja yhden lapsen äiti ihmettelee kuinka ehdin itse syömään, laittamaan ruokaa, puhumattakaan kodinhoidosta kun hän ei yhden lapsen kanssa ehdi. Kyllähän rytmin löytymiseen voi mennä pitkäkin kuukausia mutta kyllä mielestäni arkiaskareista täytyy jokaisen suoriutua.

Sit toinen asia mikä ihmetyttää: synnäreillä ei ehditä " valmentaa" äitejä imetykseen, oikeisiin otteisiin vauvan käsittelyssä. Sit hyvin herkästi annetaan se lisämaitopullo, ihan vaan sen takia, että vauvan paino nousis nopeaan ja voitais päästää äidit kotiin mahd. pian synnytyksestä kun huoneet ei muuten riitä ja henkilökuntaa on vähän.

Itsekin jouduin 1/2 h päästä juniorin synnyttyä ulos salista ja 12 h kuluttua vasta pääsin huoneeseen.. että ahdasta todellakin oli.

Kyllä kai itse pärjää kun on jo kokemusta mutta harmittaa esikoistaan saavien puolesta..

Tulipas nyt purettua mutta tällaista täällä meilläpäin.

Kävin pitkästä aikaa lukemassa synnytyskertomuksia ja kyllä oli karvat pystyssä ja iho kananlihalla..

T.Neppis ja Wilhelmi 23+4

Vierailija
39/72 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tänään klo 12.05 pieni menninkäistyttö:vaaleine ihoineen,mustine tuuheine hiuksineen,tummine silmineen hän on kuin menninkäinen.

Tyttö painoi 3360g ja on 50 cm pitkä.Syntyi rt:ssa luomusti 4t 35 minuutissa.Vuotomäärän(200ml)vähäisyyden takia ja lääkärin todettua tyttökin terveeksi,kotiuduimme polikliinisesta synnytyksestä kotiin jo 19 jälkeen illalla.

Olo on loistava,ei oo paikat yhtään kipeänä ja nautitaan suunnattomasti,kun pikkuinen syntyi viikkoa ennen koulun alkua,niin isommatkin ehtii tutustua häneen hyvin.

Nyt vetäydyn palstapimentoon,keskityn vauvan ja taaperon hoitoon,isompien läksyjen tarkistamiseen ja elokuulaisten synttäreiden järjestämiseen.

Tsemppiä kaikille odotukseen.

Lumina ja Lahja 11t

Vierailija
40/72 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatukset pyöpii vaan pikkupojan ympärillä. Mutta siirrytään päivän aiheiseen:

ONNEA JA HALEJA LUMINALLE IHANASTA TYTTÖVAUVASTA! kyllä mustakin olisi ihana saada syliin hoidettavaksi pikkunyytti. Ihanaa kun sulla synnytys meni noin hyvin. Mullakin on haaveena polikliininen synnytys.

Neppis: Meillä täällä myös ensisynnyttäjiä joilla aika erikoiset systeemit. Eräskin äiti ihmetteli tuolla puistossa että miten mulla voi olla niin monta lasta kun hän ei olisi hankkinut sitä yhtäkään jos olisi tiennyt miten se rajoittaa hänen elämää hän sai vauvan 36v ja vauva on nyt noin neljä kk vanha. Mä yritin häntä lohduttaa mutta kun se on niin vaikeeta kun me ollaan aivan erilaisia ihmisiä. Vähän vaikeeta ruveta sanomaan toiselle ihmiselle että käytä maalaisjärkeä jos hänellä ei ole sitä. Eli koin parhaaksi vaan kuunnella häntä kommentoimatta millään lailla.

Omppis: Kyllä sun se sukupuoli täytyy selvittää enhän mä voi koko syksyä jännätä tuleeko teille ukko vai akkavalta kun teillä on nyt niin hyvä tasapeli. Voi Omppis kerropas millaista siellä teillä päin on asua onko tontit kalliita ja miten tarkenet talvella mä kun olen pääkaupungin tunnetuin vilukissa. Onko siellä teillä päin ruotsinkielisiä kouluja mä haluaisin niin kovasti löytää jonkun väljemmän paikan. Mun pojat pitää jo niin kovaa ääntä ja on niin surku kieltää niitä kun niillä on niin kaunis kimeä ja kantava ääni. Olis ihanaa asua oikein pellossa missä lapset sais huutaa ja kirkua mielensä mukaan voi miten mä nauttisin, ihailisin ja nauttisin enkä kyllä yhtään rajoittais.

Risella: sulla ei todellakaan ole enään montaa viikkoa ja kun koulu alkaa aikakin menee kuin siivillä eli kohta on sulla vauveli kainalossa.

Onko muita jotka aikoo tilata ruskovillan vauvanvaatteita, mä rakastan niitä, ainoastaan hoito on vähän työlästä kun en millään raaski pestä niitä koneen villaohjelmalla vaan pesen ne käsin. Mutta on ne niin pehmeitä ja lämpimiä vastasyntyneellä ja varsinkin kun talvivauvasta on kyse niin musta ne on parhaita.

Vointeja kaikille.

Annlinn