Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT vko31** ~30.7.-5.8. -07~

30.07.2007 |

Uusi pino heinäkuun viimeiselle/elokuun ensimmäiselle viikolle.

Tässä viime viikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832899&p=1&tm…

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti onnea vauvan syntymästä!!!!

Pore, hoitopöytiä löyty hinnaltaan 80-450euron välillä. Itse päädyttiin 99e maksavaan hoitopäytään (vetolaatikoilla) siitä saa sit myöhemmin irti sen hoitopöytänä toimivan päälimmäisen osan joten toimii myöhemmin ihan lipastona. Meillä oli pakko ostaa hoitopöytä koska vauvan vaatteille ei muualta löydy tilaa eikä kylppäriin voida laittaa edes hoitoalustaa pyykkikoneen päälle tms. Luulin aluks että huonekaluliikkeistä löytyis paras valikoima mut paras hinta-laatusuhde sekä tarjonta löytyikin ihan lastentarvikeliikkeistä.

Tää lähtee mökille nauttimaan auringosta, mukavaa viikonloppua kaikille enska-kamuille !!!

hermione ja Onni 31+4

Vierailija
42/54 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi vaan tännekin että poika pyllähti maailmaan 19.7. klo 22.07 raskausviikolla 39+2.. ihan ennalta arvaamatta.. olin henkisesti valmistautunut yliaikasuuteen mutta hyvä että tulikin aikaseen..

mitat 3090g, 49cm ja pää 34cm.. pisteet 9/10..

synnytys oli aika helppo.. olin kaupungilla iltapäivän kävelemässä ja siellä alko supistukset... klo 17 tulin koti ja silloin supisteli jo kovasti.. sairaalaan lähdin klo 19.. aattelin et mennään tarkistaa vaan ja tullaan vielä takasin.. mut eipä tultu ku olin 5cm auki... en ehtiny ku muutaman kerran ilokaasua imasta ku olinki jo 10cm auki.. en saanu enää puudutteita.. luomuna siis..ponnistelin n.tunnin... supistukset tuntu kadonneen jonneen, ja niihin sain oksitosiinia (nenäsumutetta).. vähä jouduttiin välilihaa leikkaamaan ja sitte se tulikin sieltä..

olo on onnellinen mutta väsynyt.. yöunet on historiaa... nukkukaa vielä ku voitte!

millaste ja poika 16pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti tulen kirjoittelemaan kuulumiset..

Eli sairaalaan yliaikaiskontrolliin tulimme maanantaina (30.7.2007)klo 10.20. Lääkäri tutki ja sitten tuli tuomio, että ei muuta ku osastolle ja aletaan käynnistellä. Kotiin ei enään mitään asiaa!! Kyllähän se pisti pientä paniikkia päälle.

Aloittivat pillereillä, jolla sitten saatiin supparit käyntiin, ja näillä jatkettiin sitten keskiviikkonkin ajan. Keskiviikko iltana kysyin kätilöltä, että jos sitten torstaina voitaisiin siirtyä tippaan, kun mitään ihmeempiä ei kuitenkaan ollut tapahtunut. Ja hän oli sitten samaa mieltä, piti kuitenkin lääkäriltä kysellä seuraavana aamuna.

Torstaina (2.8.) juttelin sitten lääkärin kanssa ja hän sitten ilmoitti, että laitamme tipan menemään. Eli ei muuta ku sitten " kärvistelemään" synnytyssaliin. Tippa aloitettiin klo 10.00. Supistuksia tuli ja meni ja olivat todella kivuliaita.

Puoli kaks tuli lääkäri ja puhkaisi kalvot, jotta saataisiin pikkuisen vauhtia käynnistykseen.. Klo 14 sain sitten epiduraalin, koska oli pakko lisätä vauhdilla tipan määrää. Olipa siinä jännä tunne, kun supparit heittelehtivät 80-100 välillä ja ei tuntunu missään. Olin siihen mennessä avautunu 1,5 cm ja kaulaa vielä reilu 2 cm jäljellä.

Klo 19.30 tuli kätilö ja teki sisätutkimuksen, joka osottautui seuraavanlaiseksi: kohdunkaulaa ei enään ollut jäljellä, mutta olin avautunu VAIN 2 cm. Lääkärikin tutki ja päädyimme sitten sektioon.

Torstaina, 2.8.2007 (rv 42+6) klo 22.55, näimme meidän ihana pikkumiehen livenä!! =) Pituus 49cm ja painoa 3 530g.

Aivan isänsä näköinen ja samoja piirteitä on paljon. Kaikki on mennyt hyvin, eikä sitä millään meinaa uskoa, että se on oma!! =)

Huomenna meillä on sitten lastenlääkäri ja kuulemme tuomion, että millon me pääsisimme kotiin. Paljon särkylääkettä on mennyt, eli todella kipeä olen. Kunhan tästä paranen, niin pääsen OIKEEN kunnolla nauttimaan äitiydestä =)

Mutta nyt lähden isän ja pojan kanssa katselemaan teeveetä sekä iltapalalle. Kirjoittelen taas, kunhan kotiudumme.

Rakkaudella,

Lisbet ja poika, pian 2 päivää vanha.

Vierailija
44/54 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin monta vauvauutista, ja ihanaa että noin onnellisia tarinoita kaikki! Oikein paljon onnea, nauttikaa uudenlaisesta arjesta!

Nopsaan vähän tilitän omaa napaa. Olin torstaina neuvolassa, ja vähän kaikki oli pielessä. 1) Hemoglobiini oli laskenut 30 pykälää, joten rautakuurin aloitan. 2) Eivät voineet ottaa sitä rh-verikoetta, vaikka piti, kun sen analysoitavaksi saaminen ei kuulemma olisi onnistunut postin takia - menen sitten ensi viikolla sitä varten käymään. 3) Virtsassa oli valkuaista, joten samalla kun otetaan tuo verikoe, katsotaan myös sen tilanne uudelleen. 4) Ikävintä oli kuitenkin, kun sekä lääkäri että terkkari mittasivat sf-mittan, ja kummankaan mittauksen mukaan kohtu ei olisi kasvanut lainkaan sitten juhannuksen. Edellinen mittaaja on kyllä ollut eri, joten mittaustapahan voi hyvinkin vaikuttaa asiaan, mutta joka tapauksessa joudun nyt menemään ekstraultraan maanantaina jossa katsovat onko jotain vialla.

En tiennyt miten päin olisin ollut kun neuvolasta tulin. Oikeasti en usko, että mitään isoa olisi vialla, koska näen kyllä omin silmin että maha on kasvanut juhannuksen jälkeen - eihän mulle mene enää edes samat vaatteet. Mutta tietysti sitä kuitenkin aina huolestuu. Positiivista oli, että syke kuului hyvin ja liikkeitä tunnen jatkuvasti.

Että sellaisia. Pitäkäähän peukkuja, että maanantaina kaikki olisi kunnossa!

Hämmentynyt Bianco 28+4

Vierailija
45/54 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: Matki muna vain ja pese alkuun vain pienemmät vaatteet pakkauksesta (ja muista mahdollisista vaatteista). Meillä yksinkertaisesti ei ollut tilaa kuin pienemmille vaatteille, hoitopöytä on niin kapea ettei sen laatikoihin paljon mahdu. Ja kun noita 70-senttisiä vaatteita ei vielä hetkeen tarvita sen paremmin kuin toppahaalariakaan, niin oli pakko jättää pesemättä, kun ei niitä viisti pestyinä takaisin pahvilaatikkoonkaan laittaa.

butterfly: Tsemppiä vaan koiran koulutukseen. Kannattaa venyttää sitä omaa pinnaa tässä vaiheessa kun on pentu, onnistuu kuitenkin helpommin pennun kanssa kuin sitten yrittää opettaa samoja temppuja aikuiselle koiralle, joka on jo ehtinyt oppia huonot tavat.

Väsymyksen suhteen en muista milloin sen helpotti, mutta kyllä se jossain vaiheessa helpottaa, lienee kuitenkin aika yksilöllistä, kuten kaikki muutkin oireet raskausaikana. Itselläni ei kovin pahaa väsymystä edes ollut missään vaiheessa, mies kyllä jälkeen päin sanoi mun olleen normaalia väsyneempi sillon alkuvaiheessa.

sanle: vanhempainvapaan siirto miehelle onnistuu helposti. Samalla kun saat päätöksen äippärahasta yms saat sellaisen muutoskaavakkeen millä voi ilmoittaa Kelaan vapaan siirrosta miehelle.

millaste&lisbet: Pieniä poikia vaan putkahtelee maailmaan! Onnittelut Teille molemmille!

bianco: toivottavasti kaikki on ok. Eipä tuo sf-mitta koivn tarkka mittari tunnu olevankaan ja riippuu hirveästi mittaajasta. Minullakin juuri viimeksi lääkäri mittasi samat lukemat kuin terkka edellisellä kerralla, silti ultran mukaan vauvan mitat vastasivat täysin viikkoja (lääkäri siis ultrasi samalla kertaa muutenkin).

ON: tänne ei erityistä. jotenkin minulla on sellainen aavistus, en tiedä mistä johtuu, että vauva syntyy ennen laskettua aikaa, mutta saapa nähdä kuinka käy. tarvii varmaan alkaa tosissaan miettiä sitä sairaalakassin sisältöä, kun kerta tuollaiset ajatukset ovat päähäni tulleet.

hannnah 36+4

Vierailija
46/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän kovasti anteeksi etten ole kirjoitellut pitkään aikaan enkä päivittänyt esittelypinoakaan.

Kysynkin ottaisko joku tuon pinon päivittääkseen? Minä en sitä enää päivitä. En jaksa enkä halua.

Tulen kirjoittamaan kunnolla ja kertomaan kuulumisia sitten kun jaksan. Kaikki on kyllä vauvan suhteen hyvin, mutta kaikkea muuta tässä sitten onkin ollut.

Paljon onnea vauvan saaneille, TITI, LIVE JA LISBET taisi olla kun pikaisesti vilkaisin..

T. Juli rv 10+3

Vierailija
47/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Livelle, Millastelle ja Lisbetille (ja Tititlle, jos en ole jo muistanut onnitella) pikkunyyttien johdosta ja tervetuloa vauvapuolelle!

t. pikku-Juska ja poitsu 4 vk+

Vierailija
48/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ensimmäistään odottava huhuilee... Kirjoittelen tuonne joulukuisiin myös, mutta olisi mukava teidänkin kanssa vaihtaa kuulumisia. Joulukuisissa on suurimmalla osalla jo useampia lapsia, ja täällä taas kaikilla sama tilanne - eka tulossa :) Olenkin jo vakoillut juttujanne jonkin aikaa, ennen kuin uskaltauduin kirjoittaa pinoonne..

Eli joulukuun lopulla odottelemme miehen kanssa vauvaa tulevaksi. Tässä viikon sisällä on alkanut tuntua liikkeitä ihan kädelle masun päältä. Rakenneultra on huomenissa, sitä jännityksellä odottaen.. Juu ja pk-seudulla asutaan, Kätilöopisto olisi synnäri. Yritetään ehkä päästä Haikaranpesään, jos vaan sekaan mahtuu ja huolitaan.

Paljon onnea jo nyyttinsä lunastaneille! :)

Gaijis ja pikkuinen 19+3

Vierailija
49/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Gaiole!

Meillä onkin LA:t varsin lähekkäin. Mulla on menossa rv 19+0. Synnyttämään tullaan myös kättärille ja haikaranpesä myöskin harkinnassa. Tapaamme ehkä siellä. ;)

ON: Olossa ei suuria muutoksia. Tällä viikolla tosin tuntuu et maha on pullahtanut kunnon harppauksilla ulos päin. Kävinpä sitten ostamassa mammafarkutkin. Harmi vaan, että tulikin näin lämpöiset kelit ja en pääse käyttämään niitä.

Masuasukki iltaisin jumppailee. Tuntuu hassulle, että mistä se tietää, että oon menossa nukkumaan, koska se aloittaa jumpan aina ku vedän peiton päälle. Eikä esimerkiksi silloin kun iltasella makoilen sohvalla ja katon telkkua. :D Muutenkin tuntuu vaativalle kaverille ku potkasee, jos esim työhousut painaa istuessa mahaa. En ennen raskautta ajatellukaan, että lapsen luonteenpiirteistä pystyisi sanomaan mitään raskausaikana, mutta näemmä äiti oppii kaiken näköistä jo raskausaikana. Kivaahan se vain on!

Vielä yli viikko rakenneultraan.. plaah!!

Vointeja kaikille! Nautitaan nyt auringosta ja lämmöstä!

Susanna 19+0

Vierailija
50/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Lisbetille ja milastelle nyyteistä. :) Nyt onkin tupsahdellut monta poikaa peräkkäin.

Uusi enskakin saatiin taas riveihin, hyvä hyvä. Gaiole tervetuloa joukkoon. Tulehan sitten huomenna kertomaan ultrakuulumiset. Aiotteko muuten kysäistä sukupuolta?

Bianco älä turhaan tuskaile sen sf-mitan kanssa. Mulla oli noilla viikoilla kanssa silleen et masu oli kasvanu vaan 0,5 cm edellisestä mittauksesta, eikä lääkäri todellakaan siitä mitään hermoillut. Sainoi että homma on ok kun kuitenkin painoa oli tullut normaalisti lisää, eikä siinä mitään lisätutkimuksia tehty. Tosin mulla ei kyllä ollu noita mitään valkuais ym. hommeleita mut jos kerran liikeitä tunnet niin se kai tässä tärkeintä on.

Julille tsempitykset ja positiivista energiaa.

Nyt pyykit ulos ja sitten kauppaan.

T: Buuffa ja Nuuro 36+0

Vierailija
51/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaste ja Lisbet, paljon paljon onnea pikku-vauvojen syntymästä!!

Juliaanalle tsemppiä!

Gaiole, tervetuloa mukaan. Täällä on kyllä mukavaa porukkaa =)

Bianco, tsemppiä maanantain ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Itsehän sä olet huomannut että masu on kasvanut joten jospa se mittaustulos johtuu vaan eri mittaajista. Tulehan sitten kertomaan kuulumiset.

Huomenna pitäis aloittaa työt, vielä kolme viikkoa ennen äippäloman alkua. Saas nähdä miten jaksan? Voikaa hyvin!!

hermione ja Onni 31+5

Vierailija
52/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Voi kurja kun neuvolan täti niin runnoi, mä varmaan antaisin kantapään tuntua jo naamassa jos noin kävisi! ;) Oikeesti luulen että vaistomainen reaktio tuollaisessa tilanteessa ois kaikkea muuta kuin rauhallinen! Vaikka tiedän, että ne vissiin aika ronskisti usein tutkivatkin...

Dajm: Siellä lomaa odotellaan... Älähän nyt liikaa rehki, pitää huilata kanssa!

Live: Valtavat onnittelut pikkumiehestä!!! Voi tuota onnea!!! Nauttikaahan!

Pore: Sullahan on jo komea vauvamasu! Mulla alkaa tuo ilman kerääntyminen olemaan sitä luokkaa, että voin oikeesti ¿leikkiä¿ jo olevani pidemmällä! ;) Siis kaasujahan tuo on, mutta iltaisin on aika kivan näköinen! :)

Butterfly: No eipä tuo 22 ¿:a varmaan kenenkään taloutta kaada, luulisin... Mutta Treella siis tarjotaan vain se yksi ultra (mikäli np-ultrassa ei jää mitään epäselvää, ymmärsin) ja sitten jos haluaa rakenneultraan niin se pitää käydä yksityisellä (??). Vai saako sen sitten käydä kanssa neuvolassa, mutta maksaa kuitenkin jotain... Vähän pihalla vielä, kuten huomaa! ;) Yksityisellä käynti sitten kuitenkin taas onkin huomattavasti tyyriimpää puuhaa, joten mielelläni sen rahan säästän vaavin tarvikkeisiin! :) Niin noista oireista, niistä on tosiaan innoissaan! Ja varsinkin, kun vielä ei kovin moni tästä odotuksesta tiedä, niin sitä suuremmalla syyllä hehkutan niitä täällä! :)

Millaste: Onnittelut myös sinne pienestä poikanyytistä!! Huh, kaupungilta lähes suoraan synnyttämään, kuulostaa hurjalta! Mukavaa vauva-aikaa teidän perheelle!

Lisbet: Ja onnitteluja myös sinne!! Poikia ropisee nyt niin taivaan täydeltä! :) Nauttikaahan nyt!!

Bianco: Höh, kurjia neuvolakuulumisia! :( Mutta tärkeintä on, että syke oli hyvä ja itse tunnet liikkeet ¿ ja näet masun kasvun! Kyllä se varmaan oli sitten mittausvirhe tm. aiemmalla kerralla, usko pois!

Juli: Voi että, toivottavasti ei mitään vakavaa!!! Keräile voimia ja tule kertomaan kuulumiset kunhan jaksat! *halaa tiukasti*

Gaiolelle tervetuloa pinoon!

Ja Hermionelle vielä tsempit huomiselle töiden aloitukselle, koitahan jaksaa!!

Täällä on kotiuduttu, pääkaupunkiseudulla tuli pyörittyä pari päivää... Ja eilen kotiin lähtiessä tuli se odotettu eka oksennus! :) Ja tämä sekopää oli kyllä iloinen, aina vaan todellisemmalta tämä tuntuu! Ja myös tänään tuli ylös ¿ olisihan se tietty kiva ettei ihan joka päivä tarttis! ;) Heh! Äiskä ja iskä olivat tämän päivän täällä, joten sain kunnolla höyrytä intoani äipälle! Ihanaa kun se jaksaa kuunnella, tuntuu kivalta puhua jollekin kasvotustenkin näistä ¿ vaikka onhan kaveritkin tukena, mutta kovin harva vasta tietää...

Naksu rv7+2

Vierailija
53/54 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipahei...ja sunnuntai-iltaa kaikille.

Ensinnäkin tännehän oli tullut taas vauvauutisia, onneksi olkoon Millaste ja Lisbet!! :) Ja teidän miehillennikin (olikohan oikein kirjotettu ? ;) )....

Bianco: Tsemppiä ultraan...ei kannata huolestua liikaa vielä noista, jos itestä kuitenkin tuntuu että maha on kasvanut hyvää vauhtia juhannuksesta..:) Mutta ymmärrän kyllä, että ainahan ns. ikävät uutiset pistää miettimään...

Gaiolelle tervetuloa enskojen joukkoon :)!!

Oma napa...tänään tultiin sitten kotiin Tukholmasta...eilen lähdettiin iltalaivalla ja nyt iltapäivällä oltiin täällä Oulussa...huhhuh..laiva ei sinänsä rankka ollut, mutta juna...voi elämä. siinä ei sitte millään meinaa saaha asentoa ja mulla turpos jalat ihan sairaasti ja nyt ne on vieläkin turvonneet tooosi paljon ja mua huolettaa, että onkohan tässä jotain muuta kuin sitä ns. normaalia turvotusta??? Onko muilla ollu jalat kun elefantilla välillä?? ja särkee jalkoja...:(

Nyt väsyttää kyllä niin, että taidanpa lähtä nukkumaan..huomenna pitää asioita lähteä hoitamaan...miehen pojalle pitää hankkia sotu ja sitte mennä kelalle jne. jne. Olipa muuten tullut päätös äitiyspakkauksestakin viime maanantaina, joten sitä nyt odotellaan sitten...jeejee ;)

Mutta...vielä viikko lomaa joten pitää yrittää todella rentoutua. Oikein mukavaa sunnuntai-illan jatkoa ja alkavaa viikkoa. :)

Rv 26 taitaa olla jo tasan....??

Vierailija
54/54 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Vaikka viikko onkin jo vaihtunut, piti tulla kirjoittelemaan onnittelut vauvautuneille, MILLASTE, LIVE & LISBET!

LIVELLE & MILLASTELLE ISOT ONNITTELUT!!! Myös LISBETILLE!!! :) Sun synnytyskertomus kuulosti hyvin paljon samanlaiselta kun meikäläisellä.. ;) Tervetuloa tuonne vauvapuolelle PikkuEnskojen pariin! BUUFFAKIN varmaan piakkoin ryntää sinne.. ;) Tsemppiä loppumetreille!

Onnellista odotusta muille! Nauttikaa masuistanne!

Huiskutukset, Mammis & Oona 3,5+kk [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]