Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT vko31** ~30.7.-5.8. -07~

30.07.2007 |

Uusi pino heinäkuun viimeiselle/elokuun ensimmäiselle viikolle.

Tässä viime viikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10832899&p=1&tm…

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä Savosta, täällä on ainakin ollut hyvin kostea päivä.. Onneks loppu viikoksi on luvattu parempaa keliä. Viimeiset kesälomapäivät on edessä, maanantaina taas töihin. Vielä olis kolme viikkoa töitä ennen äippäloman alkua. Käytiin tänään katsastamassa loput liikkeet joista vois hoitopöytä löytyä ja kyllähän se oikea sieltä löytyi. Onneks, niin ei tarvii siitä alkaa ressaamaan, kaipa sitä vois sitten alkaa pesemään noita vauvan vaatteitakin kunhan saan paikan jonne ne vaatteet laittaa.

Sara-maria, meillä noi kehityskeskustelut on ollut onneks vaan kerran vuodessa. Mä en oikein tykkää niistä vaikka ihan kiva pomo meilläkin on.. Mukava kuulla että sun pomos suhtautui kivasti vauvauutiseen =)

Malaikavaavi, mulla on ollut noita harjoitussupistuksia varmaan jo rv20 asti. Vatsa menee kovaksi ja kireäksi. Kipuja en muista kyllä olleen. Vatsa mulla on löysällä monesti ihan ilman mitään syytäkään..

Mulla on käytössä ollut sellainen tukivyö joka tukee ton mahan tosi napakasti. Ilman sitä en kyllä olis pystynyt oleen töissä. Ota ihmeessä neuvolaan yhteyttä jos kovin alkaa tulla kipuja supistuksien yhteydessä.

Butterfly, mä en saanut mitään dvd-levyä neuvolasta. Olen ihan kade =( Mitä se levy sisältää? Mun uudestaan alkava flunssa näyttää laantuneen, tänään on enää ollut vain kurkku hieman kipeä, nenä ei vuoda. Toivottavasti tässä nyt jo alkais tervehtymään että pääsis terveenä palaamaan maanantaina töihin... Lomalla on niin kiva sairastaa!

Naksu, koitahan pärjätä vessassa käyntien kanssa.

Loppuvaiheessa raskautta se sitten vaan kiihtyy entisestään =)

Tsemppiä huomiseen ultraan, tulehan sitten kertomaan kuulumisia.

Täytyy lähteä laittaan pyykit kuivumaan,mieskin jo odottaa vuoroaan koneelle. Huomenna olis neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumiset.

hermione ja Onni 31+1

Vierailija
22/54 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa aurinko siniseltä taivaalta, mutta tuuli on vielä aika kova. No, viikonlopuksi on luvattu hellettä.

Titi-uulle kiitos synnytyskertomuksesta. Kuulosti kaiken kaikkiaan aika siedettävältä, vaikka paljon oksensitkin. Ihanasti kuvattu se tunne, joka tulee kun saa vauvan rinnalle. En malttaisi odottaa¿

Malaika: ihana juttu, että mies ja poikansa ovat nyt saapuneet! On varmaan niin kiva saada oma kulta luokseen! Juttelit harjoitussuppareista, mulla on niitä tuntunut kanssa jostain viikolta 20 varsinkin vähän reippaammin kävellessä. Supistus alkaa kyljistä vähän niin kuin pistoksena ja etenee keskelle mahaa. Ärsyttävää, mutta vauhdin hidastaminen tai pysähtyminen kokonaan auttaa.

Hermione oli löytänyt hoitopöydän, kiva kun pääset nyt vauvan tavaroita järjestelemään. Toivottavasti flunssa ei iskenyt toden teolla.

Bianco: sulla on aika samanlaisia mietteitä töistä lähtemisen kanssa kuin mullakin oli. Urakeskeisenä ihmisenä pidin etukäteen ajatusta töistä pois jäämisestä kauhistuttavana, mutta nähtävästi luonto tekee tehtävänsä ja loppua kohti alkaa jotenkin vaan henkisesti kypsyä siihen ajatukseen. Tietysti särkevä selkä ja jatkuva haukottelu auttavat myös¿ Yllättävästi ne työt silti tulevat lomallekin mukaan, näen edelleen viidennellä lomaviikolla työunia ja kannan huolta tietyistä asiakkaista ja asioista, vaikka tiedän että hommat ovat hyvissä käsissä. Käväisin tänään töissä lounaalla pomon ja kollegan kanssa ja hyvin ne siellä pärjäävät ilman minuakin. Herää kysymys: enkö siis ollutkaan korvaamaton ;)

Sara-Marialla oli pomolle raskaudesta kertomisen etappi saavutettu. Muistan kuinka itse jännitin sitä kamalasti ja yritin lykätä kertomista, mutta olin niin pahoinvoiva alkuun että yhtenä päivänä vaan oli pakko kertoa kun ryntäsin suurin piirtein kesken lauseen oksentamaan. Hyvinhän se sitten asiaan suhtautui.

Naksu, odotapa vaan suurempia viikkoja niin sitten se vessassa ramppaus vasta todella alkaa¿

Butterfly oli saanut neuvolasta DVD:n. Jos se on sama kuin meillä (joku Babysevenin juttu) niin se on ihan ok, paitsi keskeisessä roolissa oleva pariskunta on kyllä todella teennäinen. Mutta ihan hyviä juttuja siinä on muuten.

Meille tulee huomenna ulkomaisia vieraita ja lähtevät maanantaina. He siis asuvat sen ajan meillä, mutta onneksi meillä on iso yhteinen kaveriporukka jolla järjestetään ohjelmaa, eli mun ei tarvitse olla koko ajan viihdyttämässä. Heillä on lisäksi reilun vuoden vanha poika joka tietysti tarvitsee unta aikaisin illalla, joten mitään ihan älytöntä yöriekkumista ei ole luvassa. Ihana nähdä rakkaita ystäviä pitkästä aikaa!

Kun nyt romaania aloin kirjoittaa niin raportoitakoon vielä yksi mieltä painava asia. Mies kuuli päivällä että yksi kaveripariskunta, jolla on vajaa 2-vuotias lapsi, on päätynyt asumuseroon. En tiedä mitä ja milloin on tapahtunut, mutta mulla on heidän tilanteestaan todella paha mieli. Kyseinen pariskunta on ollut aina ihan paita ja peppu, ja todellakin viimeiset joiden olisin ikinä luullut eroavan. Aloin tietysti heti miettiä omaa parisuhdetta ja mitä sen eteen voisi tehdä ettei vaan meille ikinä kävisi noin¿ Mies tulee vasta myöhään illalla kotiin (viettää päivää kavereiden kanssa) ja saa kyllä luvan analysoida tätä mun kanssa. Raukka ei tiedä mikä terapiasessio kotona odottaa, heh.

Voin olla vähän huonommin linjoilla loppuviikolla vieraiden takia, joten toivottelen nyt jo aurinkoista loppuviikkoa enskakamuille!

Tipu & Mini 35 tasan (kääks, enää 5 viikkoa jäljellä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione ja Tipu siellä varoittelee oireiden ja pisutarpeen kasvusta vaan... Niinhän se on, tiedossa kyllä että vaan voimistuu mitä ahtaammaksi tila tuolla käy! :)

Mulla onkin tässä odotuksessa sellainen juttu, että puhun ja näköjään kirjoitankin kaikki oireet ja tuntemukset tarkkaan, aina muistan miehellekin kertoa miltä milloinkin tuntuu... Mutta se lähinnä sen vuoksi, että itsekin paremmin sisäistän tilanteen ja saan samalla jakaa kokemusta muiden kanssa - ei suinkaan " valittamismeiningissä" siis! ;) Musta on vaan niin ihanaa, kun tämän pitkän taipaleen ja hoitorupeaman jälkeen on vihdoin raskaana, haluaisin toitottaa tätä jo kaikkialle!! :D Ja siinä samassa siis toitotan myös huomattavat oireet - sehän on pelkästään hyvä juttu että niitä on!!! Eli onnellinen niistä siis!!

Vierailija
24/54 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kommentoimaan butterflylle tuohon häävaate asiaan. Itsellä masu alkoi näkymään tuossa 16 viikon paikkeilla ja normi farkuissa istuminen oli todella tukalaa.Toisina päivinä masu pömpötti enemmän kun toisina ja housut jotka tuntuivat hyviltä tänään saattoivat puristaa huomenna ja sitten taas parin päivän päästä olla hyvät. Eli jos hameesi on nyt jo suht tiukka niin enpä usko että siinä on enää silloin mukava olla. Tosin mitään äippähamettakaan ei varmasti vielä kannata tuossa vaiheessa ostaa eikä varmaan hyvin istuvaa saakkaan. Helpoin olis varmaan lainata joltain jos lähipiirissä sattuis olemaan joku joka on koon tai kaks sua isompi.

Titille kiitokset synnärikertomuksesta.

Koskakohan Live ja Lisbet tulevat kertomaan vauvakuulumisia? Oletettavasti nyytit on jo kainalossa.

T: Buuffa ja Nuuro 35+3

Vierailija
25/54 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Joo eli KYS:ssa synnytin ja minulla on pelkästään hyvää sanottavaa KYS:n synnytysosaston henkilökunnasta ja toiminnasta. Apua tarjottiiin kyllä koko ajan ja kysyttiin mikä tuntuisi hyvältä ja ehdotettiiin synnytyksen eri vaiheissa eri kivunlievityksiä ym. mitä ei itse siinä vaiheessa olisi edes välttämättä älynnyt kysyä. Osasivat myös " lukea" vointiani päältä päin. Myös isä huomioitiin synnytyksen aikana, mutta tietysti äidin vointi on siinä päällimmäisenä. Todella hyvä kuva jäi minulle minua hoitaneista henkilöistä. Eikun vaan ajallaan rohkeasti sinne synnyttämään, ammattitaitoinen henkilökunta on siellä vastassa! Nyt nukkkumaan, neiti nukahti puolisen tuntia sitten.

Vierailija
26/54 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: Kyllä se eilinenkin päivä kului, marjoja hiukan keräsin. En tiedä mihin se aika sitten lopulta menee. Aamulla aina tuntuu että on pitkä päivä edessä ennen kuin mies tulee kotiin, mutta eipä seitä sitten juuri mitään ehdi tehdäkään kun isäntä jo kolistelee eteisessä.

Naksu: Vessahätä kyllä helpottaa vielä jossain siinä keskiraskauden vaiheessa, mutta palaa valitettavasti loppuajaksi kahta kauheampana. Meillä isäntä vitsaileekin aina että joko tarvii lähteä taas ostamaan mulle lisää vessapaperia ja varmistelee ennen kauppaan lähtöä, että olenhan muistanut käydä vessassa ettei hätä iske kaupassa. Vaikka monesti se hätä iskee kaupassakin riippumatta siitä kävinkö kotona juuri ennen lähtöä vai en...

butterfly: Juhlavaateongelmaasi... Itse päädyin ostamaan jo keväällä äitiysliikkeestä juhlavaatteet, kun tiesin että kesällä on rippujuhlat. Harmittelin jo silloin että jäävät niin vähälle käytölle. Lopulta käyttöä sitten olikin hiukan enemmän, olikin kahdet rippijuhlat ja yhdet 60-vuotisjuhlat. Ja vielä parin viikon päästä olisi luvassa olisi yhdet 50-vuotisjuhlat ellei satuta olemaan laitoksella juuri silloin. Joten jälkikäteen vaatteiden osto ei enää niin harmittanutkaan. Ja kaiken lisäksi kaverini, jolla on laskettu aika joulukuussa, kyseli jo kovasti että myisinkö vaatteet eteenpäin hänelle, kun en niitä itse enää kohta tarvitse. Nuo omat juhlavaatteeni kun ovat äitiysmallistoa niin säätövaraakin löytyi sopivasti sekä alkukesän että loppukesän juhliin.

hermione: En minäkään neuvolasta omaksi dvd:tä saanut. Meillä tosin on neuvolassa useita eri filmejä, joita saa halutessaan lainata ja se on riittänyt ainakin minulle. Eipä ne niin hyviä " leffoja" ole että niitä koviin moneen kertaan viitsisi katsella, joten veisivät vain suotta tilaa hyllyssä, jos omaksi saisi. Kysäisepä löytyykö teidän neuvolasta lainavideoita.

tipu: Nuo erot kaveriporukassa pistävät aina hiukan mietteliääksi. Ja toisinaan jopa kavereiden ratkaisut ihmetyttää, mutta eläköön jokainen oman elämänsä niinkuin haluaa. Kuinkas se teijän illan turinatuokio eroaiheesta sujui?

ON: Nyt pitää sitten alkaa siivota, ainakin imuroida. Kaverin pitäisi tulla " päiväkahvilla" käymään...

hannnah 36+2

Vierailija
27/54 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli vaikea aamu, mä en meinaa saada itteä milllään ylös sängystä ja töihin. Liukuvan työnajan etuja tai huonoja puolia :), ei oo niin tarkkaa mihin aikaan töihin tulee. Voisin varmaan koko päivän vaan makoilla sängyn pohjalla tekemättä mitään. Tosin taisin vetää viime yönä ihan kivan mittaset yöunet, ku olin jo yhdeksältä nukkumassa.

Naksu: Ehkä tänään voi jo odotella niitä ultrakuulumisia :) Mua ainakin jännitti se ultra todella paljon, mieli kävi läpi kaikenlaiset tunnetilat kun sitä odotteli. Olo helppotus kyllä sen jälkeen tooosi paljon :)

Butterfly: Ensimmäinen neuvola takana, siitä se alkaa :) Meillä ei täällä saatu mitään DVD:tä, ainoastaan kaikenlaisia vihkosia ja lappusia. Me saatiin sellanen odotuskirja, mistä mä luen miehelle aina ääneen mitä sillä viikolla tapahtuu ku tiedän ettei se kuitenkaa niitä itse jaksa lukea. Uskon, että riippuu paljon siitä neuvolan terkasta, että kuka sanoo painosta ja mitä. Mä nimittäin pohtisin samaa sinne mennessä, mutta totes vaan ettei tarvi paljoo lihota raskauden aikana (ja mitenkähän se onnistuu?) Sokerirasitukseen munkin tie vie. Nyt vaan ultra-aikaa varailemaan :)

Malaika_vaavi: Miehen kainalossa on paras paikka nukkua :) Saanko mä udella, että Ruotsissa ku asutte vai pitkällä kyläilyreissulla ku olette? Mä oon niin tuore tapaus täällä tai sitten mulla on menny jossain jotain ohi.

Hermonie: Hyvä, että hoitapöytä löytyi ja nyt sitä voi alkaa laitteleen kuntoon uutta tulokasta varten.

Tipu: Oliko hyvä terapiasessio miehen kanssa illalla? Pääset vieraita emännöimään ja näkemään samalla kavereita, mukavaa yhteistä aikaa :)

Mä en kestä ku mulla on koko ajan nälkä.. Taitaa ihan kuulua asiaan, mutta kiva olla töissä ku tuntuu siltä et koko ajan sais olla jotain syömässä. Virtahepo musta tällä syömisellä varmasti tulee :). Eilen tuli mun tilaamat ensimmäiset äippähousut, jotka oli mun yllätykseksi mulle reilut. Siis muuten hyvän kokoset (pituus ja reidet), mutta tuolta yläosasta reilut. Eiköhän tuo yläosan ja varsinkin vatsan osan reiluus tässä vaiheessa oo ihan hyvä asia, mahtuu ainakin sitten ku masu alkaa kasvamaan :). Vielä kuitenkin pärjää ihan hyvin omilla vaatteilla, paitsi housuissa vyö tuntuu ikävästi painavan (joten se jätän pois jos mahdollista) varsinkin istuessa. ¨

Mua on alkanu välillä epäilyttämään, että onko sitä raskaana vai ei ku missään ei mitään näy ja olokin kohtalaisen hyvä. Niin ellei ota huomioon tuota ikuista nälkää. Seuraava neuvola on vasta kuukauden päästä, joten kai tässä nyt vaan odotellaan niitä ¿näkyviä¿ oireita.

-Sara-Maria rv 12+0-

Vierailija
28/54 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua, kun meillä hajos kotona tietokone. Onneks kaverini on varsinainen atk-tukihenkilö ja hän saa vaihdettua siihen uuden kovalevyn. Toivottavasti sais vaan entisestä imuutettua kaikki tiedostot talteen, kun varmuuskopioitahan meidän talossa ei tunneta :)

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Liikkeet on voimistuneet huomattavasti ja ilmeisesti nyrkkeilytkin alkaa jo tuntua kun iskuja satelee ympäri mahaa. Ens viikolla ois seuraava neuvola ja loppukuusta lääkärinneuvola. Painoa on tullut nyt reilu 5kg, joten ei paha. Nyt näyttää muutenkin tuo painon nousu hidastuneen, kun tähän mennessä se on monen kk ajan noussu sen 500g viikossa, mut nyt ei oo pariin viikkoon noussu kun parisataa grammaa yhteensä.

Niin se vaihtui elokuukin. Koko kesän oon lomalla ollut, mutta silti kesä tuntuu livahtaneen kuin huomaamatta ohi. Kai se johtuu siitäkin ettei helteitä ole juurikaan ollut ja sisällä tullut nyhjötettyä. Miehelläkin loma alkaa vasta ens viikon alusta, niin ei ole kesälomareissullekaan vielä päässyt. Sitten ois kyllä tarkoitus miehen siskon luona lähteä keski-suomessa käymään. Autossa istuminen ei kyllä enää mitään herkkua ole. Kivuttomia suppareita tulee pitkään istuessa tuon tuosta ja pissalle sais niitten vuoksi jatkuvasti pysähtyä. Joten sen pitemmälle automatkalle en kyllä haluaisikaan enää lähteä.

Kiitokset Titille synnytyskertomuksesta. Toi taas lisäluottamusta omasta synnytyksestä selviytymiseen!

Sanle ja DJ 25+2

Vierailija
29/54 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun massussa on vauva, sinnikäs sykekin näkyi heti! Vaavilla on pituutta huimat 7,9mm ja vastaa viikkoja 6+5 - eli ihan normaalin kokoinen, siirron mukaan nyt olisi 6+6 (+-2pvää on ihan normaali heitto vielä). Ensimmäinen kuva vauvasta on nyt sitten ihmeteltävänä - ai että onkin hieno!! :) Luget ajetaan nyt siis alas ja toivotaan, että menee hyvin. Tuota en muuten tiennytkään, että Tays tarjoaa vielä np-ultrankin, niin pääsen sitten kaupungilla vielä rakenneultraan ilmaiseksi (Treella kaupunki tarjoaa vain yhden ultran)!

Kyllä oli mahtava tunne, kun lääkäri sanoi heti ultralaitteen sisään työnnettyään että " Kaikki hyvin!" . Voi sitä riemua ja hysteeristä onnenitkua!!!!! :D Kunpa kaikki nyt menisi hyvin loppuun asti!!!!!

Onnesta mykkyräinen naksu :D

Vierailija
30/54 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Naksu että ultrassa oli kaikki hyvin!!! Ja kertoile täällä meille vaan ihan rauhassa kaikki mahdolliset oireet, en mä halua pelotella mitenkään et oireet pahenee tms. Ihan huumorimielellä kirjoittelen =) Varmasti ihanaa pitkän odotuksen jälkeen vihdoin olla raskaana, pienet (ja isotkin) vaivat on silloin ihan tervetulleita ja niistä puhuminen tärkeää. Onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista!!

Tipu, muistanko oikein vai mainitsitko joku aika sitten että alat lukeen uusinta harry potteria? mitenkä luku edistyy? mä kävin eilen etsimässä kirjakaupoista kyseistä kirjaa vaan en saanut. Täytyis kai alkaa varaamaan et sais oman vai jaksaiskohan odottaa suomenkielistä painosta...? Kiinnostus olis kyllä kova!

Titi-uulle kiitokset kun kerroit kokemuksistasi Kysissä. Mukava tietää että siellä on hyvä palvelu kaikin puolin.

Hannah, jaksoitko siivota? =)

Sara-maria, mulla oli myös monta viikkoa sellainen olo että onkohan tässä raskaana ollenkaan kun ei miltään tunnu? Pahoinvointi hellitti n.rv12 ja siitä jonnekin rv16 asti oli ihan tavallinen olo.Sitten se masu alkoi pikkuhiljaa näkymään ja liikkeetkin aloin tuntemaan rv17 tienoilla ekan kerran. Kyllä se raskaana olemisen tunne sieltä tulee kunhan viikot lisääntyy. Nauti nyt vaan " oireettomasta" olostasi.

Häävaateasiasta oli ollut keskustelua. Itsekin olin kuukausi sitten häissä ja ostin kivan mekon joka oli alennuksessa ja pari kokoa normaalia isompi. On varmaan käyttöä raskauden jälkeenkin. Eli mä suosittelisin ostamaan tavallista juhlavaatetta, kenties vaan normaalia kokoa isompaa. Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo =)

Tänään oli neuvola, sielläpä kaikki hyvin. RR 118/80 ja hb 141. Pissa puhdas eikä turvotuksia. Painoa tullut +314/vko (yhteensä 8kg) ja kohdunpohjan korkeus 28. Pää alaspäin vauva on niinkuin oli jo viimeksin. Toivottavasti pysyy loppuun asti.

Terkka tunnusteli vauvan asentoa niin kovakouraisesti ettei vauveli sen jälkeen millään meinannut asettua, raukka oli ihan paniikissa.. Lepopulssia ei siis saatu vaikka kuunneltiin tosi pitkään sydänääniä. Ihan sääliks kävi pikkuista =(

Voikaahan hyvin kaikki enska-kamut!!

hermione ja Onni 31+2

Vierailija
31/54 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä työkiireiden keskeltä: meneillään tosi paljon töitä teettävä projekti, joten illalla olenkin ollut aika poikki, kun kotiin päässyt. Mutta parin viikon päästä lomalle, jeee....

Bianco: Heh, enhän minä vielä lomalla ollut, jäämässä vasta parin vkon kuluttua... no, kirjoitin varmaan vähän sekavasti. Niin se taitaa noilla masuasukeilla olla, että silloin, kun liikkuu, niin ne tykkää siellä enemmän paikallaan oleilla, mutta kun asettuu itse paikoilleen, niin johan alkaa mylläys : ) Mukavaahan se on, että itsestään ilmoittelee. Joku tais sulle noista lomarahoista jo vastaillakin. Ja hakemukset Kelaan voit laittaa jo vaikka heti, ne 6 kk tulot voi ilmoittaa sitten jälkikäteen.

Rouvavauva: kiva, että muistakin marrasmasuista kuulee täällä. Itse en sinne ole ehtinyt pinoutua, mut luen välillä sieltäkin juttuja. Kiva, että siulla mennyt hyvin raskaus. Ja hankintojakin olet tehnyt, sama täällä, vaikka välillä tuntuu, että onkohan tässä nyt vähän liian ajoissa liikenteessä niiden kanssa... no, eihän sitä tiedä, miten sitten loppuraskaudesta edes jaksaisi shoppailla!

Pore: kyllä ne liikkeet sieltä kohta alkaa tuntumaan selkeämminkin, yritähän malttaa odotella. Ja otahan raksalla vähän rauhallisemmin, ettei väsy iske. Olittekos muuten ihan uutta tekemässä vai vanhaa remppaamassa?

Sara-Maria: Hyvä, että pääsit yövuoroista eroon, varmaan mukavampi. Ja onnea mahtavista ultrakuulumisista! On se vaan niin ihanaa nähdä se pikkukaveri. Kyllä niihin äippähousuihin pian ¿täytettä¿ tulee, joten hyvä, että vähän reilut onkin.

Dragondream: miulla myös alkaa masuasukilla olla (ehkä...?) vähän jotain rytminpoikasta tuossa liikehdinnässään: aamulla ja aamupäivällä potkuttelee, sitten on iltapäivällä taas rauhallisempi ja sitten illalla on seuraavat kuperkeikat vuorossa. Joko flunssa helpotti?

Tipu: Mini kyllä taitaa olla aika vilkas tapaus : ) Toisaalta varmaan hyvä, että toinen itsestään ahkeraan ilmoittelee, niin tietää, että kaikki kunnossa. Onnea äitiyslomalaiselle! Tuttujen erouutiset on kyllä aina ikäviä ja pysäyttäviä juttuja, siinä tosiaan alkaa omaa parisuhdettaankin miettiä. Mutta hyvähän sitä välillä miettiä onkin!

Hannnah: siellähän sinä (vilkutukset)! Mie ajattelinkin just yhtenä päivänä, että mitähän siulle kuuluu. Onnea äitiyslomalaiselle!

Buuffa: joko pesit äippäpakkauksen vaatteet? Huomasitko mitään värjäävää? Itse sitä kans mietin, että pitää yrittää vähän katsoa, kun alkaa pestä noita vaatteita (en siis vielä ole pakkausta saanut, mut muita), ettei tulis kaikista samanvärisiä : ) Imetysliivejä minäkin jo kääntelin kaupassa (ihan Prismassa tais olla), mut en sentäs vielä ostanut. Saa jäädä loppuraskauden hankinnoiksi ne. Ja ekoja kipu-suppareita siellä... siitä se alkaa synnytys lähestyä.

Naksu: Mulla alkoi melko varhaisessa vaiheessa masu näkyä (itselle ainakin), osa varmaan oli myös turvotusta. Mut rv 13 oli jo niin selkeä vauvamaha, että siitä kummitäti huomasi, ennenkuin olin kertonut. Ihania ultrakuulumisia, onnea!

Titi: kiitos synnärikertomuksesta, ihan tippa linssissä sitä luin... ja onnellista vauva-arkea!

Hermione: jaa, mitäs asiaa siulla olis mulle ollut ¿ yritähän muistella? : ) No ei tosi, halit myös sinne! Toivotaan, että vauveli pysyy samassa asennossa nyt synnytykseen saakka. Vai oli terkka ¿muokannut¿ masua niin kovin, että pikkuinen hermostui, voi toista!

Butterfly: Kiva, että neuvolasta tuli hyviä uutisia ja kaikki kunnossa. Millasen dvd:n sait mukaan? Meillä on silleen jännästi, että mies on niitä vihkosia lukenut varmaan enemmän kuin mie itse : )

Malaika: no joo, täällä myös noita suppareita jonkun verran, mut kivuttomia. Kyllä mullakin joskus joku pistos tuntuu tuossa just navan kohdilla, mut en kyllä ole sitä suppariksi ajatellut? Tiedä tuota sitten? Ja mahan toimintaa reistailee myös, kuivatut luumut auttaa kovaan vatsaan. Ihanaa, että olet saanut miehen vihdoin kotiin ¿ ja pojan myös.

Sanle: Pätkiksen liikkeet myös voimistuneet nyt selkeästi, melkoinen myllerrys käy välillä. Olikos siulla muuten vielä opiskelut jatkumassa syksyllä vai miten se oli?

(.) Eipä juuri mitään uutta. Pätkiksen liikkeet tuntuu nyt päivittäin, ihanahan niitä on kuulostella. Tosin tänä aamuna puoli kuuden maissa aloitettujen kuperkeikka ¿ potku ¿sarjojen jälkeen juttelin Pätkikselle, että voiskohan ne jumppatuokiot aloittaa vaikka vasta klo 7, niin ei sais mamma nukkua vähän pidempään : )

Dajm + Pätkis 24+0

Vierailija
32/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm, ei mulla varmaan mitään sen kummempaa ollut, kunhan halusin sua moikata =) Kiva kun vauvan liikkeet tuntuu siellä hyvin.

Mä olen ilmeisesti kumma tapaus kun mun uniin ei vauvan liikkeet vieläkään ole vaikuttaneet vaikka Onni möyrii masussa välillä ihan älyttömästi. Ehkä sekin nukkuu silloin kun mä nukun, yöllä kyllä kun käyn vessassa, tunnen liikkeet mut en ole koskaan vielä niihin liikkeisiin herännyt.

Mukavaa perjantaita kaikille!!

hermione ja Onni 31+3

Vierailija
33/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Tulin ilmoittautumaan paikalle. Meille syntyi sunnuntaina ihana pikku mies! Kotiuduimme keskiviikkona, ja elo kotona on leppoisaa - vauvakin viihtyy täällä paremmin kuin osastolla ;)

Tapahtumat pääpiirteittäin: LA (keskiviikkona) alkoi tihkumaan lapsivettä, joten mentiin näytille. Synnytystä alettiin käynnistelemään hiukan, mutta edettiin rauhalliseen tahtiin. Tipalla sitten sunnuntaina annettiin vauhtia, ja todella positiivisen synnytyskokemuksen jälkeen olemme päässeet nauttimaan vauvasta :) Kyllä me naiset olemme uskomattomia ja pienet ihmiset suorastaan ihmeitä! Nopsasti lukaisin Titi-uun synnytyskertomusta - täällä itkettää kanssa kaikki. Nyyh, suren jo nyt, miten nopeasti hän kasvaakaan...

Ihanaa masun kasvattelua teille kaikille!

Live ja poitsu 5 vrk

Vierailija
34/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria, onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Tuo väsymys ja vetämättömyys oli täälläkin niin tuttua. Nyt jo vähän helpottanut.

Buuffa; olet pääsyt tosi pitkälle ennen eka supistelua=0 Ehkä se tarkoittaa jo läheneviä tosi toimia...

Titille kiitoksia synnäritarinasta ja onnittelut vielä kerran!

Naksu; mulla turposi maha kans heti, kun aloin odottamaan ja sit se vaan muuttui vauvamahaksi eli pömpöttäny jo kuukausia. Tällanen se on jo nyt

http://i7.photobucket.com/albums/y285/pojunremmi/Vauvajamasukuvia008.jpg

Bianco; magnesium auttaa mulla ainakin suonenvetoihin ja kramppeihin. Jostain luin, että niitä saakin syödä, vaikka itse aluksi luulin, että ei. Olen ottanut puolikkaan tabun päivässä. Olen muutenkin todella kramppiherkkä ihminen ja olen jo vuosia popsinut vaivaan magnesiumia. Nyt siis otan vaan puolikkaan annoksen.

hermione; mitä hintaluokkaa noi hoitopöydät on? Mä (mieheltä ei kysytä ;))suunnittelin vaan sellasta hoitoalustaa hommata kodinhoitohuoneeseen.

Malaika; Onnea miehen paluusta ja toivottavasti löydätte pojan kanssa yhteisen sävelen :) Mulla supistelee myös enemmän tai vähemmän päivittäin. Tehnyt sitä jo pari viikkoa, mut kipuja ei ole onneksi mukana. Meinaan seurailla seuraavaan neuvolaan asti (2vkoa) ja puhua siellä asiasta.

Naksu; onnittelut sinnekin ultrakuulumisista! On se vaan niin hurjaa odottaa vauvaa.. eikö?

Dajm; varmaan ihana seurata Pätkiksen liikkeitä, vaikkakin aikaisin aamulla ;) Juu, uutta taloa rakennetaan.

(.) Täällä sitä rallileskenä nautitaan vapaudesta ja syödään mansikoita =) Mies hävis rallihumuun täksi päiväksi ja mä saan nauttia ilman rakennushuolia perjantaista. Illaksi on herkkuja tarpeeksi ja sohva pöyhitty huolella. Koiraa pitäis lähteä lenkittämään, mut on niin pirun kuuma ilma, et ei taida koira kovin pitkää kävelyä jaksaa... Ehkä illemmalla sitten.

Eipä tässä kummempia, supisteluita väistellessä :)

Oikein ihanata viikonloppua enskoille!

Pore&Papunen 17+5

Vierailija
35/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: Kyllä se nälkä siitä vielä jossain vaiheessa helpottaa. Eikä sitä kannata nälissään olla, mutta tietenkin kannattaa katsoa mitä siihen nälkäänsä oikein napostelee... Kummallista kyllä, ne alkuvaiheen yli-isot äitiyshousut muuttuu ajan mittaan ihan huomaamatta aivan sopiviksi, kenties jopa käyvät pieniksi ennen kuin synnytys on edessä. Itse olen ainakin vielä toistaiseksi mahtunut kaikkiin äitiysvaatteisiin, enkä usko että pieneksi ehtivät jäädäkään... Mäkin käytin normaaleja vaatteita niin pitkään kuin mahdollista, mulla oli yhdet sellaset normaalimalliston farkut, tosin normaalia isompaa kokoa. Sinänsä fiksua, koska kyllä niitä äitiysvaatteita ehtii käyttää kyllästymiseen asti, kun ei niitä kuitenkaan viitsi ostaa määräänsä enempää... Ole iloinen oireettomuudesta, kyllä vaavilla kaikki kuitenkin hyvin on. Minä ainakin olen nauttinut siitä kuinka helppoa koko raskausaika on ollut, kun olen sivusta seurannut kaveria, joka on oireillut kaikilla mahdollisilla tavoilla minunkin puolesta, ei yhtään käynyt kateeksi se alkuvaiheen jatkuva oksentelu ja nyt loppuvaiheessa jatkuva verenpaineen ja turvotusten seuranta.

Naksu: Ihan kuulla että ultrassa kaikki hyvin, nyt vain peukut pystyyn että kaikki menee niinkuin pitääkin!

Hermione: Siivoilut onnistui eilen tai siis lähinnä imurointi. Tosin nuo kaksi karvakuonoa kantavat lisää hiekkaa sisälle koko ajan, eikä ne kaikkia karvojaankaan ravistele ulos. Imuri kädessä saisi olla 24h jos haluaisi että koti olisi koko ajan siisti.

dajm: Sinäkin olet siis eksynyt tänne o-puolelle, kivaa!!! Vauvantarvikehankinnat on hyvä aloittaa ajoissa, kun ikinä ei tiedä missä kunnossa sitten loppuvaiheessa on. Itse hoidin kaikki hommat valmiiksi jo tuossa alkukesästä lomaillessani, vaikka moni tuttu sanoikin että ehtiihän sitä sitten äitiyslomalla. Nyt äitiysloman alettua on sitten vaan saanut nautiskella siitä että vauvaa varten on kaikki valmiina, jos vaikka syntyisikin ennen aikojaan. Ja muutenkin nyt saa hyvällä omalla tunnolla kuluttaa päivät ihan miten haluaa, kun ei tarvi kiertää ympäri kauppoja ostelemassa vauvantarvikkeita. Äitiyspakkauksen vaatteista pesin valmiiksi kaikki 60-senttiset vaatteet, enkä ainakaan niissä huomannut mitään värjäytymisongelmia. Nuo kaikki 70-senttiset jätin vielä laatikkoon odottamaan pesuvuoroaan, niitä kun ei ihan vähään aikaan tarvi.

Live: Vauvaonnittelut!!!! Kertoilehan sinäkin tarkemmin synnytyksestä kun ehdit ja jaksat!

hannnah 36+3

Vierailija
36/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Livelle pojasta. Synnytyskertomusta kehiin sitten kun jaksat.

Dajm: en vielä kerennyt peseen. Tutkiskelin kyllä jo pesulaput. Hannah olikin jo pessyt. Taidan muuten tehdä kanssa niin että pesen vaan nuo pienemmät vaatteet ja jätän loput odottamaan.

Koita laittaa se Pätkis kuriin ettei niin aikaisin ala jumppaileen. :) Mäkin oon koittanu Nuurolle sanoo että sillon nukutaan kun äitikin nukkuu mutta huonolla menestyksellä. Meillä jumppa aika on siinä 22-02 välillä, eipä sekään niiin hyvä aika oo.

Nyt tarvii alkaa pakkaileen kun kohta mies tulee kotiin ja lähdetään mökille. Mukavat viikonloput kaikille enskoille.

T: Buuffa ja Nuuro 35+5

Vierailija
37/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Dvd:n sisältö on ilmeisesti odotuksesta synnytykseen. Se neuvolatäti sano et se kasvattaa meitä vanhemmuuteen tai jotain sellasta:) Täytyy vissiin pitää miehen kanssa leffailta joku päivä;)

Hyvä että teillä oli ollut neuvolassa kaikki hyvin, vaikka pikku Onni pienen sätkyn saikin. Ilkeä terkka kun Onnia kiusaa=)

Sara-Maria: Se odotuskirja on kans aika kiva, ku siinä on ne omat puolet iskälle ja äiskälle. Pitäis vissiin sinne viikottaisiin päiväkirjoihin jotain kirjotella, että muistais miltä milläkin viikolla on tuntunut. Vois sitten vertailla, jos lisää lapsukaisia joskus siunaantuu. Mulla kans jatkuva nälkä. Työkaverit kiusaa mua, ku koko ajan käyn jääkaapilla. Yritän jotain hedelmiä ja sellasia syödä ettei tää paino ihan villiintyis. Sit voi alkaa jo terkkakin huomauttelemaan:)

Sanle: Mustakin tuntuu ihan siltä että koko kesää ei ois ollukaan. Melkein koko kesä oli mullakin lomaa ja se meni yhdessä hujauksessa. Kahen viikon päästä ois taas koulu alotettava ja ihan syksyinen fiilis:( Noh tuleehan se vuoden päästä taas uudestaan. Sit pääseekin nauttimaan siitä vauvan kanssa:)

Malaika_vaavi: Kiva kun sait miehen vihdoin kotiin. Kuinkas teillä on lähtenyt pojan kanssa sujumaan?

Naksu: Voi kun ihana kuulla että olit saanut ensimmäisen kuvan vauvelista:) Varmaan upee fiilis noin pitkän odotuksen jälkeen. Voi kun meilläkin ois noi ultrat ilmaset, mut molemmista joutuu maksamaan sen 22 euroa. Eipä se kyllä paha hinta tietenkään oo siitä että pääsee näkemään pienen ihmeen=)

Livelle super suuret onnittelut poitsun johdosta!!!!!!:)

Dajm: Dvd tosiaan on sellanen reilun tunnin mittanen pätkä odotuksesta ja synnytyksestä. En sit tiiä et päättyykö se siihen synnytysosioon vai jatkuuko siitä vielä. Meillä mies lukee aina salaa esimerkiks tätä vauvapalstaa=) Yhtenä päivänä yllätin sen täältä ja aloin kiusaa sitä ni se sano ettei enää koskaan lue mitään vauvoihin liittyvää. Sit yritin selittää sille, et eiku mä oon tosi ilonen et suakin kiinnostaa. Saa nähdä et saanko sitä sit lukemaan noit lappusii, mut tosiaan ainakii saa kattoo ton dvd:n mun kaa:) Teillä taitaa pätkis olla aika aamuvirkku tapaus ku tolleen äiskän herättää:)

Ja sitten omiin kuulumisiin. Mä oon niin onnellinen tästä viikonlopusta. Meinaa kyllä puhti loppua töissä ihan kokonaan kun lasten kanssa touhuaa. Ihaniahan ne mukulat on, mutta tässä tilassa tuntuu, että ei meinaa pysyä perässä, kun nukahtaa seisoviltaan. Kaipa tämä väsymys tästä helpottaa. Millos tän muuten pitäs loppua tai millon teillä on loppunut? Eilen sain varatuksi ajan sinne ultraan ja se ois kolmen viikon päästä. Vielä siis vähän aikaa saa jännittää et näkee pikkusen ekan kerran.

Mä oon yrittäny pitää pari päivää meiän puol vuotiaalle koirulille kurinpalautusta lenkillä. Se vetää niin hirveesti, että hermot menee. (Mulla kun ei kovin pitkä pinna ole:)) Pikkuhiljaa alkaa taas sujumaan ku oon pysähtyny joka ikinen kerta ku se vetäsee. Talveen mennessä ois pakko saada karsittua toi vetäminen pois ettei se vedä mua nurin liukkailla keleillä.

Nyt miestä herättelemään päikkäreiltä... Hauskaa viikonloppua kaikille enskoille=)

-butterfly- rv 9+3

Vierailija
38/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee siivillä nyt kun on oma kulta taas täällä ja hänen vilkas poikansakin ;)

Ensinnä vastailen, mitä muistan...:) Niin ja ensinnäkin Livelle onnittelut pikku pojan palleroisesta!! :)

Sara-maria: saa udella...oon ollu täällä Ruotsissa, Tukholmassa nyt kolme viikkoa melkeen, äiti asuu täällä :) Joten tulin tänne miestäni odottelemaan, kun hän kävi Keniassa hakemassa poikansa meille Ouluun asumaan :) He tulivat tätä kautta ja huomenna nyt sitten lähdetään kotiin päin iltalaivalla :)

Dajm ja muutkin, jotka kirjottaneet minulle. Kiitoksia :) Hyvältä tuntuu ja on semmonen turvallinen olo taas, kun oma mies on tukena :D Onhan äitistäkin ollut tosi paljon tukea ja ihana on ollut täällä käydä, ettei tarvi kotona olla ihan yksin. Tuo miehen poika, Simon on aivan tosi sulonen ja kyllähän sillä näyttää englantikin sujuvan..ei vierasta ketään eikä mitään...äitikin ihastu miehensä kanssa poikaan ja ovat olleet jo kunnon mummoja ja vaareja pojalle ja poika on viihdyttäny niitä pelleilyllään ;) hehe...melkonen ilopilleri on :D Englanti sujuu ihan hyvin, jos vaan se alkaa puhumaan...ehkä hieman ujostuttaa vielä puhua, mutta eiköhän se tästä...eilen saatiin kiva uutinen, että hän pääsee iltapäiväkerhoon koulun jälkeen, kun siitä oli vähän huoli...ollaan molemmat töissä vielä päivät (ennen ku minä alan äippälomalle) ja koulu ei kuitenkaan hänellä kestä vielä montaa tuntia päivässä. Eiköhän kaikki ala sujumaan kivasti :D

Omaan napaan kuuluu ihan jees...vasen jalka on ollu turvoksissa jo kolme päivää ja se vaivaa, kun kuumottaa ihan sikana aina kun vähänkin aikaa seisoo tai kävelee. Kävely alkaa jo hengästyttämään tosissaan, tuntuu että sitä on ihan vanhus jo ;) heh...supistuksia on vieläkin jonku verran, varsinkin kun on kävellyt paljon..eniten kyllä nyt vaivaa tuo jalka...ei meinaa öisin saada unta sen takia ja asentojakaan ei löydy enään :( :) mutta ehkä noi kaikki kuuluu asiaan. :D

Mutta, nyt pitää alkaa pakkaamaan, ettei huomenna sitten tarvitse enään, kun mennään äitin ja hänen miehen kanssa oikein porukalla katsomaan jotain rallikisoja...varmaan pikku-Simon poika tykkää, kun ei oo aikasemmin sellasta nähny ;) Nytkin tossa kovasti itekseen juttelee..hehe...:D Energiaa löytyy :D hehe

Mutta oikein kivaa viikonloppua kaikille!!

Rv 25+5 jos oikein oon laskenu ;)

Vierailija
39/54 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekaan pariin päivään käyny lukemassa ja nyt oli kyllä niin paljon tekstiä, etten enää pysy perässä kenelle mitäkin piti kommentoida. Nooh....

LIVE82: Paljon, paljon onnea!!!!!! Ihanaa kun noita pikkuisia alkaa täällä syntymään. Viettäkää nyt rauhallista, mukavaa arkea!!

Flunssa on pikkuhiljaa hellittämässä. Kyllä sitä jo viikko on kestänytkin. Vielä on ääni vähän maassa ja kurkussakin pientä kipua tuntuu, mutta olen tosiaan ollut ilman mitään lääkkeitä, joten kyllä kai tää sitten kestääkin. Inhottavaa vaan sellanen kuiva yskä kun lima ei meinaa irrota sitten millään.

Mä hankin kahdet imetysliivit, joita olen jo nyt raskausaikana pitänyt. Huomasin siellä liikkeessä, että myyjä toi kaksi numeroa suuremmat kuin normaalisti ja ne oli tosi hyvät!!!! Kauhistutti toi rintojen kasvu kyllä todella, mutta eiköhän se tästä. Myyjä kehoitti ostamaan sitten lisää vasta kun vauva on syntynyt niin tietää paremmin koon.

Masu ei sitten olekaan niin hirmuisesti kasvanut. Sf-mitta oli kuitenkin 22 pari viikkoa sitten, mutta mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten se kai vaikuttaa asiaan. Harmittaa vaan kun navan kohdalla on vielä sellanen kolo ja sitten yläpuolella alkaa toinen pömppö ;) Ihan kuin olis vaan makkaraa toisen perään. Mun mielestä se kohtu tuntuu kuitenkin jo navan yläpuolella kun tunnustelee. Onko sitten vaan napa vielä jäänyt kuoppaan????

Mulle tuli tossa viikolla päätös äitiyspakkauksesta ja ajattelin sitten paketin saavuttua alkaa pesemään vaatteita valmiiksi. Oon saanut hillittyä itseni tähän saakka. Kavereilta ostettiin kaikki isommat vauvakamat...kuten vaunut, hoitopöytä, sänky ym....lupasivat niitä tässä joka päivä tuoda meille. Ihanaa, kunpa jo pääsis niitä pian ihastelemaan.

NAKSU: Sulle mä muistin sentään jotain kommentoida...mä olin kans alkuraskaudessa ihan innoissani kaikista oireista ja niinhän se pitääkin olla. Tämähän on just oikea paikka niitä kertoa...eix niin? Mun kaverit on varmaan jo kyllästynyt aiheeseen ;) Toki vieläkin päivittäin seurailen miltä tuntuu, mutta nyt on vähän laantunut toi juttu. Ehkä hyväkin niin, sillä mä olen niin malttamaton aina kaikessa ja sitten se odottelu tuntuu niiiiiiin pitkältä.

Omassa navassa ei siis kummempia....vauva tuntuu nyt olevan rauhallinen kuten yleensä tässä iltasella ja sitten se taas alkaa liikkua kun lähestyy mun nukkumaanmenoaika. Kävelyllä käynti on aika hidasta liikkumista kun jo vähän matkan päässä alkaa masussa nipistää ja vihloa niin pitää hidastaa vauhtia tai istua. Mies joutuu löntystämään vieressä, mutta on se ihanaa kun haluaa silti mun kanssa kävelylle lähteä.

Ehkä pitäis tää romaani lopettaa ja vähän jotain touhuta vielä täällä kotona. Huomenna alkais ulkolautojen ja aidan maalausprojekti. Toivottavasti ei sada.

Mukavaa viikonloppua!!!

Dragondream+kirppu 27+2

Vierailija
40/54 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiVelle isot onnittelut pojan syntymän johdosta!

Dajm:kohan se oli joka kyseli minun kouluhommista. Joo kyllähän sitä koulua jonkin verran olisi ennen äippälomaa. Tosin ei paljoa. Alun perin ajattelin että, jos yrittäisin tuossa vielä yhden harjoittelun tehdä just ennen äippäloman alkua, mut taidan jättää sen suosiolla myöhemmäksi. Kattelin tuossa syksyn lukujärjestystä, niin kovin montaa kurssia en pääse suorittamaan sillä ne on niin pitkiä, että jatkuvat loppuvuoteen asti ja jäisivät multa kesken. Kandin työ ois tarkoitus saada vihdoin ja viimein päätökseen, jotta pääsis sitten heti äitiysloman jälkeen gradua vääntämään. Mies alkoi tuossa puhumaan, että jos hän jäis alkuvuodesta sille vanhempainvapaalle, niin minä voisin jo hieman palailla kouluun kursseja suorittamaan. Vois olla ihan hyväkin vaihtoehto, ei tuo valmistuminen niin kauheasti viivästyisi, mutta ei kuitenkaan niin pientä tarvitsisi vieraalle hoitoon viedä. Ja mieskin kaipaisi breikkiä töistä. Mut sen näkee sitten ku vauva syntyy, että miten se arki lähtee rullaamaan. Mitenköhän se homma onnistus Kelan kanssa. Kun minä olen siis alustavasti anonut sen vanhempainvapaa rahan itselleni, mutta jos päätetäänkin siirtää se miehelle, niin sillon pitää varmaan joku muutoksenhaku paperi täyttää?

Eipä tänne muuten suurempia. Miehellä ois vielä viikonloppu yövuoroja ja sitten pääsee lomalle. Jos sitä sitten reissuunkin pääsisi.

Sanle ja DJ 25+4