Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<<< ELOISTEN maanantai, 30.7.07 >>>

30.07.2007 |

Tässä linkki viikonlopun pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10877850&p=1&tm…

Enää 2 päivää ja sit on kuulkaas meidän kuukausi :o) Vähän tuntuu haikeelle ajatus siitä että nämä seuraavat päivät ovat viimeisiä raskaanaolopäiviä ja että sit ei enää koskaan tässä elämässä tätä tule kokemaan......

Miullahan oli sovittu mahdollinen käynnistys perjantaille, mutta saas nähä kun mieli tekis siirtää sitä ;o) Nyt alkaa tulla muuten paniikki ! Ei vainkaan kun lapset menee isänsä kanssa mummolaan viikonlopuksi (isäviikonloppu) ja mie oisin ukon ja kuopuksen kanssa sit kotosalla ja kun meille tulee mahdollisesti vielä lastenhoitajakin niin päästäs ehkä ekaa kertaa kahdelleen johonkin ilman kuopusta..... Kun kuopuksen jälkeen ei olla kahestaan oltu missään ja siitä on aikaa reilu 1v8kk. Tuntuu et ois aika !

Noh, tätä ehdotan jos vauvalla ja miulla on kaikki hyvin, mutta jos yhtään häikkää ja suosittelevat käynnistystä niin en epäröi lainkaan. Auts, nyt tulee kipeitä supistuksia.... Supparit olivatkin " lomilla" tässä muutaman päivän, huilivat et jaksavat taas kiusata :o)

Huomenna menen taas neuvolaan kun oli noita turvotuksia ja verenpainetta.... Lääkäri kyllä jo viimeks povas äitipolilla että paineet varmaan nousee tässäkin niin että alapaine ylittää sen 100. Että ihan voinnin perusteella mennään eikä riskeerata mitään. Ehtiipähän tuon ukon kanssa vielä luuria kummasti kahdelleen sitten joskus. Nyt tärkeintä on tämä pieni ihminen ja toki muut lapsemme että meidän vanhempien hyvinvointi !

G : onko teillä käynyt kavereita sairaalassa ??? Tästä on kyllä jo ollut jollain tapaa puhetta, mutta laitoin nyt ihan oman gallupin. Miulle kun kaveri lupas et hää tulis koko päiväks sinne osastolle pitää seuraa kun viimeks ei kukaan käynyt kattomassa. Oli vähän ankeeta. Ukko oli sentäs joka päivä aamusta iltaan :o)

Mutta hyvää alkavaa viikkoa eloisille ja suppareita niitä toivoville ja onnea synnyttämään lähteville !

Rapuäiti ja rakas Lahja 38+6

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vauvauutisia tulee jo näin useasti. Onhan se elokuukin tosin jo ihan lähellä.

Linkki esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10897456&p=1&tm…

Teresa: Ymmärrän kyllä, että halaut käydä sairaalassa joka päivä. Itsekin kävisin. Toivottavasti pääsette pian kotiin koko porukka.

Kavereita sairaalaan G: Saa tulla katsomaan vierailuajan puitteissa, jos soittaa etukäteen ja varmistaa asian. Esikoista nimittäin tuli vähän turhan nopeasti yksi tuttavaperhe katsomaan vauvaa, kun oli muitakin vieraita silloin ja se oli vähän liikaa.. Onneksi silloin ei kyllä ollut muita huoneessa, olisi ollut hieman ahdasta. Kuten Nanikin, niin minäkin olen rh- ja varautunut keltaisuuteen (oli esikoisellakin). Toivottavasti ei mene viikkoa sairaalassa, sillä ei siellä saa kyllä nukuttua (en minä ainakaan, kun porukkaa lappaa huoneessa vähän väliä) ja rasittaa se sairaalan aikataulu muutenkin. Jos siellä menee viikko ja osa siitä valohoidossa, niin hajoan sinne ilman vieraita. Tietenkin mies ja tyttö ovat niin paljon kuin vain voivat, mutta eivät hekään voi siellä asua, pitää tytönkin välillä ulkoilla ym.

Jännää, että elokuu on niin pian. Vielä pitäisi pari vauvaan liittymätöntä asiaa hoitaa kuntoon mm. esikoiselle kerhoreppu ja tossut, kun mies ei kuitenkaan niitä tajua hommata, jos synnytys onkin kerhon alkamisen maissa. Muuten kotona ei ole montaa asiaa enää, mitä pitää vauvaa varten tehdä. Ainoastaan sairaalakassi on yhä vajaa ja ne siteet ostamatta kotiin. Kotiintulovaatteet itselle on nyt ihmeen iso päänvaiva.. Ilmoista, kun ei tiedä yhtään. Vauvan vaatteet ovat niin pieniä, että niitä voi ottaa useammanlaisia mukaan, mutta omia en viitsi raahata " turhaan" . Itse en muuten edes halua olla omissa vaatteissa sairaalassa. Viimeeksi vaatteet olivat aina lyhyen ajan jälkeen vaihdettavassa kunnossa. Jos ei muun eritteen vuoksi, niin hikoilun.

Itsellä vatsa kovettuu aika ajoin, mutta ihan harjoitussuppareita, vaikka kestäänkin yli 30 sekuntia kerrallaan. Puukon vihlomiset alakerrassa ovat jääneet pois ja harvoin on menkkakipua.

Itse en toivo, että synnytys alkaisi vesien menolla. Jäi kammo esikoisesta, kun kalvot puhkaistiin. Supistusten kipeys oli ihan toista, kuin ilman vesienmenoa. Limatulppa irtosi silloin aiemmin ja sen jälkeiset supistelut olivatkin jo niitä avaavia (vaikka kestivät tolkuttoman kauan), mutta niistäkin jo tiesin, että tekevät tehtäväänsä. Itse toivoisin, että sairaalaan voi mennä sitten, kun kotona on jo paikat jonkin verran avautuneet.

Nyt täytyy kyllä jättää taas tämä romaanin kirjoittaminen..

Västis ja Taimi 37+3 (17.8)

Mukavaa uutta viikkoa!!

Vierailija
22/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi alkuun onnittelut jo kaikille vauvansa saaneille. Oma olo on sen verran kauhea ollut taas tänään, että toivoisin jo tämänkin asukkaan tulevan pian ulos...

Eilen kun satoi kaatamalla vettä ja oli muka ihan pakko käydä pihalla just silloin, niin minä " fiksuna" päätin mennä juosten. No, eihän se nyt mitään kunnollista juoksemista ollut, mutta kuitenkin, erittäin huono idea! Jotain sitte vissiin venähti tai ratkes haarovälissä ja tänään en ole päässyt kunnolla edes kävelemään. En tiedä ovatko liitoskipuja vai mitä, mitään tällaista en ole aiemmin kokenut, tuntuu kuin luut jalkovälissä olisivat täysin irrallisia ja aina välillä tuntuu kuin jalat menisivät kokonaan alta pois. Kiva... Miehellä alko kesäloma vasta nyt ja mä olen yht' äkkiä ihan rapakunnossa eli ei tarvitse edes kävelemään lähteä yhdessä. No, jospa se tästä vielä helpottais...

Sairaalassa käy varmaan vierailemassa lähimmät sukulaiset, mutta jos kunto on hyvä, niin ehkä joku kaverikin vois tulla. Sairaalassa en ole ajatellut viettää kuin ihan pakollisen ajan, eli heti vaan kotiin kun se mahdollisuus annetaan. Turha kuitenkaan suunnitella sitäkään liian pitkälle, harvoin asiast menee ihan suunnitelmien mukaan.

Kotiin saa vieraita sit tulla aikanaan, mut tällä kertaa aion myös kieltää liian aikaiset vierailut jos ei oma olo anna myöten. Esikoisen aikaan olin niin kiltti, etten raaskinut kieltää ketään tulemasta ja sitten yritin pirteänä kahvitella vaikka olisin vain halunnut käpertyä nyytin kanssa sohvannurkkaan tuhisemaan.

Meillä on puolisukua syntynyt elokuussa, joten olisi kiva jos syntyvä lapsi saisi ihan oman synttäripäivän, eikä osuisi muiden kanssa samalle päivälle. Vaikka mitäpä väliä sillä käytännössä olisi...

Onneks huomenna on taas neuvola. Verenpaine on kyllä pysyny aisoissa, mutta alan turpoamaan kuin pullataikina ja valkuaistakin oli viimeks hippasen pissassa eli saa nyt nähdä vieläkö vaan odotellaan ja katsotaan.

NiiskuPiisku ja pikkukakkonen 37+1 la 19.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RR 138 / 84 (lääkityksellä)

pissa puhdas

SF -mitta 36 cm

paino -1100g

HB ei mitattu

turvotukset +++

SÄ 140

Turvotuksissa tosiaan löytyy. Kaikki siis kunnossa ja perjantain äitipolia ootellaan mitä siellä tuumaavat. Meinasin alkaa itkemään kun tätsy antoi ajan ens keskiviikolle..... meinaako se et tätä massussa vaan kantelen sinne asti :o/

Joku kyseli kauanko kukin aikoo olla sairaalassa. Noh, käytännössä lähtisin heti kotiin, mutta kun on näitä perussairauksia niin ainakin 2 päivää ottavat vauvalta sokereita..... Eli tod.näk. 2 yötä ollaan.

Vierailija
24/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun olo on ollu niin tylsä jo vaikka kuinka kauan. Hemppa putos 102:een, rautaa oon nyt ottanu hevoskuurina, ja olo hiukan siitä tullu vahvemmaks, mut ei todellakaan oo hyvä vieläkään. Samoin kilppariarvot on tasaisesti laskeneet, mut siihen ei kuulemma suostuta nyt reagoimaan, ettei heitä arvot sitten taas synnytyksen jälkeen. Siis väsyttää eikä jaksa mitään, mut apua ei saa.

Vauva on poikkitilassa, ollut joka kerta ultrattaessa, joten sektioon kai ollaan menossa. Kaipaisinkin siitä asiasta kokeneemmilta juttuja, kun itellä ei sektiosta mitään hajua, miten ja millaista siitä toipuminen on verrattuna jättivauvan alatiesynnytykseen. Siis kertoisitteko mulle sektiosta??

Tänään olin ainoassa lääkärineuvolassa, koplas kohdunsuuta ja on kuulemma ulkosuu sormelle auki ja pehmennyt mutta kohdunkaulaa vielä reilusti (?) jäljellä. Keskiviikkona ko. lääkäri haluaa vielä ultralla varmistaa poikkitilan, hänen mielestä voi hyvinkin kiepsahtaa tässä kahden päivän aikana oikeinpäin, vaikka on tähän asti ollut koko ajan poikittain. No, ainahan sitä voi kuvitella. Mutta mä en kyllä lähe edes perätilasta synnyttämään tavallisesti, mun vauvat kun olleet isoja ja myös tosi isopäisiä. Nyt täytyy siis odottaa sinne keskiviikkoon ja sitten saadaan kai lähete TYKSiin mietintään, että miten edetään.

Olo nytkin kurja ja kipeä, mahan kanssa ei oikein mahdu istumaan, eikä koko ajan jaksa maatakaan.. No, täytyy vaan sinnitellä.

Mukavaa loppuaikaa kaikille, vimppaa kertaa mäkin luultavasti tässä oon, kolmas lapsi tulossa ja se riittää mulle, varsinkin kun tää raskaus ollu niin rankkaa.

Heidi ja masukki 35+3

Vierailija
25/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti en ole kirjoitellut elokuisten ketjuissa, mutta sitäkin ahkerammin juttujanne lueskellut. :0)

La:ni oli 07.08. , mutta poju päätti tulla 2,5viikkoa etuajassa rv37+4. Kaikki sujui hienosti (ja nopeasti...) ja pojun kriittiset mitat olivat syntyessään 52cm, 3380g ja pipo:34cm. Pitkä, hoikka poika siis -samaa kaliberia kuin siskonsakin.

Siirrymme siis odottelemaan teitä muita elokuisia vauva -palstalle. Onnea ja tsemppiä teille muillekin loppumetreille!

Vierailija
26/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelypinoon jo kirjotinkin, että poika syntyi 25.7 kalvojen puhkaisulla rv 39+6. Pojun mitat 52cm/3700g/35cm. Rauhallinen ja nälkäinen ihanuus =) Eilen kotiuduttiin ja tänään jo kävi neukkutäti ja painoa oli tullu päivässä 115g....

Onnea muillekkin jakautuneille!!!!!! Nautitaan pikkunyyttiemme tuoksusta!

Muille jaksuja loppuhetkiin ja nauttikaa niistä liikkeistä masusta, niitä tulee äkkiä ikävä vaikka lopussa jo teki todella kipeetäkin..

mamitus ja pikku-jätkä 5pvä

Vierailija
27/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelinda ja Mamitus poikavauvoista!

Vierailija
28/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuntuu, että vauvan syntymään on vielä " pieni ikuisuus" , sillä laskettuaika vasta kuun lopussa, enpä ihmettelisi tosiaan vaikka menisi sinne syyskuulle.. =) Siellähän se minun laskettuaika piti alunperin ollakin, 15.9, mutta muuttui sitten..

Viime yönä heräsin ensimmäisiin kipeisiin supistuksiin, mutta ne loppuivat yhtä pian kun alkoivatkin.. Lupasin miehelle, ettei vauva synny vielä ainakaan kahteen viikkoon, jotta hän saa remontin tuossa vessassa valmiiksi.. =) Ehkä kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, jos vauva sitten päättäisikin syntyä..

Talo kovin hiljainen, mies töissä ja vain vanhin tyttö kotona.. Kävin keräämässä omppupuun alta omenoita ja leivoin piirakan.. Jokohan kohta olisi valmis..? Vaniljakastikekin jääkaapissa odottaa.. =)

Piiu ja masu rv 36+3, la 24.8

Vierailija
29/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisi jo täälläkin riittää tämä odotus että saisi se vauva vaikka tullakkin. Vaan taitaa mennä tuonne kuun lopulle minullakin kun edellisetkin menneet yli la:n

aliisa ja ylläri jolla la 20.8.

Vierailija
30/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo odottelinkin. ONNEA KOVASTI, kuten myös muille synnyttäneille, ja kaikkea hyvää pikkuisten elämänpoluille!

Jollakulla siellä oli puukoniskusupistuksia tullut eilisillasta, sama täällä. Olin ylionnellinen, mutta samalla rupesi pelottamaan, että hemmetti, se on tätä taas ja satakertaisena ja PITKÄÄN omalla kohdallani, kun paikat aukeavat NIIN hitaasti. Noh, toiveikkaana joka ilta odotan tilanteen kehittymistä. Tarttis tosiaan varmaankin ehkäpä juu ryhtyä jonkinmoisen sairaalakassin laittoon tai ainakin pakata pikkuisen vaatteet valmiiksi kassiin, koska mies ei taatusti osaa tuoda oikeita itsenäisesti.

Vietimme juuri iltapäivän aina seitsemään asti Wasalandiassa. Mies ja juuri kesätöistään huvipuistossa vapautunut pikkusiskoni huvittivat iperryksiä, minä istua röhmötin penkeillä ja heiluttelin innokkaille huvittelijoille. Ainoa tyhmyyteni oli, että menin kaksi kertaa 3D-leffaan. Toisessa alkoi vanhaa muoria jo oksettaa ja huipata niin, että olin irrottaa vyöt ja lähteä lystistä kesken pois. Penkki heilui ensimmäistä leffaa rajummin, mikä tuntui tosi inhottavalta mahassa. No, onpa tämäkin vanhus nyt kokenut uuden teknologian mahdollisuudet, kun viime muistot huvipuistojen leffoista ovat Särkänniemestä 80-luvun puolivälistä! Vaan kyllä teki pahaa vielä tunti kokemuksen jälkeen.

Nyt iltapala eteen ja Tahdon asiaa seuraamaan. Katsotaan, miten paljon tänä yönä saa ihminen nukuttua. Tänään heräsin viiden pintaan enkä enää nukahtanut, kun lapset heräävät aina 6.20. Onneksi on hyviä kirjoja kirjastosta. joita vielä ehtii aj jaksaa ja kykenee lukemaan...

Mahdollisimman levollisia öitä, ja toiveikkaille synnytyksen käynnistymistä!

Vitanova rv 39+2 la 4.8, lauantaina, ohhoh!

Vierailija
31/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Teresalle vielä piti kirjoittamani, että älä välitä kaverisi mielipiteistä. Minusta paljon " normaalimmalta" kuulostaa, että haluaisi olla vauvan kanssa koko ajan, kuin nähdä pari kertaa viikossa! Sitä niin helposti pahoittaa mielensä juuri äidiksi tulleena kun hormoonit heittelevät, onneksi ajan kanssa parkkiintuu (ehkä) :)

Jaksamista kaikille!

Savon taivas + Töpö rv 37+2

Vierailija
32/32 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea vauvan saaneille!!!

Tänään kävin mustikassa ja huomenna ois viel tarkotus mennä...toivotaan ettei sada! Niin se elokuu vain lähestyy..luulen kuitenkin että synnytän vasta syyskuun puolella, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten käy.. vointi on hyvä eikä kivuliaista supistuksista ole tietoakaan..harjotus suppareita tulee päivittäin. Issiais-kipua jonku verran mutta muute vointi ihan ok! Masusta haluaisin kuitenkin jo eroon vaikka ei tuo iso ole..ois se vaan niin mukava olla jo äiti :) Hoidella pientä ja katsella sen tuhinaa..:)

Keskiviikkona kyllästyin koko hommaan jo..vein sängyt ym vauvan tavarat varastoon :) Siinä ne vain pölytty ja oli tekemisen puute niin mahdoton.. ehtii ne moneen kertaan vielä laittaa :) Jos äkki lähtö tulee niin mieheni voi ne laittaa sillä aikaa kun olen sairaalassa..sairaalakassia en aijo viel pakata kun tulen tarvimaan " kaikkea" vielä moneen kertaan enne lähtöä. Tänään pakastin vielä laatikollisen mansikkaa..eiköhän nuo kolme riitä kahdelle ihmiselle talveksi..toivotaan. Hilloja ei taida saada kun niitä ei ole juuri missään. Harmittaa niin kun tää kesä niin sateinen ja kerranki ois aikaa olla rannalla ja nauttia auringosta.

Mutta zemppiä kaikille loppuun asti!

-mandi ja vauva rv 35+5-