<<< ELOISTEN maanantai, 30.7.07 >>>
Tässä linkki viikonlopun pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10877850&p=1&tm…
Enää 2 päivää ja sit on kuulkaas meidän kuukausi :o) Vähän tuntuu haikeelle ajatus siitä että nämä seuraavat päivät ovat viimeisiä raskaanaolopäiviä ja että sit ei enää koskaan tässä elämässä tätä tule kokemaan......
Miullahan oli sovittu mahdollinen käynnistys perjantaille, mutta saas nähä kun mieli tekis siirtää sitä ;o) Nyt alkaa tulla muuten paniikki ! Ei vainkaan kun lapset menee isänsä kanssa mummolaan viikonlopuksi (isäviikonloppu) ja mie oisin ukon ja kuopuksen kanssa sit kotosalla ja kun meille tulee mahdollisesti vielä lastenhoitajakin niin päästäs ehkä ekaa kertaa kahdelleen johonkin ilman kuopusta..... Kun kuopuksen jälkeen ei olla kahestaan oltu missään ja siitä on aikaa reilu 1v8kk. Tuntuu et ois aika !
Noh, tätä ehdotan jos vauvalla ja miulla on kaikki hyvin, mutta jos yhtään häikkää ja suosittelevat käynnistystä niin en epäröi lainkaan. Auts, nyt tulee kipeitä supistuksia.... Supparit olivatkin " lomilla" tässä muutaman päivän, huilivat et jaksavat taas kiusata :o)
Huomenna menen taas neuvolaan kun oli noita turvotuksia ja verenpainetta.... Lääkäri kyllä jo viimeks povas äitipolilla että paineet varmaan nousee tässäkin niin että alapaine ylittää sen 100. Että ihan voinnin perusteella mennään eikä riskeerata mitään. Ehtiipähän tuon ukon kanssa vielä luuria kummasti kahdelleen sitten joskus. Nyt tärkeintä on tämä pieni ihminen ja toki muut lapsemme että meidän vanhempien hyvinvointi !
G : onko teillä käynyt kavereita sairaalassa ??? Tästä on kyllä jo ollut jollain tapaa puhetta, mutta laitoin nyt ihan oman gallupin. Miulle kun kaveri lupas et hää tulis koko päiväks sinne osastolle pitää seuraa kun viimeks ei kukaan käynyt kattomassa. Oli vähän ankeeta. Ukko oli sentäs joka päivä aamusta iltaan :o)
Mutta hyvää alkavaa viikkoa eloisille ja suppareita niitä toivoville ja onnea synnyttämään lähteville !
Rapuäiti ja rakas Lahja 38+6
Kommentit (32)
Eipä tullut vieläkään lähtöä, vaikka lauantain ja sunnuntain välisenä yönä siltä jo hetken tuntuikin. Tylsää, kun on saanut tätä " kotiarestia" ja kumminkin voi pahimmassa tapauksessa olla vielä vaikka kuukausi odottelua! Pikaista lähtöä povattiin aikoinaan esikoisestakin, mutta todellisuudessa hän syntyi 40 + 2. Saas nährä...
Sen verran neuvolan pelottelut kuitenkin tepsivät, etten tosiaan enää tuntia kauemmas Tyksistä itseäni kuljeta. Eipä olisi toisaalta voimia ostoskeskuskierroksiinkaan tms., sen verran nuljuu vauvan pää tuolla alhaalla.
Tavallaan olen kyllä nauttinutkin tämän tilan tuomista etuoikeutuksista. Mieskin (joka on kuitenkin aika " äijä" ) soittelee töistä vähän väliä ja kyselee vointia, samoin suku ja ystävät. Remontista yms. fyysisistä hommista minut surutta sivutetaan, vaikka kyllähän sitä nyt jotain voisi näprätä. Ehkä pitää vaan nauttia ja muistella näitä hetkiä sitten, kun raadan täällä taas miehisissä askareissa ilman apujoukkoja =)
Jotenkin toivon, että tämäkin synnytys käynnistyisi vesien menolla. Se oli niin helppo (ja vielä kivuton merkki) siitä, että on aika lähteä sairaalaan. Jos heti iskee päälle kivuliaat supistukset, voi neuvolatädin ennustuksen mukaisesti olla jo toosi kiire.
H-hetkeä odotellessa
Hertzi (37 + 2)
Vietän tänään ns.vapaapäivää, kun esikoinen mummolassa. Mies meni tänään ekaa päivää loman jälkeen töihin. Aloitin aamun mukavasti pyykinpesulla ja petivaatteiden tuuletuksella. Kohta lähden jumppaan (spinning-body) ja sieltä varmaan kahville johonkin? Uinti multa ns.kiellettiin viime viikolla, mutta sitten olenkin sauvareippaillut ja jumppaillut.
Iltapäivällä tarvii vähän taas levätä ja sitten sään mukaan joko leipoa jotain tai kerätä marjoja! Alkuillasta saankin jo tytön kotiin :).
Nyt paistaa vähön aurinkokin, joten tarvii siitäkin nauttia, kun huomenna saattaa taas sataa oikein kunnolla.
Vointi on oikeinkin hyvä. Viime viikolla lääkärineuvolassa sain " luvan" liikkua ja touhuta, mitä vaan jaksan ja haluan? Vauva olisi valmis syntymäänkin? Tosin luulen, että ei ihan tällä viikolla vielä synny? Esikoinen oli aika nopea, joten pitänee kuitenkin kuunnella omaa kroppaa aika tiiviisti.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille eloisille! Ja " nauttikaa" vielä tästä tilasta!
Ikis ja rv 36+6
Jokohan enteilis synnytystä kun alkoi hirmunen siivousvimma, pakko saada paikat kuntoon.
Tänään tuli semmoinen tunne aamulla, että joku puuttuu, voikun vauva jo syntyis, ihan jo kaipaa sitä tähän arjen pyöritykseen.
Tätä ennen olen jänistänyt vähän, että ei vielä synnyttämään, en uskalla.
Ei kyllä muuten ole mitään oireita että vauva ois tulossa, paitsi että limatulppa on irronnut, ainakin luulen, kun joku tipahti sinne pönttöön, mutta en kerinnyt nähdä mikä:)
Keskviikkona ois neuvola ja sitä odotellaan. Ja miehelläkin ois synttärit keskiviikkona, oishan se ihana synnyttää keskiviikkona, lahja isukille:)
G: Viimeks sairaalassa olin niin väsynyt ettei vaan kiinnostanut ottaa kavereita vierailulle. Ja taitaa meidän sairaalassa olla käytäntönä, ettei muita saa käydä kuin isovanhemmat vierailulla. Mutta kyllähän nuita muitakin taitaa käydä, kiellosta huolimatta. Ainakin minun ja miehen sisarukset kävi sillon vauvaa kattomassa.
Mutta nyt imuri käteen ja hommiin:)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille:)
Minusta nämä maanantait on niin kivoja kun tällöin aina multa vaihtuu raskausviikot. Tosin nyt hiukan samoja fiiliksiä kuin rapuäidillä että haikeeta on kun tietää että viimoista kertaa tässä tilanteessa ollaan. Toisaalta jonain päivänä ajattelen että onneksi ei tarvii enää koskaan moista kokea. Että ihan tuntuu päivän mukaan vaihtelevan miltä tuntuu. Ja nyt on ollut myös itku herkässä joka asiasta että alkaa kai jotkut hormoonit taas vaikuttamaan.
Limatulppa minulla on selvästi irronnut vain esikoisen aikana kun oltiin jo sairaalassa ja synnytys oli kunnolla käynnissä. Muista en ole limatulppaa huomannut mutta ilmeisesti on lähtenyt pikkuhiljaa kun ekassa en tullut sellaista sitkeetä limaa ja klönttejä mutta näissä kolmessa muussa sitä on tullut. En siis odottele limatulpan irtoamista merkkinä nytkään.
G. Ainakin aiemmissa synnytyksissä Hyvinkäällä on vieraita saanut käydä vain vierastunnilla huoneessa että olisi synnyttäneillä äideillä jokin rauha. Minulla vieraita sitten käynyt silloin vierastunnilla ja jos tuli sen ulkopuolella joku käymään niin oltiin seurusteluhuoneessa. Vieraita saa tulla nytkin tosin jos Hyvinkäällä on remontti päällä niin taidan pyrkiä kotiutumaan samantien jos vaan mitään häikkää ei ole. Eli tulkoon sitten vieraat kotiin käymään.
Olotila on edelleen sama kun tähänkin asti että eipä taida tämä viimoinenkaan tulla ennen la:ta. No onneksi tässä nyt ei enää niin hirveän montaa viikkoa voi olla että syntyy väkisin.
aliisa ja ylläri rv 37 tasan
Tulin just neuvolasta,kaikki oli ihan normaalia.Olotila on melkosen tukala kyllä eikä meinaa saada nukuttua..Neuvolatäti päätti,että mun la onkin 9.8 kun se oli ekan ultran tulos.Tokassa ultrassa siis 5.8,joten nyt oon ihan sekasin missä mennään!
Raskauduin suoraan keskenmenon jälkeen ja testin mukaan la olis ollut 26.7..Eli sekavaa on.Pitänee kai sitten toi 9.8 koittaa sisäistää.Huh.Täällä kuulemma yliaikakontrollit ekan kerran rv41+5 ja toki sillonkin voi kotia vielä joutua.Vauvan painoa terveydenhoitaja arvioi,et ainakin lähemmäs 4kg.Ja lisäsi samaan,et ei se nyt vielä niin iso ole että siksi pitäs äippäpolilla käydä.No,tulihan valitusta!
Onnea multakin synnyttäneille.Toivon voivani pian liittyä joukkoon.Mahtuis noi tänhetken kuopuksetkin taas äidin syliin kunnolla :)
MagicaL (ilmeisesti) rv38+4 tai sit 39+1..loppusuora kuitenkin!
G: esikoisesta en ottanut kavereita vastaan sairaalaan, omat vanhemmat ja sisko perheensä kanssa kävi. ei ollut olo pyytää ketään muita,eikä kukaan muu ollut tulossakaan. nyt kuvittelen haluavani tyttökaverini sairaalaan katsomaan, tiedä sitten kun se hetki taas on =) ja myöskin on ajatus että kotiin saa heti vaan nuo lähimmät ystävät tulla katsomaan. kun esikoisesta olin jossain sumuverhossa iät ja ajat =) jos sitä nyt pysyisi normaalielämässä kiinni kun 4v kotona kuitenkin vilistää.
tänään poika aloitti taas hoidon. jotenkin tuntui epäreilulta viedä hänet sinne,mutta jotenkin taas " hyvältä" . ikää siis 4 1/2 vuotta. vatvoin asiaa paljon keväämmällä,ja päätin että on siellä muutamia koko päiviä viikossa. säilyy järki varmaan meillä molemmilla paremmin.ja nautitaan niistä kotipäivistä sitten senkin edestä.mies kun on yrittäjä,niin tekee silloin vaikka 15tuntisia työpäiviä,jos niin on.
ikiliikkuja75: minä olen myös aktiivinen liikunnan harrastaja. tosin kävin paljon aerobicissa ym jumpissa tuonne rv 25 asti.sitten ei enää kroppa kestänyt työtä ja jumppaa,kun työkin on fyysistä. sen jälkeen tehnyt paljon kävelylenkkejä ja jumppailen kotona edelleen useamman kerran viikossa käsipainoja käyttäen. himo on kova taas kuntosalin kautta jumppiin myöhemmin syksyllä,tai taas kun sinne saa mennä =)
se on mulle se henkireikä.
iivokki: siivousvimma =) sulla on viikkoja sentään jo 39+ mulla on ollut nyt viime päivinä kamala siivousvimma,enkä omalla kohdallani usko enteilevän synnytystä,viikkoja kun vasta 36+. plääh.
eilen mun piti levätä koko ilta kun mies lähti pojan kanssa uimaan, mitäs minä. pesin ikkunat, imuroin, pesin wc:n ja kylppärin ym ym.
odotatteko te muut jotenkin että yöaikaan lähtisi synnytyskäyntiin? itse vehtaan ja kuulostelen öisin oloani,ja ajatuksissa on taas että yöllä se tapahtuu jostain kumman syystä.
ajatukset on välillä hermostuneita,ja välillä taas olen jo ottamaan vastaan tämän synnytysprojektin.olen kirjoittanut esikoisen synnytyksen todella tarkasti ylös,ja se vaikutti ainakin ihan hyvältä kokemukselta kaikinpuolin.ja jäihän siitä hyvä maku suuhun.mutta jännittää ja hermostuttaa silti.
neitiniiskunen rv 36+4 (kaksi päivää ilman supistuksia,mitä tämä on, viime viikolla sitä jomotteli vaikka kuinka)
Nyt meidän makkari alkaa näyttää siltä että meille tulee vauva (tosin onhan meillä ollu vauva jo kuukauden) tänään pitää käydä ostamassa pinnasänkyyn muutama ruuvi niin saa sen kokoon ja sitten ei kun osdottamaan kotiinpääsy lupaa . Voi ettäkun se päivä tulisi jo pian.
mun kaveri ei tunnu ymmärtävän mun tarvetta käydä kattoo vauvaa jokapäivä. Sen mielestä riittäs ku kävis parikertaa viikossa. No sen vauva pääsiki heti kotiin sen kans joten se ei tiiä miltä tää tuntuu.Joten jätän sen puheen omaan arvoonsa.
Olkaa ihan oikeasti onnellisia te jotka saatte nyyttinne heti lähellenne.
No on ainakin saanu olla jo kuukauden vauvan kanssa tälläpuolella ja harjoitella hoitamista. Kun teillä muilla ensikohtaaminen vaavin kanssa on ollut vasta viimmeaikoina tai vasta tulossa.
Mä oisin ainakin innokas saamaan uusia mese kavereita joten mun osote on kterhi@hotmail.com
Mut nyt pitää alkaa syömään ja lähteä rautakauppaan ja 3 on reffit Saanan ja maitopullon kanssa keskolassa. Joten palaillaan taas asiaan
Teresa81+Saana 1kk 3päivää
Aamulla kävin neuvolassa, tässä kuulumiset sieltä.
Rv 39+2
Paino:+100g/vko (yht.14.3kg)
Turvotus:-
RR:104/76
U-Prot:-
U-Gluk:1+
HB:132 (ed.129)
Lapsivesi: N
Tarjonta:rt
Sydämen syke: + (n.160, liikkui kovasti samalla)
Liikkeet:++
Monivitamiini tabletteja syön edelleen, vaikkei varsinaisesti olisi tarvinnut syödä lainkaan, sillä tuo rauta pysyy kuitenkin hyvänä. Sokeria edelleen virtsassa, mutta verensokeri 1½ tuntia aamupalasta 5,2 eli tosi hyvä, kun pitää olla alle 7,5. Munuaiset vaan laskee sokeria läpi.
Saa nähdä pääsiskö perjantaina siihen käynnistykseen, ellei sitten ennen sitä synny. Perjantaina sen sitten viimeistään näkee, jotenkin vaan alkaa olla jo malttamaton ja odottaa vaan jo kovasti synnytystä ja sitä että näkee pienokaisen ensikertaa. Pitää kuulostella ja toivoa kuitenkin, että käynnistyisi vaikka itsestään ennen sitä.
Supisteluja ja vihlontaa kuitenkin on päivittäin kivuliaasti, ei vaan vielä ole säännöllistyneet tarpeeksi, sitä odotellessa.
vauva2006 rv39+2, la 4.8.
Täällä oli myös aamusta neuvola:
Rv: 39+3
Painonmuutos/vko: 1100g/ vko
Turvotus: +
RR: 98/60
Pissat puhtaat
Sf-mitta. 38cm
Lapseveden määrä: N
Vauva on raivotarjonnassa, ja kuulemma todella alhaalla ja hyvin kiinnittynyt (terkka sanoikin että on jo aivan lähtökuopissaan).
Syke oli 125-145 ja liikkeet on +
Neuvolan jälkeen on tullut muutamia kipeitä supistuksia, mutta niiden säännöllisyydestä ei ole tietoakaan, eivätkä ole kamalan kipeitä, erittäin kiristäviä kyllä.
Koko eilispäivän ja illan mulla oli kamalia " puukoniskuja" alakerrassa ja alavatsalla, hemmetti että tekivätkin kipeetä :( Illalla tulikin jo sellainen tunne, että näinkö tässä olisi lähtö lähellä kun tosissaan sattui, muttei kuitenkaan supistellut juurikaan. Kävin sitten sairaalakassinkin vielä kertaalleen läpi. Nyt siellä on kaikki, paitsi hygieniavälineet, ne ostan luultavasti erikseen sinne sit huomenna, kun lähtötilanteessa kuitenkin unohtuvat muuten kylppäriin. Ja jotain lehtiä ajattelin myös huomenna ostella sairaalaan mukaan, jottei aika käy pitkäksi, nyt kun mieskään ei voi siellä seurana olla 24h/vrk niinkuin viimeeksi, kun nyt pitää olla esikon seurana kotona.
Galluppiin taisinkin jo kerran sanoa, että tällä kertaa ei sairaalaan vastaan oteta kuin isovanhemmat luultavasti, ja muut sitten vasta kotiin kun ollaan kotiuduttu, ainakin jos olen kovin kipeänä, kun kaikki eivät ymmärrä ettei jaksa pitää seuraa puolta tuntia pidempään yhteen soittoon, vaan jäävät sinne sairaalaan asustamaan pidemmäksikin aikaan. Mutta tällä kertaa katsotaan sit oman voinnin mukaan noita vierailuja.
Oho..taas supistaa ja kireästi:0 Ihanaa :D Näitä lisää tänne ja mielellään kipeämpiä!!!
Mites muuten, meinaatteko muut, varsinkin uudelleen synnyttäjät viettää kuinkia monta päivää sairaalassa synnytyksen jälkeen?
Itse olen sitä mieltä että 1-2 yötä riittää tällä kertaa ihan hyvin, varsinkin jos vauvalla on kaikki kunnossa ja itsekään en kovin kipeänä ole. Poliklinikka (olikohan edes oikea sana) synnytystä en varmaan uskalla tehdä, että ainakin sen yhden yön mielellään siellä lepäilen täyshoitolassa, kun hoitajatkin on aina napin painalluksen takana ja siellä saa ainakin levättyä tarpeeksi.
Nyt taidan mennä pitkäkseen hetkeksi. Jalat on taas turvotuksesta kipeänä ja ihan muodottomat, joten parempi antaa niiden nyt lepäillä, kun esikkokin on nukkumassa. Parin tunnin päästä pääsen kaverin kanssa herkuttelemaan, kun tulee mut noutamaan tuosta pihalta ja lähdetään ravintolaan syömään. Ihanaa päästä ulos pitkästä aikaa!
Paljon supisteluja niitä kaipaaville :D
Toiv. Falz & Veijari 39+3 La 3.8
toi SF mitta, se oli 35½ oli pienentyny 1 cm, kun vauva kuulemma menny entistä alemmas.
viimeksi en ainakaan tuntenut oloani yhtään mukavaksi lapsivuodeosastolla,tosin olin silloin eka kertalainen.nyt sitä jo suhtautuu moneen asiaan erilailla.mutta ajatuksissa olisi olla ainakin muutama päivä/yö eikä pitää kamalaa hoppua kotiin,että saisin rauhassa levätä ja tutustua vauvaan. (tiedän kyllä melkein että kotiin hingun heti kuitenkin).
ei mulla näytä muuta elämää olla kun tämä eloisten palsta.taas tällainen päivä =) lepäsin ja nyt häärin täällä taas.kohta poika päikkäristä kotiin. päivä menikin siinä sitten...=)
niin nämä maanantait on ihan mukavia kun silloin aina viikko tulee täyteen. tosiaan kyllä tämä aika on kulunut nopsaan. nää vikat viikot tuntuu silleen pitkiltä, ainakin jos alkaa joka päivä odottamaan et joko nyt alkais. tietty kuuntelen tarkemmin mahd. merkkejä kun ei kyl haittais vaik jo tositoimiin pääsis.
hb oli noussut onneksi. oli verikokeessa 120 .terkan mittari näytti vaan 105.nyt on kyl käytös maltofer ja lisäksi sitä luontaituotekaupan mehua.
tosiaan ylihuomen on jo elokuunekapäivä.
tosiaan mullakin joku ihmeen siivous vimma ja sit yöt valvottaa. eilenki menin nukkumaan vasta 02-03 välil. ja tottakai amul olis taas nukuttanu kun lapset heräs. silitys puuhaa olis viel jäljellä. pikkuvaatteita . mies vois kasata pinnasängyn vaik vasta sitten kun masuasukas syntyny.tietty kaikki vois olla jokseenkin kuosis kun täytyy sairaalaan lähteä. omaa hygienia pussukkaani jo kasailin. et tulee hampaharjat ynms mukaan ja lääkket. sairaalaskin olis mukavampi olla vaik omal yökkärillä.
eipä ole nyt noita suppareita tuulut vaik kyl sais jo tullakin myös tännepäin.
vastaus galluppiin: ihan mukavasti on aina noi lähisukulaiset käynyt sairaalas kattomas . se on ollu ihan piristävää, kun kaksin muuten vauvan kans, kun mies kotona kahen vanhemman lapsen kans. sit ei ihmiset heti tunge kotiin kattomaan.
voikaa hyvin ja suppareita niitä jo toivoville.
äippä ja masuasukas 38+ tasan .
....taas wlanin kans ongelmia..nyt ekaa kertaa sain linjat auki tänään...
Aattelin vastata pariin galluppiin...
Sairaalavieraista...meillä KAIKKI sukulaiset asuu siis 500km säteellä meistä, joten luultavammin kukaan heistä ei ainakaan tule meitä kattomaan...joillekkin kavereille on sanonut että saa tulla kattomaan mutta luulempa että " vierailut" taitaa olla vaan oman porukan kesken...
Kuinka kauan sairaalassa-gallup...saas nähdä kuinka kauan jaksan sairaalassa olla erossa noista rakkaista miehistäni...Mä olen RH- joten ihan yhden päivän jälkeen en usko että pääsen kotiin, koska tuota keltasuutta on lapsillani aina ollut parin päivän jälkeen synnytyksestä ja mielellään oottaisin että maito nousis ennen ku meen kotiin ku niin pelottaa ettei imetys taaskaan onnistu :(
Teresa81: Älä välitä kaverisi puheista vaikka ne voivatki satuttaa...meidän keskosen kanssa mää suorastaan asuin esikoisen kans keskolassa, ku iskä oli päivät töissä...aamupäivällä mentiin syötölle ja oltiin kolmestaan muutama tunti ja illalla ku iskä oli töistään tullut mentiin vielä sinne koko illaksi...voih, ku oli haikeeta jättää pienokainen " yksin" sinne...Meille sattu vielä silleen että yks päivä oma terkka soitti ja haukku meidät ja varsinki mut ihan p...i ku en ole käyny lastani hoitamassa saati kattomassa...meidän pojan vieressä oli yks pienokainen jota ei käyty kattomassa ku korkeintaan kerran viikossa..olivat osastolta sitte sekottaneet paperit ja valittaneet vääristä ihmisistä omaan neuvolaan...pikkusen meinas silloin keittää...Mutta reilun kuukauden jälkeen ku pikkumies jaksoi ruveta syömään, päästiin kotiin, joten eiköhän se ihana päivä ole kohta edessä!!
Mesettämisestä teillä oli puhetta...joka on menny mulla ihan ohi...
( . ) Väsyttää...heräsin jostain syystä taas 5.15 ja enkä millään meinannu enää saada unta...tosin olin sitten joskus ennen seittemään nukahtanu...ja nyt olen ihan puhki ku piti kuiteski nousta ihan ajallaan..Suppareita ei tänäänkään ole liiemmin tullu, muutama pahanen, nytkö ne sitten loppuu ku niitä sais tulla enemmänki...kauheita vihlomisia ja menkkakipuja kuitenki on...pitäsköhän sitä ittekki yrittää kunnon siivousurakkaa, jos vaikka veet menis :)
lapsi on ihmeen hiljaa, eilen illalla piti ihan törkkiä toista liikkumaan ja siitä suivaantuneena se ei sitte meinannu lopettaa ollenkaan miestä pelottaa kauhiasti että onko kaikki ok...ja sitte mua alkaa pelottaan..
Voikaahan taas hyvin! Tulen sitten huomenna kertomaan aamusen polikäynnin saldoa!
Nani76 ja Vilperi 37+2 (la 18.8)
täällä on sanottu, ettei osastolle mielellään saa tulla vierailemaan kuin lapsen isä ja mahdolliset vauvan sisarukset. En kyllä kauheesti jaksaiskaan muita vierailijoita, isä on tervetullu tietysti viettämään mahdollisimman paljon aikaa osastolla minun ja vauvelin kanssa.
vauva2006 rv39+2, la 4.8.
Aamupäivä on mennyt taas äippäpolilla. Käyrää ottivat ja kaikki näytti hyvältä!! Vaavi mellasti taas valtavasti!! Lääkäri sitten ultrasi ja kaikki näytti olevan siltäkin osin hyvin!! Painoarviota sai vain 3200g. Mittaili useampaan kertaan ja sanoi että ihan hyvän kokoineen, mutta niin paljon veljiään pienempi. Sanoi että voi johtua sukupuolesta.. tai ei välttämättä.. Meinasikohan sitä että olisi tyttö tulossa? En kysynyt, haluan pitää sen yllätyksenä. Verikokeissa kävin myös sitten taas. Aamulla täytyy soitella, että millaisia arvoja tällä kertaa tuli. Jos ovat kovasti nousseet niin mahdollisesti jo huomenna aletaan käynnistellä (hui!!). Muutoin sitten taas myöhemmin viikolla uusiin kokeisiin ja sitten taas tilanteen mukaan. Kaikesta huolimatta vauvan liikkeitä täytyy kovasti seurata ja heti jos yhtään tuntuu liikkeet vähentyvän niin heti äitipolille käyrille. Vähän jännittää jos käynnistykseen joutuu!! Hyvä kuitenkin että näin tarkasti seurataan!!!!!
Tulipa taas omanapaista. Jotain piti kommentoidakin mutta en nyt yhtään muista että mitä..
pönttö-örvelö rv 37+2 la 18.8
Ihmettelin että mihinhän mun kirjoitukset on hävinneet. =) Alkaa lukutaitokin olemaan vähän heikentynyt.
Laitetaanpa nämä kuulumiset tännekkin.
Viikonloppu meni lepäillessä ja miehen kanssa olosta nautiskellessa. Tuli viikonlopuksi kotiin työreissulta. Ihana viikonloppu.
Vähän on supistellut mutta nukkunut olen yöt kyllä uskomattoman hyvin. Vauva potii ja pyörii edelleen kovasti. Tänä aamuna tunsin potkut taas alhaalla joten olisikohan pyörahtanyt taas " väärään" asentoon. Istuminen on aika tukalaa pitemmän ajan. Painaa kylkiluiden alle ikävästi. Vaavi on vieä niin ylhäällä että tuntuu ettei keuhkoihin saisi riittävästi ilmaa. Mut pääosin olo on kyllä loistava. Piikittelyt olen saanu siirreltyä aamuksi jospa se nyt sitten illalla/yöllä tulisi synnytyslähtö. =)
Jos vain vauvalla ja mulla kaikki hyvin en aio viipyä sairaalassa kuin max 2yötä.
Kavereita tuskin sairaalaan ainakaan tulee käymään. Kotona voi sitten kylästellä. Ekan kohdalla vieraita kävi vähän jo sairaalassa kun viikon siellä " viihdyin" .
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Saadaankohan lisää vauvauutisia tällä viikolla. Kauppaan täytyisi lähteä.
Stella rv 37+3
Mies täyttää vuosia 21.8. saakohan vauva oman synttäripäivän.
Toivotaan niin. Ja mielellään vähän aiemmin. =)
Stella taas
perjantaina 27.7. aamulla 10.11!
3520kg, 48 cm.
Laitan synnytyskertomusta myohemmin,siina onkin kertomista,4paivaa supisteli ja sitten vedet loretteli pikkuhiljaa,perjantainahan olisi ollut kaynnistys,mutta aamuyolla angesin sairaalaan kun en enaa jaksanut stressata.Minulle nousi kuume,josta ajattelivat etta tulehdus kun kerta ne vedetkin lorotelleet,ja siita sitten lopulta keisarinleikkaukseen, ja nyt kotona.Loppu hyvin kaikki hyvin.Henkilokunta oli tosi osaavaa ja jai itselle tosi hyva mieli koko hommasta,ennekuin paadyttiin sektioon,olin kokeillut ilokaasua ja peditiinia?,ne sopi mulla oikein hyvin.Ja spinaali sitten leikkauksessa.Etta se siita mun luonnonmukaisesta synnytyksesta.
No tassahan sita tarinaa jo tulikin.Mutta palailen! Nyt nyytin pariin!
t.Ikimba la 1.8,
ja koko perheelle tyttövauvan syntymän johdosta! Mukava, kun näitä syntymä uutisia alkaa jo tulemaan!
vauav2006 rv39+2, la 4.8.
eilen tossa oli kyselyä elokuisten kiinnostuksesta mesettelemään keskenään.
muutama osoite on eilisen illan pinossa joten jos löytyy halukkaita lisää niin laittakaapa osotetta tähän tuoreempaan pinoon:)